Jump to content
Guest Trine

Lovligt at bånde samtaler?

Recommended Posts

Guest Trine
Lige et tillægs spørgsmål. Hvordan optog du samtalen fra din mobil? og hvordan blev kvaliteten af det?
Der er sådan en optage funktion på min Nokia. Hvis man ringer op kan man aktivere den også bånder den såvel min som modpartens stemme. Hvis du aktiverer den før opkald optager den blot lyden i rummet du er i. Der er en 'dut' lyd i baggrunden der fortæller parterne samtalen bliver optaget. Kvaliteten er perfekt, som enhver anden elektronisk optagelse af en samtale.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er sådan en optage funktion på min Nokia. Hvis man ringer op kan man aktivere den også bånder den såvel min som modpartens stemme. Hvis du aktiverer den før opkald optager den blot lyden i rummet du er i. Der er en 'dut' lyd i baggrunden der fortæller parterne samtalen bliver optaget. Kvaliteten er perfekt, som enhver anden elektronisk optagelse af en samtale.
Det er sqda smart og hvis modparten spørger om hvad den dut lyd er kan man jo bare spille dum for man har jo ikke pligt til at fortælle den bliver optaget :D Det er vist den eneste funktion min Qtek mangler:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Det er sqda smart og hvis modparten spørger om hvad den dut lyd er kan man jo bare spille dum for man har jo ikke pligt til at fortælle den bliver optaget :D Det er vist den eneste funktion min Qtek mangler:rolleyes:
Ja, jeg fik vist også fyret noget af med 'low battery':p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er vist den eneste funktion min Qtek mangler:rolleyes:
Hvilken Qtek er det du har? Jeg mener helt bestemt at min gamle 2020 havde funktionen, der vidst lige så meget er en PocketPC feature... Fidusen er blot at genvejstasten gør det meget nemmere at aktivere...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvilken Qtek er det du har? Jeg mener helt bestemt at min gamle 2020 havde funktionen' date=' der vidst lige så meget er en PocketPC feature... Fidusen er blot at genvejstasten gør det meget nemmere at aktivere...[/quote'] Det er en S200 og har aldrig støt på muligheden for at optage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er en S200 og har aldrig støt på muligheden for at optage.
Er der ikke sådan en båndoptager lignende knap på siden af telefonen? Er næsten 100% sikker på at den blev brugt til at optage en samtale under opkald med på 2020'eren...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der ikke sådan en båndoptager lignende knap på siden af telefonen? Er næsten 100% sikker på at den blev brugt til at optage en samtale under opkald med på 2020'eren...
Det har du ret i det er der ikke :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det har du ret i det er der ikke :D
Jeg skulle lige til at tage dit ord for det ... Men så ville jeg alligevel ikke :) Hvis du flipper din qtek om på siden, så du har venstre side op mod dig selv, hvad er så 3. knap for en fætter? Jeg kan ikke selv se hvad billedet afspejler i manualen, for den er i meget dårlig kvalitet, men den kaldes for COMM MANAGER/RECORD. Den kan ses på side 10 i papir-manualen, eller på side 7 i dette pdf-dokument: http://www.mywindowsmobile.dk/files/1144665633brugermanual_s200.pdf Stadig ikke sikker på jeg har ret, men det er da et skud værd :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Normalt bruger jeg den til at tænde og slukke BT, WIFI og sætte på lydløs. Men kan da godt se den kan optage et eller andet. Men tror det er som diktafon. Men det må da afprøves:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Normalt bruger jeg den til at tænde og slukke BT' date=' WIFI og sætte på lydløs. Men kan da godt se den kan optage et eller andet. Men tror det er som diktafon. Men det må da afprøves:th2:[/quote'] Nokiaen er det også som diktafon, bortset fra det tilfælde hvor du aktiverer den efter en samtale er aktiv..så optager den begge parter i samtalen. Finten er at lægge den som genvejstast så man ikke skal fumle rundt i menuer, efter modparten har svaret opkaldet:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nokiaen er det også som diktafon, bortset fra det tilfælde hvor du aktiverer den efter en samtale er aktiv..så optager den begge parter i samtalen. Finten er at lægge den som genvejstast så man ikke skal fumle rundt i menuer, efter modparten har svaret opkaldet:)
Men lige for at præcisere. Er det så når modparten HAR taget røret at du kan optage eller er det mens du ringer op? For jeg har lige prøvet at optage da jeg var igang med at ringe op og ingenting blev optaget nemlig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Men lige for at præcisere. Er det så når modparten HAR taget røret at du kan optage eller er det mens du ringer op? For jeg har lige prøvet at optage da jeg var igang med at ringe op og ingenting blev optaget nemlig.
Det kan jeg faktisk ikke huske...det er jo ikke noget jeg gør hver dag:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men lige for at præcisere. Er det så når modparten HAR taget røret at du kan optage eller er det mens du ringer op?
Jeg har brugt det når forbindelsen var etableret, altså hvor det ikke var vigtigt at optage modpartens navn. Brugte det mere da jeg i min tid som konsulent i ny og næ skulle huske numre eller adresser og ikke lige havde noget at skrive med...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har brugt det når forbindelsen var etableret' date= altså hvor det ikke var vigtigt at optage modpartens navn. Brugte det mere da jeg i min tid som konsulent i ny og næ skulle huske numre eller adresser og ikke lige havde noget at skrive med...
Må forsøge mig lidt frem. og undskylder lige til moerke for at have kidnappet din tråd :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Må forsøge mig lidt frem. og undskylder lige til moerke for at have kidnappet din tråd :D
Never mind, jeg har jo fået svar på mine spørgsmål:) Hvis andre kan få glæde af finten med at optage via mobilen, er det jo bare fantastisk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Update: Jeg har nu talt med min danske modparts svenske samarbejdspartner. De har fået brev fra Codan, hvor han indrømmer at have påkørt mig den dag. Men man mener ikke "der var nogen skade"???!!! Så nu skal jeg dokumentere det. Har bedt min forsikring sende papirerne og billeder fra Forenade Bil til modparten. Men så går der jo endnu mere tid... det har snart taget mig ½ år at få skide 3000 sek tilbage i selvrisiko, på den mest oplagte skade. Det er da klart de har travlt i forsikringsselskaberne når de fedter sådan rundt.. Kors mand, skaden var jo mindre men det kostede alligvel en omlakering af bagkofanger og et byte af de der støddæmpere under kofangeren.. fuck en spasser...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites