Jump to content
Guest Supermule

Ny statsminister i Sverige?????

Recommended Posts

Guest carspar

Vi kan stemme til kommune- og länsting. Flere fälles gratis goder fra kommunen og amtet. Gratis goder er de ydelser det offentlige betaler, det kan väre bedre veje, bedre parker, tilskud til Malmöfestivallen osv. uden at vi stiger i skat

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Det er også ment som en henholdsvis joke og som en information til at vi har et problem. Måske kunne en eller anden politiker her i Sverige vägne lidt op og hjälpe os med bla. rigsdagsvalg/folketingsvalg hvis de kan se at vi måske har gavn af at stemme imod vor egentlige politiske overbevisning. Vi er jo trods alt en befolkningsgruppe der vokser meget i Skåne så det kan give en skävridning af stemmerne ved valgene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Hvornår er det at i kan stemme, jeg skal da til mit valg nummer 2 her i Sverige. Jeg mener da at i kan stemme med det samme til kommune og länsting når i flytter herover, eller er det efter ½ år! Jeg kan dog ikke stemme til rigsdagen (eller folketinget)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvornår er det at i kan stemme, jeg skal da til mit valg nummer 2 her i Sverige. Jeg mener da at i kan stemme med det samme til kommune og länsting når i flytter herover, eller er det efter ½ år! Jeg kan dog ikke stemme til rigsdagen (eller folketinget)
Medmindre folk har solgt deres sjæl til Den Svenske Elg, så kan de jo ikke stemme til Riksdagsvalget - men, som alle os andre, så er der kommunale fri-valg på alle hylder. Jeg stemte lokalt første gang efter jeg havde været her i 2 mdr (mener jeg) - så der lader ikke til at være noget med en halvårs-grænse e.l.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg stemte lokalt første gang efter jeg havde været her i 2 mdr (mener jeg) - så der lader ikke til at være noget med en halvårs-grænse e.l.
Hvordan foregår det egentlig? Dumper der et valgkort i postkassen, og så vader man ned på den lokale skole? (altså ligesom i DK) Eller? Bare nysgerrig, eftersom jeg nok når dertil på et eller andet tidspunkt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvordan foregår det egentlig? Dumper der et valgkort i postkassen, og så vader man ned på den lokale skole? (altså ligesom i DK) Eller? Bare nysgerrig, eftersom jeg nok når dertil på et eller andet tidspunkt...
Pure & Simple: Du modtager valgkort med posten, samt info om hvor du skal troppe op og erlægge dit vægtige kryds.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Jeg mener' date=' at jeg ikke fatter man flytter til et land hvor man er SÅ meget imod regeringen. Man burde nok ha' vist at Sverige er socialdemokraternes land # 1. Det har vel (stort set) være ledet af socialdemokraterne siden 2. verdens krig, så det kan da ikke komme som en overraskelse. McMand Mht Niels, så slå koldt vand i blodet. Faktisk er det ret humoristisk det han skriver. Lidt lige som en advokat - der skulle formulere en joke. Det han skriver afspejler stortset det mange tænker herovre, der er mange skåninge der er trætte af deres regering. Jeg er ligeglad, men mange af mine kammerater herovre siger nøjagtigt som Niels skriver det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
McMand Mht Niels, så slå koldt vand i blodet. Faktisk er det ret humoristisk det han skriver. Lidt lige som en advokat - der skulle formulere en joke. Det han skriver afspejler stortset det mange tænker herovre, der er mange skåninge der er trætte af deres regering. Jeg er ligeglad, men mange af mine kammerater herovre siger nøjagtigt som Niels skriver det.
Ja helt sikkert - der er mange skåninge der er trætte af deres regering, MEN der er jo også dem som ikke er! - så i den kontekst behøver Mcmanden vel ikke at slå koldt vand i blodet. :tongue2: Iøvrigt ganske fornøjeligt at læse når Supermule & Mcmanden går til den. Som politik nu engang skal være, hamrende beskidt og gerne under bæltestedet......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Til din information' date=' så er mit nick SUPERmule[/quote']: You are fucking Goofy :laugh:Goofy.jpg EU45 manden: ♪ Nosser og Sosser - bliver udefor ♪ !!! Nå stødte lige på det her pro israelske propaganda matriale som er lavet som en reaktion på Sveriges Libanonkonf. m..m. (ikke at jeg skal forholde mig til den suppedas men lidt morsom er den da.) Groupthink%20%20%20%20Historians%20%20Warsaw%20Ghetto%20Uprising%20Was%20Overreactio%2014-08-2006%2001%2001%2003.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så ser det ud som om at socialakrobaterne vinder alligevel Den svenske krone er i hvert fald faldet af den grund: http://www.di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fstat%3d0%26ArticleID%3d2006%5c09%5c07%5c200485%26SectionId%3dPrivatekonomi%26menusection%3dPrivatekonomi%3bPrivatNyheter Personligt kan jeg ikke lade være med at tænke på det større kronebeløb jeg selv skal veksle meget snart og godte mig.:D Synes dog at det er lidt synd for svenskerne at de atter skal straffe sig selv økonomisk ved at give flertal til nogen, som ikke vil gennemføre de arbejdsmarkedsreformer, som er nødvendige for at de kan få bugt med deres kronisk høje arbejdsløshed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til lykke med handlen. :) Det er sjovt, at SEK reagerer så prompte - det burde jo give sosserne noget at tænke på - men jeg tror nu ikke rigtig på de meningsmålinger. Da der var euro-afstemning viste målingerne nærmest dødt løb, men nej-siden vandt alligevel med 10-procentpoints overvægt trods den af "eksperterne" udlovede Anna Lindh-effekt. :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Synes dog at det er lidt synd for svenskerne at de atter skal straffe sig selv økonomisk ved at give flertal til nogen, som ikke vil gennemføre de arbejdsmarkedsreformer, som er nødvendige for at de kan få bugt med deres kronisk høje arbejdsløshed.
Nu er det jo ikke afgjort endnu ;) - så måske du skulle få vekslet hurtigt muligt :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites