Sisse 10 Anmeld indhold Skrevet September 10, 2006 Hej da vi skal til at finde hus i Klippan området, men begge skal arbejde i DK... har vi tænkt lidt på at finde en børnehaveplads til vores datter i Helsingborg er der nogen der ved om man i Sverige må få passet ens barn i en anden kommune end den man bor i ?? og hvad det ekstra koster ?? for i DK har vi gjort det, det kostede os 500 kr. mere at få hende passet i en anden kommune... Mvh. Helene Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fisker 0 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2006 Er det ikke syndt at jeres datter skal gå i instution så "langt" fra bopælen? mere med hensyn til hendes interagration ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sisse 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2006 Nej det syntes jeg ikke. hun kommer til at gå i en svensk børnehave, i det område vibor i kommer hun jo til at gå til gymnastik og ridning som hun gør herhjemme, så hun skal nok få legekammerater, hvis det var det du tænkte på. vi gør det af hensyn til vi gerne skulle kunne nå at hente hende efter job, og helsingborg er hurtigere at komme til fra Helsingør end fra helsingør til klippan, hvis hun bliver dårlig og skal hentes fra børnehave. så nej det vil jeg ikke sige Helene Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fisker 0 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2006 Det var det jeg mente, men lyder til i har tænkt det igennem, rart at se, synd for de små hvis de ikke får svenske lege kammerater :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sisse 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2006 Ja helt sikkert, hun skal helt klart have svenske venner, og gå i svensk børnehave, kan ikke have dem som tager deres børn med til DK i instution, men bor i SE. det er okay man arbejder i DK, men syntes Fritidsinteresser, instutioner osv. skal foregå i SE Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites