Xenius 10 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2006 Du mangler helt evnen til at placere dig selv i scenariet og tænke over hvad du ville gøre..... Prøv at plácere dig i en hverdag med død, død,dø og atter død...... Ingen venner til at støtte sig opad..... Ingen kontrol med begivenhederne, men bare et redskab til udøvelse af en given ordre...... Tænk over dén..... Nej, jeg mangler ikke evnen. Jeg behøver bare ikke at placere mig i et scenarie jeg allerede befinder mig i.. Jeg er her allerede.. Det er jo vores virkelighed i dag, selvom vi er "langt væk". Jeg har netop vendt og drejet det inde i hovedet, men problemet er netop at jeg simpelthen ikke kan finde en "undskyldning" for disse soldaters udåd.. Supermule, jeg forstår fuldt ud din pointe, selvfølgelig gør jeg det, men synes bare ikke den kan bruges i forbindelse med netop denne udåd. Disse soldater har simpelthen været det ondeste selv. Jeg kan simpelthen ikke finde en anden forklaring, og det er det der har gjort mig så oprevet.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Furland 10 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2006 Xenius, at du bliver oprevet af denne ene udåd, må gøre din hverdag her i 2006 til et mareridt, hvis man tænker over den konstante informationsstrøm der er om diverse uhyrligheder rundt om på kloden. Jo det er bestialskt, jo det er frygteligt, og jo de er nogle slemme mænd, men dette er endnu en tragedie uden for din kontrol eller indflydelse, så hvor lang tid vil du lade dig påvirke af dette? Du analyserer ikke, bare konstaterer hvordan DU føler, DERFOR er det da klart du bliver rygende uenig med andre, der bare nøgternt separerer egne følelser fra fakta. Men som du selv skrev, tænkte du over om du ville poste indlæget og tog så et valg om at gøre det, ergo må du da på et eller andet punkt have forventet debat og argumenter mod dine følelser? Denne udåd er bare endnu et eksempel som du, trods din overskrift der indeholder "gud" (Hvordan "den/ham/hende" så ellers har noget at sige i dette billede) ikke kan gøre noget ved. Verden er et grimt sted hér og dér, men så må man jo bare forholde sig til det man kan lide at høre om, eller tage de andre input man får, til sig, og så "tage den derfra"... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret August 8, 2006 Jeg har netop vendt og drejet det inde i hovedet, men problemet er netop at jeg simpelthen ikke kan finde en "undskyldning" for disse soldaters udåd.. Supermule, jeg forstår fuldt ud din pointe, selvfølgelig gør jeg det, men synes bare ikke den kan bruges i forbindelse med netop denne udåd. Disse soldater har simpelthen været det ondeste selv. Jeg kan simpelthen ikke finde en anden forklaring, og det er det der har gjort mig så oprevet.. Pointen er der ER INGEN UNDSKYLDNING....SM undskylder dem heller ikke, han forsøger at give en forklaring for "hvorfor nogle mennesker kan blive så onde at vi andre ikke fatter det"... Jeg forstår godt du er oprevet, men jeg må indrømme at hvis jeg skulle involvere mig i al den ondskab der foregår i verden, så kunne jeg ligeså godt hoppe i Øresund med det samme. Det har jeg simpelthen ikke psyke til... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret August 8, 2006 Pointen er der ER INGEN UNDSKYLDNING....SM undskylder dem heller ikke, han forsøger at give en forklaring for "hvorfor nogle mennesker kan blive så onde at vi andre ikke fatter det"... Jeg forstår godt du er oprevet, men jeg må indrømme at hvis jeg skulle involvere mig i al den ondskab der foregår i verden, så kunne jeg ligeså godt hoppe i Øresund med det samme. Det har jeg simpelthen ikke psyke til... Så pas lige på du ikke får havkolera! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret August 8, 2006 Vi ser ikke alt der foregår i en krig.... det skal vi vist kun være glade for..... Er der ingen undskyldning for at myrde. HALLO... du sender folk om på den anden side af jorden og deltage i en krig, hvor de ser deres venner blive sprængt i luften dagligt. Men.... Efterhånden tager hadet over, et brændende og kogende had til "fjenden" og hele hans folk. Ser de ens ud er de alle fjender, mænd og deres elendige kvinder og forpulede børn, får man chancen nakker man dem omgående. Det er begyndt at ske nu dernede. Hvor lidt stress skal der til før du begår fejl på kontor jobbet, prøv at tænke på hvordan de her folk har det med stress og fejl. Ved du hvad, nogle af de gutter her har gået dernede og haft det sådan i over et år, de har virkeligt levet i skidtet. Men vi skal jo heller ikke høre skriget fra de døende kammerater og de civile dernede, lugte blodet, angsten, forrådnelsen og alt det der nok betragtes som det rene helvede på jord. Har du lugtet mennesker der har været døde længe, det pudsige er at de alle lugter forskelligt, men man er ikke i tvivl når man kender den. Har du set ligdele spredt rundt omkring.... som hverdagsbegivenhed. Har du nogen sinde selv prøvet at smage frygten ? Sådan så du virkeligt har en metallisk smag i munden... og man tænker at - nå - det var sådan jeg skulle dø.....det er ikke så slemt for efter et stykke tid holder det heldigvis op, og du bliver bare iskold, både over for din egen sikkerhed og andres. Ens urinstinkter tager simpelthen over når man er i konstant fare. Lige som da du kørte i bil første gang alene, men efter et stykke tid har du vænnet dig til det, og kan faktisk sove bag rattet. Samt at man begynder at tage chancer, og køre hurtigere for sjov bare fordi man keder sig. Lidt det samme... eller den samme følelse.... Man tænker rationelt og reagerer på egen overlevelse og behov, og så begynder der at ske ting som tilskueren hjemme i sofaen ikke fatter logikken af. Internt kommer man op at slås. Små grupperinger opstår i enhederne, somme tider på tværs af rangorden. De kan være livsfarlige at komme på tværs af. Ligesom i et fængsel. Hadet til "de andre" udenfor bliver så stort at filmen knækker gang på gang. Jeg har oplevet nogle forrygende slagsmål i Bosnien, bare på grund af en ligegyldig bemærkning. Pludseligt bokser 10 mand løs, med sine venner fra sin opståede gruppering blindt bag sig. Som de her gutter der sad og drak øl, gik ud og voldtog inden aftenens barbecue, det er sikkert sådan en gruppering der kører sit eget løb, de er hinandens famile og alt hvad de har i verden. På overfladen er det en militær enhed, der er topstyret, men selv chefen har svært ved at holde tudefjæs væk. Internt er der sprut, og stoffer i højere kurs end under Tour de dope i Frankrig. Det er behovstyring, hos folk der for måneder siden var velfungerende mennesker med familie. Deres verden er ikke så nuanceret mere, den er dem eller os. Lad være med at give soldaterne skylden, det er politikkerne der har ansvaret..... Man sender en flok velfungerende knægte ned i det her, og verden følger med på samme måde som man ser OL, ved hjælp af CNN der sender dagens resultater løbende. Vi kan næsten høre musikken til medaljeparaden. Og så sidder vi herhjemme bag flødeskumskagerne og brokker os over, at de ikke gør det "pænt" fordi vi kan ikke lide at se det de gør. De skal opføre sig som helte..... det skulle gøres pænt. De må kun slå de rigtige ihjel... på en pæn måde...lidt små røde pletter på banditterne og alt er godt igen. ... hvad vi ikke er klar over er - at det gør de jo allerede....for når krigen er slut og vi har glemt den vil de her gutter stadigt have den i sig, den kommer de aldrig til at vaske af sig igen. De vil blive glemt, ligesom dem der der døde i 2 verdenskrig.... årh hvad pokker det er jo så længe siden..... Jeg hverken fordømmer eller medholder det der skete, jeg siger bare godt det ikke er mig der er dernede lige nu....og godt jeg ikke kommer hjem fra det lort ....og hører flødeskums spisernes pivekoncert over uren underholdning. Det er ikke mere brutalt overhovedet end det altid har været, det er istedet bare gået op for folk hvad krig er. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret August 8, 2006 Du har bare lige sagt det, så det sad lige i øjet...... Vi ser ikke alt der foregår i en krig.... det skal vi vist kun være glade for..... Er der ingen undskyldning for at myrde. HALLO... du sender folk om på den anden side af jorden og deltage i en krig, hvor de ser deres venner blive sprængt i luften dagligt. Men.... Efterhånden tager hadet over, et brændende og kogende had til "fjenden" og hele hans folk. Ser de ens ud er de alle fjender, mænd og deres elendige kvinder og forpulede børn, får man chancen nakker man dem omgående. Det er begyndt at ske nu dernede. Hvor lidt stress skal der til før du begår fejl på kontor jobbet, prøv at tænke på hvordan de her folk har det med stress og fejl. Ved du hvad, nogle af de gutter her har gået dernede og haft det sådan i over et år, de har virkeligt levet i skidtet. Men vi skal jo heller ikke høre skriget fra de døende kammerater og de civile dernede, lugte blodet, angsten, forrådnelsen og alt det der nok betragtes som det rene helvede på jord. Har du lugtet mennesker der har været døde længe, det pudsige er at de alle lugter forskelligt, men man er ikke i tvivl når man kender den. Har du set ligdele spredt rundt omkring.... som hverdagsbegivenhed. Har du nogen sinde selv prøvet at smage frygten ? Sådan så du virkeligt har en metallisk smag i munden... og man tænker at - nå - det var sådan jeg skulle dø.....det er ikke så slemt for efter et stykke tid holder det heldigvis op, og du bliver bare iskold, både over for din egen sikkerhed og andres. Ens urinstinkter tager simpelthen over når man er i konstant fare. Lige som da du kørte i bil første gang alene, men efter et stykke tid har du vænnet dig til det, og kan faktisk sove bag rattet. Samt at man begynder at tage chancer, og køre hurtigere for sjov bare fordi man keder sig. Lidt det samme... eller den samme følelse.... Man tænker rationelt og reagerer på egen overlevelse og behov, og så begynder der at ske ting som tilskueren hjemme i sofaen ikke fatter logikken af. Internt kommer man op at slås. Små grupperinger opstår i enhederne, somme tider på tværs af rangorden. De kan være livsfarlige at komme på tværs af. Ligesom i et fængsel. Hadet til "de andre" udenfor bliver så stort at filmen knækker gang på gang. Jeg har oplevet nogle forrygende slagsmål i Bosnien, bare på grund af en ligegyldig bemærkning. Pludseligt bokser 10 mand løs, med sine venner fra sin opståede gruppering blindt bag sig. Som de her gutter der sad og drak øl, gik ud og voldtog inden aftenens barbecue, det er sikkert sådan en gruppering der kører sit eget løb, de er hinandens famile og alt hvad de har i verden. På overfladen er det en militær enhed, der er topstyret, men selv chefen har svært ved at holde tudefjæs væk. Internt er der sprut, og stoffer i højere kurs end under Tour de dope i Frankrig. Det er behovstyring, hos folk der for måneder siden var velfungerende mennesker med familie. Deres verden er ikke så nuanceret mere, den er dem eller os. Lad være med at give soldaterne skylden, det er politikkerne der har ansvaret..... Man sender en flok velfungerende knægte ned i det her, og verden følger med på samme måde som man ser OL, ved hjælp af CNN der sender dagens resultater løbende. Vi kan næsten høre musikken til medaljeparaden. Og så sidder vi herhjemme bag flødeskumskagerne og brokker os over, at de ikke gør det "pænt" fordi vi kan ikke lide at se det de gør. De skal opføre sig som helte..... det skulle gøres pænt. De må kun slå de rigtige ihjel... på en pæn måde...lidt små røde pletter på banditterne og alt er godt igen. ... hvad vi ikke er klar over er - at det gør de jo allerede....for når krigen er slut og vi har glemt den vil de her gutter stadigt have den i sig, den kommer de aldrig til at vaske af sig igen. De vil blive glemt, ligesom dem der der døde i 2 verdenskrig.... årh hvad pokker det er jo så længe siden..... Jeg hverken fordømmer eller medholder det der skete, jeg siger bare godt det ikke er mig der er dernede lige nu....og godt jeg ikke kommer hjem fra det lort ....og hører flødeskums spisernes pivekoncert over uren underholdning. Det er ikke mere brutalt overhovedet end det altid har været, det er istedet bare gået op for folk hvad krig er. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2006 Jeg ved ikke, hvorfor der nu er en hel flok af voldtægtsmordere - er det det, man kalder libanesisk røg? Gerningsmanden blev hjemsendt før sagen begyndte at rulle fordi han var... skør i bolden, hvad man nu skal kalde det, ikke normal. Næppe en overraskelse. En stjernepsykopat, der begår en psykopatisk handling. Man bliver selvfølgelig ikke mere afbalanceret af at deltage i kamphandlinger, men måske er det en person, der en dag ville have gjort noget forfærdeligt uanset hvor, han opholdt sig. PS: Saddam Hussein er også en stjernepsykopat. Han sidder heldigvis også i spjældet. :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Synes det indlæg stinker langt væk af venstreorienteret amerikanerhad. :fight: :fight: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Jeps............... Synes det indlæg stinker langt væk af venstreorienteret amerikanerhad. :fight: :fight: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=459860/ Kan vi mennesker virkelig synke så dybt? Jeg har læst om mange onde gerninger, men det her løber simpelthen med førstepræmien :( Endnu sørgeligere er det, at "Ovnrens på pomfritter" er løbet med dagens overskrifter.. Man behøver jo ikke tage så langt væk. Se bare på tønder-sagen. Krig avler psykopater desværre, plus de får fritafløb. Det går desværre bare begge veje.. Terrorrister der halshugger folk, soldater der dræber børn osv.. Krig er mildest talt forfærdeligt og der er sjældent nogen vinder.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Xenius 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Jeg brækker mig faktisk over visse af Jer's dobbeltmoral: Eneste årsag til at denne debat er eskaleret som den er, er at det er en "vesterlænding" som har begået udåden. Så længe det er sådan, er det bare helt i orden, så er der ingen der får forstyrret deres kaffe og kage.. Det betyder ikke så meget, det var bare endnu en psykopat, endnu en voldtægt, endnu en handling.. Blot en lille bitte artikel gemt væk et ubetydeligt sted dybt inde i avisen.. "Det er krig det sker hverdag, kom videre". En million kilometerlange gode forklaringer, analyser.. Der er jo nok en fornuftig "forklaring".. Det er der bare ikke. Lange forklaringer om at disse soldater altså er i krig, og derfor er psykisk pressede osv. Beskrivelser af hvad det kan gøre ved en.. Krig? Hvilken krig? Hvem er fjenden? Jeg ser kun en plyndringstogt.. Det var det samme med Abu Ghraib fængslet. Det blev slået til jorden med, at det ligeledes var en række stjernepsykopater. En eksemplarisk "retssag", og så var den sag ude af øje ude af sind.. Denne sag er selvfølgelig ikke den eneste nej, som mange af Jer ganske rigtigt har pointeret, De amerikanske styrker har i bogstaveligste forstand voldtaget det Irakiske folk i 3 år nu, og gør det stadig.. Irak har aldrig blødt så meget som det gør nu.. Men de er jo nok bare stjernepsykopater.. Og til de af Jer der straks vil sige "jamen det er jo dem selv der laver balladen!!". Nej, for tre og siden var der ingen såkaldte selvmordsbombere dernede.. Der sprang ikke bomber hver eneste evige dag i snart 3 år med 40-50 civile døde til følge.. Fænomenet blev bragt dertil med "friheden".. Udtrykket "Libanesisk røg" og det sarkasmen antyder siger det hele om den generelle holdning.. Saddam der heldigvis er fængslet.. Sikke dog en simpel og fattig tankegang.. Israels nuværende voldtægt af Libanon, er i følge Gallup-målinger ligeledes helt i orden.. Det er jo forsvar mod de såkaldte terrorister.. "dem".. Den vestlige kultur og civilisation skal selvfølgelig forsvares mod "disse" barbarer for enhver pris.. Der er ingen handling for ond, intet offer forgæves.. Det tjener en god sag.. Undskyldningen for det nuværende folkemord er at to SOLDATER var taget til fange.. Hvor er de nu? Ingen steder, for det var blot en undskyldning, som Saddam og masseødelæggelsesvåbnene var det.. Hvis det er denne frihed og denne civilisation der skal værnes om og spredes, så vi alle kan frigøres, så må fred være med de af Jer der deler denne opfattelse.. Jeg gør ikke. Pludselig omhandler debatten min evne til at forstå den menneskelige psyke.. Folk står nærmest i kø, for at sætte mig på plads.. Jeg forstår tilsynladende ikke visse ting.. Jeg kan kun grine af af visse af Jer.. Jeg husker stadig en vis herre, der satte debatten på vrangen over nogle flag-afbrændinger.. Uha-da-da.. Der var der selvfølgelig ikke tale om "enkeltstående psykopater".. Uha nej, det var jo ligefrem ondskab i den pureste form.. Sjovt nok postede selvsamme folk, som har postet her i tråden, men der var den generelle stemning bare "sikke nogle uciviliserede dyr, de skal sgu bare sættes på plads".. Der var simpelthen hetz tilstande mod "dem".. Flagafbrænding.. Der var ingen voldtægt, intet mord.. Der var det endda ikke engang "dem" som havde startet balladen, og alligevel endte de med at blive "de onde".. Moral? Der var sjovt nok ikke behov for at få kortlagt den menneskelige psyke, finde en årsag til "hvorfor?".. Gad vide hvordan dennne debat havde udviklet sig, hvis offeret i den omtalte artikel var en civiliseret vesterlænding, og udåden var begået af "dem"? Havde det mon været en lille artikel gemt væk inde i avisen? Ville der mon være en eneste af Jer der havde efterspurgt en årsag til handlingen? Nej, tråden ville være 10 sider lang fuld af nedladende og tilsvinende kommentarer om "Dem" og "Deres" barbariske natur. ALLE havde været enige. båret brænde til bålet.. Prøv at læse artiklen igen. Hvis Jeres samvittighed så stadig tillader Jer at efterlyse en "mulig forklaring", må fred være med Jer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Jeg brænder nok fingerne ved at blande mig, men hvor )#%@#)*% kom der politik ind i billedet her. Ja, det er svært for os almindelig mennesker at forstå er der nogen der kan foretage så vanvittig en handling. Men handlingen i sig selv har da intet med USA, Irak, Libanon eller noget som helst andet at gøre. Hvis psykopaten her havde gjort det samme hjemme i USA, ville du have reageret så hårdt. Det tror jeg ikke (korrekt mig endelig hvis jeg tager fejl), men ikke desto mindre havde det da været lige så stor en forbrydelse. At én gruppe opfører sig på den måde har intet som helst med USA tilstedeværlse i Irak, Israel, Hezbollah eller nogen som helst andre kriser at gøre. Og ja, folk kan knække under pres og langvarig stress, men der er ikke nogen af os der ved om ham der startet alt det her ville have gjort det samme, hvis han ikke var under pres ? Synes det er sundt med diskusioner om hvad der sker rundt om i verden og hører andres synspunkter -enig eller ej. Men lad os skille tingene ad. At det er en Irakisk famile der er blevet dræbt af en US soldat, gør ikke tragedien størrer eller mindre end hvis det havde været en dansk, svensk, kristen, muslim, sort eller hvid famile. Der sker ting som denne HVER eneste dag i forskellige hjørner af verden. Denne gang sket det bare på et sted der allerede har verdenspressens fulde opmærksomhed og i et situation, hvor episoden kan bruges som politisk kasteskyts. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Jeg kan kun grine af af visse af Jer.. Ditto! Et forsigtigt bud er at du ikke er "vesterlænding"? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Jeg brækker mig faktisk over visse af Jer's dobbeltmoral: Israels nuværende voldtægt af Libanon, er i følge Gallup-målinger ligeledes helt i orden.. Det er jo forsvar mod de såkaldte terrorister.. "dem".. Den vestlige kultur og civilisation skal selvfølgelig forsvares mod "disse" barbarer for enhver pris.. Der er ingen handling for ond, intet offer forgæves.. Det tjener en god sag.. Libanon har et party i deres regering, som er på FN's terrorliste, Hizbollah. Samtidigt bestiller de ikke andet end at sende raketter ind over Israel. Libaneserne siger jo blot, vi kan ikke gøre noget. Israel proklamerer 48 timers våbenhvile/våbenstilstand fra deres side af, hvad gør Hizbollah? De sender et mylder af raketter ind over Israel under denne våbenstilstand. Hvis jeg var Israel'er, vil jeg også blive tosset og straks fyre op under deres krigsmaskine igen. Jeg tvivler på, at der ville være mange i Danmark, som ville modsætte sig et angreb på Sverige, hvis der var folk i Sverige som sendte raketter mod Danmark og den svenske stat intet ville gøre i sagen! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Xenius 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Ditto! Et forsigtigt bud er at du ikke er "vesterlænding"? Sjovt, så stor behov der er for at finde en forklaring på hvorfor jeg har skrevet som jeg har. Havde jeg nu bare været araber, havde alle straks været der med "aha, derfor". Forkert bud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Sjovt, så stor behov der er for at finde en forklaring på hvorfår jeg har skrevet som jeg har. Havde jeg nu bare været araber, havde alle straks været der med "aha, derfor". Forkert bud. Det må stå for BS´ egen regning.. Jeg vil vildt gerne kommentere dine indlæg, men det må blive efter kl. 17.. Men din anskuelse af tingene er desværre meget ensporet, du ser kun på angreb på den arabiske verden og mellemøsten uden at det virker som om du har særlig stor kendskab til angreb den anden vej og på deres eget folk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Xenius 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Libanon har et party i deres regering, som er på FN's terrorliste, Hizbollah. Samtidigt bestiller de ikke andet end at sende raketter ind over Israel. Libaneserne siger jo blot, vi kan ikke gøre noget. Israel proklamerer 48 timers våbenhvile/våbenstilstand fra deres side af, hvad gør Hizbollah? De sender et mylder af raketter ind over Israel under denne våbenstilstand. Hvis jeg var Israel'er, vil jeg også blive tosset og straks fyre op under deres krigsmaskine igen. Jeg tvivler på, at der ville være mange i Danmark, som ville modsætte sig et angreb på Sverige, hvis der var folk i Sverige som sendte raketter mod Danmark og den svenske stat intet ville gøre i sagen! Måske du skulle sætte dig lidt bedre ind i konflikten? Tror ikke helt det er så simpelt.. Våbenhvile? Israel? Der må jeg godt nok være gået glip af noget.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Jeg husker stadig en vis herre, der satte debatten på vrangen over nogle flag-afbrændinger.. Uha-da-da.. Der var der selvfølgelig ikke tale om "enkeltstående psykopater".. Uha nej, det var jo ligefrem ondskab i den pureste form.. Sjovt nok postede selvsamme folk, som har postet her i tråden, men der var den generelle stemning bare "sikke nogle uciviliserede dyr, de skal sgu bare sættes på plads".. Der var simpelthen hetz tilstande mod "dem".. Flagafbrænding.. Der var ingen voldtægt, intet mord.. Jeg er nok ikke den eneste, som er enig i det, jeg skriver nu. For mig er flagbrænding en dybt alvorlig sag. Det beviser den dybeste mangel på respekt for et andet land (og dermed en anden kultur for at tage de sidste 8 måneders begivenheder). At folk i et andet land brænder mit nationalflag af, det kan da ikke skabe andet end den dybeste forargelse overfor det land og den kultur i det land, som gør dette. Skal dog lige pointere, at jeg ikke sidestiller dette med vold, voldtægt, mord og lignende! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Krig? Hvilken krig? Hvem er fjenden? Jeg ser kun en plyndringstogt.. bla bla bla.. Ok nu har du jo mentalt lukket af. Svært at fortsætte dette. Hvad bliver det næste - at du beskylder israelerne for at ville stjæle olie fra Libaneserne. Ryg en fed og tag på en sektlignene højskole, der finder du måske nogle ligesindede. Det er jo synd at sige du har medvind her... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Det eneste jeg vil sige er: Du kan takke skæbnen for at Ronald Reagan IKKE er præsident....... Så var der nemlig trukket en streg i sandet og Kina og Israel kunne selv bestemme hvad der skulle ske på hver side af den..... Jeg kan sværge din røv, at hovedparten af den vestlige befolkning ikke ville være gået så blødt til værks dernede..... Specielt ikke de mennsker der har krigen inde på livet hver dag. Var det ikke for de blødsødne venstresocialister og deres ævl om at de kan ikke gøre for det, så var der sgu fred i verden....... Hele folkeslag der bliver undertrykt og mishandlet i religionens lys, med enkelte personer helt personlige fortolkning af koranen, er satme forkasteligt..... De skal bare udryddes, da de er til fare for os alle!!!! og med alle midler..... Var jeg Bush, så havde jeg trukket samtlige soldater ud af Irak..... hegnet skidtet inde med minefelter og pigtråd. Så havde jeg givet dem 10 min til at finde et sted de kunne gemme sig.......FÆRDIG!!!! De fatter kun én ting og det er en MEGET hård hånd.....INTET andet!!!!! :mad: Jeg brækker mig faktisk over visse af Jer's dobbeltmoral: Eneste årsag til at denne debat er eskaleret som den er, er at det er en "vesterlænding" som har begået udåden. Så længe det er sådan, er det bare helt i orden, så er der ingen der får forstyrret deres kaffe og kage.. Det betyder ikke så meget, det var bare endnu en psykopat, endnu en voldtægt, endnu en handling.. Blot en lille bitte artikel gemt væk et ubetydeligt sted dybt inde i avisen.. "Det er krig det sker hverdag, kom videre". En million kilometerlange gode forklaringer, analyser.. Der er jo nok en fornuftig "forklaring".. Det er der bare ikke. Lange forklaringer om at disse soldater altså er i krig, og derfor er psykisk pressede osv. Beskrivelser af hvad det kan gøre ved en.. Krig? Hvilken krig? Hvem er fjenden? Jeg ser kun en plyndringstogt.. Det var det samme med Abu Ghraib fængslet. Det blev slået til jorden med, at det ligeledes var en række stjernepsykopater. En eksemplarisk "retssag", og så var den sag ude af øje ude af sind.. Denne sag er selvfølgelig ikke den eneste nej, som mange af Jer ganske rigtigt har pointeret, De amerikanske styrker har i bogstaveligste forstand voldtaget det Irakiske folk i 3 år nu, og gør det stadig.. Irak har aldrig blødt så meget som det gør nu.. Men de er jo nok bare stjernepsykopater.. Og til de af Jer der straks vil sige "jamen det er jo dem selv der laver balladen!!". Nej, for tre og siden var der ingen såkaldte selvmordsbombere dernede.. Der sprang ikke bomber hver eneste evige dag i snart 3 år med 40-50 civile døde til følge.. Fænomenet blev bragt dertil med "friheden".. Udtrykket "Libanesisk røg" og det sarkasmen antyder siger det hele om den generelle holdning.. Saddam der heldigvis er fængslet.. Sikke dog en simpel og fattig tankegang.. Israels nuværende voldtægt af Libanon, er i følge Gallup-målinger ligeledes helt i orden.. Det er jo forsvar mod de såkaldte terrorister.. "dem".. Den vestlige kultur og civilisation skal selvfølgelig forsvares mod "disse" barbarer for enhver pris.. Der er ingen handling for ond, intet offer forgæves.. Det tjener en god sag.. Undskyldningen for det nuværende folkemord er at to SOLDATER var taget til fange.. Hvor er de nu? Ingen steder, for det var blot en undskyldning, som Saddam og masseødelæggelsesvåbnene var det.. Hvis det er denne frihed og denne civilisation der skal værnes om og spredes, så vi alle kan frigøres, så må fred være med de af Jer der deler denne opfattelse.. Jeg gør ikke. Pludselig omhandler debatten min evne til at forstå den menneskelige psyke.. Folk står nærmest i kø, for at sætte mig på plads.. Jeg forstår tilsynladende ikke visse ting.. Jeg kan kun grine af af visse af Jer.. Jeg husker stadig en vis herre, der satte debatten på vrangen over nogle flag-afbrændinger.. Uha-da-da.. Der var der selvfølgelig ikke tale om "enkeltstående psykopater".. Uha nej, det var jo ligefrem ondskab i den pureste form.. Sjovt nok postede selvsamme folk, som har postet her i tråden, men der var den generelle stemning bare "sikke nogle uciviliserede dyr, de skal sgu bare sættes på plads".. Der var simpelthen hetz tilstande mod "dem".. Flagafbrænding.. Der var ingen voldtægt, intet mord.. Der var det endda ikke engang "dem" som havde startet balladen, og alligevel endte de med at blive "de onde".. Moral? Der var sjovt nok ikke behov for at få kortlagt den menneskelige psyke, finde en årsag til "hvorfor?".. Gad vide hvordan dennne debat havde udviklet sig, hvis offeret i den omtalte artikel var en civiliseret vesterlænding, og udåden var begået af "dem"? Havde det mon været en lille artikel gemt væk inde i avisen? Ville der mon være en eneste af Jer der havde efterspurgt en årsag til handlingen? Nej, tråden ville være 10 sider lang fuld af nedladende og tilsvinende kommentarer om "Dem" og "Deres" barbariske natur. ALLE havde været enige. båret brænde til bålet.. Prøv at læse artiklen igen. Hvis Jeres samvittighed så stadig tillader Jer at efterlyse en "mulig forklaring", må fred være med Jer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Måske du skulle sætte dig lidt bedre ind i konflikten? Tror ikke helt det er så simpelt.. Våbenhvile? Israel? Der må jeg godt nok være gået glip af noget.. Hvorfra ved du, at jeg ikke har sat mig ind i konflikten????? Israel sagde i slutningen af juli, at de ville holde en 48 timers pause i bombardementerne. Men der gik ikke længe, så udnyttede Hizbollah dette og sendte raketter ind over Israel. Forståeligt nok begyndte Israelerne deres bombardementer igen. Nedenstående er sakset fra en leder i BT: (http://www.bt.dk/leder:aid=458858/) Men grundlaget for krigen er Israels legitime ret til at beskytte landet mod overfald på civile og krigshandlinger som gidseltagning af soldater. Israel er et moderne demokratisk land, som har vist en historisk evne til at klare sig i forhold til fjendtlige naboer. Terror-organisationerne er på mange måder en sværere modstander end egentlige stater. Organisationerne udfører vigtige sociale og politiske opgaver og har etableret sig som en integreret del af de lokale befolkninger. Dermed bruger de også civile som skjul og dække for deres angreb mod israelske civile. Det internationale samfund fordømmer, men endnu er der langtfra givet noget overbevisende tegn på, at der er en slagkraftig international styrke parat til at afvæbne Hizbollah og sikre Israels grænser. Sidste gang, FN og det internationale samfund påtog sig denne opgave, blev Israel svigtet, og Hizbollah fik fri lejlighed til at opbygge det raket-arsenal, som i disse dage udløses mod Israels territorium, heldigvis efter at hovedparten af de dérboende israelere er flygtet. og fra en anden leder: (Bt: http://www.bt.dk/leder:aid=459464/ ) Lidt firkantet kan man sige, at kun med USAs model kan Israel siges at have fået resultater ud af sin hårdhændede invasion i og bombning af Hizbollahs våbenlagre og kommandocentraler i Sydlibanon og det sydlige Beirut. Hvis våbenhvilen etableres, inden en international styrke er klar, kan Hizbollah genindtage sine positioner og til en vis grad genopbygge kommandocentre og våbenlagre. Det betragter Israel som en helt uacceptabel mulighed. Israel har i 18 år holdt Sydlibanon besat for at skabe en stødpude i forhold til de aggressive muslimske libanesere og palæstinensere, der har truet Israels eksistens nordfra, siden Israel blev grundlagt. Da Israel fornyede sin besættelse i begyndelsen af 80erne, opstod Hizbollah med det eneste formål at bekæmpe Israel. Alligevel accepterede Israel at trække sine styrker tilbage i 2000 - hvorefter FN indsatte en styrke, og Sikkerhedsrådet senere vedtog, at Hizbollah skulle afvæbnes. Det er bare ikke sket. Tværtimod: Hizbollah har oprustet og er blevet stadig mere aggressiv, indtil bevægelsen i sommer kidnappede israelske soldater og sendte raketter mod den israelske civilbefolkning. Ovenstående er selvfølgelig den ene side af sagen... Men det viser bla. mig, at FN er for svage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Krig? Hvilken krig? Hvem er fjenden? Jeg ser kun en plyndringstogt.. bla bla bla.. Ok nu har du jo mentalt lukket af. Svært at fortsætte dette. Hvad bliver det næste - at du beskylder israelerne for at ville stjæle olie fra Libaneserne. Ryg en fed og tag på en sektlignene højskole, der finder du måske nogle ligesindede. Det er jo synd at sige du har medvind her... Man kan jo så spørge om, 11. september var et plyndringstogt, bomberne i Madrid osv.? Var det den civile amerikaner, spanier osv. der var fjenden der? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Xenius 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Det må stå for BS´ egen regning.. Jeg vil vildt gerne kommentere dine indlæg' date=' men det må blive efter kl. 17.. Men din anskuelse af tingene er desværre meget ensporet, du ser kun på angreb på den arabiske verden og mellemøsten uden at det virker som om du har særlig stor kendskab til angreb den anden vej og på deres eget folk.[/quote'] Det er gerne altid sådan, at går man en generel holdning imod, er det første altid at man bliver beskyldt for at være ensporet. Det er ikke min anskuelse der er ensporet. Situationen er. Men sadheden vil jo altid gøre ondt. "uden at det virker som om du har særlig stor kendskab til angreb den anden vej " Dette vil være spiralen uden ende. En masse manipuleret medie-ævl, der prøver at retfærdiggøre overgrebene. Så spar blot krudtet. Jeg har set det før. "og på deres eget folk" Åh nej.. Ikke den historie med at "man kæmper en brav kamp for at befri disse mennesker" vel? Helt ærligt.. Er der overgreb på deres EGET folk, er det i øvrigt DERES EGEN sag. Husker ikke de har bedt om "hjælp". Tyranner falder altid før eller siden. Meningen er ikke at en ny tyran overtager den gamles palds.. Kan simplethen ikke fatte, at der tilsynladende stadig er mennesker som sluger denne slags propaganda råt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Xenius 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Man kan jo så spørge om' date=' 11. september var et plyndringstogt, bomberne i Madrid osv.? Var det den civile amerikaner, spanier osv. der var fjenden der?[/quote'] Sandsynligvis.. Læs lige (1. side omhandlende 11. sptember): http://www.diplo.no/avis.php?id=37 Kan læses udførligt her: http://www.911blogger.com/2006/07/le-monde-11-september-en-innsidejobb.html *EDIT* Jeg håber i øvrigt ikke, at din indsigt i konflikten går tilbage til slutningen af juli.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Fåååååååårk mand....... Hvor er det vildt!!!!!!! Ja altså at man kan være så naiv og godtroende...................................:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites