Jump to content
Futz

Opdagelse (Navne-spørgsmål)

Recommended Posts

Ja og Kim er jo også sådan en navn... Vores engelske kunder troede altid at min tidligere kollega Kim var en kvinde ;-) Resultat af søgning: 2005 2006 Ændring Mænd med fornavnet 'kim' 30706 30605 -101 Kvinder med fornavnet 'kim' 298 299 1 Men det er bare ikke særlig sandsyndligt i Danmark ifølge Danmarks Statistik. http://www.dst.dk:80/Statistik/Navne/HvorMange.aspx

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I Sverige findes der ifølge www.svenskanamn.se 23.500 hankønsvæsner med navnet Inge, mens der kun er 8 piger/kvinder, der hedder sådan. :surprise: Svenske han-Kimmer 12.800. Hun-Kimmer 4.300 (men der kommer stort set ingen nye til.)
Boy named Sue: Spot ON !! 23.500 hankønsvæsner med navnet Inge, mens der kun er 8 piger/kvinder, der hedder sådan. :surprise: LOL LOL:lol: vive la petit difference: http://images.google.dk/images?svnum=10&hl=da&lr=&q=inge+.dk http://images.google.dk/images?svnum=10&hl=da&lr=&q=inge+.se

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
I Danmark är det väl killar som heter Renee ' date=' i Sverige är det ett tjejnamn.[/quote'] Nej det är inte sannt:) Dom heter René om det är en kille och Renee om det är en tjej...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Efter Danmarks Statistik's optælling pr. 1.1.2006 var der i DK 79 kvinder, der hed Renee og 114, der hed Renée - heriblandt Thomas Helmigs kone Renée Toft Simonsen. Kilden er www.dst.dk/statistik/navne
Men ingen kvinder med navnet René... dog 48 mænd med navnet Renee og 5 med Renée... Sorry..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan blev "Jørgen" til "Göran"...eller omvendt? (Jeg er af den opfattelse at det er to versioner af samme navn. Ret mig endelig hvis jeg er en skumfidus). Kunne "Jörrén" ikke bruges?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

På svenska finns båda namnen, man kan alltså heta både Jörgen och Göran och de uttalas olika. PÅ danska uttalas Jörgen som "Göran" (Jørren). Tycker i alla fall jag som svensk. Gissa om detta ställde till det för mig när jag som nyanställd skulle upp på personalavdelningen - "Du ska snakke med Jørran". Hittade ingen Gøran....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Tja' date=' og hvordan blev Gustaf til Gösta??[/quote'] Eller den helt pinlige.. hvordan blev Garfield til Gustaf:confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kaj og Tony er (ligesom Kim og René) også sådan nogen navne der kan svinge lidt til begge sider i Sverige. Hvis man har stemt møde med f.eks. en Kaj kan man ikke rigtigt vide hvad der dukker op :scared: Jeg tror svensk fornavnspolitik er mere liberal end i Danmark, eller så er det 'folkecensuren', eller omsorgen om barnets bedste, der vejer tungere i Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Kaj og Tony er (ligesom Kim og René) også sådan nogen navne der kan svinge lidt til begge sider i Sverige. Hvis man har stemt møde med f.eks. en Kaj kan man ikke rigtigt vide hvad der dukker op :scared:
Så skal man fandme være uheldig..eller heldig om man vil, hvis man altså støder ind i den eneste kvinde-Kaj der findes i Sverige... iøvrigt er hun 7 år...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Har du några "bevis" på det? Jag har aldrig hört om en pige i Sverige som heter Kaj eller Tony.
Ifølge svenska namn finder der 1 Kaj og 4 Tony'er af pigekøn.. så man kan vel heller ikke sige der "vrimler" med dem:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kaj, Kay, Cay er et ikke helt ualmindeligt kvindenavn i Sverige i den lidt ældre generation (omkring de 50). Toni, Tony er måske ikke helt så almindelige, men de findes da. Jeg kender selv en. Iøvrigt bryder jeg mig ikke om at blive idiotforklaret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites