Jump to content
MissCath

Husejer

Recommended Posts

Telia er og bliver virkelig noget af det værste hvad kundeservice angår. Hvis du på nogen måde kan skaffe et gammelt tlfnummer på adresse' date=' så er du rigtig godt hjulpet. Ellers så tror jeg faktisk - uanset at det er irriterende - at det letteste er at få telefonnummer og så bestille bredband på den. Evt prøv at ringe til Telia igen og håb på at du får fat i en mere kundevenlig medarbejder. Vi brugte 9-10 mdr på at få udbedret en periodsk fejl med 5-6 fejlmeldinger til forskellige medarbejdere hos Telia! Til gengæld kører det stabilt og godt nu....[/quote'] Du har nok ret. Men nu er jeg så blevet så tilpas irriteret, at jeg under ingen omstændigheder vil have en telefon!!! Om jeg så skal rende dem på dørene i det uendelige, så kommer de til at levere en eller anden form for bredbånd til mig! Desuden er jo temmelig underligt, at de godt kan sælge mig en telefonlinie (til trods for at der jo ikke findes kabler ind i huset, som hende telia-koen sagde) til en adresse, som de ikke kan finde, men at de ikke kan sælge mig noget bredbånd? Altså - i min verden, så løber begge dele i en eller anden form for ledning, som nok ikke er skide forskellig fra hinanden?!! Jeg tror liiige jeg må vente et par dage med at runde en Telia-butik og køle lidt ned. Ellers kan det være at jeg kommer til at overfuse en stakkels medarbejder som i bund og grund ikke kan gøre for, at han arbejder for et skod-selskab... *pyh*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Var dét ikke noget med noget elektrisk støj' date=' forårsaget af noget ikke-Telia-relateret?[/quote'] Det påstod de jo på et tidspunkt at det var. Og problemet forsvandt faktisk kortvarigt efter jeg havde skiftet pærer(!!) udendørs som de foreslog. Men kom så igen og blev værre og værre. Så gjorde de "noget" og tingene fungere faktisk en måneds tid, så gik det galt igen. Var meget tæt på at opgive det helt, men prøvede lige én gang til - og så pludselig virkede forbindelsen 100% stabilt. Og har knock-on-wood kørt stabilt lige siden (dvs siden april måned cirka).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du har nok ret. Men nu er jeg så blevet så tilpas irriteret' date=' at jeg under ingen omstændigheder vil have en telefon!!! Om jeg så skal rende dem på dørene i det uendelige, så kommer de til at levere en eller anden form for bredbånd til mig![/quote'] Haha.. Ja men forstår det så udmærket godt! Held og lykke med projektet, det er og bliver bestemt ikke den letteste virksomhed at kommunikere med. Vi havde/har blot brug for et svensk nummer også så derfor var det ikke det store problem. Og faktisk kunne man slet ikke få bredband da vi flyttede herud, der gik næsten et år før de kunne levere - spørg lige om det var sygt!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Desuden er jo temmelig underligt' date=' at de godt kan sælge mig en telefonlinie (til trods for at der jo ikke findes kabler ind i huset, som hende telia-koen sagde) til en adresse, som de ikke kan finde, men at de ikke kan sælge mig noget bredbånd? Altså - i min verden, så løber begge dele i en eller anden form for ledning, som nok ikke er skide forskellig fra hinanden?!! [/quote'] Telia kan jo godt slippe afsted med at sige, at de ikke kan leverere bredbånd, for det kan jo være på grund af centralen, som kan være fuld, som de siger, det vil sige, at en tekniker skal montere en dims i den, før man kan sælge flere adsller, og han rykker ikke ud bare fordi, der er 50 på venteliste. Det kaldes også markedskræfterne. :cry: Telefon skal Telia levere til alle, der har penge nok, når de finder adressen, som er "Brödåkra Villa Haga (postnummer) Löberöd", evt. Brödåkra 2, evt. Brödåkra 262 (eller er det 268?.) Ejeren før sælger hed Thomas Lindvall (evt. med w) og havde tlf. 0705-935637 (desværre et mobilnummer). Hvis huset vitterlig ikke er i deres system, og de skal oprette det, så må du endelig holde fast i den fine adresse uden tal i! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Telefon skal Telia levere til alle' date=' der har penge nok, når de finder adressen, som er "Brödåkra Villa Haga (postnummer) Löberöd", evt. Brödåkra 2, evt. Brödåkra 262 (eller er det 268?.) Ejeren før sælger hed Thomas Lindvall (evt. med w) og havde tlf. 0705-935637 (desværre et mobilnummer). Hvis huset vitterlig ikke er i deres system, og de skal oprette det, så må du endelig holde fast i den fine adresse uden tal i! :)[/quote'] Min helt egen detektiv... :th2: Det er 2:62 (et tal, hverken BBB eller Telia kunne finde ud af at bruge til noget), og det er Lindwall med W. Hvordan har du fundet det? Og hvad mener du med at jeg skal holde fast i adressen? Og hvordan blev jeg her klogere og nærmere en bredbåndslinie? *gg* :rolleyes: Cath - nu i bedre humør efter en spændende film og 2 kanelgifler...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Min helt egen detektiv... :th2: Det er 2:62 (et tal, hverken BBB eller Telia kunne finde ud af at bruge til noget), og det er Lindwall med W. Hvordan har du fundet det? Og hvad mener du med at jeg skal holde fast i adressen? Og hvordan blev jeg her klogere og nærmere en bredbåndslinie? *gg* :rolleyes: Cath - nu i bedre humør efter en spændende film og 2 kanelgifler...
Hej Cath Det er nemt at være detektiv i Sverige, hvor alle undersåtterne er sat til at lure på hinanden via "åbenhed". Bare man har nummerpladen og matrikelnummeret, så ved man hurtigt alt om folk. Staten har desuden cpr-nummeret, så intet kan gå galt. Bemærk dog at åbenheden ikke omfatter partimedlemmers egne chatforummer. Her ryger man direkte i fangehullet.. :D Det ser bedre ud i telefonbogen og andre steder, hvor man søger på adressen, at der står Villa Haga, end at der står et dumt massebetegnelsesagtigt nummer. Det viser - eller bluffer med - at ejendommen har en særlig dignitet, at den har navn og ikke bare nummer. Det kan blive 200.000 værd engang... Jeg ved ikke, om du er nærmere en bredbåndslinje, men det var mere, hvor du skulle sætte spiddet i, når du møder næste Teliako. Hvis du så kører på med, at det er vel de samme ledninger og så videre, så vil du muligvis kunne tabe terræn. Dit argument holder ikke rigtig, ville jeg påpege. Hvor du så skal få bredbånd fra, ved jeg ikke rigtig. www.bredbandsbutiken.se kan sikkert give dig en realistisk frontberetning for Eslövs kommun, er jeg sikker på. Sverker snakker dansk. Dit forhandlingsudgangspunkt ift Telia er i og for sig ad helvede til, da de siger, du ikke har mulighed for adsl. Så måske skulle du prøve at bluffe lidt og se hvad de kunne tilbyde HVIS du nu havde haft en telefonlinje. Jeg ved det ikke. God kamp i hvert fald. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor du så skal få bredbånd fra' date=' ved jeg ikke rigtig. [url']www.bredbandsbutiken.se kan sikkert give dig en realistisk frontberetning for Eslövs kommun, er jeg sikker på. Sverker snakker dansk.
Jeps - dem kan jeg meget anbefale faktisk... Registerede mig dernede for lææænge siden, og da Telia så endelig kunne levere herude ringede han pænt til mig for at sige at nu kunne jeg bestille!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det ser bedre ud i telefonbogen og andre steder, hvor man søger på adressen, at der står Villa Haga, end at der står et dumt massebetegnelsesagtigt nummer. Det viser - eller bluffer med - at ejendommen har en særlig dignitet, at den har navn og ikke bare nummer. Det kan blive 200.000 værd engang...
Det vil jeg huske - men det er vel i og for sig ikke noget, jeg bestemmer? Eller hur?
Hvor du så skal få bredbånd fra, ved jeg ikke rigtig. www.bredbandsbutiken.se kan sikkert give dig en realistisk frontberetning for Eslövs kommun, er jeg sikker på. Sverker snakker dansk.
Ringer til ham i morgen. Måske kan løfte humøret og give en hånd...
Dit forhandlingsudgangspunkt ift Telia er i og for sig ad helvede til' date=' da de siger, du ikke har mulighed for adsl. Så måske skulle du prøve at bluffe lidt og se hvad de kunne tilbyde HVIS du nu havde haft en telefonlinje. Jeg ved det ikke. God kamp i hvert fald. :)[/quote'] Det var nu BBB, der sagde, at der ikke var mulighed, for der var ikke plads på den station, som lå 4 km væk. Teliakoen sagde blot, at jeg skulle have en telefon. Nu må vi se hvad Sverker siger og hvis det ikke virker, så må jeg i en Telia-biks. Regner med at finde en uden ko eller køer... :laugh: Tak for hjælpen! :) Husmødrene kalder...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Imponerende service Hej igen! Jeg vil da blot lige fortælle udfaldet af mine TO besøg i en Telia-biks i dag. Ankom til Lund ved 14.30-tiden. Gik ind i biksen og trak nummer 104. Tavlen viste 79. Nåmen, vi klarer den. Går en tur på Kurger Bing lige over for og nupper en Whopper. Med maven fuld spadserer jeg tilbage til biksen. Nu var de nået til nummer 97 (Jeg spiser ikke hurtigt). Uheldigvis (!) skulle vi til møde i banken kl. 15.30, så vi blev nødt til køre. Vi ankommer så IGEN til Lund - nu kl. 17.45. Ind og trække et nummer, og jeg var så heldig at få nummer 184. De var denne gang nået til nummer 174! Da klokken er 18.15, bliver det endelig min tur! Jubii... Hen og tale med en eller anden gut, som - da jeg siger 'jeg vil gerne have bredbånd' - lægger ud med at sige: Hvad er dit telefonnummer? Jeg oplyser ham om, at jeg ikke har nogen telefon. 'Så kan jeg ikke hjælpe dig - du skal tale med kundservice!' A hva'? Jojo, den er god nok - han har ikke samme muligheder for at oprette bredbånd som de har i kundservice. Jeg fortæller ham at jeg er meget træt af, at hænge i telefonen uden at få nogen hjælp og noget ud af det - han beklager og siger igen, at han ikke kan gøre noget. Hvad fanden er det med de der monopol-selskaber? Det er sq det samme, hvis man kontakter TDC! Kæresten kan godt se at jeg er ved at eksplodere - stod midt i Lund og råbte at det var et lorteland og sådan et lorte-selskab og mere af samme skuffe - og desværre for ham tror han så, at det hjælper at sige: 'Måske skulle vi bare få en telefon så...' BIG mistake!! Jeg har tilgivet ham - men jeg er godt nok nået dertil mht. Telia... I kender det godt... Dér, hvor man er så harmdirrende af raseri, at man ikke engang kan tude over det. Dér, hvor man rent faktisk overvejer at finde Telias direktørs privatadresse og tage på tur med en omgang syre og en lommelygte... Jeg ringer til Sverker imorgen. Jeg håber, virkelig at han er min redning. Ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Jeg KAN IKKE UNDVÆRE INTERNET! Mit arbejde afhænger ligesom af det...!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Også husejer..! Jeg kan ikke holde det tilbage... Men af glæde må jeg også bare fortælle at Caroline og jeg skrev under på huskøb i går, og flytter atså derfor fra lejligheden i Östra Sorgenfri til Bunkeflostrand efter den 15. november. Det skal nok blive keef, og jeg håber at støde ind i nogen af jer derude.. GOD WEEKEND!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan ikke holde det tilbage... Men af glæde må jeg også bare fortælle at Caroline og jeg skrev under på huskøb i går, og flytter atså derfor fra lejligheden i Östra Sorgenfri til Bunkeflostrand efter den 15. november. Det skal nok blive keef, og jeg håber at støde ind i nogen af jer derude.. GOD WEEKEND!
Uhh tillykke hvor har du købt ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ringer til Sverker imorgen. Jeg håber' date=' virkelig at han er min redning. Ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Jeg KAN IKKE UNDVÆRE INTERNET! Mit arbejde afhænger ligesom af det...!![/quote'] Er meget spændt på at høre resultatet! Altså om det lykkes at få bestilt Bredband uden fastnet telefon/tlf nummer. Ellers må du jo se stort på stoltheden, lade Telia være Telia og faktisk bestille det unævnelige :eek: Bare lad være med at tegne en bindingsperiode (der tilbyder de som regel, så får man typisk oprettelse og bredbånds modemet gratis), så kan du jo altid se om du kan kringle dig ud af abonnemntet igen bagefter når de har leveret din bredbånd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ringede til Sverker i går - han sagde at jeg kunne få 2 mbit, men at jeg nok blev nødt til at få mig en telefon. Han mener, at Telia vil skide højt og flot på Telestyrelsen og forlange et telefonnummer. Så jeg bliver jo nødt til - ikke bare at bide i det - men rent faktisk sluge både det sure æble og en stor kamel! :sick: Dammit, jeg hader monopolselskaber. Men lad os nu se om jeg kan få noget net. Tak for din interesse, Lars - jeg vender tilbage med nyt... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

2 mbit.. Orv... *drømme* Det højeste jeg kan få herude hvor vi bor er 0,5 mbit - men det fungerer nu i øvrigt rimeligt fornuftigt... Held og lykke med projektet - når først de får styr på telefonforbindelsen er det en smal sag at bestille adsl. Husk at bestille via Sverker - så får han formentlig henvisningsprovision :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2 mbit.. Orv... *drømme* Det højeste jeg kan få herude hvor vi bor er 0' date='5 mbit - men det fungerer nu i øvrigt rimeligt fornuftigt... [/quote'] Lad os nu se hvor godt det går. Jeg har et andet sted læst mig til 256, så jeg krydser fingre for 2 mbit... Men når jeg nu her i DK har 4 mbit, så skal jeg jo til at nedgradere. Det er jeg ikke meget for. Troede at Sverige var frontløber med net - også ude på landet! Jo tak! :) Er det dyrere/billigere hos Sverker? Hvad er fordelen ved at bestille hos ham kontra direkte hos Telia? (ud over at man jo slipper for de der møg-køer, de har ansat derinde?)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lad os nu se hvor godt det går. Jeg har et andet sted læst mig til 256' date=' så jeg krydser fingre for 2 mbit... Men når jeg nu her i DK har 4 mbit, så skal jeg jo til at nedgradere. Det er jeg ikke meget for. Troede at Sverige var frontløber med net - også ude på landet![/quote'] Problemet er afstanden til centralen - der er en helt firkantet begrænsing i teknologien der gør at man ikke kan øge hastigheden når afstanden bliver for lang. Jeg kan i øvrigt se, at Telia er hold op med at nysælge 512 som privatprodukt fordi som de skriver "2 mbit kostede cirka det samme" og det er jo også rigtigt. Men det er trods alt stadig dobbelt så hurtigt som 256 og jeg så at de har det stående som produkt på deres erhvers-sider så vær lige opmærksom på det hvis de siger at du max kan køre 256 at specifikt spørge efter 512. Jeg har set tale om at forsøge sig med trådløse opkoblinger (FWA hedder det, Sonofon solgte det på et tidspunkt i DK) men jeg tror at etableringsomkostningerne gør det svært at få økonomi i at udbyde det. Hvis du ikke skal lave store dataoverførsler så fungerer 512 faktisk forbløffende udmærket syntes jeg. Men klart, havde jeg muligheden sad jeg også med en højere hastighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites