Mortenkøp 10 Anmeld indhold Skrevet August 20, 2006 Vi overvejer meget kraftigt at flytte til malmø. Men hvordan er det med fradrag af brobizz ? prisen er 2550 kr om måneden - hvor meget blir den reelle pris efter skat ?? Og hvad hvis man har 2 biler ?:th2: Morten Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2006 Det kan ingen jo svare på, når man ikke ved, hvor langt, du skal køre. Måske kan mrodes superberegner hjælpe dig: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=3962 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2006 Brobizzen giver et ligningsmæssigt fradrag på 50 DKK hver vej. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mortenkøp 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2006 Brobizzen giver et ligningsmæssigt fradrag på 50 DKK hver vej. Skal det forstås sådan at man kan tage retur for 3,6 kr om dagen ?? Pendler-kort koster 2590 kr for 50 ture = 2590/50 = 51,8 kr Turen på de 70 km pr. dag gir alm. fradrag 1,78*(70-24km) sådan har jeg forstået det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DoJo 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2006 Skal det forstås sådan at man kan tage retur for 3,6 kr om dagen ?? Pendler-kort koster 2590 kr for 50 ture = 2590/50 = 51,8 kr Turen på de 70 km pr. dag gir alm. fradrag 1,78*(70-24km) sådan har jeg forstået det. 100 kr i fradrag = 33kr i hånden ~ hver tur/retur koster 103,6-33 = 70,6 kr, og så er der derudover km fradrag Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Danielsito 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2006 Det kommer til at koste dig rundt regnet 1700 DKK om måneden, efter fradrag, kun for broen. Så er der selvfølgelig også almindeligt befordringsfradrag på broen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2006 ta'r lige en gammel tråd op. Hvordan er det lige reglerne er, hvis man er to eller flere i bilen? Bliver fradraget beregnet efter antal personer i bilen eller pr. brobizz? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2006 Fradraget er pr. brobizz (DKK 50 pr. vej) og kan kun fås af den som "ejer" brobizzen. Dvs. kører du fast sammen med en anden person og det er dig der ejer bizzen er det dig der får brofradrag. Nummer 2 person får intet. I får dog begge alm. kørselsfradrag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
homer132 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2007 Fradraget er pr. brobizz (DKK 50 pr. vej) og kan kun fås af den som "ejer" brobizzen. Dvs. kører du fast sammen med en anden person og det er dig der ejer bizzen er det dig der får brofradrag. Nummer 2 person får intet. I får dog begge alm. kørselsfradrag. Hvordan forholder det sig så hvis der er knyttet 2 biler to samme brobizz (pendleraftale) - mand og kæreste, så er det vel den som kører over som får fradraget? hvordan rent praktisk skal fradraget påføres? skal det bare lægges til i beløbet for befordring ved forskudopgørelsen/selvangivelsen eller skal det bahandles særskilt - og hvis, hvordan. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2007 Hvordan forholder det sig så hvis der er knyttet 2 biler to samme brobizz (pendleraftale) - mand og kæreste, så er det vel den som kører over som får fradraget? hvordan rent praktisk skal fradraget påføres? skal det bare lægges til i beløbet for befordring ved forskudopgørelsen/selvangivelsen eller skal det bahandles særskilt - og hvis, hvordan. den der står på pendleraftalen får fradraget. jeg arb 37timer køre over 5dage om ugen, kan ikke huske skats regnestykke, men ca 21500kr trækker jeg fra om året i brofradrag, man lægger det oven i sit befordringsfradrag, så hvis du har 30000 i alm befordring, så er vi oppe på 51500,- i befordring. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
homer132 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2007 det er da ikke særlig optimalt for den part i pendleraftalen som ikke står på kontrakten..... mister hun så helt og holdent muligheden for at trækker brofradag fra? Kan jeg trækkes hendes "del" fra i min skat? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lovebuine 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2007 hvis du har fuldtid arb, så kan du jo trække alt fra hvad man kan på en brobizz, så er det ikke nødvendigt at hun trækker noget fra. har du undersøgt om i begge kan stå på aftalen?? og delen fradraget? hvis man begge har deltid, så lyder det da underligt at man ikke kan. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
homer132 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2007 har begge deltid arb (studerer ved siden af). Har talt med oresundsbron de oplyser der kun kan stå en på pendleraftalen. Next step må være told og skat. Kan ikke være meningen at der er et sort hul her. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DoJo 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2007 har begge deltid arb (studerer ved siden af). Har talt med oresundsbron de oplyser der kun kan stå en på pendleraftalen. Next step må være told og skat. Kan ikke være meningen at der er et sort hul her. Er det ikke stort set ligegyldigt hvis i har fællesøkonomi, den enes udbetalte løn bliver bare moster stor :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
homer132 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2007 jo hvis jeg kan trække hendes ture på job fra i min løn, men den hopper told og skat nok ikke på Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2007 jo hvis jeg kan trække hendes ture på job fra i min løn' date=' men den hopper told og skat nok ikke på[/quote']Nej - og specielt ikke efter de har læst ovenstående :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
homer132 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2007 Nej - og specielt ikke efter de har læst ovenstående :D tja var ikke ude efter en fusker løsning. Dem er der jo nok af. Syntes blot at det kun er rimeligt hvis begge parter kan som anvender en pendleraftale kan opnå brofradrag. Vender tilbage hvis det lykker for told og skat at kaste lys over sagen. Kan være der er andre i samme situation. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2007 Da min kone har aften og nattevagter kører vi med to biler (og dimser) på samme brobizzaftale. Nogen gange vinker vi til hinanden på broen når vi passere hinanden til og fra arbejde. Vi ser på de tilsendte kontoudtog fra Oresundsbron og påfører så hver vores selvangivelse de fradrag der vedrører os specifikt samt deler dem hvor vi kører sammen 50-50. Told er bedøvende ligeglade (tror jeg) hvor man henfører fradraget bare der individuelt og tilsammen er dokumentation for udgiften/passagen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret September 28, 2007 Tror ikke at Skat bekymrer sig om hvem der med navn står på aftalen kun hvad der kan dokumenters og der kan jo ved at samkøre f.eks. time/lønsedler med udskrifter fra broen bevises hvem der har kørt. I kan jo også inbyrdes lave en faktura på de ture din kone kører på "din" brobizz så har hun jo betalt for turen og derfor kan hun få fradrag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret October 1, 2007 tja var ikke ude efter en fusker løsning. Dem er der jo nok af. Syntes blot at det kun er rimeligt hvis begge parter kan som anvender en pendleraftale kan opnå brofradrag. Vender tilbage hvis det lykker for told og skat at kaste lys over sagen. Kan være der er andre i samme situation. Hvis I kører sammen, har I jo kun een udgift og så er det vel rimeligt, at kun een af jer kan trække afgiften fra. Hvis I derimod kører hver for sig på forskellige tidspunkter, må I kunne trække et brofradrag fra hver. Får I ikke en opgørelse over, hvordan der er kørt? For så kunne I jo markere på den, hvem der har kørt hvad. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
homer132 10 Anmeld indhold Besvaret October 1, 2007 Hvis I kører sammen, har I jo kun een udgift og så er det vel rimeligt, at kun een af jer kan trække afgiften fra. Hvis I derimod kører hver for sig på forskellige tidspunkter, må I kunne trække et brofradrag fra hver. Får I ikke en opgørelse over, hvordan der er kørt? For så kunne I jo markere på den, hvem der har kørt hvad. vi kører hver for sig. jo det er let nok at holde styr på hvem der kører hvornår, har bare læst på skat.dk at det kun er den person som står på kontrakten som kan trække brofradrag fra. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret October 1, 2007 Jeg ville springe op og falde ned på, hvad SKAT skriver på sin hjemmeside. Når I er 2, der kører hver for sig, må I kunne trække fra begge to. Gør det til en vane, at markere i en kalender eller lignende, hvem der kører hvornår, og gem det til HVIS I skulle blive afkrævet en dokumentation og tag det så derfra. Jeg har pendlet i 6½ år og er aldrig blevet afkrævet nogen dokumentation. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret October 1, 2007 vi kører hver for sig. jo det er let nok at holde styr på hvem der kører hvornår, har bare læst på skat.dk at det kun er den person som står på kontrakten som kan trække brofradrag fra. Iintet problem dér. Broen har intet imod at der står 2 navne på kontrakten og dermed kan i jo sagtens dele fradraget. Det var medarbejderen fra Skat helt inforstået med da vi fik ordnet vores skattekort for et par måneder siden. Det var ham selv der sagde vi bare skulle sørge for også at få kærestens navn på Pendler-aftalen bagefter. Pede Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ARN 10 Anmeld indhold Besvaret October 1, 2007 Brobizzen giver et ligningsmæssigt fradrag på 50 DKK hver vej. Alternativt kan anbefales bruttotræk, hvor arbejdsgiver betaler din brobizz mod træk i lønnen inden skat ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites