dan 0 Anmeld indhold Skrevet September 11, 2006 Jeg skal jo snart stemme og er derfor interesseret i at vide hvem der lokal politisk arbejder med samme holdninger som Dansk Folkeparti, og hvem der har holdninger a la De Konservative. Tænkte at nogen her kunne fortælle mig det så jeg slipper for at gå diverse valg materiale igennem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dk@dk 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 "s" Jeg skal jo snart stemme og er derfor interesseret i at vide hvem der lokal politisk arbejder med samme holdninger som Dansk Folkeparti, og hvem der har holdninger a la De Konservative. Tænkte at nogen her kunne fortælle mig det så jeg slipper for at gå diverse valg materiale igennem. Sådan noget exsistere ikke i SWE heldigvis. Prøv Dk det vil hjælpe..... Jeg kan anbefale "S"..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2006 Sådan noget exsistere ikke i SWE heldigvis. Prøv Dk det vil hjælpe..... Jeg kan anbefale "S"..... Men det ville sandelig være tiltrængt hvis Sverige fik sig en Pia Kjærsgaard. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lars C 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2006 Tjaa hvis du mangler nogle lokale fremmedhadere kan du prøve SKånepartiet - og så får du et frit skåne på köpet Underholdende læsning: http://www.skanepartiet.org/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 12, 2006 Tjaa hvis du mangler nogle lokale fremmedhadere kan du prøve SKånepartiet - og så får du et frit skåne på köpet Underholdende læsning: http://www.skanepartiet.org/ Tja, men problemet med dem er at de betragter os dansk-skåninge som snyltere på det svenske samfund (eller er det nogle andre??)... Det er jo et problem at hade invandring når man selv er blevet invandrer... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2006 Jeg skal jo snart stemme og er derfor interesseret i at vide hvem der lokal politisk arbejder med samme holdninger som Dansk Folkeparti, og hvem der har holdninger a la De Konservative. Tænkte at nogen her kunne fortælle mig det så jeg slipper for at gå diverse valg materiale igennem. Flyt til Vellinge og stem på Göran Holm og Moderaterne - her er friheden større!!! :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 12, 2006 YOOOOOOOOOOOOOOU SAID IT HOMEBOY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D Flyt til Vellinge og stem på Göran Holm og Moderaterne - her er friheden større!!! :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2006 Nu kunne mit indlæg og spøgsmål jo skyldes at jeg netop IKKE ville ende med at stemme på nogen med fremmedhadske holdninger. Utroligt som folk tror man er racist fordi man spørger om så simpelt spørgsmål. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2006 Nu kunne mit indlæg og spøgsmål jo skyldes at jeg netop IKKE ville ende med at stemme på nogen med fremmedhadske holdninger. Utroligt som folk tror man er racist fordi man spørger om så simpelt spørgsmål. Nice one:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2006 Sådan noget exsistere ikke i SWE heldigvis. Prøv Dk det vil hjælpe..... Jeg kan anbefale "S"..... Det er noget sludder. Den svenske modpart til Dansk Folkeparti hedder Sverigedemokraterne. De kæmper dog mod mediecensur, så de er ikke i rigdagen. Folk som Jan Guillou vil gerne give udtryk for at svenskerne er mere tolerante end danskerne, men det er et billede der bliver skønmalet af medierne. Når man snakker med svenskerne "off the record" er der ingen forskel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2006 Tja' date=' men problemet med dem er at de betragter os dansk-skåninge som snyltere på det svenske samfund (eller er det nogle andre??)... Det er jo et problem at hade invandring når man selv er blevet invandrer... [/quote'] Det er jo en ret sort/hvid måde at se på det. Man kan jo godt være uenig i integrationspolitiken uden at være imod indvandrere. I sverige kan man som politiker ikke nævne ordet "Indvandrare" uden at blive stemplet som fremmedfjendsk. Folkpartiet tillod sig at foreslå at man stillede krav om at folk der søger svensk statsborgerskab skal kunne svensk. Det resulterer bla. i at de bliver kaldt "fremmedfjendske" af Jan Gulliou på dansk TV i mandags. I USA har man tradition for at stille den slags krav til nye statsborgere. Her skal man bl.a. også tage en prøve i amerikansk historie for at blive statsborger. Jeg har aldrig hørt nogen kalde det for fremmedfjendsk. Er der nogle af os danskere der ville føle os diskrimineret af at skulle lære svensk ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persson 10 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2006 Er der nogle af os danskere der ville føle os diskrimineret af at skulle lære svensk ? næh, især ikke hvis det også galt skåningene Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret September 13, 2006 Vi ser da i det mindste ud til at slippe for taliban-Gudrun. http://aftonbladet.se/vss/val2006/story/0,2789,886802,00.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
2EThADoN 10 Anmeld indhold Besvaret September 15, 2006 Heh... fik et valgprogram fra Skånepartiet og sikke da en flok dejlige, unge mennesker med sunde holdninger og interesser... nåh nej... det var de jo ikke :) hvilket svensk parti svarer så til Enhedslisten? Og nej - jeg følger satme ikke Enhedslistens politik 100%! Min bil f.eks. kører pt 9km/L hold kæft det er dyrt synes dog at de samlet er det parti der passer mine holdninger mest... og man er ikke racist fordi man stemmer på DF... det nøjes folketingsmedlemmerne med at være ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret September 15, 2006 Man kan også sige at Folkpartiet ligner Dansk Folkeparti. De søger ligesom dem midten i svensk politik, men det er ikke uden grund at man ser plakater med Leijonborg malet med Hitler mustache her i Malmø, da han generelt går for at være fremmedfjensk. Her til morgen var der et indslag om børnehaver der lærte børnene at blive sikre i deres eget sprog. En metode der har været brugt i mange år blandt finske børn i Sverige. Grundtanken er at barnet lærer at mestre sit modersmål for at gøre det nemmere at lære svensk i skolen. Nu har moderaterne så fået øjnene op for at nogle børn bliver lært arabisk og nu skal det hele pludselig stoppes hvis de kommer til magten. Svensk først! siger de. I CALL BULLSHIT!!! Angående de "fremmede" er der kun et meget klart princip der råder. Er der blevet givet statsborgerskab så er man en FIRST-CLASS CITIZEN. Dvs. samme rettigheder som enhver anden borger. Derfor holder denne "dem-og-os " opfattelse ikke. Tænk på at alternativet i sidste ende kun er progromer og berøvelse af borgernes frihedsrettigheder. Og så har vi Alliansens "Du skal kunne stave til Gymnasium" kampagne. WTF!? Der er da ingen tvivl om at alle partier går indfor at afskaffe analfabetisme via undervisning! Måske Leijonborg har snuppet den kampagne fra socialdemokraternes intranet? Jeg er iøvrigt også i mod at Göran Persson vil lukke atomkraftværker i en tid hvor energipriserne er så høje. Ellers synes jeg at det på overfladen virker flot at Socialdemokraterne har strækt hånden ud til Alliancen og meldt ud at de ønsker at samarbejde, men at Alliancen så har nægtet kategorisk at ville deltage er arrogant. Derudover vil Alliancen bekæmpe unges boligmangel med støtte til lån og fjernelse af ejendomsskatter. Som om det skulle hjælpe!! Hvem husker ikke hvilken effekt afdragsfrie lån havde på det københavnske boligmarked. At skulle se hele dette cirkus en gang til er bare for meget. Anywayz, husk at stemme :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 15, 2006 Anywayz' date=' husk at stemme :th2:[/quote']Ja-jaaa...på hvem? *suk* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret September 15, 2006 Det er egentlig utroligt at svenskerne slet ikke kigger på deres nordiske naboer - endda især Danmark - for at prøve at finde løsninger på nogen af deres økonomiske problemer. Svaret på hvordan de skal løse deres arbejdsløshedsproblemer er jo relativt simpelt - bare lav arbejdsmarkedet lige så fleksibelt som det danske! Når det virker i DK må det også kunne fungere i SE. Men det må være nogen med Dansk folkeparti, der gør at ingen rigtigt tør røre ved danske ideér. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret September 15, 2006 Svaret på hvordan de skal løse deres arbejdsløshedsproblemer er jo relativt simpelt - bare lav arbejdsmarkedet lige så fleksibelt som det danske! Når det virker i DK må det også kunne fungere i SE. Det er nok ikke en underdrivelse at påstå at flexicurity er europas for tiden mest hotte og omdiskutterede arbejdsmarkedssystem. De har også talt om det i Sverige. Dog tror jeg slet ikke at nogen partier tør bringe det på bane, da mange vælgere i faste stillinger vil miste tryghedsprivilegier hvis det blev indført. Som det er nu, betaler de unge prisen for de ældres sikkerhed i ansættelsen, ved at det svenske arbejdsmarked dikterer at det er dem der ansættes sidst der fyres først. Man hører om svenskere helt op i 30'erne der aldrig har haft en fast stilling og har måtte gå fra det ene til det andet vikarjob. Hvis systemet skal ænders må de unge gøre deres stemme hørt. Jeg forstår egentlig ikke hvad de venter på... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 15, 2006 Det er nok ikke en underdrivelse at påstå at flexicurity er...Hvis systemet skal ænders må de unge gøre deres stemme hørt. Jeg forstår egentlig ikke hvad de venter på...En fremmedordbog?...og politikere de kan forstå - og som samtidig holder fast ved deres politik også efter valget! *pff* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret September 15, 2006 En fremmedordbog?...og politikere de kan forstå - og som samtidig holder fast ved deres politik også efter valget! *pff* Du har sikkert ret, men hvis man regner med at der skal dukke en letforståelig faderfigur frem, der kan forklare alt i letfattelige vendinger og holder sit ord, så kan man komme til at vente længe... http://en.wikipedia.org/wiki/Flexicurity I disse nettider er fremmedord ikke mere end et klik væk, så hvor er undskyldningen for uvidenhed? Ligegyldighed og manglende overskud, kan jeg forstå. Men det er vel også to af tidens store demokratiske problemer. Ikke alt kommer til en af sig selv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2006 Man kan også sige at Folkpartiet ligner Dansk Folkeparti. Det kan man ja. Hvis man ikke ved en fløjtende fis om svensk politik ! De søger ligesom dem midten i svensk politik, men det er ikke uden grund at man ser plakater med Leijonborg malet med Hitler mustache her i Malmø, da han generelt går for at være fremmedfjensk. Typisk sosse skræmmekampagne. De er som i Danmark, så glade for at fortælle løgnhistorier om modstanderne, istedet for at fortælle om egen politik. Hvem glemmer ikke Socialdemokraternes kampagne om huslejen, der lige gav Nyrup 4 år mere ? Lars Leijonborg kræver at man kan svensk for at få statsborgerskab. det gør ham dælme ikke fremmefjendsk. Og så har vi Alliansens "Du skal kunne stave til Gymnasium" kampagne. WTF!? Der er da ingen tvivl om at alle partier går indfor at afskaffe analfabetisme via undervisning! Måske Leijonborg har snuppet den kampagne fra socialdemokraternes intranet? Folkeskolen har altid været en mærkesag for Folkpartiet. Jeg er iøvrigt også i mod at Göran Persson vil lukke atomkraftværker i en tid hvor energipriserne er så høje. Ellers synes jeg at det på overfladen virker flot at Socialdemokraterne har strækt hånden ud til Alliancen og meldt ud at de ønsker at samarbejde, men at Alliancen så har nægtet kategorisk at ville deltage er arrogant. Göran Persson er bare skræmt at de dårlige meningsmålinger og vil fremstå som en flink mand, selvom alle svenskere ved at han er en usympatisk gammel gubbe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret September 16, 2006 Det kan man ja. Hvis man ikke ved en fløjtende fis om svensk politik ! Wow ro på. Takker for den venlige, men noget bestemte irettesættelse. Jeg skrev blot at Folkpartiet lignede Dansk Folkeparti. De begge fører en socialpolitik, som de fleste kan bakke op omkring og stiller højlydte krav til indvandre. Dog kommer ingen mainstream partier i Sverige op på siden af DF's præster hvad angår skinger debattone. Dog kunne Sverigedemokraterne være en kandidat. Steen hvad mener du? Du har mere viden om svensk politik, hvem ligner Dansk Folkeparti mest? Typisk sosse skræmmekampagne. De er som i Danmark, så glade for at fortælle løgnhistorier om modstanderne, istedet for at fortælle om egen politik. Hvem glemmer ikke Socialdemokraternes kampagne om huslejen, der lige gav Nyrup 4 år mere ? Lars Leijonborg kræver at man kan svensk for at få statsborgerskab. det gør ham dælme ikke fremmefjendsk. Alle partier har en interesse i at miskreditere sine modstandere. Sådan fungerer politik. At dette skulle være et specielt socialdeomkratisk træk lyder helt fantastisk. Iøvrigt har jeg glemt alt om Nyrups kampagne om huslejen - so there you go... Stor sag i dag, glemt i morgen. Leijonborg kommer sig sikkert også over intranet skandalen. Iøvrigt opsigtsvækkende at Folkpartiet vil have skolelærene til at indrapportere til Säpo hvis en elev ytrer yderligtgående holdninger. Ikke særligt liberal politik. http://www.folkpartiet.se/FPTemplates/ListPage____24977.aspx Men i disse terror tider kan man jo slippe afsted med lidt af hvert. Herligt hvis man er kontrolfreak. Folkeskolen har altid været en mærkesag for Folkpartiet. Jeg skrev om Alliansen og ikke specifikt om Folkspartiet. Stave til "gymnasium" er stadig et latterlig navn at give en kampagne. Så ringe er den svenske skole heller ikke. Iøvrigt, hvilket parlementarisk parti har ikke skolen som en mærkesag? Partierne vælter jo over hinanden på midten af svensk politik. Göran Persson er bare skræmt at de dårlige meningsmålinger og vil fremstå som en flink mand, selvom alle svenskere ved at han er en usympatisk gammel gubbe. Tja, jeg ville ikke stemme på ham hvis jeg kunne. Det er heller ikke flinkt at lukke atomkraftværker, ligemeget hvad miljøpartiet og andre nu måtte mene. Kernekraft er den mest CO2 venlige stabile energikilde i dag. At brændslet er dyrt at gemme efter brug, skyldes kun at man vil kunne hente det frem igen, da 95% af energien stadig er tilstede i "affaldet". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2006 Wow ro på. Takker for den venlige' date=' men noget bestemte irettesættelse. [/quote'] Det går bare ikke at komme med den slags misinformation dagen før et valg. Der er ingen i den nuværende riksdag der kan sammenlignes med dansk folkeparti og slet ikke aliancen, som gentagne gang har kritiseret regering for at føre en for restriktiv flygtningpolitik. Ja, som jeg har sat tidligere i tråden er det SD der ligner Dansk folkeparti mest. De bliver endda her: http://www.expressen.se/index.jsp?a=686465 kaldt for "søsterparti" til DF. Det gør han helt sikkert også, for der er ikke mange af hans tilhængere der tror på at han har haft noget med det at gøre. Ikke at det skal stoppe en presset Persson til at bruge det gang på gang. Ingen tvivl om at det står sløjt til med personlig frihed i sovjetrepublikken Sverige. De har ligesom Blair og Fogh fundet ud af at stemmerne ligger på midten. Tænk at moderaterna ennda kan få sig selv til at kalde sig et arbejder parti. Jeg kan dog forstå at de stadig holder fast i nogle af deres gamle mindre "folkelige" mærkesag, så derfor har de alligevel fået min stemme. Dog mest af kommunale hensyn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites