Jump to content
abejoh

Hvordan er det med forbindelserne?

Recommended Posts

Hej Oxieborgere! Hvor lang tid tager det, at pendle fra Oxie til Københavns H? Har været inde og tjekke på Skånetrafiken ( Ca. 1 time ) , men jeg vil gerne have det endeligt bekræftet af èn som faktisk kører turen. Er forbindelserne pålidelige og kører Pågatåget upålageligt? :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Pågatåget går 1 gang i timen (på nær når svenskerene skal til og fra arbejde, der går det 2 gange) Så hvis toget ikke er forsinket kan du tage toget 42 fra Oxie og være i kbh 37 Om vinteren er der meget tit forsinkelser, så jeg tog altid afsted i god tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Maria Tak for din forklaring:th2: Det vil sige Pågatåget kører 2 gange i timen. Det er ikke meget, men bedre end èn. Tja...om vinteren er der altid mærkelige ting, som sker med togene. Det er man efterhånden blevet vandt til ( or not! ).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan se togplanen på skanetrafiken under tidtabeller-tåg-line 6 Når jeg skulle hjem med toget gik det kun en gang i timen, og det var altid lige kørt når jeg kom til malmø. Så kan du jo se om det kører 2 gange når du skal bruge det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har præcis tjekket køreplanen ved Oxie station, så er den i vinkel! Det lyder somom, du har været en del af pendlermiljøet, men senere er blevet bilejer. Kører du måske til Dk i hverdagene og kan have et lille påhæng på en gang imellem?:laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er blevet så heldige at vi har fået arbejdstider som ligger tæt op ad hinanden. Jeg møder 9.30 og har fri kl.19, så hvis det passer ind i jeres planer så sker der vel ikke noget ved at have en ekstra passager med en gang imellem :) (Vi arbejder i Ishøj og Tåstrup)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, det lyder jo storartet. Jeg har et langt mere fleksibelt skema, men om tirsdagen møder jeg lidt tidligere, nemlig klokken henholdsvis 9 og 10. Det kunne være rart med et lift - bare en gang imellem- evt. når det er rigtig koldt og togene alligevel er forsinkede. Jeg arbejder på frederiksberg, men er tilfreds med at blive smidt af, hvor de passer dig/Jer:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Inden vi fik købt bil, benyttede vi også Pågatåget fra Oxie til Kbh, om morgenen gik det fint.. Ind på Centralen og direkte til Øresundstoget, men syntes det var værre om eftermiddagen når vi skulle hjem, der passer øresundstoget bare ikke med pågatåget. Nu kører vi i bil til Svågertorp og tager toget derfra og dermed sparer vi en del tid om eftermiddagen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bus en mulighed? Det er faktisk lige så hurtigt (måske endda et par min. hurtigere i visse tilfælde) at tage bus 1 til Jägersro og bus 33 til Svågertorp - man skulle ikke tro, at det var hurtigere i de (i hvert fald når man kører bagved i bil) ret langsomme grønne busser, men det kommer selvfølgelig an på vejrlig og om man er mest til busser eller tog.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mente nu heller ikke, at bussen er hurtigere end bilen - jeg mente bare, at det er lige så hurtigt at tage 2 busser til Svågertorp som det er at tage Pågatoget Oxie-Malmö(omstigning til Øresundstog)-Svågertorp. Hvis man kunne tage Pågatoget direkte til Svågertorp var det en hel anden historie....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg enig i - hvis jeg var afhængig af offentlig transport havde jeg nok bosat mig i selve Malmö. En bus direkte til Svågertorp ville være perfekt, men det kan dog lade sig gøre alligevel. Det kommer jo nok også an på, hvad man er vant til fra DK mht. offentlige transportmidler. Og så synes jeg jo trods alt, at det er dejligt at bo udenfor selve Malmö.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også rigtig glad for at bo herude, og vil ikke tættere på centrum. I Dk var jeg vant til at skulle cykle et par km for at komme til en togstation, så jeg går også og overvejer at anskaffe mig en cykel igen, for der skulle vist være en del cykelstiger omkring Oxie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da rart at høre, at der også findes andre muligheder end Pågatåget. (I tilfælde af at det bare ikke kører) Og den med svågertorp er da heller ikke af vejen. Jeg kan måske sågar få kørelejlighed dertil...:laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden for "normal tid" Hei Vi flytter til Oxie lige omkring årsskiftet :) Hvordan er det med forbindelserne (Pågatåg og bus) udenfor "normal tid"? Jeg tænker på hvis man kommer meget sent hjem eller skal møde meget tidligt på job... Så vidt jeg umiddelbart kunne se inde på Skånetrafiken kører Pågatåget fra ca. 0530 til 0030 (ligesom S-togene i DK) - er der andre muligheder (natbusser eller andet) derimellem? Mvh. B A

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jamen, det lyder jo storartet. Jeg har et langt mere fleksibelt skema, men om tirsdagen møder jeg lidt tidligere, nemlig klokken henholdsvis 9 og 10. Det kunne være rart med et lift - bare en gang imellem- evt. når det er rigtig koldt og togene alligevel er forsinkede. Jeg arbejder på frederiksberg, men er tilfreds med at blive smidt af, hvor de passer dig/Jer:)
Jeg kører stort set dagligt til Svågertorp, og tager toget videre til Kbh derfra. Du skal være velkommen til at køre med, hvis det passer med dine mødetider :) Jeg møder et sted mellem kl 8 og 10 alt afhængig af mit skema, dvs. jeg kører mellem kl 7 og 9 (jeg ved det et par uger i forvejen)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

SÅ er det sikkert, at vi flytter til Oxie. Det sker først i december og vi glæder os meget. Anja> Jeg vil rigtig gerne køre med til Svågertorp. Jeg møder kl. 8 om mandagen og kl. 10 om tirsdagen, så det passer perfekt med dine tider. :thumbup: :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Super :-) Velkommen til Oxie :-) Du skal være velkommen til at køre med, mine mødetider skifter alt afhængig af mit skoleskema. Men vi finder nok ud af det. Du kan jo skrive eller kigge forbi når I er flyttet ind :-) KH Anja

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites