Fagerborn 10 Anmeld indhold Skrevet September 7, 2006 Er der nogen der har set Hattings Håndværkere, dvs. dem med de rigtigt mørke frø, nogen steder i Skåne ?? Jeg har set Hattings dybfrosne sortiment flere steder, men lige nøjagtig dem med de sorte valmuefrø mangler. Skal man virkelig være nødt til at koste en tur til Helsingør for at få nogen ordentlige rundstykker http://www.hatting.dk/Default.aspx?ID=17 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2006 Er det virkelig kun mig der spiser håndværkere med mørke valmuefrø på Ihvertfald så har jeg fundet ''rosenbullar'' på OJ! her i Helsingborg og ''vallmobräck'' (er så nær håndværkere man kan komme) på Konsum Kopparmöllan så den umiddelbare valmuekrise er afværget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2006 Er det virkelig kun mig der spiser håndværkere med mørke valmuefrø på Du er jyde, ikk ??? Ingen sjællændere med respekt for sigselv spiser "håndværkere" (eller ved hvad det er) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2006 Du er jyde' date=' ikk ??? Ingen sjællændere med respekt for sigselv spiser "håndværkere" (eller ved hvad det er)[/quote'] Åh, hold din kæft Hvad spiser de så på Sjælland ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2006 Du er jyde' date=' ikk ??? Ingen sjællændere med respekt for sigselv spiser "håndværkere" (eller ved hvad det er)[/quote'] WRONG ANSWER!!! Håndværkere er da det bedste. Dog bedst fra bageren og ikke hattings. Men har ikke set dem nogen steder i det svenske. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2006 Åh, hold din kæft Hvad spiser de så på Sjælland ?? Hehe... du ER altså jyde... Jeg har aldrig fundet ud af hvad forskellen er på rundstykker og håndværkere. Jeg var engang hos en bager i vejle og 75 mennesker før mig bestilte håndværkere....og, jeg anede simpelthen ikke hvad det var, så det måtte jeg da prøve... et rundstykke !!! Ikke andet... kedeligt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CoolAIR 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2006 Er det virkelig kun mig der spiser håndværkere med mørke valmuefrø på Nej bare rolig har skam også kigget efter dem i den lokale ICA, men de har "kun" rundstykker. Tror ikke det er noget svensken har på morgenbordet! Og ja det hedder håndværkere (både i Jylland og på Sjælland)! Hvad hulen skulle det ellers hedde? Hva' MC-Mand har du et bedre forslag?! :p Hvad med at bage dem selv... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Hehe... du ER altså jyde... Jeg har aldrig fundet ud af hvad forskellen er på rundstykker og håndværkere. Jeg var engang hos en bager i vejle og 75 mennesker før mig bestilte håndværkere....og, jeg anede simpelthen ikke hvad det var, så det måtte jeg da prøve... et rundstykke !!! Ikke andet... kedeligt Rundstykke er med lyse birkes og håndbærker er med mørke birkes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Rundstykke er med lyse birkes og håndbærker er med mørke birkes....og stadig det mest kedelige der kan konsumeres som morgenmad. Jeg har aldrig forstået finten i at lave et stykke brød' date=' der er så hårdt at det splintrer ud over det hele, og indeholder absolut intet - hverken smag eller nydelse - udover det tilbehør du er [i']tvunget til at smide på det for overhovedet at kunne spise det. Næ tak - gi´ mig et mørkere stykke morgenbrød med kerner, samt en konsistens der ikke forsøger at flå dit tandkød til blods - og som kan spises med velbehag og nydelse for sig selv, hvis dette ønskes. (ja...det er så min mening :)) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Næ tak - gi´ mig et mørkere stykke morgenbrød med kerner, samt en konsistens der ikke forsøger at flå dit tandkød til blods - og som kan spises med velbehag og nydelse for sig selv, hvis dette ønskes. (ja...det er så min mening :)) Nå men så må jeg da henlede opmærksomheden på opskriften på speltboller som jeg har lagt under mad og drikke. Speltmelet kan iblandes lidt Rågmjöl, så bliver de endu mere mættende. Bag selv - smag selv :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Nå men så må jeg da henlede opmærksomheden på opskriften på speltboller som jeg har lagt under mad og drikke. Speltmelet kan iblandes lidt Rågmjöl' date=' så bliver de endu mere mættende. Bag selv - smag selv :th2:[/quote']Lækkert...men så vidt det er muligt, så holder jeg mig til mørkt brød. Gerne med en del kerner/fiber. Men igen - det er jo en smagssag. Jeg går dog ikke af vejen for en god gammel fedtet thebirkes (eller tre) ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Men igen - det er jo en smagssag. Jeg går dog ikke af vejen for en god gammel fedtet thebirkes (eller tre) ;) Som man iøvrigt HELLER ikke kan lave i jylland. Der er det bare så'n en tør klump dej med birkes. Hvis de alligevel forsøger at lave en rigtig thebirkes, så sælges de som "københavner-birkes" ... de er sgu underlige, de jyder Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 nu er jeg ikke bager, hverken af profession eller interesse, og skal ikke gøre mig klog på om min iagttagelse er rigtig, men de håndværkere, jeg har smagt er altså ikke det samme som rundstykker bare med andet topping. Jeg ville blive meget skuffet, hvis jeg bestilte en håndværker og fik et rundstykke med mørke birkes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Her er en Håndværker og et Rundstykke med opskrift - smag selv!! Håndværker: Hvedemel, vand, birkes, gær, salt tilsat jod, sukker, emulgator (E472e), druesukker, melbehandlingsmiddel (E300) Rundstykke: Hvedemel, vand, gær, birkes 3%, salt tilsat jod, sukker, emulgator (E472e), druesukker, melbehandlingsmiddel (E300).' http://www.schulstadbakeoff.dk/Cerealia/Sales_Marketing/wb_frost.nsf/WebShowProducts?OpenAgent&Lang=danish Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Jeg ville blive meget skuffet' date=' hvis jeg bestilte en håndværker og fik et rundstykke med mørke birkes.[/quote'] Hehe... tror sgu du bliver skuffet... Tjek lige homer's opskrift :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Hehe... tror sgu du bliver skuffet... Tjek lige homer's opskrift :p Vi kan jo konkludere at et rundstykke er mel og vand med gær og birkes mens en håndværker er mel og vand med birkes med gær....godt så. Flot jydelogik, og de vil betale emre for håndværkere end rundstykker?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Vi kan jo konkludere at et rundstykke er mel og vand med gær og birkes mens en håndværker er mel og vand med birkes med gær....godt så. Flot jydelogik' date=' og de vil betale emre for håndværkere end rundstykker??[/quote'] Laver Emre nu rundstykker?? Jeg troede han havde travlt med at få solgt sin Mercedes??? :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Laver Emre nu rundstykker?? Jeg troede han havde travlt med at få solgt sin Mercedes??? :D sorry det var end ikke med vilje.. kors jeg er sjov:cool: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Lækkert...men så vidt det er muligt' date=' så holder jeg mig til mørkt brød. Gerne med en del kerner/fiber.[/quote'] - så vælger man bare den spelt mel der er ikke er finmalet ;) og derved er du henne ved din smag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 ...og stadig det mest kedelige der kan konsumeres som morgenmad. Jeg har aldrig forstået finten i at lave et stykke brød' date=' der er så hårdt at det splintrer ud over det hele, og indeholder absolut intet - hverken smag eller nydelse - udover det tilbehør du er [i']tvunget til at smide på det for overhovedet at kunne spise det. Næ tak - gi´ mig et mørkere stykke morgenbrød med kerner, samt en konsistens der ikke forsøger at flå dit tandkød til blods - og som kan spises med velbehag og nydelse for sig selv, hvis dette ønskes. (ja...det er så min mening :))finten er at tjene penge på noget der alligevel ikke mætter. som at sælge luft helt lovligt. jeg vil godt give dig ret i at spise et rundstykker er som at række tungen ud af vinduet. det eneste fornuftige man kan bruge rundstykker til er at made ænder i anlægget eller dyppe i suppe. men håndværkere, se det er noget HELT andet. For mig er det en nydelse at spise overen med smør (eller bregott), og så underen med smør og pålæg alt. rejeost. Og med kaffe til. der må være noget galt med opskriften for der står ikke noget om ''rundstykke''-frø hhv. valmuefrø, der står bare ''birkes''. rundstykker går istykker meget mere end håndværkere. selvom de er lavet af det samme er rundstykkerne dels runde og dels meget hårdere. mc manden > hvad folk kalder sine rundstykker eller håndværkere et så fjernt sted som Vejle (det ligger praktisk taget næsten nede ved Sydafrika) det har jeg ingen anelse om. Jeg ved at håndværkere også kan hedde noget andet, jeg kan bare ikke huske hvad det er, men jeg har aldrig hørt at rundstykker kunne hedde håndværkere. en gang jeg var til ansættelsessamtale med lægekontrol skulle jeg aflevere en urinprøve, jeg skulle svare på om jeg spiste brød med mange valmuefrø for det gav udslag i urinprøven. så jeg tror ikke det kun er smagen der gør håndværkeren så god :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Her er en Håndværker og et Rundstykke med opskrift - smag selv!! Håndværker: Hvedemel, vand, birkes, gær, salt tilsat jod, sukker, emulgator (E472e), druesukker, melbehandlingsmiddel (E300) Rundstykke: Hvedemel, vand, gær, birkes 3%, salt tilsat jod, sukker, emulgator (E472e), druesukker, melbehandlingsmiddel (E300).' http://www.schulstadbakeoff.dk/Cerealia/Sales_Marketing/wb_frost.nsf/WebShowProducts?OpenAgent&Lang=danish okay, så det er kun de mørke birkes istedet for de lyse, der gør at håndværker-rundstykket får en helt anden form, en anden konsistens og en anden skorpe end rundstykke-rundstykket - det burde jeg jo have kunne regne ud Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2006 Er der nogen der har set Hattings Håndværkere, dvs. dem med de rigtigt mørke frø, nogen steder i Skåne ?? Jeg har set Hattings dybfrosne sortiment flere steder, men lige nøjagtig dem med de sorte valmuefrø mangler. Skal man virkelig være nødt til at koste en tur til Helsingør for at få nogen ordentlige rundstykker http://www.hatting.dk/Default.aspx?ID=17 Kun pga. denne tråd lagde jeg mærke til at de i ICA MAXI ude på Ystadvägen har Grove Håndværkere, hvis det har interesse.. jeg ved godt det ikke er de helt rigtige, men det er tæt på :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret September 17, 2006 Kun pga. denne tråd lagde jeg mærke til at de i ICA MAXI ude på Ystadvägen har Grove Håndværkere' date=' hvis det har interesse.. jeg ved godt det ikke er de helt rigtige, men det er tæt på :)[/quote']Nej, det er ikke de rigtige. Det er desuden hamrende irriterende at de sælger grove håndværkere men ikke mørke håndværkere. De sælger 9 ud af 10 Hatting produkter, hvorfor sælger de så ikke den jeg vil have øst for Øresund hsarif > det må simpelthen være nogen intelligente nogen, de birkes. de er programmerede til at finde ud af om de skal gøre dejkuglerne runde eller firkantede osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2006 Det nærmeste jeg har set er "møllehjul" som er, ja, runde og med mørke birkes. Jeg har dog ikke prøvet dem, så jeg ved ikke, om de rent faktisk smager som håndværkere, men det gør de jo næppe, når de nu er runde... De ser dog ganske glimrende ud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2006 Det nærmeste jeg har set er "møllehjul" som er' date=' ja, runde og med mørke birkes. Jeg har dog ikke prøvet dem, så jeg ved ikke, om de rent faktisk smager som håndværkere, men det gør de jo næppe, når de nu er runde... De ser dog ganske glimrende ud.[/quote'] Det gør de ikke, men de smager godt (bedre end håndv.):) Og så hedder de ikke "møllehjul" men rosenbröd Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites