Jump to content
Zidane

Hvor Skal / Kan Man Låne Pengene???

Recommended Posts

Guest jxhab
Ved køb af en lejligehed for 3 mio. SEK 2 personer + 1 barn: 1 person - dagpenge 150.000 dkk brutto om året 2 peson - 700.000 dkk brutto om året Lån på bilen 200.000 dkk Opsparing 200.000 dkk Svenskerne vil have 10% = 300.000 SEK kontant Hvad skal vi gøre & hvor skal man låne penge (den bedste kalkution)? BG bank i DK gider ikke hjælpe...henviser til deres afdeling i Malmö. Jeg har tænkt at betale bilen kontant og låne 100% til lejligheden, samt får vi registeringsafgift fra DK (senere) på 100.000 kr. = opsparing? Ved ikke... Takker.....
Hvis du ikke er så hjemvendt med det svenske system, så vil jeg anbefale du tager kontakt til nogle af de Danske og Svenske banker som bor på begge sider af sundet. Det kunne være: SEB, Foreningssparbanken, Danske Bank eller måske Nordea. Der er mange herinde som er kunder de forskellige steder. Personligt kan jeg godt anbefale Foreningssparbanken, men det er en ny afdeling i Danmark, så man kan vel sige de er i en opstartsfase =), SEB har jeg også hørt godt om. Nordea også.. Men det kan i hvert fald betale sig..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ved køb af en lejligehed for 3 mio. SEK 2 personer + 1 barn: 1 person - dagpenge 150.000 dkk brutto om året 2 peson - 700.000 dkk brutto om året Lån på bilen 200.000 dkk Opsparing 200.000 dkk Svenskerne vil have 10% = 300.000 SEK kontant Hvad skal vi gøre & hvor skal man låne penge (den bedste kalkution)? BG bank i DK gider ikke hjælpe...henviser til deres afdeling i Malmö. Jeg har tænkt at betale bilen kontant og låne 100% til lejligheden, samt får vi registeringsafgift fra DK (senere) på 100.000 kr. = opsparing? Ved ikke... Takker.....
Den person som er på dagpenge, skal jo overføres til det svenske system. Så det kommer også til at påvirke jeres økonomi, og det er den gale vej dete går. Og tvivler på at der er nogen der vil låne 3 mill. til en familie hvor den ene er arbejdsløs, og du ikke har nogen penge du vil smide i! Og hvad snakker du om med reg. afgift? Du køber da ikke en brugt bil i dk!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Behold pengene til udbetaling af huset. För bilen over til sverige hvis du kan da der nok er häftelse for lånet i bilen. Få fat i de sidste 50.000 Skr til din udbetaling i en dansk bank. Hvis du spörgen en svensk bank om nogle af de 10% kan de gå helt i baglås og träkke sig helt ud af sagen. Snak med dit bilfinansierings institut om de vil gå med til at bilen bliver svensk på grund af eventuelt häftelse i bilen for lånet. Et hus til 3.000.000 er ikke dyr så det kan I sagtens sidde i med jeres lönninger. Vi har lige köbt hus for 2,8 mio og vil sidde med nettoudgifter på ca. 8.500 skr. om måneden inklusive drift. Jeg ved ikke hvad jeres bliver men det burde väre ok med jeres indtägt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Behold pengene til udbetaling af huset. För bilen over til sverige hvis du kan da der nok er häftelse for lånet i bilen. Få fat i de sidste 50.000 Skr til din udbetaling i en dansk bank. Hvis du spörgen en svensk bank om nogle af de 10% kan de gå helt i baglås og träkke sig helt ud af sagen. Snak med dit bilfinansierings institut om de vil gå med til at bilen bliver svensk på grund af eventuelt häftelse i bilen for lånet. Et hus til 3.000.000 er ikke dyr så det kan I sagtens sidde i med jeres lönninger. Vi har lige köbt hus for 2,8 mio og vil sidde med nettoudgifter på ca. 8.500 skr. om måneden inklusive drift. Jeg ved ikke hvad jeres bliver men det burde väre ok med jeres indtägt.
Ja, det lyder meget at sidde så billigt i så dyrt et hus, men hvad har i så ikke givet i udbetaling?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

50.000 sek. (de er nogle af de få der kan gå uden om de 10%) Det er er Älvsbyhus. Vi kan få det en million billigere hvis vi tog lidt längere ud på landet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
50.000 sek. (de er nogle af de få der kan gå uden om de 10%) Det er er Älvsbyhus. Vi kan få det en million billigere hvis vi tog lidt längere ud på landet.
Hej Caspar Hvor langt ud på landet skal man - for at et hus bliver 1 mio billigere?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Cirka til Hörr hvis det er nordpå. Jeg vil tro när ved Ystad hvis det er östpå. Er det svar nok? Pröv www.alvsbyhus.se Og tjeck de ledige projekter der står priser udbetaling og netto (=incl. drift) Nettoprisen i Sverige er god nok, mäklarne tör simpelthen ikke snyde da de er bange for en retsag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cirka til Hörr hvis det er nordpå. Jeg vil tro när ved Ystad hvis det er östpå. Er det svar nok? Pröv www.alvsbyhus.se Og tjeck de ledige projekter der står priser udbetaling og netto (=incl. drift) Nettoprisen i Sverige er god nok, mäklarne tör simpelthen ikke snyde da de er bange for en retsag.
Yes det er det :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Caspar Har selv kigget på et Älvsbyhus (1,5 plans) - er det noget du kan anbefale? (forhåbentligt, når nu du har købt det ;-), og hvad er leveringstid hvis man selv finder grund, og hvad er ca. driftomkostning? (sæføli afhængigt af størrelse, men ca.) Undskyld for liiidt "hi-jacking" af tråden ;-) Har lige været i Nordea, og der var der ca. 1 mill. i forskel(nedad over 30 år - rørligt) på lån hvis vi tog den svenske afdeling (i SEK) frem for den danske (i DKK) - på et 2,3 mill. SEK lån. Er der nogen der har erfaring med om Nordea er dyre at låne hos/om der er andre der er væsentligt billigere? Umiddelbart synes jeg at det på hemnet.se, ser ud som om Nordea i Sverige er rimeligt billige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Har lige været i Nordea, og der var der ca. 1 mill. i forskel(nedad over 30 år - rørligt) på lån hvis vi tog den svenske afdeling (i SEK) frem for den danske (i DKK) - på et 2,3 mill. SEK lån. Er der nogen der har erfaring med om Nordea er dyre at låne hos/om der er andre der er væsentligt billigere? Umiddelbart synes jeg at det på hemnet.se, ser ud som om Nordea i Sverige er rimeligt billige.
Du kan se rentesammenligninger på www.comboloan.se Nordea er ikke specielt dyr i forhold til andre finansieringsinstitutter. Der hvor du kan 'spare' er på fordelingen af top/bundlån samt løbetiderne af disse. Bemærk dog at 'spare' kan betyde du afdrager mindre på din restgæld..eller at løbetiden er længere på dit lån.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites