Jump to content
MissCath

Husejer

Recommended Posts

I går var vi en tur i Sverige og skrive under. Så nu er vi sq husejere! Billederne er fra ombygningen, I får nogle andre at se, når huset står helt færdigt. [ATTACH]621[/ATTACH] [ATTACH]622[/ATTACH] [ATTACH]623[/ATTACH] Kolde facts: Bondehus fra 1870 i Brödåkra. Huset har fået fjernet taget og alt inden i, dernæst er der lagt nyt tag og alt er proppet ind - NYT. Altså - et HELT nyt hus. Vi har været meget med i processen, så vi får det køkken, vi vil, de klinker på gulvet, vi vil have, gulvvarme i stedet for grimme el-paneler. Vi fik også lige slået et par rum sammen. I alt har vi 119 kvm fordelt på vaskerum, bad/toilet, kontor, køkken/alrum og to mindre værelser samt en garage. Dernæst er der en førstesal, som vi nok går i gang med inden længe, afhængig af pris og tid. Vi har 6000 kvm. grund, det ligger ude på landet uden nogle svinefarme i nærheden. Det er perfekt. Men det bedste er... ...det er miiiiit!!! :laugh: (og lidt kærestens... :D) Vi overtager 13. oktober - det er en fredag! :scared: PS: Hvis der er nogle, der kan lide at flytte for andre folk, så må de da gerne lige smide mig en PM... :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser rigtig, rigtig lækkert ud - og med helt nyt inden i - så bliver det jo perfekt. Rigtig meget tillykke med det - og velkommen herover! :) Med hensyn til flytning, hvis I har mere end en ét-værelses så kan jeg altså bare så meget anbefale at få nogen til at gøre det. Vi flyttede fra Sorø til Billinge der ligger 20 minutter fra Eslöv med Minitrans. To mand og en bil - de tog alt slæbet - og vi havde selvfølgelig pakket alt ned inden. Det var bare så effektivt og nice at slippe for selv at bøvle med. 432 kr/timen for det hele + broafgiften og de har ikke noget km-tillæg. Vi flytter aldrig selv igen!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Fedt sted!!! Kender en gut der bor ude i Torslunda..... Har selv haft Rikke med ude og kigge i det område....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med huset. Det ser godt nok lækkert ud. Ville egentlig gerne bo i det område deromkring men der er ganske enkelt for langt til broen når man skal videre til Hedehusene på den anden side:(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vores hus hedder Villa Haga... :)
Hvor hyggeligt med et sted der har sit eget navn... ;) Vores hedder Fäladsgården og posten kommer faktisk frem når man skriver det som adresse på breve! Godt man ikke er postbud heroppe....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det har også undret mig helt vildt. I vores tilfælde, så skal man vist bare skrive 'Villa Haga, Brödåkra' - så finder posten ud af det?? Vildt, hvis det kan lade sig gøre. Jeg er nu mere spændt på, hvordan og hvorledes tilmelding til bredbånd, forsikring og al den slags kommer til at foregå. Kan de mon finde stedet bare ud fra ovenstående?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tillykke med huset. Det ser godt nok lækkert ud. Ville egentlig gerne bo i det område deromkring men der er ganske enkelt for langt til broen når man skal videre til Hedehusene på den anden side:(
Altså, jeg skal til Hundige hver dag. Det tager knap en time, hvilket var min smertegrænse. Kæresten skal ind til byen og endda kun til omkring Fisketorvet. Han kommer formentlig til at bruge mere tid end mig... :sick: Hvor lang tid tager det til Hedehusene?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Altså, jeg skal til Hundige hver dag. Det tager knap en time, hvilket var min smertegrænse. Kæresten skal ind til byen og endda kun til omkring Fisketorvet. Han kommer formentlig til at bruge mere tid end mig... :sick: Hvor lang tid tager det til Hedehusene?
Problemet med turen til Hedehusene/Roskilde, er at Holbæk-motorvejen er stinkende proppet om morgenen og til fyraften. Især omkring Fløng går det galt. Nå ja - der er jo også vejarbejde/broarbejde (omkring Vallensbæk, mener jeg) :sick: Roskildevejen som alternativ er ikke meget bedre, med en million lyskryds. Jeg havde selv "fornøjelsen" af at bil-pendle fra Roskilde til Kbh i et par år. Jeg endte med at tage futteren til sidst. (og det var nu heller ikke just en dans på roser...*bah*)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, det har også undret mig helt vildt. I vores tilfælde, så skal man vist bare skrive 'Villa Haga, Brödåkra' - så finder posten ud af det?? Vildt, hvis det kan lade sig gøre.
Jeps-jep.. Det virker skam!! Her er det Fäladsgården, 24195 Billinge - så finder posten frem :)
Jeg er nu mere spændt på' date=' hvordan og hvorledes tilmelding til bredbånd, forsikring og al den slags kommer til at foregå. Kan de mon finde stedet bare ud fra ovenstående?[/quote'] Ahja, se det er lidt sjovt faktisk. Nu ved jeg ikke hvad I har af muligheder derude, men her er det kun Telia der kan levere Bredband. Der var ikke en aktiv telefonforbindelse herude da vi flyttede ind - og Telia skulle bruge det sidste nummer på adressen for at åbne igen. Det tog lidt søgen før det lykkedes. Når først man så har telefonlinjen så er det bare at bestille Bredband på den og krydse fingre for at der er plads på centralen mm... Hvad adresser herude angår, har i garanteret også en adresse der henfører til matriklen. Vores hedder fx Billinge 21:21, og den kan faktisk også bruges som postadresse, men det andet er bare sejere :cool: Men måske telefonselskabet har den adresse registereret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jeg pendler til roskilde hver anden uge, hver dag og det tager 40 min fra Vellinge..... Og trafikken er intet problem. Man kører jo den rigtige vej....;) Men ind imod Kbh er den skidt.... Men man flyver jo bare forbi!!! Den anden vej...............:D

Problemet med turen til Hedehusene/Roskilde, er at Holbæk-motorvejen er stinkende proppet om morgenen og til fyraften. Især omkring Fløng går det galt. Nå ja - der er jo også vejarbejde/broarbejde (omkring Vallensbæk, mener jeg) :sick: Roskildevejen som alternativ er ikke meget bedre, med en million lyskryds. Jeg havde selv "fornøjelsen" af at bil-pendle fra Roskilde til Kbh i et par år. Jeg endte med at tage futteren til sidst. (og det var nu heller ikke just en dans på roser...*bah*)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad adresser herude angår, har i garanteret også en adresse der henfører til matriklen. Vores hedder fx Billinge 21:21, og den kan faktisk også bruges som postadresse, men det andet er bare sejere :cool: Men måske telefonselskabet har den adresse registereret.
Ahh! Så kan jeg bedre forstå de der tal på købekontrakten. Glæder mig ligefrem til at gribe fat i Telia eller hvem det nu måtte blive. Jeg havde dog ikke planer om at få mig en telefon - kun en ADSL linie og så investere i en omgang IP-telefoni. Men det er jo en anden historie, som jeg kan søge mig frem til herinde... ;o)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ahh! Så kan jeg bedre forstå de der tal på købekontrakten. Glæder mig ligefrem til at gribe fat i Telia eller hvem det nu måtte blive. Jeg havde dog ikke planer om at få mig en telefon - kun en ADSL linie og så investere i en omgang IP-telefoni. Men det er jo en anden historie' date=' som jeg kan søge mig frem til herinde... ;o)[/quote'] Aaahh.. Heh.. Jeps nemlig - kort fra lantmäteriet er jo så mærket med de her numre så man kan hitte ud af hvad der er hvad heroppe. Nu ved jeg ikke hvor langt ude på landet det er(?) i bor. Men herude hvor kragerne vender i Billinge er der ikke rigtig noget valg - det er Telia Bredband der kan levere en fast forbindelse... Punktum... Og som det er lige nu er deres Bredband bundet fast på et telefonabonnement. Men der er vist i øvrigt noget med at de ændrer det, jeg kan bare ikke præcist huske hvornår det er fra - men mener bestemt der er en tråd om det herinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fra udkanten i Malmö( i den rigtige ende, Almhög) tager det ca. 40min med moderat tempo og det er både kl 0430 og 1830 jeg kører på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med det fine sted! og det nye liv på landet. Vi var så heldige herude i Linderödsåsen, at kunne få 24Mbit fra BBB. Omend det så kun er små 12Mbit effektivt, er det jo fint nok, når man så samtidigt ser at TeleDK udbyder 512/128 til samme pris i DK:eek: Nu er i jo også heldige at have købt et hus uden behov for renovering, for indernedded er ikke lige det vi har tid til her op til vinteren... *brrr* 110Km på godt 70min når der ikke er vejarbejde, er også acceptabelt, når man får hvad man vil have. Herude holder kragerne smøgpause, inden de vender om!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rigtig meget tillykke med det - og velkommen herover! :)
Fedt sted!!!
Tillykke med huset. Det ser godt nok lækkert ud.
:rose: Hjertelig til lykke med huset. Så fik I det som I ville, det er jo altid herligt.
Tillykke med det fine sted! og det nye liv på landet.
Tak, allesammen. Vi glæder os meget til at blive halvdanskere/svanskere/ny-svenskere eller hvad det nu hedder. Jeg har planer om at invitere til kaffe-glögg-slabberas, når vi kommer lidt nærmere jul og vi er kommet på plads. Invitation følger ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
HOV HOV den tradition har vi allerede hos os 1. advent i dec :D
Ja i glemmer bare at invitere:fight: Men der er da vist et par dage mere i julen og æbleskiver kan man altid rumme :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites