Jump to content
Guest Supermule

Ny statsminister i Sverige?????

Recommended Posts

Guest Supermule

Lidt mere liberale tilstande og noget mere markedsorienteret politik..... Forskellen er jo stort set ligesom i DK.....

Måske jeg har misset noget' date=' men hvad får vi (danskerne i Sverige) ud af en anden regering ?[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lidt mere liberale tilstande og noget mere markedsorienteret politik..... Forskellen er jo stort set ligesom i DK.....
Nej, hvad kan VI bruge en ny regering til ?? Hvad vil det få af betydning for os ? Både du og jeg kan jo være mere eller mindre ligeglade med mere liberale tilstande da vi jo benytter en begrænset mængde af de services som tilbydes den "almindelige" svensker. Jeg tænker på betydningen for danskere i sverige som samtidig arbejder i DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror vi allesammen vil få glæde af, at det går godt for Sverige også selv om SEK-kursen skulle tage et lille "glädjeskutt" med udsigten til en borgerlig regering. Hvis der er noget, dether land har brug for, så er det et frisk pust gennem magtens korridorer. Selv om man måske synes, at netop socialdemokrater støttet af venstreekstremister og miljøtalebanere er det perfekte udgangspunkt for en regering, så har selve forandringen en værdi i sig selv, så sosserne burde faktisk i god demokratisk ånd stemme moderat, så de magthavere, der nu er korrumperede af magten, kan blive skiftet ud med nogle, der endnu ikke er det. :) I øvrigt tror jeg ikke en borgerlig regering gør så stor forskel. Man taler om systemskifte, men spørgsmålet er om ikke netop systemet vil være det samme som altid - indstillet på, at den borgerlige periode bare er noget, der skal overstås, før man vender tilbage til en normal (s)tilstand. Og alliancens program er ikke ligefrem ophidsende. :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nils, istedet for dit kryptiske svar, kan du så ikke give et konkret bud på hvad det betyder for os ?? Der er jo ingen tvivl om hvad den danske regering betyder for os: skattestop, stramme familiesammenføringsregler, tillempelser imod EU osv osv osv... Jeg er ikke interesseret i din/jeres politiske holdning, men snarere hvad det får af praktisk betydning for os der bor her

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er lidt svært at tale om politik uden at give udtryk for en politisk holdning - så skal man vist være indfødt svensker, men som sagt: SEK-kursen tager et lille "glädjeskutt". Systemet vil være det samme som altid - indstillet på, at den borgerlige periode bare er noget, der skal overstås. Og alliancens program er ikke ligefrem ophidsende. Det er mit bud på, hvad der sker. Når man ser, hvad de borgerlige partier er blevet enige om, så er det jo ikke andet end hvad en socialdemokratisk regering kunne have fundet på i en trængt situation. Ikke engang ejendomsskatten, som er så interessant for så mange vælgere, kan de finde ud af at sige noget klart om. Så uanset hvad der sker, så tror jeg, det grundlæggende kører videre på samme jäkla vis - der bliver ikke noget økonomisk boom med kæmpeinflation og renteeksplosion selv om statsministeren hedder Fredrik Reinfeldt. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle (typisk valgflæsk) er enige om mere Politi, men ikke om hvad de skal sættes til at lave: Det siddende flertal mener at disse forbrydelser er de mest alvorlige som der bør sættes flere resourcer af til: S: hatbrott, ekonomiska brott måste vi lägga kraft på. DNA och buggning är viktiga verktyg. Mp: Miljöbrott, ekonomisk brottslighet och mäns våld mot kvinnor. v: Mäns våld mot kvinnor, övergrepp mot barn, ekonomisk brottslighet och miljöbrott vill vi prioritera högre. Fint nok - men jeg tror ikke det giver mig særlig meget mere tryghed i Skåne eller lavere forsikringspremier (Men nok mere kontrol på Återvinningscentralen) - de burde tage en tur ud i samfundet. Er der iøvrigt mange der slår deres koner i Sverige(!?) SÅ et konkret bud er, at et skifte måske vil gøre noget kriminalitet mere transparent , specielt i den offentlige debat, istedet for den der mærkelige Flemming Balvig og fru Struds kloning der pt. sætter den retspolitiske dagsorden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Ja' date=' det kan du jo så tænke lidt over..... ;):confused:
Vi er andre der spekulerer over svaret også, det er jo på www i skriver offentligt. Mcmand hvad mener du?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi er andre der spekulerer over svaret også, det er jo på www i skriver offentligt. Mcmand hvad mener du? :confused:
Jeg mener, at jeg ikke fatter man flytter til et land hvor man er SÅ meget imod regeringen. Man burde nok ha' vist at Sverige er socialdemokraternes land # 1. Det har vel (stort set) være ledet af socialdemokraterne siden 2. verdens krig, så det kan da ikke komme som en overraskelse. Derfor undre det mig når suppemulle og Nils går helt i selvsving og formår at svine den siddende regring til på den måde. Hvad med at blive i Danmark hvis man er så utilfreds ??? Der har man jo lige den regering som de 2 herrer ønsker

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Til din information, så er mit nick SUPERmule..... Jeg kalder jo ikke dig for MC Svanserøv vel?????? Og fordi man ikke tilhører det glatpoleret gennemsnit som du selv, så kunne du tydeligvis lære en del af mennesker, med en anden politisk holdning end dig selv.... Af forskellighed kommer fremskridt og forandring. Så kan du jo selv gætte dig til hvad der kommer af ensartethed.....;)

Jeg mener, at jeg ikke fatter man flytter til et land hvor man er SÅ meget imod regeringen. Man burde nok ha' vist at Sverige er socialdemokraternes land # 1. Det har vel (stort set) være ledet af socialdemokraterne siden 2. verdens krig, så det kan da ikke komme som en overraskelse. Derfor undre det mig når suppemulle og Nils går helt i selvsving og formår at svine den siddende regring til på den måde. Hvad med at blive i Danmark hvis man er så utilfreds ??? Der har man jo lige den regering som de 2 herrer ønsker

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Til din information, så er mit nick SUPERmule..... Jeg kalder jo ikke dig for MC Svanserøv vel?????? Og fordi man ikke tilhører det glatpoleret gennemsnit som du selv, så kunne du tydeligvis lære en del af mennesker, med en anden politisk holdning end dig selv.... Af forskellighed kommer fremskridt og forandring. Så kan du jo selv gætte dig til hvad der kommer af ensartethed.....;)
Du må kalde mig hvad du vil, jeg er kold som jordbær is, kjære suppemulle. Jeg har på intet tidspunkt sagt at forandring ikke er ønskværdi, men vi to har vist bare forskellige måder at udtale os på. Måske DU kunne lære lidt af tolerance og forståelse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Kære Hr MC Svanserøv....... Man kunne jo begynde at debattere om ensidig stupiditet er værre end mangel på tolerance og forståelse. :sick:

Du må kalde mig hvad du vil, jeg er kold som jordbær is, kjære suppemulle. Jeg har på intet tidspunkt sagt at forandring ikke er ønskværdi, men vi to har vist bare forskellige måder at udtale os på. Måske DU kunne lære lidt af tolerance og forståelse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kære Hr MC Svanserøv....... Man kunne jo begynde at debattere om ensidig stupiditet er værre end mangel på tolerance og forståelse. :sick:
Det har du så helt ret i .... men, hvilken af delene passer så på dig ? Ensidig stupiditet eller mangel på tolerance og forståelse ?? Jeg har faktisk svært ved at se hvilken af delene som bør sorteres fra ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

i modsætning til dig, kan jeg dokumentere et medlemskab af en forening forbeholdt folk med en IQ på OVER 140........;) Og det er jo nok ingen af delene, for havde jeg ikke tolerance og forståelse, så eksisterede folk som dig slet ikke...... De var blevet fjernet inden fødslen......

Det har du så helt ret i .... men' date=' hvilken af delene passer så på dig ? Ensidig stupiditet eller mangel på tolerance og forståelse ?? Jeg har faktisk svært ved at se hvilken af delene som bør sorteres fra ...[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaja... ha' du en god weekend. Thomas bad om en forklaring på hvad jeg mente, og den fik han. Jeg troede ellers den lå lige til højrebenet, men jeg kan da se du heller ikke havde fanget den. .... på trods af din formidable iq (har du iøvrigt hørt om eq ??) ... Jeg gider ikke diskutere på et niveau som er på "min far er stærkere end din far" niveau.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Måske skulle man stemme på venstreflöjen for at få så mange socilat goder som muligt, de kan jo ikke röre vores skatteprocent så länge vi arbejder i DK!!!!!!!!!! De borgerlige vil jo bare sänke skatten og dermed forringe den offentlige service. Det vil sige at stemer vi på venstreflöjen så beholder vi de sociale ydelser og de stiger måske uden at vi stiger i skat Välger vi de borgerlige så forringes den offentlige service uden at vi falder i Skat. Vi har jo et omvendt politisk problem som Pendler, skat i et land og sociale ydelser (veje, sygedom osv.) i et andet. Hvad siger i til det? Hmmmmmmmm. kunne väre at jeg skulle blive lidt väk et par dag herfra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad siger i til det?
Jeg siger... vi kan jo li'som ikke stemme ... Men, du er inde på lidt af det jeg tænkte på. Fordi, hvad har VI ud af en mere liberal regering ? I dk kan vi jo sagtens få øje på fordelene (lavere skat f.eks.), men hvad er ideen i at stemme på højrefløjen i SE ?? Altså, set med et par danske øjne...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bestemt vi bør se Det Store Billede hér, og ikke stemme for yderligere forgyldelse af vores lille danske mindretal, hvis det bliver på bekostning af det svenske flertals daglige velfærd og deslige. Jeg har intet begreb om svensk politik - så jeg taler bare ud fra almén medmenneskelig logik.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites