Jump to content
Jesper

At bo i lejlighed

Recommended Posts

Hej, Vi påtænker at flytte til Malmø med vores to børn på 1½ og 5 år. Jeg vil så gerne høre om der er nogen der har erfaringer, gode som dårlige, med at bo i lejlighed med deres børn. Der er jo som regel fart på de små størrelser:) Og det går ikke altid stille af. Mvh. Jesper

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den korte version: Børn i lejlighed er røv og nøgler!! Den lidt længere: Det afhænger naturligvis af børnenes natur, lejlighedens størrelse og beliggenhed o.s.v. Den helt lange: Der er masser af børn (og deres forældre) der har det helt fint i lejligheder - men en lejlighed er jo ikke bare en lejlighed. Jeg ville aldrig drømme om at putte mine børn i en skotøjsæske på 4. sal med pushere, knarkere og andre suspekte i baggården. Er der plads nok og er det det rigtige sted er det næppe noget problem, men der er ikke noget som at kunne åbne døren ud til haven og sige til ungerne: løb!! De bliver meget nemmere trætte ude i den friske natur end inde i en lejlighed... Men det gælder jo ikke kun i Malmö!! :D Børn fortjener frisk luft og højt til himlen! :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Homer, Tak for svaret. Nu tror jeg grundliggende at alle forældre gerne vil deres børn det bedste. Jeg er helt ening i at der skal være plads til børnene, og de kræver meget plads. Vi bor på nuværende tidspunkt i også i hus. Når tænker lejlighed (stor:-)) er det også med det i baghovedet at man måske kunne få mere tid til at lave noget sammen med børnene, og deltage i forskellige aktiviteter sammen med dem. Jeg er selv meget obs på at finde det rigtige område, men som jeg kan se her i debatten, er et hus i Malmø ikke ensbetydende med rolige omgivelser. Her tænker jeg på Oxie. Men det er meget svært at gennemskue hvilke steder man skal undgå, for det afhænger også af ens egen person. Men alle råd er meget velkomne. :-) Mvh Jesper

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej, Vi påtænker at flytte til Malmø med vores to børn på 1½ og 5 år. Jeg vil så gerne høre om der er nogen der har erfaringer, gode som dårlige, med at bo i lejlighed med deres børn. Der er jo som regel fart på de små størrelser:) Og det går ikke altid stille af. Mvh. Jesper
Jeg kan huske at dengang jeg var 5-6 år havde vi store problemer med underboen fordi jeg nu engang elskede at løbe rundt og larme. løsningen kunne jo være at man tog en lejlighed i stuen så man ikke kommer til at genere de andre mere end højst nødvendigt. Af samme grund har jeg også valgt at bo på øverste etage nu :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
........Jeg ville aldrig drømme om at putte mine børn i en skotøjsæske på 4. sal med pushere, knarkere og andre suspekte i baggården. Er der plads nok og er det det rigtige sted er det næppe noget problem, men der er ikke noget som at kunne åbne døren ud til haven og sige til ungerne: løb!! De bliver meget nemmere trætte ude i den friske natur end inde i en lejlighed... Men det gælder jo ikke kun i Malmö!! :D Børn fortjener frisk luft og højt til himlen! :laugh:
Ja det kan være "ekstremt farligt" at bo i lejlighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er selv meget obs på at finde det rigtige område' date=' men som jeg kan se her i debatten, er et hus i Malmø ikke ensbetydende med rolige omgivelser. Her tænker jeg på Oxie.[/quote'] Jeg har godt nok ikke selv børn, men jeg ville lige kommentere det med Oxie, hvor jeg selv bor. Dér kan man altså sagtens finde fred og ro - omend jeg vil medgive, at man også kan finde det modsatte. Bare sådan til info :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites