Furland 10 Anmeld indhold Skrevet August 11, 2006 ...brugte han adskillelige to og femkroner på flipperspil, som var lidt af en besættelse hvis man spørger hans forældre. Ikke mindst én maskine på en snusket grillbar ved Roskilde station tog téten, og nu har jeg ved hjælp af kosmiske udregninger (tid spillet X talent eller mangel på samme x faktor X = kroner), gjort det af med mindst 2500Dkr i tidens penge anno 1988... Glem alt om PC'er, det var når sølv kuglen trillede, jeg havde min storhedstid!!! Derfor, har jeg nu fundet min moderne guldgrube til tidsfordriv på http://www.futurepinball.com/ Det er en gratis fysik engine/game creator, som man kan få utallige gratis downloads af konverteringer fra originale maskiner. Der er vist røget et par timer på den konto allerede, og det er kun fordi jeg ikke skal stoppe en 10'er i for hvert spil at jeg får lov... Nu mangler bare lugten af en Whopsy burger butik, og lyden af Metal Slug spillet vedsiden af... Good classic fun! 1Up Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2006 Sat***....den må jeg tjekke ud. *suk*...nattesøvn-bye-bye...:p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret August 11, 2006 De lavede sgu nogle gode burgere efter en druktur på ritz.......:D back to memory lane........hehe ...brugte han adskillelige to og femkroner på flipperspil, som var lidt af en besættelse hvis man spørger hans forældre. Ikke mindst én maskine på en snusket grillbar ved Roskilde station tog téten, og nu har jeg ved hjælp af kosmiske udregninger (tid spillet X talent eller mangel på samme x faktor X = kroner), gjort det af med mindst 2500Dkr i tidens penge anno 1988... Glem alt om PC'er, det var når sølv kuglen trillede, jeg havde min storhedstid!!! Derfor, har jeg nu fundet min moderne guldgrube til tidsfordriv på http://www.futurepinball.com/ Det er en gratis fysik engine/game creator, som man kan få utallige gratis downloads af konverteringer fra originale maskiner. Der er vist røget et par timer på den konto allerede, og det er kun fordi jeg ikke skal stoppe en 10'er i for hvert spil at jeg får lov... Nu mangler bare lugten af en Whopsy burger butik, og lyden af Metal Slug spillet vedsiden af... Good classic fun! 1Up Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret August 12, 2006 De lavede sgu nogle gode burgere efter en druktur på ritz.......:D back to memory lane........hehe aah.. Ritz.. Gimle, Arkaden, New Exima.. :th2: Vidste ikke du var fra Roskilde :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret August 12, 2006 Jeg mødte min ældste søns mor på Exima...... :D Og jo....Har boet i roskilde det meste af min ungdom!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2006 Jeg må hellere chip´e ind hér...flyttede også fra Roskilde til Malmö i 2003. Nappede seks gode år i byen. Nærmere betegnet på toppen af Dagbladets bygning i Hersegade. Ti meter fra hhv. MM-Vision og Wieds Vinstue. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2006 Jeg mødte min ældste søns mor på Exima...... :D Og jo....Har boet i roskilde det meste af min ungdom!!! :) Har boet i Roskilde næsten hele mit liv, lige indtil jeg flyttede til københavn i 2001. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret August 13, 2006 Det er sgu meget grineren....... godt sted til fredagsøl fra studiet var klosterkælderen. Der blev satme spillet Meyer til den store medalje.... :D Boede ude på kongebakken i 6 år.... indtil jeg flyttede ind på Islands brygge i 1999....... :) Har boet i Roskilde næsten hele mit liv, lige indtil jeg flyttede til københavn i 2001. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2006 Så må nogen af jer sq da også have været til musik tirsdag aften i folkeparken i sommerferien med efterfølgende sodavands disc på Ritz? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2006 Så må nogen af jer sq da også have været til musik tirsdag aften i folkeparken i sommerferien med efterfølgende sodavands disc på Ritz? yeah baby.. :) Sodavandsdisc? Der blev da serveret alkohol på Ritz om tirsdagen..? Eller husker jeg kun diverse sct. hans aftener hvor jeg ikke altid kunne finde hjem :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret August 13, 2006 Ja der var godt gang i den nede i byparken. Puha det bringer mange minder frem.....:p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Furland 10 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2006 Memory lane, bare pga. en lille notits om Whopsy Burger :D Ritz var det første diskotek jeg var på før jeg blev 18, og der er brugt mange timer på det sted. Specielt for en DJ spire som mig (dengang) stod man og lurede på stedets resident Dj Finn, som klart havde en score faktor på -10. Men nu havde han så også et titltalende ydre... Spillede der et par gange det sidste år inden de lukkede, og sjovt nok også en del efter de genåbnede under ny ejer. Men det var ikke helt det samme. Gio: var det radioens "dark room" af en studenterhybel du boede i? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2006 Memory lane, bare pga. en lille notits om Whopsy Burger :D Whopsy Burger - var det ikke den der lå i Algade? Der havde helt vildt mange arkadespil osv? For var det det, så har jeg sgu brugt mange penge på bla. Gauntlet derinde :) Den lå mellem min skole (Duebrødre Skole) og mit fritidshjem (og hjem) i Bredgade - så jeg smuttede tit forbi efter skole.. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret August 14, 2006 Hvad fanden var det nu de kaldte ham..... Var det ikke noget med " Finn 5 fejl"?????? :D Whopsy Burger lå nede i Støden. Har nærmest boet nede i Roskilde Cykelcenter.... :D Lige en note til Gio...... Kender du noget til Kuno Bøg eller nogle af de andre der spillede på radio Roskilde?????? Memory lane, bare pga. en lille notits om Whopsy Burger :D Ritz var det første diskotek jeg var på før jeg blev 18, og der er brugt mange timer på det sted. Specielt for en DJ spire som mig (dengang) stod man og lurede på stedets resident Dj Finn, som klart havde en score faktor på -10. Men nu havde han så også et titltalende ydre... Spillede der et par gange det sidste år inden de lukkede, og sjovt nok også en del efter de genåbnede under ny ejer. Men det var ikke helt det samme. Gio: var det radioens "dark room" af en studenterhybel du boede i? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Furland 10 Anmeld indhold Besvaret August 14, 2006 Finn 5 fejl! Den havde jeg glemt :D LOL det går helt galt det her... Kuno havde et eller andet at gøre med Radio Roskilde da jeg var der i periode i vist nok 95-97, kan bare ikke lige huske hvad... mrode: Gauntlet, ja så har vi nok måttet sloges om en af de fire joystick's :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 14, 2006 *uh*...så er det lige det dér med at holde styr på årene Jow...jeg boede i Dagbladets bygning på toppen af Hersegade 22. Jeg var på Radio Roskilde i to omgange. I første omgang som "ren" vært - jeg lavede radio i weekenden på ren hobbybasis (...og en lille skilling). Derefter futtede jeg på...hvad var det...*tænke-tænke*...Radio Næstved i en sæson - derefter Radio Sydkysten i Karlslunde, og så på Voice i Scala et lille års tid - og endte så op på Radio Roskilde igen, hvor jeg var ansat i to år som teknisk dude og reklame-producer, samt lavede lidt radio ved siden af. Tror det var i årene omkring 96-97...men kan sgu´ godt være jeg er et års tid ved siden af - plus eller minus . Derefter drønede jeg til The Voice igen - denne gang i Magstræde, Kbh, hvor der liiige gik seks år med et *knips* som producer/VO-artist - og så "endte" min radio-karriere (i denne omgang) med lukningen af Sky Radio d. 14 November 2005 kl 23:59. (Jeg startede med fænomenet "Lokalradio" i Ringsted i 1987 - så kald mig bare en Gammel Rotte hvad dét angår...*høhø*) Tilbage til Radio Roskilde - jow, Kuno Bøgh var tilknyttet stedet en årrække. Men det var vist i starten af halvfemserne. Jeg arbejdede ihvertfald ikke sammen med ham. Derimod havde jeg fornøjelsen af bl.a. Kate May Lind, Karsten Terp, Carsten Bendix, Karsten Sivertsen (redaktør på Dagbladet Roskilde Tidende, samt radio-boss), Simon Ankjær Andersen, Anders Eichhorn, Anders Aagaard (min nabo i Roskilde-dagene - og hér blev "Roskilde-Gryde" født! :)), Jesper Monefeldt, Lars Hall, Lars Vinter, Michael Andersen, Henrik Jensen x 2, Anette Hebel...og så har jeg garanteret glemt en hel del. (Jeg må tilføje senere) Radio Roskilde-årene var en super-go´ tid - jeg begynder næsten at savne den gamle brune BC9-mixer, det intermistiske Denon-setup, de slidte pickup´er på 1210´erne, Tascam 42/32-spolebåndoptagerne (på hvilke jeg har klippet kilometervis af sager, og brugt lige så meget splejsetape), "Ugens Plade" fra Mariann...osv osv osv.... Nå ja...så var der også 7"-singlen "Her På Stationen", som blev udgivet lidt før jeg entrerede etablissementet. Den har jeg da vist forresten stadig et sted - den skal da klart lige genlyttes *g* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret August 14, 2006 Sjovt så mange der har boet i Roskilde, jeg selv har "kun boet der fra 1979-1995 en kanon by at leve i men jeg var mere til den ende med Skomagergadens dag og natliv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 14, 2006 Gulland´en var et yndet sted ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret August 14, 2006 Ja tak med det var jo mest "Åreknuderally" som på Damhuskroen. Men sikket et liv der var. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret August 14, 2006 Det her er sjovt. Jeg har kendt Kuno Bøg fra han blev født og indtil 1959, da jeg flyttede fra Sydhavnen til Tåstrup. Jeg var veninde med hans storesøster, og min lillebror legede med Kuno. Og ja, jeg ved godt, at det ikke har en hujende fis med jeres emne at gøre, men verden er sq da lille. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret August 14, 2006 Gulland´en var et yndet sted ;) Har kommet på guldanden et par gange de sidste par år og det er stadig åre knude rally i bedste stil! så måske et af jeres single arrangementer skulle gå dertil Skal nok lige præcisere at jeg boede med mine forældre på Vigen Camping der lå ovre ved Veddelev hele sommeren. Og det var jo lige god cykel eller rulleskøjte afstand til Roskilde. Eller gå når man ikke nåede bussen efter Tirsdags Ritz. For man fik jo altid smuglet noget Pipino fersken med ud af købmanden man blev MEGET "fuld" af:rolleye: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret August 14, 2006 Gå i byen i Roskilde Hvad med Rampelyset, stedet man kom på nytårsmorgen og fik suppe. Resten af året var det nok ikke lige stedet!!!! Det har fået nyt navn idag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret August 14, 2006 Sjovt så mange der har boet i Roskilde' date=' jeg selv har "kun boet der fra 1979-1995 en kanon by at leve i men jeg var mere til den ende med Skomagergadens dag og natliv.[/quote'] Måske I skulle få oprettet en "Roskilde-tråd" under lokalfora:lol: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites