anderspier 0 Anmeld indhold Skrevet August 21, 2006 Hej der. Så fik jeg endelig taget mig sammen og skulle bestille Canal Digital, Family / Canal + pakker (379 kr. pr. mdr). På deres side står 695 kr. i startafgift, hvilket jeg tænkte - det er jo ok. Da vi skal bestille ved en TV forretning og opgiver vore personnumre. Vi begge arbejder i DK og har derfor 0 kr. i Svensk indtægt - dermed kan vi ikke få Canal Digital :-( Så ringer jeg til Canal Digital og hører om de ikke kan få en kopi af vores ansættelses kontrakter og løn-seddeler (som var nok ved hus-køb i banken og bilkøbet) - men akk. De skulle have 3000 kr. i forskud, så kunne de oprette os - alternativt kunne vi nøjes med at vælge en Family pakke - og så slippe 1500 kr. i forskud og SÅ opgradere til Family / Canal+ pakken (for så var vi i deres system). Synes simpelthen (som jeg også sagde til manden i kundeservice), at det var for dårligt og det skulle jeg lige fundere over. 3000 kr. eller 1500 for den sags skyld, er sq meget at slippe - når man lige regner med 695 kr. Dog var det forskuds-betaling, så vi ikke fik faktura fra Canal Digital, FØR forskudet var "brugt". Men helt ærligt. Det er da for ånds..... regler ! (Skulle bare af med lidt galle herinde). Nogle som er løbet ind i samme problem, som mig ? Og er det samme problem med VIASAT ? (hvis ikke, overvejer jeg kraftigt at bestille det istedet). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2006 Kan du ikke få din danske mor/far/bror/søster/ven eller noget i den stil til at bestille en i deres navn i DK og så tage den med til SE? Så har du - som jeg har hørt det - også glæde af de danske undertekster... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2006 Mine forældre havde samme problem, men i deres tilfælde kunne de godt "nøjes" med aflevere et arbejdsgiver intyg. Valgte dog at betale de 1500. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2006 Telia kan også finde på at udbede sig om 3000,- spän i "depositum", hvis du er noll-taxare i Sverige - og de dermed ikke kan se du er god for pengene/varen. Bestemt ikke en "unormal" procedure for folk der ikke arbejder i landet, og dermed ikke tjener en krone i deres system. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ATECH2 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2006 Canal Digital - og alle andre mod "Jämställdhet" Sjovt nok, så mange år efter broens invigelse og den støt stigende strøm af danskere som flytter hertil - så løber vi alle fra tid til anden panden mod den stædige og stivsindede svenske "Mur" af regler, som absolut ikke er tilpassede forsøget på ægte integration her i området!! Øv hvor ærgeligt at man stadig skal bruge tid på sådan noget pjat!! Jeg har ikke selv tiden til det, men...... "vi" burde prøve en sag hos JÄMO - JämstälddhetsOmbudsmannen - som tager sig af slige ting, som f.x. diskrimination p.g.a. race og køn. Det må da lige være noget De kunne bore i - vi bor lever og ånder i landet her side om side med alle andre, men nogle få basale rettigheder krænkes..... Vi prøvede f.x. at blive kunde hos SBAB - men nej, ingen indtægt i SE..... (har fundet ud af, at det har meget med sagsbehandleren at gøre). OPRØR Tommy Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Maria 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2006 Vi har lige bestilt familiepakken dog via kabel, og blev heller ikke kreditgodkendt, men vi fik lov til at nøjes med at betale 1000kr på forskud, og så skulle det være klaret. De fik pengene d.11 og da jeg rykkede idag (det er 2.gang) sagde damen at hun skulle nok se at få det sendt, så nu må vi se..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2006 Jeg har også været igennem Canal Digitals cirkus - jeg endte med at betale forud (kan ikke huske om det var 1500 kr., men der omkring) og så ellers nyde det efterfølgende år uden regninger - ok da jeg endelig fik fat i kanalerne, og nu nyder jeg det, men hold op for en omgang. Jeg forstår heller ikke, at det stadigvæk skal være et problem, selv efter så lang tid med bro og integration... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2006 Sjovt nok, så mange år efter broens invigelse og den støt stigende strøm af danskere som flytter hertil - så løber vi alle fra tid til anden panden mod den stædige og stivsindede svenske "Mur" af regler, som absolut ikke er tilpassede forsøget på ægte integration her i området!! Øv hvor ærgeligt at man stadig skal bruge tid på sådan noget pjat!! Jeg har ikke selv tiden til det, men...... "vi" burde prøve en sag hos JÄMO - JämstälddhetsOmbudsmannen - som tager sig af slige ting, som f.x. diskrimination p.g.a. race og køn. Det må da lige være noget De kunne bore i - vi bor lever og ånder i landet her side om side med alle andre, men nogle få basale rettigheder krænkes..... Vi prøvede f.x. at blive kunde hos SBAB - men nej, ingen indtægt i SE..... (har fundet ud af, at det har meget med sagsbehandleren at gøre). OPRØR Tommy Jeg støtter ethvert oprør mod besættelsesmagten, men det er nok ikke JämO, du skal have fat i, for de tager sig så vidt jeg ved af kønsdiskriminering - for eksempel frisørernes krænkende og stærkt diskriminerende prissætning, hvor kvinder før i tiden ofte måtte betale mere end mænd. Det har JämO nu sat en stopper for med en ny lov. Blandt flokken af myndigheder er det nok snarere ombudsmanden mod etnisk diskrimination, man skal have fat i, selv om den ikke er helt god, for "han" vil nok sige, at der er jo ikke direkte er noget etnisk aspekt i afvisningen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
anderspier 0 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2006 Måske godt jeg ikke kunne bestille det. Nu engang er jeg en mand af faste principper - og NEJ om jeg vil betale 1500 dask, fordi Canal Digital foretager en kreditprövning, hos en "udbyder" som tilsyneladende ikke bare skriver at der ingen Svensk indtægt er, men blot returnerer NEJ og JA. Jeg har trods alt været igennem kreditprövning, ved huskøb, bilkøb, telefon og bredbånd etc. UDEN problemer. De får IKKE mig som kunde her i Canal Digital Sverige. Da jeg dog ikke vil have VIASAT (synes ikke de har så gode kanaler), så bli'r det Danske Canal Digital (får min søster til at lave et abon. til "sommerhuset"). De kan i al fald ikke komme og sige, at jeg ikke prøvede - og desuden betaler jeg jo stadig for at se Canal Digital, så decideret pirateri, er det jo heller ikke. Men god ide, jeg napper en DK Canal Digital og nyder godt af de gode Danske kanaler. Når nu Parabolen skal opsættes, er det samme satellit som anvendes til at distribuere Canal Digital DK, som Canal Digital SE ? (skal parabolen pege mod samme grad / satellit ?) Er det ikke noget med 1 vest ? Hvem kan så sætte det op, hvis jeg bestiller et DK abonnement ? Vel ikke smart at bede en montør om det ? Tak for hjælpen og tippet i øvrigt. Men kan nogle svare på ovenstående ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2006 Jeg har også Canal+ (udelukkende pga de sender Premier League), via Canal Digital. Skulle betale 2000 sek i forskud, og det gjorde jeg så. Til gengæld trækkes det månedlige abonnement på 229 sek fra de 2000, indtil jeg er i nul, og så betaler jeg derfra 229 sek om måneden. Altså det er et forskud, ikke en pris man betaler for at blive abonnent. Desuden er Canal+ det samme i Skandinavien, samme udsendelse der kører i alle lande hele tiden, så det er ligemeget med om abonnementet er oprettet i DK eller SE. Mht undertekster, så vælger du hvilket sprog du vil have dem på i menuen på den box der medfølger abonnementet, altså jeg har danske undertekster på mit svenske abonnement. Til gengæld er der så svenske kommentatorer til fodboldkampene, men det er da kun den STØRSTE bonus, hold kæft nogle mongoler der kommenterer fodbold for Canal+ i DK.. Da jeg boede i DK en gang for en del år siden, der havde jeg så også Canal+, men vi omtalte altid Canal+ som Canal- (Canal minus) pga deres TOTAL uvidende kommentatorer, der dummede sig KONSTANT hver gang de åbnede munden - det var til at brække sig over at høre på dem :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2006 De kan i al fald ikke komme og sige' date=' at jeg ikke prøvede - og desuden betaler jeg jo stadig for at se Canal Digital, så decideret pirateri, er det jo heller ikke.Men god ide, jeg napper en DK Canal Digital og nyder godt af de gode Danske kanaler.[/quote'] Ork-nej.. De opfordrer skam også selv til det - nogen gør i det mindste - hos kundeservice i DK. Vi var ude for det da vi forsøgte at flytte vores DK abonnement med til SE - det kan man jo ikke. Så måtte jeg jo opsige det - og så siger han helt af sig selv hos CD "Men har du ikke noget familie eller nogen venner i Danmark? Vi kan jo alligevel ikke se hvor modtageren står henne....". Så nu har mine forældre et Family abonnement der betales på min PBS og vi ser glade og tilfredse danske kanaler. Udover de danske tekster får man jo også de danske TV kanaler (DR, DR2, TV2Zulu, TV2Film, m.fl). Hos CD i Sverige skal man tilkøbe en hammerdyr ekstrapakke for at få vist DR og DR2. Det er nøjagtig samme posistion som for Canal Digital SE. Vores montør var 100% ligeglad med at det var et dansk CD kort, valgte bare en lokal nede i Eslöv. Det er (var) nok noget andet hvis det var et af de go'e gamle gratis-kort til CD man havde siddende - men de virker ikke længere - og det var ellers den eneste måde at få dansk TV2 ned via sat.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2006 Så nu har mine forældre et Family abonnement der betales på min PBS og vi ser glade og tilfredse danske kanaler. Udover de danske tekster får man jo også de danske TV kanaler (DR' date=' DR2, TV2Zulu, TV2Film, m.fl). ....[/quote'] Hvad betaler I for det?? (Jeg savner DR2. ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2006 Hvad betaler I for det?? (Jeg savner DR2. ) Det koster 199 kr/md plus "kortservice" som er 389 kr. halvårligt. Abonnementet hedder "family" og man får stort set alle kanaler med undtagelse af TV2 Danmark. Se her http://www.canaldigital.dk/templates/product____4144.aspx for en oversigt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Raveie 10 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2006 Jeg bor i Annestad og overvejer deres familiepakke. Jeg vil ik have en parabol, så jeg kan vist kun få en digitalboks. Men denne kan vel kun bruges til det fjernsyn den bliver sat til? Og ikke fjersynende i de forskellige værelser? Mvh Allan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2006 Jeg bor i Annestad og overvejer deres familiepakke. Jeg vil ik have en parabol' date=' så jeg kan vist kun få en digitalboks. Men denne kan vel kun bruges til det fjernsyn den bliver sat til? Og ikke fjersynende i de forskellige værelser?[/quote'] Det kommer 100% an på digitalboksen - hvis den har en RF (antenne) udgang kan du uden problemer have den på flere fjernsyn. Men det ville være lidt synd at feede det fine billede ud igennem RF udgangen - det er markant og meget bedre med en RGB forbindelse via et scart kabel. Undersøg også om du kan modtage det danske jord-signal i SE hvis det er det du er ude efter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret August 23, 2006 Har brug for lidt hjælp Mine forældre som nu har betalt de 1500 forud (men alligevel har fået en regning i dag på abn. flot ik) har brug for lidt "ekspert" hjælp. Det er endnu ikke lykkes os at få nogle kanaler frem Nogle der har lyst/kan hjælpe med at installere det? Kanal Digital virker ikke som om de har nogle de kan sende for jeg har spurgt flere gange Anyone ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
anderspier 0 Anmeld indhold Besvaret August 26, 2006 Så er Canal Digital pakken købt og installeret :-) Det spiller bare - dejligt med at slippe for at betale 3000 SEK i forskud ! Dertil er det KLART fedt, vi nu har fået alle de Danske kanaler i ordentlig kvalitet - mangler bare lige TV 2 (fra digital antennen). Får en TV tekniker ud i løbet af 14 dage, for at måle om det kan lade sig gøre med en antenne på loftet ! (Bor i Lund området, eller rettere sagt Kävlinge). Tusinde tak for tippet - er nu glad for de skulle have 3000 SEK i forskud, ellers havde jeg siddet med de Svenske kanaler, istedet de Danske i vores Canal Family+ pakke :-) Kan du ikke få din danske mor/far/bror/søster/ven eller noget i den stil til at bestille en i deres navn i DK og så tage den med til SE? Så har du - som jeg har hørt det - også glæde af de danske undertekster... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
anderspier 0 Anmeld indhold Besvaret August 26, 2006 De plejer da at levere og installere gennem en "lokal" installatør. Er det i DK eller i SE, I har købt ? Hvis det er en SE pakke - så er der fri installation med når man bestiller ! Ellers tror jeg selv man må hoste op med pengene. Men alt i alt, er det ikke super svært at sætte op ! Fulgt selv denne her: http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=8 Første gang jeg satte en parabol op (havde selv "klappet" et træ-stativ sammen, som parabolen kunne sidde på ! Et råd jeg ikke fulgte (hvor jeg spurgte min svoger, som også selv sætter sine paraboler op), var det med afstanden til forhindringerne - at de skal være 1:2 eller 1:3 afhængigt af hvem man spørger (jfr. denne illustration - http://www.digitalt.tv/pics/dvbs/signalforhindring.gif) Dvs. hvis parabolen skal stå bag et hus (som "skygger" for parabolen), som er 8 meter højt, skal parabolen så stå 16 - 24 meter bag huset, eller hæves nogle meter over jorden (e.g. på stativ i haven) så parabolen får "frit" udsyn til sydhimmelen. I bund og grund er det som sagt ikke så svært at indstille (tog mig ca. 10-15 min, efter jeg havde lavet mit "parabol stativ" og samlet elektronikken, samt boret huller til kabler etc.) Da huset som sagt "skygger" for parabolen (som skal vende STIK SYD og derfra 1 grad til højre, VEST), måtte vi hæve den lidt. Vores hus er ca. 8 meter højt - parabolen blev hævet ca. 180-190 cm over jorden i haven, på et stativ (midlertidigt, til antenne-manden kan komme og sætte den på huset). Dertil står den ca. 9,5 meter fra huset, så 8 meter - 2 meter = 6 meter. Så skal de 6 meter x 2 (eller 3) = 12 - 18 meter. Og som sagt står parabolen "kun" 9,5 meter fra, med superfint signal. Signal niveau svinger lidt, 65-68 og Signal styrke svinger også mellem 74-78. Men følg den vejledning, eller ring til en lokal installatør (hvis det er en DK pakke, virker alle temlig ligeglade - så længe man betaler for det). Selv der jeg købte min pakke, vidste han godt det var et udbredt fænomen, at mange købte de DK Canal Digital pakker. Mine forældre som nu har betalt de 1500 forud (men alligevel har fået en regning i dag på abn. flot ik) har brug for lidt "ekspert" hjælp. Det er endnu ikke lykkes os at få nogle kanaler frem Nogle der har lyst/kan hjælpe med at installere det? Kanal Digital virker ikke som om de har nogle de kan sende for jeg har spurgt flere gange Anyone ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites