Jump to content
Mortenkøp

Børnepenge ??

Recommended Posts

Ja' date=' den kommer fra DK[/quote'] Men er der ikke noget med at man for DK-børnepenge i 8 måneder, hvor man normatl for i 12 måneder i Sverige, som så igen gør at der kan blive problemr med dagis senere hen. Jeg er ikke sikker i påstanden, men har hørt nogle løb ind i problemer...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men er der ikke noget med at man for DK-børnepenge i 8 måneder' date=' hvor man normatl for i 12 måneder i Sverige, som så igen gør at der kan blive problemr med dagis senere hen. Jeg er ikke sikker i påstanden, men har hørt nogle løb ind i problemer...[/quote'] Nej det er der ikke noget med:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men er der ikke noget med at man for DK-børnepenge i 8 måneder' date=' hvor man normatl for i 12 måneder i Sverige, som så igen gør at der kan blive problemr med dagis senere hen. Jeg er ikke sikker i påstanden, men har hørt nogle løb ind i problemer...[/quote'] Hvordan hænger børnepenge og dagis sammen?:rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg mindes' date=' at du under dit alias, hakkede en anelse på folk som blander sig i tråde de ikke ved noget om...:rolleye:[/quote'] jeg pointerede jo også at jeg ikke var sikker i min påstand, men derimod i stedet gjorde opmærksom på at der faktisk er flere der har problemer i den dur... - jeg vil mene der er en stor forskel heri. Men som jeg læser denne tråd så har du jo heller ikke kommet med et svar på sprgsmålet endnu...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvordan hænger børnepenge og dagis sammen?:rolleyes:
I Danmark for man hvert kvt. hvor man i SE for hver mdr. Man skal aflevere et stykke papir 1 gang om året at man ikke modtager penge fra Sverige. Men hensyn til dagis hvad mener du så ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I Danmark for man hvert kvt. hvor man i SE for hver mdr. Man skal aflevere et stykke papir 1 gang om året at man ikke modtager penge fra Sverige.
I know, I know, det var nu mere møntet på Cloe's indlæg... Dagis og børnepenge hænger jo netop ikke sammen...:thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I know' date=' I know, det var nu mere møntet på Cloe's indlæg... Dagis og børnepenge hænger jo netop ikke sammen...:thumbup:[/quote'] Sorry i know, men det er nok fordi at jeg springer Cloes indlæg over i frygten af at man bliver dummere af at læse dem, så fik jeg ikke det hele med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor finder jeg ansøgningsblanketter hos Kbh. Kommune? Jeg bliver voldsomt rundt på gulvet i denne tid. Tusindvis af spørgsmål dukker op når man er gravid. Jeg vil høre om der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig med at finde frem til ansøgningsblanket (eller hvad man nu skal bruge), til børnepenge. Jeg skal føde i SE så den lille bliver ikke bare automatisk registreret i dk - ergo ikke automatisk børnepenge udbetalt (så vidt jeg har ladet mig fortælle). Hvor finder jeg noget om dette - jeg knalder rundt på kk.dk og borger.dk uden held... :rolleye: På forhånd tak, Winnie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Winnie Selvom vi fødte i dk, er noah ikke officielt registreret nogle steder i dk.. Efter han var født, ringede vi til aalborg kommune, som sendte blanketten til os... Vi noterede bare det navn vi giver ham, og så hans fødselsdagsdato ( han har jo ikke noget cpr nummer i dk )....... kan ikke lige huske hvad nummer blanketten har.. kanske jeg kan finde en kopi nr jeg kommer hjem :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Winnie Selvom vi fødte i dk, er noah ikke officielt registreret nogle steder i dk.. Efter han var født, ringede vi til aalborg kommune, som sendte blanketten til os... Vi noterede bare det navn vi giver ham, og så hans fødselsdagsdato ( han har jo ikke noget cpr nummer i dk )....... kan ikke lige huske hvad nummer blanketten har.. kanske jeg kan finde en kopi nr jeg kommer hjem :th2:
Hej Juff, Fantastisk! Tusind tak for dit svar. Det er også rart at vide at det først behøver at ske efter fødslen. Jeg bliver temmelig rundtosset af al den info der skal indtages i forbindelse med sådan en lille skabning :) Men hvis du besidder blanketnr. så må du naturligvis meget gerne give mig det. Igen - tusind tak :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Juff, Fantastisk! Tusind tak for dit svar. Det er også rart at vide at det først behøver at ske efter fødslen. Jeg bliver temmelig rundtosset af al den info der skal indtages i forbindelse med sådan en lille skabning :) Men hvis du besidder blanketnr. så må du naturligvis meget gerne give mig det. Igen - tusind tak :th2:
Hej igen.. Hmm har kun en udbetalingsmeddelelse fra April måned.... blanketten er i aalborg :) Jeg tror faktisk først man kan lave ansøgningen efter fødslen, kommunen behøver en kopi/dokumentation af fødslen fra hospitalet, samt fødselsdato... Nå men vi ringede bare et pr dage efter, ingen problemer overhovedet :) God weekend ....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg bliver voldsomt rundt på gulvet i denne tid. Tusindvis af spørgsmål dukker op når man er gravid. Jeg vil høre om der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig med at finde frem til ansøgningsblanket (eller hvad man nu skal bruge), til børnepenge. Jeg skal føde i SE så den lille bliver ikke bare automatisk registreret i dk - ergo ikke automatisk børnepenge udbetalt (så vidt jeg har ladet mig fortælle). Hvor finder jeg noget om dette - jeg knalder rundt på kk.dk og borger.dk uden held... :rolleye: På forhånd tak, Winnie
Hej Winnie, Uden at være sikker, vil jeg mene at man kan henvende sig til Borgerservice - evt. den i Amagercentret. De er i hvertfald vældig søde og hjælpsomme der... :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Winnie, Uden at være sikker, vil jeg mene at man kan henvende sig til Borgerservice - evt. den i Amagercentret. De er i hvertfald vældig søde og hjælpsomme der... :th2:
Check! :th2: Tak for svaret også her Pilu. Smil, Winnie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Check! :th2: Tak for svaret også her Pilu. Smil, Winnie
Vi er også gravide:) og spørger i visse personer, vil de nok sige at jeg er med tvillinger;) Nu lyder det til at det alt sammen er meget nemt, når man er kvinde! Jeg har forgæves forsøgt at finde ud af hvordan jeg skal forholde mig og har ringet til kbh.s kommune hvor de bare siger øhh... Min kæreste er nemlig svensk og arbejder i Sverige! Er der noget med at man får supplerende børnepenge fra Dk, og hvor meget barsel har man ret til?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kommer lige fra medborgerkontoret, hvor socialrådgiveren bestemt mente at man var berettiget til børnepenge fra begge lande ... Hvis der er nogen der bestemt kan afkræfte det ville det være rart. Brænder ikke efter at skrive socialt bedrag på cv'et ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites