Nils 10 Anmeld indhold Besvaret August 26, 2006 Og så kommer spørgsmålet....... Hvordan bor man "forkert" i Sverige?????? ;) :D Spørg dem, Skat har knaldet, hvordan de boede. :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret August 27, 2006 Og så kommer spørgsmålet....... Hvordan bor man "forkert" i Sverige?????? ;) :D Det ved du jo godt! *doh* Ligesom alle godt ved, når de overtræder loven - uanset hvor og hvordan man gør det...! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Borlund_DK 10 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2008 Selvfølgelig er man kun berettiget til en "svensk" bil, om man bor "rigtigt" i Sverige. Mit overordnet spørgsmål er blot, om det ikke kun er rimligt. Det er da mere reelt, at kunne byste sig med at være "kommende" svensk statsborger, end at "nasse" på det svenske system jf. afgifter. Ikke mindst overfor svenskerne. Jeg siger ikke at det danske system kan godtgøre de 180% afgifter som findes i dag. Jeg har taget konsekvensen og flytter til Sverige, så snart mit hus i DK er solgt. Jeg har en lille fin bil på danske plader, som jeg beholder når jeg er flyttet. Jeg flytter ikke for at få en Mercer, Audi eller Bimmer, men for at bo i Sverige, på den "rigtige" måde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2008 A Hva? Fatter hat af det indlæg dér. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Borlund_DK 10 Anmeld indhold Besvaret August 14, 2008 Det gør mig ondt, lille ven ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2008 Det gør mig ondt' date=' lille ven ;-)[/quote'] Husk at tjekke datoen for de indlæg, du svarer på! Det var fra 2006 Husk iøvrigt også, at din danske bil skal omregistreres, når du flytter over. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Buddha 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2008 Du kan ikke beholde din danske bil i Sverige....Mener der skal gå maks 3 måneder INDEN den skal omregistreres..... Få et momsnummer og smid bilen over på det.....Så slipper du. Selvfølgelig er man kun berettiget til en "svensk" bil, om man bor "rigtigt" i Sverige. Mit overordnet spørgsmål er blot, om det ikke kun er rimligt. Det er da mere reelt, at kunne byste sig med at være "kommende" svensk statsborger, end at "nasse" på det svenske system jf. afgifter. Ikke mindst overfor svenskerne. Jeg siger ikke at det danske system kan godtgøre de 180% afgifter som findes i dag. Jeg har taget konsekvensen og flytter til Sverige, så snart mit hus i DK er solgt. Jeg har en lille fin bil på danske plader, som jeg beholder når jeg er flyttet. Jeg flytter ikke for at få en Mercer, Audi eller Bimmer, men for at bo i Sverige, på den "rigtige" måde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2008 Du kan ikke beholde din danske bil i Sverige....Mener der skal gå maks 3 måneder INDEN den skal omregistreres..... Få et momsnummer og smid bilen over på det.....Så slipper du. Det er helt rigtigt, den ballade havde jeg da jeg flyttede over. Myndighederne i DK vil ikke acceptere at det er en "udlænding" som står på registreringsbeviset. Alternativt må du udflage skidtet til SE og så trille i den dér :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites