koustrup 10 Anmeld indhold Skrevet August 15, 2006 Lige et lille spørgsmål :-) Hvordan forgår budrunde. 1. Man vælger et "tilfældigt" tal, og håber man er højest? 2. Man får mulighed for at byde over, lige aktions agtigt? På forhånd tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret August 15, 2006 Lige et lille spørgsmål :-) Hvordan forgår budrunde. 1. Man vælger et "tilfældigt" tal, og håber man er højest? 2. Man får mulighed for at byde over, lige aktions agtigt? På forhånd tak Det er åbne bud så alle kender alle andres bud og har mulighed for at byde over... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret August 15, 2006 Åben budgivning Jeg ved ikke om det er sådan alle mægler gør, men her er beskeden fra ham gutten vi snakkede med: Budgivning Vi tillämpar s.k. öppen budgivning. Detta innebär att alla kan få information om vilka bud som inkommit. Säljarna har fri prövningsrätt. Detta innebär att säljaren avgör när, hur, till vem samt för vilket pris säljaren säljer. Samtliga som deltar i budgivningen accepterar att fastighetsmäklaren lämnar ut budgivarnas namn och telefonnummer samt information om de bud som inkommer till den som köper bostaden. I det fall det kommer in bud till mäklaren efter att budgivningen är avslutad, men innan överlåtelseavtal är signerade, är mäklaren skyldig att framföra budet till säljaren som får avgöra om denne vill avfärda eller anta budet. Dvs. at du kan følge meget nøje med i hvad, som foregår så længe budrunden gøre. MEN at du kan blive usyneligt overhalet hvis ejeren tag i mod bud efter den åbne runde er afsluttet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret August 15, 2006 Okay cool nok, så er det jo bare at give den gas. Jeg ved godt at man lagt fra kan sige hvor meget, men byder man over med 10.000 kr. eller 100.000 kr. af gangen ? Shhh.... ikke sige det til nogen (at jeg skriver andre spørgsmål i tråden), men hvad betyder "Föreningen har lämnat följande muntliga uppgifter om fastigheten" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 15, 2006 Jeg ved godt at man lagt fra kan sige hvor meget' date=' men byder man over med 10.000 kr. eller 100.000 kr. af gangen ?[/quote']Vær kold, og byd som du lyster. Men jo større bud, jo dyrere risikerer lejligheden at blive når fælden er ved at klappe, og du skal slå sømmet i med det afgørende bud. Nogle er sikkert uenige med mig....men fred være med dét :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret August 15, 2006 Okay cool nok, så er det jo bare at give den gas. Jeg ved godt at man lagt fra kan sige hvor meget, men byder man over med 10.000 kr. eller 100.000 kr. af gangen ? Shhh.... ikke sige det til nogen (at jeg skriver andre spørgsmål i tråden), men hvad betyder "Föreningen har lämnat följande muntliga uppgifter om fastigheten" Til min budrunde var der nogle svenskere som bød 5.000 SEK over mig hver gang, hvilket jeg jo syntes var helt til grin.. jeg gjorde det så også nogle gange og til sidst gad jeg ikke mere og bød 25.000 over og så holdt svenskerne op. :) og oversættelsen kan jeg også lige prøve.. "Foreningen har givet følgende mundtlige oplystninger om ejendommen". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret August 15, 2006 Til min budrunde var der nogle svenskere som bød 5.000 SEK over mig hver gang, hvilket jeg jo syntes var helt til grin.. jeg gjorde det så også nogle gange og til sidst gad jeg ikke mere og bød 25.000 over og så holdt svenskerne op. :) og oversættelsen kan jeg også lige prøve.. "Foreningen har givet følgende mundtlige oplystninger om ejendommen". He he, de skulle nok bare være på tværs :-) Ej spøg til side - så de har ikke lige 200-300.000 kr. mere og smide oven i, kan jeg næsten fornemme Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret August 15, 2006 Ej spøg til side - så de har ikke lige 200-300.000 kr. mere og smide oven i, kan jeg næsten fornemme Vi bød fra starten 50.000 skr over udbudsprisen og fik huset. Det blev fra starten gjort klart, at runden lukkede tirsdag kl. 10.00. Det betød også, at de der bød mere ½ time senere ikke blev taget med. Samtidig ville sælger helst sælge til os - hvilket vi jo var glade for :th2: Vi har hørt om andre, hvor lejlighed eller sommerhus er budt op med ca. 300.000 skr. i forhold til udgangsprisen Held og lykke med dit bud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 15, 2006 Vi har hørt om andre, hvor lejlighed eller sommerhus er budt op med ca. 300.000 skr. i forhold til udgangsprisen Held og lykke med dit bud.Det er ikke unormalt at en mægler sætter et hus lavt, for at lokke en masse håbefulde købere ud i hardcore bud-runder. Og vi kan sagtens snakke millionen hér... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret August 15, 2006 Tak for al jeres hjælp. Nogen der kan hjælpe med det sidste... Hvad betyder "Föreningen har lämnat följande muntliga uppgifter om fastigheten" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 15, 2006 Tak for al jeres hjælp. Nogen der kan hjælpe med det sidste... Hvad betyder "Föreningen har lämnat följande muntliga uppgifter om fastigheten"Æhh...det spørgsmål ér besvaret længere oppe... (http://debat.sunddebat.com/showpost.php?p=79083&postcount=6) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret August 15, 2006 Æhh...det spørgsmål ér besvaret længere oppe... (http://debat.sunddebat.com/showpost.php?p=79083&postcount=6) Sorry bare mig som ikke har læst ordenligt :-) God nat Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carsten Olsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2006 Jeg har også selv været ude op se på flere (5-6 stk) lejlighhjeder, lækre og fornuftige i pris også, men efter 2. runde hvor de allerede var steget med 250 000 skr måtte jeg stå af. Jrg syntesor dårligt:fight: at man gør det, ikke at den går i udbud, men at den bliver sat lavt, man spilder tiden ved at fare rundt og se på lejligheder op penge ligeså. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2006 Jeg har også selv været ude op se på flere (5-6 stk) lejlighhjeder, lækre og fornuftige i pris også, men efter 2. runde hvor de allerede var steget med 250 000 skr måtte jeg stå af. Jrg syntesor dårligt:fight: at man gør det, ikke at den går i udbud, men at den bliver sat lavt, man spilder tiden ved at fare rundt og se på lejligheder op penge ligeså. Måske kigger du efter de forkerte lejligheder til dit prisleje? Min blev budt 60.000 over den udbudte pris. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carsten Olsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2006 Måske kigger du efter de forkerte lejligheder til dit prisleje? Min blev budt 60.000 over den udbudte pris. Det er ikke så meget et spørgsmål om hvad der mit prisleje men mere om hvor meget jeg vil gi. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret August 17, 2006 Vi har lige været igennem en budrunde, ved køb af ny lejlighed. Vi startede med at byde udgangspris, herefter var der 2 andre der bød 10.000 over, i håb om at komme af med dem, bød vi 50.000 over. Det bevirkede bare at de bød hhv. 50.000 og 75.000 over, efterfulgt af flere mindre bud. Efter vores sidste bud på 60.000 fik vi lejligheden, med lidt pres på sælger, fordi hun begyndte og fundere på om hun kunne få mere, med en ekstra visning af lejligheden. Dvs. ialt 300.000 ekstra i forhold til udgangsprisen, men ofte er startprisen lav for at få gang i nogle heftige budrunder. Vigtigst er at man sætter et "loft" på hvor højt man vil gå samt hele tiden vurderer om lejligheden er det værd som budprisen kommer op på. Man kan få en del at vide om de andre budgiver, men om det er korrekt ved man aldrig, dog bør man få en liste over de andre budgivere når købet er gennemført (underskrevet kontrakt). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret August 17, 2006 dog bør man få en liste over de andre budgivere når købet er gennemført (underskrevet kontrakt). Hvorfor det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret August 17, 2006 Hvorfor det? Et gæt, for at sikre at mægler ikke selv har budt prisen op... Du har så mulighed for at kontrollere at de andre er reele købere der har budt på dit hus. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret August 17, 2006 Et gæt' date=' for at sikre at mægler ikke selv har budt prisen op... Du har så mulighed for at kontrollere at de andre er reele købere der har budt på dit hus.[/quote'] Forståeligt. Men hvis nu det er en fiktiv liste, så skal man kontakte alle på listen for at finde ud af om det er rigtigt, og hvis mægler selv har budt op, hvad kan man så gøre ved det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret August 17, 2006 Forståeligt. Men hvis nu det er en fiktiv liste' date=' så skal man kontakte alle på listen for at finde ud af om det er rigtigt, og hvis mægler selv har budt op, hvad kan man så gøre ved det?[/quote'] Kontrollen ligger i, at listen KAN kontrolleres - mægler lægger løkken løst om halsen for alle og enhver at trække i. Hvis nogen - det kunne være en journalist - kontrollerer listen og konstaterer, at den er falsk, så er den mægler i dybt lort til næsetippen. Det er helt klart et fremskridt, der er sket. Før måtte man bare stole på mægleren. :) PS: Hvordan går det ellers? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret August 17, 2006 Listen indeholder Navn og tlf. på de andre som har budt, men man ved selvf. aldrig om det er sælgers fætter som har været med i budrunden. Mægleren sagde det var et initiativ fra brancheorg. i Sverige. Men det er på nuværende tidspunkt ikke lovpligtigt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret August 17, 2006 Mægleren sagde det var et initiativ fra brancheorg. i Sverige. Men det er på nuværende tidspunkt i lovpligtigt. Mangler der ikke et ikke? Ellers er det en nyhed. (for mig) :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret August 17, 2006 hvad mangler ? ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret August 17, 2006 Mener du ikke, at det IKKE er lovpligtigt, at budrunderne skal være åbne? :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JesperJ 10 Anmeld indhold Besvaret August 17, 2006 Apropos budrunder Bliver de annonceret med det samme lejligheden sættes til salg, eller kan sælger pludselig trække en budrunde op af hatten, når det passer ham? Jeg går ud fra, at sælger kan gøre, hvad der passer ham, men hvad er normen? /Jesper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites