Jump to content
tim_pedersen_

Brf Havsfrun - Docken

Recommended Posts

Hej. Så kom det længe ventede matriale vedr. Brf havsfrun på Docken i Malmø. Det er blokken længst ude. Indflytning er beregnet til foråret 2008. Jeg har kigget lidt på priserne, de må siges at være steget en del i forhold til de tidligere projekter på Docken. Her er nogle eksempler. 2 værelse, 59 m2, avgift, 3239 SEK, Pris 2.350.000 SEK på 2 etage. Samme lejlighed på 5 etage 2.650.000 SEK. Denne lejlighed ligger helt ude med frit udsigt over vandet. 2-3 værelse, 82 m2, afgift 4463 SEK, Pris 2.350.000 SEK på 2 etage Hvad siger i til priserne, er det blevet for dyrt eller er det prisen og forsat en god investering. Er der nogle andre som har fået matrialet og vil søge og hvad har i kigget på. ? Mvh Tim

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der ikke andre end mig der har kig på dette projekt. ? Ville gerne have lidt kommentarer. Syntes måske selv priserne er ved at være lidt for høje på dette projekt. Der kan fås mange andre projekter til helt andre priser i Malmø og omegn. Er bange for at købe for dyrt. tim

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der ikke andre end mig der har kig på dette projekt. ? Ville gerne have lidt kommentarer. Syntes måske selv priserne er ved at være lidt for høje på dette projekt. Der kan fås mange andre projekter til helt andre priser i Malmø og omegn. Er bange for at købe for dyrt. tim
Priserne på nogle af de første projekter på Docken tilbage i 2003 var nærmest latterlige lave i forhold til hvad man fik. De priser du nævner nu for en 59 kvm lejlighed er tilgengæld nogle helt helt andre priser. Hvis du er tilfreds med at bo på 59 kvm, elsker havudsigt, singel uden børn og har penge nok -så gør det. Hvis du omvendt køber med henblik på at tjene på lejligheden skal du nok lige tænke dig rigtigt godt om og evt. se om du kan få et bedre afkast andre steder i Malmø. Fordi lejligheden er forholdvis lille skal du huske på, at der er et mere snævert udbud af købere -der har de penge som den koster. Havde lejligheden været dobbelt så stor ville den være atraktiv for en langt større købergruppe (selvom den naturligvis også ville koste mere). Håber du kan bruge dette til noget...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Personligt så vil jeg ikke flytte derud, fordi at der lige nu bor nästen 8.000 mennesker ved havnen. Men det er planerne at der skal stuves op til 30.000 mennekser ud på havnen med byggeri i närmeste fremtid. Så bliver det for stor en "Tätort" for mig, men jeg var heller aldrig en köbenhavner. Fyn ä fin.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Selv om der er mange der bor og skal bo i området, så er det stadig beliggenheden der betyder noget. Og boliger ved vand koster det mere, også selv om der er et stort udbud. Men når det er sagt, så er størrelsen selvfølgelig af en betydning. Da det som nævnt er et mere snævert publikum når størrelsen ikke er mere end en små 60 m2 Men jeg vil bestemt fastholde at du vil få lige så godt et afkast i det område som andre, og samtidig vil priser i attraktive områder holde sig bedre end i "almindelige" områder. Man kan blot se på huse på strandvejen i DK kontra et hus i et "normalt" dansk boligkvater. Jeg tror bestemt at det er huset med den attraktive beliggenhed der holder sig bedst gennem et turbulent boligmarked. Og trods en pris på små 2,4 Mill SEK så vil der ydelsesmæssigt være et stykke til 20-30.000 DKK brutto som en tilsvarnede DK lejlighed ville koste... Men igen, man køber vel bolig for at bo der, og fordi man syntes om området og lejligheden.?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det lyder meget rigtigt det der Caspar. Vi var også tit ude og gå en tur i både' date= havnen og annestad. Beton, glas, stål, og træ. Samme theme hele vejen. Vi er alle forskellige, men jeg får lidt klaustrofobiske traumer de steder. Det er som om det er overdesignet.
Præcis, om 10-20 år vil vi alle være ved at brække os over alle de hurtigt- byggede stål/glas kasser som vi ser skyde op på gamle indutri-havne i hele nordeuropa. Total kopi af 70`èrnes ensartethed :cry: Dog skal Malmø alligevel have en :thumbup: sammenlignet med Købehavn, da man (efter min mening) giver den lidt mere gas mht. det arkitektoniske (jeg tænker ikke kun på Turning T).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Præcis, om 10-20 år vil vi alle være ved at brække os over alle de hurtigt- byggede stål/glas kasser som vi ser skyde op på gamle indutri-havne i hele nordeuropa. Total kopi af 70`èrnes ensartethed :cry: Dog skal Malmø alligevel have en :thumbup: sammenlignet med Købehavn, da man (efter min mening) giver den lidt mere gas mht. det arkitektoniske (jeg tænker ikke kun på Turning T).
Jeg vil altså også sige at SE er meget mere visionær end DK også med at blande stil, så hvis man går en tur omkring Turning T så er der jo en del forskellige stilarter og lidt mere liv end i ørestaden som ligner noget der ikke rigtig hænger sammen..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites