Jump to content
Guest Supermule

Pant i svensk lejl.....

Recommended Posts

Guest Supermule

Min søster overvejer at flytte herover.... Jyske Bank mener ikke at man kan tage pant i en svensk ejendom når man er dansk bank..... Jeg synes jeg har hørt et eller andet sted at man tager pant i overførslen af penge fra køber til sælger???? Hvad kalder man dette????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er ellers ret sikker på at vores bank (Nordea) har pant i vores bolig.
Selvfølgelig kan en man få pant i lejligheden som dansk bank - man skal bare kende til systemet, som Nordea DK jo gør i kraft af deres svenske søster-afdelinger....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nordea Handelsbanken og Danske Bank kan hjælpe men de andre banker uden kontakt til svenske banker kan umiddelbart ikke gøre noget. Jeg har d.d. snakket med Nordea og Handelsbanken det kan hjælpe, men handelsbanken virker billigst. Tag en snak med dem, du kan jo også låne i Sverige, //M

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Hej Mikkel Det er ikke mig, men min søster..... Hun har Jyske Bank og de havde jo et samarbejde med FSB herovre..... Tror det bliver Sydbank, idet de har SEB som partner herovre.... Så må hun se hvad de siger til det....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jyske Bank mener ikke at man kan tage pant i en svensk ejendom når man er dansk bank.....????
Når noget er for svært for nogen, hævder de som oftest som undskyldning, at "det ikke kan lade sig gøre/er umuligt". Er de stadig på håndslaw i det Jyske ? (selvfølgelig har de juridisk fuldstændig samme muligheder som andre banker i det indre marked)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tror det bliver Sydbank, idet de har SEB som partner herovre.... Så må hun se hvad de siger til det....
SEB har også danske afdelinger. Vi har SEB og det meste er foregået via nette og telefon. Så hvis din søster ikke bor i nærheden af København kan det alligevel godt lade sig gøre. Vi har nu også SEB afd. i Malmö og det gik meget nemt. Held og lykke til din søster.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Min søster overvejer at flytte herover.... Jyske Bank mener ikke at man kan tage pant i en svensk ejendom når man er dansk bank..... Jeg synes jeg har hørt et eller andet sted at man tager pant i overførslen af penge fra køber til sælger???? Hvad kalder man dette????
Hvorfor vil hun låne pengene i DK? Ved at låne i en svensk bank, slipper man jo for at skulle betale for oprettelsen af lånet, samt man låner og betaler pengene tilbage til "kurs 100".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Hun er kun 22 og hun har ikke haft en stabil indtægt det sidste halve år, men har lige fået fuldtidsjob. Under de forudsætninger tror jeg at det er bedst at hun starter i en dansk bank og evt flytter bank senere, når hun har en pæn historik med løn og ansættelse...

Hvorfor vil hun låne pengene i DK? Ved at låne i en svensk bank, slipper man jo for at skulle betale for oprettelsen af lånet, samt man låner og betaler pengene tilbage til "kurs 100".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites