Nif 0 Anmeld indhold Skrevet August 18, 2006 Synes det er meget sjovt at jeg kan bruge mit svenske VISA kort næsten alle steder og på relativt høje beløber. Men H&M kan jeg kun handle for 200sek fordi jeg ikke har det svenske laminerede id kort. Mit pas og kørekort virker ikke. Ok fair nok, det er deres spilleregler og jeg brokker mig heller ikke over dem. Forstår dem bare ikke lige helt. okay de sidste 4 svenske sifre står der jo selvfølgelig ikke. Men hvorfor er det så kun i H&M det gælder. Min kammerat kunne ikke hæve småpenge i sin egen bank fordi han ikke havde sit bankkort med, pas og kørekort var jo ikke ok. Men samme dag gav banken ok for et byggeprojekt på næsten 3 mil hvor halvdelen skulle overføres til anden persons konto uden nogle former for garanti andet end en underskrift på at pengene skulle modtages. UDEN svensk id eller visning af pas Nogen gange forstår jeg bare ikke deres politik med deres EGET laminerede plastikkort. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2006 Hmmm... Jeg har nu flere gange handlet i H&M med mit svenske Visa og det har bestemt været for over 200,- :D -OG jeg har da heller ikke svensk IDkort... endnu... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2006 Hmmm... Jeg har nu flere gange handlet i H&M med mit svenske Visa og det har bestemt været for over 200' date='- :D -OG jeg har da heller ikke svensk IDkort... endnu...[/quote'] Jeg er nu ligesom Nif blevet afvist, jeg måtte ikke endgang købe for 200,- men jeg ligner jo også en bisse ! (det behøver i ikke at kommentere) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2006 Jeg er nu ligesom Nif blevet afvist' date=' jeg måtte ikke endgang købe for 200,- [/quote']Hvad var deres forklaring på afvisningen!!? Du står med et SVENSK VISA inkl. pinkode! Det kan da overhovedet ikke forsvares at afvise en kunde, bare fordi hun taler dansk (...eller hvad begrundelsen nu måtte være) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2006 Hvad var deres forklaring på afvisningen!!? Du står med et SVENSK VISA inkl. pinkode! Det kan da overhovedet ikke forsvares at afvise en kunde' date=' bare fordi hun taler dansk (...eller hvad begrundelsen nu måtte være) [/quote'] Ikke andet end at jeg ikke havde id kort, mit kørekort duede ik ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2006 Hvad var deres forklaring på afvisningen!!? Du står med et SVENSK VISA inkl. pinkode! Det kan da overhovedet ikke forsvares at afvise en kunde' date=' bare fordi hun taler dansk (...eller hvad begrundelsen nu måtte være) [/quote'] Problemet er at der ikke er pinkode men en underskrift i stedet. Ikke alle følger med tiden :thumbdown Derfor SKAL de se det svenske id kort. Og her kan et pas heller ikke bruges. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret August 18, 2006 Samme historie her. Hun ville ikke tage mit svenske visa uden tilhørende svensk ID. Af sikkerhedsmæssige grunde... hev så mit danske visa op og det var helt iorden. Fatter ikke hvad der gik af det sikkerhedsmæssige. Det er samme navn og samme person og samme ID. (der er jo ikke personnummer på VISA kortet). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2006 Det er altså meget lettere at kapitulere. Find en svensk fotograf, som kan tage et helt rigtigt billede (fra rette vinkel, med synligt øre (ikke fotografens - men dit eget) o.s.v). Gå på Skatteverkets web-site og bestil et personnummerbevis. Gå i banken og bed dem om at lave et ID-kort - pris vistnok SEK 250 i år 2005. Vent på kortet og afhent det. Herefter er alle (ID-mæssige) trængsler forbi :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2006 Det er altså meget lettere at kapitulere. Find en svensk fotograf, som kan tage et helt rigtigt billede (fra rette vinkel, med synligt øre (ikke fotografens - men dit eget) o.s.v). Gå på Skatteverkets web-site og bestil et personnummerbevis. Gå i banken og bed dem om at lave et ID-kort - pris vistnok SEK 250 i år 2005. Vent på kortet og afhent det. Herefter er alle (ID-mæssige) trængsler forbi :) Ja men så har vi jo ikke noget at skrive om ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Malezar 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2006 Det er altså meget lettere at kapitulere. Find en svensk fotograf, som kan tage et helt rigtigt billede (fra rette vinkel, med synligt øre (ikke fotografens - men dit eget) o.s.v). Gå på Skatteverkets web-site og bestil et personnummerbevis. Gå i banken og bed dem om at lave et ID-kort - pris vistnok SEK 250 i år 2005. Vent på kortet og afhent det. Herefter er alle (ID-mæssige) trængsler forbi :) Bankerne laver ikke et ID kort til dig hvis du ikke har en anden person med et gyldigt svenskt ID kort med dig, og som siger ok for dig. De ville ikke lave et ID kort til mig selvom jeg havde 150K stående på en konto, og havde pas, kørekort og svensk personnummer bevis med. Min bank forelsog mig at spørge min nabo, hvorefter jeg spurgte en af de andre skrankepaver om hun ville hjælpe mig. Det ville hun ikke, hvorefter jeg spurgte fyren i køen bag mig, men han var også dansk og havde heller ikke et ID kort. Efterhånden kan man sgu godt forstå hvorfor Palme mordet aldrig er blevet opklaret når de er så tunge at danse med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fisker 0 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2006 Min bank, sagde god for mig, i skal bare have en lille lokal bondebank ;-) Men havde id kortet, omkring 3 uger, så mistede jeg det :-( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
plup 10 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2006 Bankerne laver ikke et ID kort til dig hvis du ikke har en anden person med et gyldigt svenskt ID kort med dig, og som siger ok for dig. De ville ikke lave et ID kort til mig selvom jeg havde 150K stående på en konto, og havde pas, kørekort og svensk personnummer bevis med. Min bank forelsog mig at spørge min nabo, hvorefter jeg spurgte en af de andre skrankepaver om hun ville hjælpe mig. Det ville hun ikke, hvorefter jeg spurgte fyren i køen bag mig, men han var også dansk og havde heller ikke et ID kort. Efterhånden kan man sgu godt forstå hvorfor Palme mordet aldrig er blevet opklaret når de er så tunge at danse med. Hvad?! Vi gik da ind i vores bank i Nordea og fik kortene uden nogen problemer og uden at skulle medbringe en svensker...det er da for mærkeligt hvis din bankrådgiver ikke kan bekræfte at du er dig?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2006 Hvad?! Vi gik da ind i vores bank i Nordea og fik kortene uden nogen problemer og uden at skulle medbringe en svensker...det er da for mærkeligt hvis din bankrådgiver ikke kan bekræfte at du er dig?! Det var det samme her. Vi gik også ind i vores bank og bad vores bankdame skrive under, og det var intet problem... Derimod skulle de ikke bruge personnummerbeviset til noget... kan ikke lige huske deres forklaring på det, men mener det var noget med at nu var vi jo kunder i forvejen... eller nowet... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bozzen 10 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2006 Efterhånden kan man sgu godt forstå hvorfor Palme mordet aldrig er blevet opklaret når de er så tunge at danse med. Så stopper festen om alt det gode i DK. I SE såvirker i alle fald Visakort, det er mere end hvad man kan sige om DK. Gå ind i Netto, Fakta etc og prøv at handle så ved du hvad jeg taler om. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2006 hihi søgte ikke en løsning. Synes bare det var meget sjovt at jeg nemt kan købe for 15.000 og lign. i mange andre butikker men H&M kun 200sek. Og også sjovt at han ikke kan hæve 100sek ved skranken men godt kan få mill-beløb ved "hygge" bordet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mouse 10 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2006 Det er altså meget lettere at kapitulere. Find en svensk fotograf, som kan tage et helt rigtigt billede (fra rette vinkel, med synligt øre (ikke fotografens - men dit eget) o.s.v). Gå på Skatteverkets web-site og bestil et personnummerbevis. Gå i banken og bed dem om at lave et ID-kort - pris vistnok SEK 250 i år 2005. Vent på kortet og afhent det. Herefter er alle (ID-mæssige) trængsler forbi :) Alene for at købe i H&M Mobilia ?!? Du må være skør. Foreløbigt er det det eneste sted, hvor jeg har oplevet, at de ikke ville acceptere svensk VISA mod et internationalt kørekort !! (H&M i centrum har ingen problemer) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
plup 10 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2006 Bortset fra det, har jeg faktisk aldrig benyttet mit svenske visa, men altid det danske. Har aldrig haft nogen problemer med det danske og kan tilmed hæve over beløbet i eksempelvis AG's. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2006 Bortset fra det' date=' har jeg faktisk aldrig benyttet mit svenske visa, men altid det danske. Har aldrig haft nogen problemer med det danske og kan tilmed hæve over beløbet i eksempelvis AG's. :th2:[/quote'] Ja vi har også kun brugt det danske VISA de første 2år til jeg tilfældigt opdagede prisen for det. Det var godt nok ikke den store forskel, men da jeg tog et eksempel på 159 sek kostede det omrking 5 kr i forhold til hvis jeg havde taget det gennem det danske. Så tænkte jeg over alle de store beløb vi tager herovre samt hver gang ham handler for 500 som det jo nemt løber op på hver gang min kæreste løber willys igennem med en indkøbsvogn. Måske ikke noget særligt, men over længere tid. Det gad jeg slet ikke at betale for. Derfor jeg bare fik lavet et svensk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Malezar 10 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2006 Så stopper festen om alt det gode i DK. I SE såvirker i alle fald Visakort' date=' det er mere end hvad man kan sige om DK. Gå ind i Netto, Fakta etc og prøv at handle så ved du hvad jeg taler om. [/quote'] Jeg har aldrig haft problemer med mit DK VISA da jeg boede i Malmø. Hverken om det var for 200kr eller 8000kr. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2006 Jeg har aldrig haft problemer med mit DK VISA da jeg boede i Malmø. Hverken om det var for 200kr eller 8000kr. Der er her skrevet om VISA kort generalt, som ikke virker i Danmarks Fakta, Føtex og lign. (I SE såvirker i alle fald Visakort, det er mere end hvad man kan sige om DK) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Furland 10 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2006 Hvis bare så de var konsekvente, altså at alle butikker partout afviste én, så kunne jeg også godt acceptere det. Vi har handlet flere gange i H&M her i Kristianstad, og når de så beder om "leg", siger jeg bare at vi har desværre ikke fået det endnu, men går det med et DK kørekort. Indtil videre har de ældre ansatte (som kunne minde om nogle der havde arbejdet i Magasin) rynket lidt på næsen, men aligevel solgt os varerne. Igår var vi så i Rusta, og købte lidt forskelligt slik til næsten ingen penge, hér blev min kone simpelthen nægtet at få lov at betale, og fik læst og påskrevet hvor fejlfrit deres system var. *suk* ud og hent DK kort i bilen og for sjov vise ekspedienten at samme nvn stod på begge... og så ellers et lidt ironisk "Tak för bra service.." ja ja... det er vel en el af "pakken" det hér:rolleyes: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2006 Fyld indkøbskurven godt med varer (sådan bare for sjov) når i ved at de ikke vil godtage visa kortet, uden den svenske legitamation. Nu er det jo sådan at internationalt gyldig legitamation, er i form af pas eller kørekort. Og hvis en svensker ikke kan godtage dette som alle andre lande kan - så må de lære det. Jeg ynder at gå i disse forretninger der ikke vil lade mig handle med mit SE visa uden SE leg. Eks blev vi også afvist i H&M hvorefter vi da sagde ok og gik på videre shopping (gentagne gange) og fyldte godt med varer i kurven. Så må de jo bruge nogle lønningskroner på at sætte varene på plads igen, når de afviste os ved kassen! Sådan har vi i hvert fald nu fået opdraget et par forretninger til at godtage vort svenske visa. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
plup 10 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2006 Fyld indkøbskurven godt med varer (sådan bare for sjov) når i ved at de ikke vil godtage visa kortet, uden den svenske legitamation. Nu er det jo sådan at internationalt gyldig legitamation, er i form af pas eller kørekort. Og hvis en svensker ikke kan godtage dette som alle andre lande kan - så må de lære det. Jeg ynder at gå i disse forretninger der ikke vil lade mig handle med mit SE visa uden SE leg. Eks blev vi også afvist i H&M hvorefter vi da sagde ok og gik på videre shopping (gentagne gange) og fyldte godt med varer i kurven. Så må de jo bruge nogle lønningskroner på at sætte varene på plads igen, når de afviste os ved kassen! Sådan har vi i hvert fald nu fået opdraget et par forretninger til at godtage vort svenske visa. Hehe...så har man da vist lidt for meget tid :D Og lidt ærgeligt hvis de pludselig beslutter sig for alligevel at godtage visa kortet og man så skal ud i forklaringer om at man egentlig ikke var interesseret i varene, men at det bare var for sjov Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2006 Hehe...så har man da vist lidt for meget tid :D Og lidt ærgeligt hvis de pludselig beslutter sig for alligevel at godtage visa kortet og man så skal ud i forklaringer om at man egentlig ikke var interesseret i varene' date=' men at det bare var for sjov [/quote'] Så bare sig "nej jeg fortryder for i plejer jo ikke at ville handle med mig og mit ID, men næste gang jeg handler her, hvis jeg gør det igen, så regner jeg ikke med at vi har flere id problemer.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2006 Onoff i Mobilia tager ikke Dansk Visa Jeg kan handle overalt på mit Danske kort som jeg bruger de steder hvor jeg ikke kan bruge pinkode til mit Svenske (mit ID kort er udlöbet) Men i Onoff blev der stop. Jeg skulle vise leg og et Dansk körekort var ikke nok. Det er märkeligt, alle andre butikker accepterer jo at man handler uden leg. bare man siger Dansk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites