Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Det er gerne altid sådan, at går man en generel holdning imod, er det første altid at man bliver beskyldt for at være ensporet. Det er ikke min anskuelse der er ensporet. Situationen er. Men sadheden vil jo altid gøre ondt. "uden at det virker som om du har særlig stor kendskab til angreb den anden vej " Dette vil være spiralen uden ende. En masse manipuleret medie-ævl, der prøver at retfærdiggøre overgrebene. Så spar blot krudtet. Jeg har set det før. "og på deres eget folk" Åh nej.. Ikke den historie med at "man kæmper en brav kamp for at befri disse mennesker" vel? Helt ærligt.. Er der overgreb på deres EGET folk, er det i øvrigt DERES EGEN sag. Husker ikke de har bedt om "hjælp". Tyranner falder altid før eller siden. Meningen er ikke at en ny tyran overtager den gamles palds.. Kan simplethen ikke fatte, at der tilsynladende stadig er mennesker som sluger denne slags propaganda råt. Det er jo fantastisk at du allerede er godt i gang med at lægge en masse ord i munden på mig, uden at du ved hvad jeg vil skrive og nej du har ikke ret, der er ingen af de pointer du har nævnt som kunne have det mndste at gøre med det jeg skriver, men af nysgerrighed hvor er det du får alle dine informationer fra, nu kan jeg se du linker til et nyhedsmedie og det er fint nok, men der er mange flere kilder og hvis du bare gider gå lidt længere tilbage i historien og kigge lidt på situationen. og lad mig så lige så fast som det sidste, fordi jeg har dårlig tid p.t, så har jeg overhovedet ikke snakket om Irak krigen om den er berettiget eller ej! Men udover det så er det jo nok håbløst at diskutere dette emne med dig, for du har allerede dannet din egen mening og den rokker du jo nok ikke ved. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Xenius, hvis du seriøst mener at den almindelig Amerikaner eller Spanioler er fjende nok til at at retfærdiggøre hvilket som helst terror angreb, er der vel ikke rigtig nogen grund til at diskuterer mere. Mht. 911blogger http://en.wikipedia.org/wiki/9/11_conspiracy_theories Og mht til at være opdateret i verdensituationen, så den selvsamme sag du lagde ud med her -den var bragt i de dansk medier den første gang i Juni, og fandt sted så langt tilbage som i Marts http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=462577 , så det har da taget dig et stykke tid at blive chockeret over den ? Enig med dig at det ikke er godt at et drab som det sker, men ikke fedt at bruge den til at smøre din egen propaganda maskine. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Xenius 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Krig? Hvilken krig? Hvem er fjenden? Jeg ser kun en plyndringstogt.. bla bla bla.. Ok nu har du jo mentalt lukket af. Svært at fortsætte dette. Hvad bliver det næste - at du beskylder israelerne for at ville stjæle olie fra Libaneserne. Ryg en fed og tag på en sektlignene højskole, der finder du måske nogle ligesindede. Det er jo synd at sige du har medvind her... Du ikke skal ikke svine mig til på den måde, ok? Det er vist ikke mig der har lukket af mentalt.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Sandsynligvis.. Læs lige (1. side omhandlende 11. sptember): http://www.diplo.no/avis.php?id=37 Kan læses udførligt her: http://www.911blogger.com/2006/07/le-monde-11-september-en-innsidejobb.html *EDIT* Jeg håber i øvrigt ikke, at din indsigt i konflikten går tilbage til slutningen af juli.. Min indsigt går længere tilbage end til juli måned... det ville du også kunne læse ud af mine quotes fra de to ledere, at jeg har forstået mere end blot lige en enkelt artikel... Den der 11. september artikel har jeg svært ved at tage alvorligt: "MANY NO LONGER BELIEVE the official explanation, but are convinced that the Towers’ collapse was an inside job – either that the authorities “let it happen” or “made it happen”. I så alvorlige anklager såsom, at en enkelt mand havde set et lysglimt derinde i WTC hvorefter det skvattede sammen, der mangler altså beviser for dette osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Xenius 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Fåååååååårk mand....... Hvor er det vildt!!!!!!! Ja altså at man kan være så naiv og godtroende...................................:D Er du seriøs? Så du tror simpelthen det er muligt, at kapre 2-3 passagerfly, flyve dem ind over New York, for derefter at flyve dem in tvillingetårnene for slet ikke at tale om selveste Pentagon? Det er vist ikke mig der er den naive her.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Xenius 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Min indsigt går længere tilbage end til juli måned... det ville du også kunne læse ud af mine quotes fra de to ledere, at jeg har forstået mere end blot lige en enkelt artikel... Den der 11. september artikel har jeg svært ved at tage alvorligt: "MANY NO LONGER BELIEVE the official explanation, but are convinced that the Towers’ collapse was an inside job – either that the authorities “let it happen” or “made it happen”. I så alvorlige anklager såsom, at en enkelt mand havde set et lysglimt derinde i WTC hvorefter det skvattede sammen, der mangler altså beviser for dette osv. Så du mener den officielle forklaring er bedre (tilfredstillende) bevist? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Kan simplethen ikke fatte, at der tilsynladende stadig er mennesker som sluger denne slags propaganda råt. Så kan du vel heller ikke fatte de folk, som benytter selvmordsbomber, kaprer fly med uskyldige passagerer for at flyve ind i højhuse (nåh nej det var jo amerikanerne der gjorde det ) ... Alle disse har jo fået smurt en masse propaganda i sig og slugt den råt!!! Behøver jeg sige mere? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Er du seriøs? Så du tror simpelthen det er muligt, at kapre 2-3 passagerfly, flyve dem ind over New York, for derefter at flyve dem in tvillingetårnene for slet ikke at tale om selveste Pentagon? Det er vist ikke mig der er den naive her.. Jeg tror du giver USA sikkerhedssystem mere kredit end fortjent, hvorfor skulle det ikke være muligt. USA's lufthavnssikkerhed var været utrolig ringe i mange år, men sikkert ikke noget du ved noget om.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Damn, det er langhåret det her!!! NU stikker jeg til Skanderborg Festival og drikker mig stiv i 5 dage - håber ikke på hverken israelere, irakere, konspirationsteoretikere eller andre vil invadere min øldåse... :D Ha en fortsat god debat!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Xenius 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Xenius, hvis du seriøst mener at den almindelig Amerikaner eller Spanioler er fjende nok til at at retfærdiggøre hvilket som helst terror angreb, er der vel ikke rigtig nogen grund til at diskuterer mere. Hvor læser du jeg har skrevet dette?? Måske du lige skulle læse det igen, før du anklager mig for noget så alvorligt?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Er der overgreb på deres EGET folk, er det i øvrigt DERES EGEN sag. Husker ikke de har bedt om "hjælp". Tyranner falder altid før eller siden. Meningen er ikke at en ny tyran overtager den gamles palds.. Okay jeg tager dig på ordet. Så når folkeslag undertrykkes af diktatorer så skal verdenssamfundet ikke hjælpe med mindre borgerne selv beder om hjælp? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Xenius 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Så kan du vel heller ikke fatte de folk' date=' som benytter selvmordsbomber, kaprer fly med uskyldige passagerer for at flyve ind i højhuse (nåh nej det var jo amerikanerne der gjorde det ) ... Alle disse har jo fået smurt en masse propaganda i sig og slugt den råt!!! Behøver jeg sige mere?[/quote'] Hvad er så forkellen på os to, hvis vi tilsynladende har slugt "hver sin gang propaganda"? Den du har slugt er sandheden og jeg er bare på afveje eller hvad? Og hvem er i øvrigt "disse" du hentyder til?? Jeg vil da påstå, at teorien omkring et insiderjob er megt bedre bakket op af diverse beviser, end den officielle forklaring er i hvertfald. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Citer: "Oprindeligt indsendt af credde Man kan jo så spørge om, 11. september var et plyndringstogt, bomberne i Madrid osv.? Var det den civile amerikaner, spanier osv. der var fjenden der? Sandsynligvis.. " Umiddelbart hvad jeg fik ud af det her. Du har selvfølig min fulde undskyldning, hvis det ikke er tilfældet. Skulle jo være muligt at holde debatten på et sobert plan selv om vi ikke er enige ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Hvad er så forkellen på os to, hvis vi tilsynladende har slugt "hver sin gang propaganda"? Den du har slugt er sandheden og jeg er bare på afveje eller hvad? Og hvem er i øvrigt "disse" du hentyder til?? Jeg vil da påstå, at teorien omkring et insiderjob er megt bedre bakket op af diverse beviser, end den officielle forklaring er i hvertfald. Konspirationsteorier har det jo med at være meget mere veldokumenteret end sandheden, det burde du også vide, hvis du gad undersøge "markedet" lidt .. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Xenius 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Okay jeg tager dig på ordet. Så når folkeslag undertrykkes af diktatorer så skal verdenssamfundet ikke hjælpe med mindre borgerne selv beder om hjælp? Som de hjælper Libanon P.T? Som de har hjulpet Irak? Så skulle man hellere lade være med at blande sig.. Wolfovitz har jo OFFICIELT været ude, og indrømme at krigen i Irak udelukkende var på grund af olien. Så hvorfor kører denne diskussion om "Iraks besfrielse" egentlig stadig? Mener du Irakerne nu er et befriet folk? Er det din opfattelse af frihed? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Hvad er så forkellen på os to, hvis vi tilsynladende har slugt "hver sin gang propaganda"? Den du har slugt er sandheden og jeg er bare på afveje eller hvad? Og hvem er i øvrigt "disse" du hentyder til?? Jeg vil da påstå, at teorien omkring et insiderjob er megt bedre bakket op af diverse beviser, end den officielle forklaring er i hvertfald. Med 'disse' hentyder jeg til folk, som kaprer fly for at crashe dem med uskyldige passagerer, folk som begår selvmordsbomber. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Som de hjælper Libanon P.T? Som de har hjulpet Irak? Så skulle man hellere lade være med at blande sig.. Wolfovitz har jo OFFICIELT været ude, og indrømme at krigen i Irak udelukkende var på grund af olien. Så hvorfor kører denne diskussion om "Iraks besfrielse" egentlig stadig? Mener du Irakerne nu er et befriet folk? Er det din opfattelse af frihed? Nu spurgte jeg dig konkret, jeg nævnte ikke nogen speciel situation, men beder dig bare om at svare på mit spørgsmål.. Kan du ikke lige for god ordensskyld dokumentere det med Wolfovitz? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Xenius 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Konspirationsteorier har det jo med at være meget mere veldokumenteret end sanheden' date=' det burde du også vide, hvis du gad undersøge "markedet" lidt ..[/quote'] Sikke dog et postulat. Hvorfor dog det? Fordi de er sværere at tro på eller hvad? Så bare fordi det er en teori som modarbejder den officelle forklaring, er der straks tale om en konspiration eller hvad? Det kunne ikke tilfældigvis være sandheden fordi regeringen eller en anden toneangivende gruppering bakker op om den? Hvad er det for et marked du har undersøgt, den vil jeg da meget gerne undersøge? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Sikke dog et postulat. Hvorfor dog det? Fordi de er sværere at tro på eller hvad? Så bare fordi det er en teori som modarbejder den officelle forklaring, er der straks tale om en konspiration eller hvad? Det kunne ikke tilfældigvis være sandheden fordi regeringen eller en anden toneangivende gruppering bakker op om den? Hvad er det for et marked du har undersøgt, den vil jeg da meget gerne undersøge? Jeg beklager hvis du ikke forstår hvad jeg skriver. Slå gerne ordet konspiration op .. med markedet mener jeg konspirationsteorier. Slutlig så er de jo som regel mere interessante end sanheden og derfor bliver der bidraget mere til disse! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Xenius 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Nu spurgte jeg dig konkret, jeg nævnte ikke nogen speciel situation, men beder dig bare om at svare på mit spørgsmål.. Kan du ikke lige for god ordensskyld dokumentere det med Wolfovitz? Bare lige hurtigt.. Du må ikke hænge mig op på det, da det jeg så, var et indslag i nyhederne hvor han sagde det til et pressemøde. Det bliver nok lidt svært at "bevise" jeg så det, så du får lige en hurtig googler (jeg ikke har nærstuderet resultatet): http://www.google.com/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=Wolfowitz+on+the+war+of+iraq&spell=1 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Er du seriøs? Så du tror simpelthen det er muligt, at kapre 2-3 passagerfly, flyve dem ind over New York, for derefter at flyve dem in tvillingetårnene for slet ikke at tale om selveste Pentagon? Det er vist ikke mig der er den naive her.. Yes det er muligt. Man skyder da ikke blot fly ned med civile ombord uden at være fuldstændig sikker på, at det er allersidste udvej og det vil redde flere liv, ellers er man ikke et hak bedre end dem, der kaprer flyet. Det er da en ualmindelig svær beslutning at tage. Samtidigt så blev det første fly kapret kl. 08:29 og crashede ind i WTC kl. 08:47. Det giver kun 18 minutters responstid. Det andet blev kapret kl. ca. 08:47 og crashede ind i WTC 09:03. Man forsøger jo at finde en løsning på en flykapring ved at tvinge flyet ned på jorden i en lufthavn, og så tage den derfra. Dertil sender man ikke jagerfly på vingerne med det samme. 16 minutter efter det første crash kom det næste. Her er vurderingen generelt, at man har udnyttet de kaotiske tilstande overalt til næsten ubemærket at flyve ind i WTC. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Bare lige hurtigt.. Du må ikke hænge mig op på det, da det jeg så, var et indslag i nyhederne hvor han sagde det til et pressemøde. Det bliver nok lidt svært at "bevise" jeg så det, så du får lige en hurtig googler (jeg ikke har nærstuderet resultatet): http://www.google.com/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=Wolfowitz+on+the+war+of+iraq&spell=1 Hvis det ikke er noget du ved og kan dokumentere, så hold dig til dine facts, ellers fremstår du bare som utroværdig.. Jeg bad om en nyhedskilde hvor der står hvad du skriver om Wolfowitz og ikke en liste af google resultater. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Wolfovitz har jo OFFICIELT været ude, og indrømme at krigen i Irak udelukkende var på grund af olien. Så hvorfor kører denne diskussion om "Iraks besfrielse" egentlig stadig? Mener du Irakerne nu er et befriet folk? Er det din opfattelse af frihed? Man har da haft de første FRIE valg (uden at det var Saddam Hussein der vandt med 99.99% af stemmerne), det er da et tegn på frihed... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Xenius 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Hvis det ikke er noget du ved og kan dokumentere' date=' så hold dig til dine facts, ellers fremstår du bare som utroværdig.. Jeg bad om en nyhedskilde hvor der står hvad du skriver om Wolfowitz og ikke en liste af google resultater.[/quote'] Jeg skriver: "Det bliver nok lidt svært at "bevise" jeg så det, så du får lige en hurtig googler (jeg ikke har nærstuderet resultatet)". Jeg siger ikke det ikke kan bevises.. Læs dog nogle af links'ne, dokumentationen er i blandt dem. Hvordan vil du ellers have jeg skal dokumentere det? Opsøge dig med en planche eller hvad? Bl.a. http://www.commondreams.org/headlines03/0604-10.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Hvad sender I mig en PM når I er nået til hvem der myrdede JFK?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites