Jump to content
denizu

HELT ny i MALMØ

Recommended Posts

Hej Jeg flytter til malmø imorgen !!!:new: Har lige nogen hurtige indkøbsspørgsmål!! Møbler= sofaer + seng + skab - Er det smartest at købe i kbh eller malmø... jeg tror selv malmø men hvor!?? Mobiltelefoner! jeg har en tlf med cbb simkort! skal købe en tlf til konen:rose: + et simkort og måske også et svensk simkort til mig oveni! men hvad er smartest Vi skal nok snakke mest når jeg er i kbh på arbejde og hun i malmø, eller når vi begge er i kbh(hun skole)... Er der nogen der kunne forstå hvad jeg mener!!!:rolleye: Hvad er bedst billigst.... Skal også have internet..... Hvad er det billigste.... i SEGEVÅNG Er ved at pakke, spændt og stresser helt vildt- ses snart malmønenser! Bye!:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Møbler er det lidt forskelligt hvor det er billigst men har tit oplevet at Ikea og Ilva at SE var billigst. Dvs de stod til de samme penge, bare med kursen til forskel= -20% Mobil telefoni er jeg ikke så meget inde i da jeg selv har valgt et taletids kort i SE. Mange sværger til 3 mobil. Søg på emnet herinde. Har din forening en aftale i forvejen ang internet? så er den sikkert billigst. Ellers findes jo comhem, BBB og telia blandt mange. selv har jeg BBB og er tilfreds.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Med 2 x "3" abonnementer taler i gratis sammen også når den ene er i DK og den anden i S.
MEN 3 er noget lort... så selvom ideen er god er det jo lige meget når teknikken ikke virker! Søg på "3" her på sitet og du vil finde mange negative kommentarer om 3! Pelle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
MEN 3 er noget lort... så selvom ideen er god er det jo lige meget når teknikken ikke virker! Søg på "3" her på sitet og du vil finde mange negative kommentarer om 3! Pelle
Men det virker trods alt for de fleste... er enig i 3 langt fra er perfekt, men til under 1/3 af prisen så er jeg villig til meget...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja jeg kan altså også kun medgive at det fungerer ganske udemærket og da 3 er noget større i Sverige har man også god dækning der. Kæresten og jeg overvejer at tegne abonement på to svenske 3 telefoner for 49skr om måneden. Det vil betyde at vi kan snakke og sms'e gratis sammen når jeg er i dk og hun er i se. Og egentlig er der ikke noget galt med hverken teknik eller service.. man ska bare have god tålmodighed til at komme igennem :laugh: Mvh. Thygesen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det største problem med svensk 3 abb er hvis jeg besvarer et opkald men er på f.eks sonofon net i DK så koster det kassen. Dvs man skal være sikker på at man er på 3's danske net når man modtager opkald. Jeg har to svenske 3 abb til 299 per stk. Betaler dog tit 800 sek pr måned for begge. Det er ved alm. brug.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Det er jo det sædvanlige problem med 3.. man skal selv være opmærksom på hvilket net man er på.. sådan er det også med det danske 3..
Omvendt så kan man jo sige at roaming prisen er den samme som for alle andre selskaber. Så enten er det gratis eller også er det det samme som hvis du havde TDC eller Sonofon. Der er du da 110% sikker på at betale overpris...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

På min mobil (som jeg medgiver kan være håbløst forældet en Nokia 5140- stødsikker) kan man vælge om den automatisk skal vælge net eller man vil gøre det manuelt. Så bør den sag vel være løst?:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
På min mobil (som jeg medgiver kan være håbløst forældet en Nokia 5140- stødsikker) kan man vælge om den automatisk skal vælge net eller man vil gøre det manuelt. Så bør den sag vel være løst?:rolleye:
Ikke for at være hård ved dig Jette, men netop dette emne er diskuteret til uendelighed. Og den korte version er: Nej, så let er den sag ikke løst:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Jeg flytter til malmø imorgen !!!:new: Har lige nogen hurtige indkøbsspørgsmål!! Møbler= sofaer + seng + skab - Er det smartest at købe i kbh eller malmø... jeg tror selv malmø men hvor!?? Er ved at pakke, spændt og stresser helt vildt- ses snart malmønenser! Bye!:)
Møbler ville jeg nok købe i Sverige - vi har jo både IKEA og ILVA. Og så vil jeg lige fortælle dig, at vi er malmöitter her i Malmö. Velkommen til!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Telia kombinerer mobil- og ip-telefoni i et abonnement Telia lancerer et helt nyt telefonabonnement, som kombinerer billig ip-telefoni med mobiltelefonen. Når du er hjemme bruger telefonen trådløst internet, og når du er ude, går den på det mobile sendenet. http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2006/08/28/100850.htm Men desvärre ikke i deres hjemland Sverige, der tager de r.... på os.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ikke for at være hård ved dig Jette' date=' men netop dette emne er diskuteret til uendelighed. Og den korte version er: Nej, så let er den sag ikke løst:)[/quote'] Ja så beklager jeg, at jeg svarede uden at bruge søgefunktion for at se om der var en der havde svaret før mig;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Møbler ville jeg nok købe i Sverige - vi har jo både IKEA og ILVA. Og så vil jeg lige fortælle dig, at vi er malmöitter her i Malmö. Velkommen til!
Har I prøvet at sammenligne katalogerne (danske og svenske) fra Ikea...eller for den sags skyld hjemmesiderne. For mig ser det altså ud som om, at Ikea i Malmö - underligt nok - er en anelse dyrere end Ikea i Københavnsområdet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har I prøvet at sammenligne katalogerne (danske og svenske) fra Ikea...eller for den sags skyld hjemmesiderne. For mig ser det altså ud som om, at Ikea i Malmö - underligt nok - er en anelse dyrere end Ikea i Københavnsområdet.
Jeg har også siddet og kigget lidt på priserne på IKEA.se kontra IKEA.dk. Generelt er DK billigere. Samme manøvre kan garanteret godt udføres med ILVA. Så se dig for, inden du køber møbler...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Med hensyn til 3 mobil så har jeg mødt mange som er rigtig trætte af dem , Men jeg har nu selv haft dem i 1,5 år og kan kun være tilfreds med både dækning og stabilitet ! Jeg tror det hele stammer fra de gamle LG telefoner som havde mange problemer med softwaren ,så hvis du sørger for at få dig en Sony eller Nokia så skal det virke uden nævneværdige problemer !! P.S. min erfaring er udelukkende som dansk kunde

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har også siddet og kigget lidt på priserne på IKEA.se kontra IKEA.dk. Generelt er DK billigere. Samme manøvre kan garanteret godt udføres med ILVA. Så se dig for' date=' inden du køber møbler...[/quote'] Tja det kommer så åbenbart an på hvilke stumper man kigger på for de ting jeg har set på som fx kontorstol sparede jeg penge i SE.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tja det kommer så åbenbart an på hvilke stumper man kigger på for de ting jeg har set på som fx kontorstol sparede jeg penge i SE.
Dammit! Jeg har lige købt ny kontorstol - i DK! *grrr* Måske bliver jeg bedre, når jeg flytter... :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Pas på 3 Jeg ved at det ikke er den 3 diskusion, men må lige indskyde at man ikke ringer gratis til hinanden med det billige 3 bombe abonnoment !! Og at det ikke er billigt, at man ikke kan låse telefonerne mod overforbrug i Sverige. Få ikke Svensk 3 telefon

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ved at det ikke er den 3 diskusion' date=' men må lige indskyde at man ikke ringer gratis til hinanden med det billige 3 bombe abonnoment !! Og at det ikke er billigt, at man ikke kan låse telefonerne mod overforbrug i Sverige. Få ikke Svensk 3 telefon[/quote'] "* Samtalskostnaderna 0kr/min och 0kr/sms, mms gäller endast mellan 3kunder. Max 3000 SMS/MMS och 3000 min/månad, därefter gäller ordinarie prislista även mellan 3kunder. Startavgift tillkommer med 69öre per samtal, även på samtal inom 3." http://www.tre.se/templates/Redirect.aspx?id=22263

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites