Jump to content
credde

Streaming af MP3 og Netradio til stereoanlæg

Recommended Posts

Hey, Jeg er blevet lidt hooked på idéen om at streame mp3 musik og netradio fra min pc via mit accesspoint ind til stereoanlægget i stuen og soveværelset. Specielt da jeg så min kammerat, som havde Apple's Airport Express system i hans lejlighed. Derfor har jeg googlet en del og kommet frem til 2 alternativer: Noxon 2 www.my-noxon.de (kan købes til omkring 1.200,- på edbpriser.dk) eller Squeezebox 3 www.musicbox.dk (koster 2.600,-) Squeezebox understøtter klart flest formater, men jeg er egentlig kun interesseret i mp3 formattet og så naturligvis netradio. Samtidigt har jeg ikke rigtigt kunne læse nogle rigtige anmeldelser af Noxon 2 (udover de få linier, som der selv står på deres egen hjemmeside) ej heller erfaringer for folk. Modsat er det med Squeezebox, som har fået super anmeldelser både i bladene og af brugerne - men det koster altså også dobbelt så meget. Er der nogen af jer, som kender noget til det her evt. har enten en Squeezebox eller endnu bedre en Noxon 2 og kan give nogle erfaringer? Jeg har også haft kig på Pinnacle Soundbridge og andre, som dog alle er forkastet igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor ikke en bærbar' date=' alternativt en tabletpc med mediaplayer og touchscreen???[/quote'] Fordi det var ikke det jeg spurgte om ... :D Nej fordi, jeg gider ikke sidde med flere computere for at kunne høre musik. De her små sataner er så smarte, at det hele ligger på min pc og så streamer den til stuen og soveværelset. Samtidigt kan de spille netradio uden at pc-en nødvendigvis behøver være tændt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Fordi det var ikke det jeg spurgte om ... :D Nej fordi' date=' jeg gider ikke sidde med flere computere for at kunne høre musik. De her små sataner er så smarte, at det hele ligger på min pc og så streamer den til stuen og soveværelset. Samtidigt kan de spille netradio uden at pc-en nødvendigvis behøver være tændt.[/quote'] Noxon har jeg læst positivt om i Gear blandt andet og jeg vil også selv købe den især nu hvor de understøtter WPA. Squeeze boxen er nok lidt kønnere, men en mere omfattende box kan jeg forstå..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en blandet opsætning, med PC og MAC. Det kan godt fungere med Apples AirPort, og PC'er på samme netværk. Specielt mit seneste køb - en Mac Mini som HTPC - harddiskoptager, mediecenter m.m., der samtidig er på trådløst netværk med Internet. Du skal bruge iTunes som udgangspunkt, og så har du adgang til musikken over netværket - blandet med diverse afspilningssteder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

For 3 år siden købte jeg en KiSS DP-500 dvd, for også at kunne streame radio fra nettet og hente film fra min server. Det virker (for det meste) meget fint, der er som regel 3000+ radio stationer af vælge imellem, inkl radioseven.se og sky.fm. :) læs mere her: http://www.kiss-technology.com/?p=dvd2&v=users KiSS er iøvigt et dansk firma, der blev købt af amerikanske Cisco for et par år siden for et mia beløb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Den ser sgu fornuftig ud Credde.... Du siger bare til når kaffen er klar og musikken spiller...... Så hopper jeg lige over hækken......:D

Så bestilte jeg lige en Squeezebox til 2995' date=- SEK fra www.your-store.se - glæder mig til at få legetøjet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jeg tager lige juniors trampolin med under armen...... Så er den i vinkel.... Bare lige husk at fjerne havemøblerne ude på altanen, så jeg ikke slår mig når jeg lander.......:lol:

Det bliver da en høj hæk' date=' når du lige skal op på 1. sal :laugh:[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Så bestilte jeg lige en Squeezebox til 2995' date=- SEK fra www.your-store.se - glæder mig til at få legetøjet.
Super glæder mig meget til at høre hvad du synes, vi står selv og overvejer at købe sådan en nemlig =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg Squeezebox'en i dag og har fået sat den op og tilsluttet. Den var virkelig nem at sætte op, blev korrekt i første hug. Nu skal jeg bare lige have fundet url-en på en af mine favorit radio stationer. Nogen som ved, hvordan man gør det http://213.200.64.229/freestream/download/energy/stuttgart/new/frameset.html Jeg installerede endda et plugin til slimserveren så nu har jeg også DR og alle de tilhørende DAB kanaler at vælge imellem. Den er lækker :th2: Læs mere på www.slimdevices.com

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
url-en på en af mine favorit radio stationer. Nogen som ved' date=' hvordan man gør det [/quote'] ...hmmm - lidt browsen i manualen: "Always-on" Internet Radio, powered by SqueezeNetwork, lets you tune in to Internet Radio streams even when the home PC is switched off. Du skal vist have en PC tændt - altså for at initialisere første gang ????? Hvilket også er tilfældet med min PC/Mac/iTunes løsning - det er i orden, jeg kan tilgå radiokanaler og lagret fra alle husets computere på alle de andre - men kilden skal være tændt. Lad os nu høre lidt mere !!! Det ser lækkert ud, men vi vil høre mere !!! Er kvaliteten i orden - grejet OK, finishen, m.m.m.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg behøver ikke have PC-en tændt for at høre netradio, det fungerer perfekt :th2: Kvaliteten virker overbevisende god, finishen er i orden, designet lækkert. Det eneste er fjernbetjeningen, som virker lidt plastic agtig - men hvor mange gange har man ikke set det før.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

1½ måneds update Nu har jeg haft Squeezebox'en i snart 1½ måned og jeg må sige, at jeg bliver mere og mere glad for den. Den fungerer upåklageligt, den går ikke ned. Jeg bruger den mest sammen med Squeezenetwork.com hvor man kan lægge sine favorit radiostationer ind og så har man dem på Squeezebox'en som favoritter nemt og smart. Jeg kan ikke andet end at sende mine dybeste anbefalinger på den :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gammel tråd - men nok stadig relevant. I det mindste bruger vi stadig med stor fornøjelse Squeezeserver med et par radioer og et par duets. Serveren kører på en Mac Mini som også kører XBMC mediecenter til fjernsynet. Da vi bruger Spotify plugin'en fra Triode for at streame til alle enhederne og stadig har en lokal musiksamling på NAS har den nye UE slet ikke været en mulighed. Og ret surt er det at Logitech har valgt at stoppe udviklingen på Squeezeserver. Ikke desto mindre har de nu released en update til squeezeserver - http://forums.slimdevices.com/showthread.php?99452-Logitech-Media-Server-7-7-3-released - som nok er værd at installere. Specielt hvis man kører den på Mac OS. Jeg har lige installeret den - og den fungerer fint og man slipper bl.a. for den fjollede 32-bit plugin i control panel. Så den ville jeg bare lige anbefale til de af jer hvor det er relevant :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites