Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2006 Jeg har fundet de bedste ''rosenbröd'' på OJ i Helsingborg, de er skånske, og de er faktisk næsten bedre end håndværkere. Der er så mange blå birkes på så man kunne tro man var død og havnet i paradis. Nogen gange ligger der kun enkelte, men forleden var ''skuffen'' fuldt op og jeg fik fat i 9 rosenbröd Bare rolig, jeg kommer dem i fryseren tre og tre. Er inde på den anden pose nu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2006 NU holder i op!!! Rosenbrød ser sådan her ud!!!!: ' Sverige og Danmark er IKKE kompatible hvad angår morgenbrød! *lol* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2006 Ja, altså dem jeg så hed møllehjul - om de så hedder noget andet andre steder skal jeg da ikke gøre mig klog på... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2006 Gio > det ligner wienerbrød nogen har tabt bøtten med glasur på. Mulde, jeg mener bestemt møllehjul er det samme som rosenbrød, ihvertfald i Sverige. danske møllehjul har ikke noget med svenske at gøre: http://www.opskrifter.dk/Opskrift_82.100.0.html?g_load_recipie=1&g_sort=8 eller så er der noget Hatting har misforstået http://www.hatting.dk/Default.aspx?ID=18 en rund, relativt flad, bolleagtig én (ikke knækskorpe som rundstykker men heller ikke helt blød) med mønster som et møllehjul og så 1.000 mørke birkes på. mulde, hvor så du Møllehjulene ?? nu mangler vi så bare rosenbrød der virkelig er roser på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2006 ...eller så er der noget Hatting har misforstået http://www.hatting.dk/Default.aspx?ID=18 en rund, relativt flad, bolleagtig én (ikke knækskorpe som rundstykker men heller ikke helt blød) med mønster som et møllehjul og så 1.000 mørke birkes på. mulde, hvor så du Møllehjulene ?? nu mangler vi så bare rosenbrød der virkelig er roser på. Jepsen, linket fra Hatting viser præcist dem, som jeg så. Det var i Coop Forum i Jägersro - det er næsten altid dér jeg handler, men jeg kan da ikke afvise, at andre Coop Forum har dem også :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2006 Skal Hatting nu til at definere hvordan et givent brød bør se ud? Næh...stik mig tre af de fedtede med mørke birkes og to rosenbrød :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2006 Skal Hatting nu til at definere hvordan et givent brød bør se ud? Næh...stik mig tre af de fedtede med mørke birkes og to rosenbrød :) er det wienerbrød med glasur og blå birkes du fisker efter ?? prøv den blinde bager i Brødløse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2006 er det wienerbrød med glasur og blå birkes du fisker efter ?? prøv den blinde bager i Brødløse.Lyder da egentlig ikke værst :th2: Fedtede nybagte thebirkes er konge-mad. Især efter en hård tur i byen, og sammen med en liter blandet juice. Så er tømmermændene ikke så store når kroppen kommer til live igen (ja, det var faktisk en almindelig forteelse på vejen hjem fra byen i min gamle fødeby Ringsted. Konditori Modeco havde de ondeste thebirkes...*ummm*) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pfrylle 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2006 "Fedtede nybagte thebirkes er konge-mad" udtalt af Gio. Men der må jeg lige indskyde noget, thebirkes er nok noget at det mest kedelige morgenmads "dessert" jeg nogensinde har fået. Jeg skal altid have noget smør og ost på, så kan de klemmes ned. Nej du, konge morgenmads "dessert" er en god "beskidt" fynsk brunsviger med masser af snask oven på, det er mums mums. (Er jo ikke fynbo for ingenting :D ) Der er ikke noget som slår brunsvigeren og hvis man ikke har smagt det, så er der sket noget i ens opdragelse og man burde skamme sig!! Men kan da lige tilføjde noget som Fagerborn sagde, at man kunne se ved en urinprøve at man evt. har spist mange valmuefrø. Og den skulle være god nok. De to herre Adam Savage og Jamie Hyneman (tilsammen udgøre hovedmændene bag "Mythbusters") har selv afprøvet teorien, og den er påvist. http://dsc.discovery.com/fansites/mythbusters/mythbusters.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2006 "Fedtede nybagte thebirkes er konge-mad" udtalt af Gio. Men der må jeg lige indskyde noget, thebirkes er nok noget at det mest kedelige morgenmads "dessert" jeg nogensinde har fået. Jeg skal altid have noget smør og ost på, så kan de klemmes ned....lyder bestemt som om de heller ikke kan lave rigtige thebirkes på Fyn ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
metromus 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2006 JAAHHHH ÅHHH hvor godt :o) Lyder da egentlig ikke værst :th2: Fedtede nybagte thebirkes er konge-mad. Især efter en hård tur i byen, og sammen med en liter blandet juice. Så er tømmermændene ikke så store når kroppen kommer til live igen (ja, det var faktisk en almindelig forteelse på vejen hjem fra byen i min gamle fødeby Ringsted. Konditori Modeco havde de ondeste thebirkes...*ummm*) Thebirkes fra det jyske, kommer selv fra Esbjerg og ja det er "Kongemorgendesserten".....MUMS 2 af dem også 1/2 liter "Matilde" cacao mælk så er den hjemme, kommer i tanke om det egentlig er RIGTIG mange år siden jeg sidst har spist en thebirkes der har været værd at skrive hjem om. De findes ihvertilfald ikke i Kbh, og åbenbart heller ikke på Fyn....jamen hvad kan mand sige "kom til jylland" her findes åbenbart ikke kun de smukkeste piger *S*... men også de mest MUMSE thebirkes. Brunsviger GO HOME Metromusen.....:p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2006 Thebirkes fra det jyske, kommer selv fra Esbjerg og ja det er "Kongemorgendesserten".....MUMS 2 af dem også 1/2 liter "Matilde" cacao mælk så er den hjemme, kommer i tanke om det egentlig er RIGTIG mange år siden jeg sidst har spist en thebirkes der har været værd at skrive hjem om. De findes ihvertilfald ikke i Kbh, og åbenbart heller ikke på Fyn....jamen hvad kan mand sige "kom til jylland" her findes åbenbart ikke kun de smukkeste piger *S*... men også de mest MUMSE thebirkes. Brunsviger GO HOME Metromusen.....:pVelkommen i debatten Esbjerg, ligger det ikke i Nordtyskland ?? Jeg aner faktisk ikke hvad et thebirkes er for noget Er det noget sødt noget med glasur eller en klat creme ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2006 Jeg aner faktisk ikke hvad et thebirkes er for noget Er det noget sødt noget med glasur eller en klat creme ??Thebirkes med remonce...*ummm* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
metromus 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2006 NEEEEEJ DA :o) Velkommen i debatten Esbjerg, ligger det ikke i Nordtyskland ?? Jeg aner faktisk ikke hvad et thebirkes er for noget Er det noget sødt noget med glasur eller en klat creme ?? Det er en slags wienerbrød med remonce med birkes på !!!! øhhh.....Esbjerg ligger da i vestjylland, hvor hulen er du fra ??? Metromusen..og tak for velkomsten:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret September 26, 2006 Jeg aner faktisk ikke hvad et thebirkes er for noget Hehe nåh, men du aner jo heller ikke hvad et rosenbrød er jo TIL ALLE: I øvrigt kan det kun anbefales, at hvis muligheden en dag byder sig, så kør forbi Ganløse bageri, simpelthen Danmarks bedste bageri (uden pis). Her fås klasse brød, samt ikke mindst verdens bedste/friske thebirkes :) END OF DISCUSSION!! www.degulesider.dk/vbw/oplysningen/redireger.do?hitsPerPageSitemap=10&hitsPerPage=10&twoFieldName=ganl%F8se+bageri&compTrade=ganl%F8se+bageri&&backParameters=Image52.y%3D0%26twoFieldAddr%3D%26Image52.x%3D0%26twoFieldName%3Dganl%25F8se%2Bbageri%26&backPath=%2Fvbw%2Fsuper%2Fresultat.do&&link=1&subscriberID=1001184782&ordered=1 :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 26, 2006 Hehe nåh, men du aner jo heller ikke hvad et rosenbrød er jo TIL ALLE: I øvrigt kan det kun anbefales, at hvis muligheden en dag byder sig, så kør forbi Ganløse bageri, simpelthen Danmarks bedste bageri (uden pis). Her fås klasse brød, samt ikke mindst verdens bedste/friske thebirkes :) END OF DISCUSSION!! :th2: Tja, nu er det jo ufattelig ofte jeg kommer forbi bageren i Ganløse..men jeg skal da forsøge at huske det.. mindes stadig smagen af lune thebrikes på vej hjem fra byen.. købt i smøgen bag bageriet gennem et lille vindue:) Ah det var tider... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 26, 2006 Tja' date=' nu er det jo ufattelig ofte jeg kommer forbi bageren i Ganløse..men jeg skal da forsøge at huske det.. mindes stadig smagen af lune thebrikes på vej hjem fra byen.. købt i smøgen bag bageriet gennem et lille vindue:) Ah det var tider...[/quote']*WORD!*...det var netop samme scenarie der udspillede sig i Ringsted, under min fænomenale opvækst. De tjente BOKSEN ved at sælge fra vinduet, de lede bagere :th2: Men w.t.f.c., når man havde et halvt pund småpenge i lommen, efter en våd nat i byen. Jo mindre jeg skulle slæbe på, jo mere mæt blev jeg :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret September 26, 2006 Thebirkes med remonce...*ummm* Årh, dem der, dem kalder vi for birkes. (Vi behøver ikke drikke te te'.) De smuldrer værre end rundstykker. Og så går de i stykker, pludselig står man der med et birkes der har delt sig i tre, og man har kun to hænder. Dem må I godt beholde hvis bare jeg så får mine håndværkere metromusen > alt syd for Limfjorden tilhører Nordtyskland, ikke ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 26, 2006 Årh, dem der, dem kalder vi for birkes. (Vi behøver ikke drikke te te'.) De smuldrer værre end rundstykker. Og så går de i stykker, pludselig står man der med et birkes der har delt sig i tre, og man har kun to hænder"Sjovt"....den har jeg hørt før....og det ER bare en af de ting som vi ikke kan blive enige om! Nap du en håndværker - så napper jeg en THEbirkes!...og så har vi fred i regionen igen (og mad i maven) :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 26, 2006 Årh, dem der, dem kalder vi for birkes. (Vi behøver ikke drikke te te'.) Ah, men hallo. Birkes er jo bare de små sorte irriterende korn på toppe af en THEbikes... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret September 26, 2006 Ah' date=' men hallo. Birkes er jo bare de små sorte irriterende korn på toppe af en THEbikes...[/quote'] Ikke i Frederikshavn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 26, 2006 Ikke i Frederikshavn. Hvad hedder de små korn så i Frederikshavne.. Kes? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret September 26, 2006 Ikke i Frederikshavn. Nej, men i Danmark hedder det "thebirkes" (og "rosenbrød") ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 26, 2006 Ikke i Frederikshavn.Tag´ du til Karrebæksminde og køb noget morgenbrød - så bliver du sikkert glad. Hér er det altsammen lavet af samme (franskbrøds)dej...med undtagelse af deres basser Jeg mener - så er der jo ikke så meget at rafle om. Og birkes er altså "topping" på morgenbrød, og ikke en betegnelse for et specifikt stykke. Jeg ved sgu´ ikke hvorfor i altid skal være på tværs derovre i Kragevenstrup ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret September 26, 2006 I Viborg kalder de et thebirkes for Københavnerbirkes Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites