Jump to content
Xenius

Må gud forbarme sig over os..

Recommended Posts

Guest Supermule

Så tror jeg nok vi skal stoppe her.... Nu bliver det ALT for farvet!!!! Og jeg kan garantere dig at du besidder de drifter der skal til for at voldtage og slå en 14 årig pige ihjel....... Lige præcis dét kan du være HELT sikker på. Det handler bare om at du skal køres langt nok ud i tovene og stilles overfor et par valg..... Så skal du bare se. Dine basale drifter er LANGT stærkere end dit overjeg..... Din grundinstinkter vil gøre ALT for at holde dig i live....også slå ihjel, hvis det bliver nødvendigt!!

Jeg kan HELDIGVIS slet ikke følge dig.. Gud ske tak og lov.. Jeg tror heldigvis ikke jeg besidder denne "drift" der får mig til at voldtage en 14 årig for derefter at slå hende ihjel for sjov.. Credde: Jeg tror personen bare er vågnet op og tænkt "Nå, i dag vil jeg springe mig selv og andre i luften". Kunne det tænkes at han måske var blevet træt af de amerikanske soldaters daglige voldtægt af deres land og alt det der står dem nærmest? Freedom my a.. Det eneste den amrekanske krigsmaskine nogensinde har bragt med sig er død og ødelæggelse. Er det virkelig så svært at forholde sig til sandheden om den amerkanske hærs indblanden overalt på jorden. De plejer blot egne interesser, og er derfor i mine øjne de sande terrorister. Og hvordan kan du overhovedet sidestille denne handling med en selvmordsbomber? Det var netop derfor jeg skrev at det helst ikke skulle udvikle sig til "en os mod dem" diskussion. Snart så vil alle komme med eksempler på hvad "De" har fundet på af grusomme handlinger. Det er ikke det det handler om. Moerke: Nej, slet ikke. Beklager det virker sådan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er jeg den eneste der ikke fatter trådens titel?? :confused:
Undskyld, men hvad er der at misforstå set i relation til artiklen? Det er da et velkendt og velbrugt dansk udtryk brugt ifm. med ondskabsfulde handlinger?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så tror jeg nok vi skal stoppe her.... Nu bliver det ALT for farvet!!!! Og jeg kan garantere dig at du besidder de drifter der skal til for at voldtage og slå en 14 årig pige ihjel....... Lige præcis dét kan du være HELT sikker på. Det handler bare om at du skal køres langt nok ud i tovene og stilles overfor et par valg..... Så skal du bare se. Dine basale drifter er LANGT stærkere end dit overjeg..... Din grundinstinkter vil gøre ALT for at holde dig i live....også slå ihjel, hvis det bliver nødvendigt!!
Ok, nu er det igen lykkedes dig at køre det hele ind på et sidespor, og sige dig selv "fri". Ja, det er blevet farvet, takket være dig. 1. Det handler ikke om mig. Så hold nu op med at du kan få mig til dit og dat. Du kan IKKE få mig til at voldtage og dræbe en 14 årig OK? Nej. Atter nej. 2. Uddyb venligst, på hvilken måde du mener disse soldater er blevet presset til deres udåd? Fatter simpelthen ikke at der kan komme sådan en lang diskussion ud af artiklen. Det burde forbandes og intet andet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1. Det handler ikke om mig. Så hold nu op med at du kan få mig til dit og dat
Et eller andet sted gør det for du afviser at du ville kunne blive presset til at gøre ting du afskyr idag. Forkert! Som SM skriver så med den rette "behandling" og de "rette valg" så er du lige så blød som smør og gør hvad man vil have dig til. Sjældent jeg er enig med SM, men lige her er jeg enig i noget af hvad han skriver.:scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Et eller andet sted gør det for du afviser at du ville kunne blive presset til at gøre ting du afskyr idag. Forkert! Som SM skriver så med den rette "behandling" og de "rette valg" så er du lige så blød som smør og gør hvad man vil have dig til. Sjældent jeg er enig med SM, men lige her er jeg enig i noget af hvad han skriver.:scared:
BS, Nej det påstår jeg ikke. Jeg VED jeg kan slå ihjel under de rette omstændigheder. Det kan alle. Men det er bare ikke pointen i denne tråd. Pointen er at disse soldater pludslig er blevet taget i "forsvar" i tråden, og det kan jeg simpelthen ikke forstå. Hvilket pres er det der har hvilet på disse soldater? Har de mon fået stukket en pistol i nakken? Nej, de har sgu da bare kedet sig og regnet med at de kunne slippe afsted med det, hvad de sandsynligvis også gør..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Du vil forbande en handling men ikke undersøge årsag, samt evt symptomer??? Tror du "produkter" bliver bedre af den slags holdninger???? Eksempel: Motoren i din bil springer i luften.... Med din holdning siger du NÅ, og køber en ny magen til.... Den springer så i luften igen. og igen... og igen.... Men du forbander den kun, men vil ikke finde årsagen...... Er det holdbart???? Vores fornemste opgave er at forebygge, forhindre og til sidst evt. helbrede....... Man skal blive klogere på den verden vi lever i og det opnår man kun med nysgerrighed og åbensindethed.... Ikke med fordømmelse af alt der er anderledes og i din lille snævertsynet verden, uacceptabelt..... Sådan fungerer det bare ikke......... Og hvis du bliver sur over en debat der opstår på baggrund af dit indlæg, så skulle du nok overveje om det du skriver, gi'r anledning til debat og ikke bare fornøjelse.....

Ok, nu er det igen lykkedes dig at køre det hele ind på et sidespor, og sige dig selv "fri". Ja, det er blevet farvet, takket være dig. 1. Det handler ikke om mig. Så hold nu op med at du kan få mig til dit og dat. Du kan IKKE få mig til at voldtage og dræbe en 14 årig OK? Nej. Atter nej. 2. Uddyb venligst, på hvilken måde du mener disse soldater er blevet presset til deres udåd? Fatter simplethen ikke at der kan komme sådan en lang diskussion ud af artiklen. Det burde forbandes og intet andet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Undskyld' date=' men hvad er der at misforstå set i relation til artiklen?[/quote'] Undskyld, det er jo præcis det jeg ikke forstår? Titlen giver INGEN mening i relation til BT's artikel :confused: Velkendt, hmm måske for nogle, men det anvendes i så fald ikke på den måde du anvender udtrykket. Hvem er "os"? Dig og Supermule? Alle på Sunddebatten? Alle i hele verden (minus de onde amerikanere)? Alle amerikanere? Jeg ved det ikke, og læg nu ikke for meget i det ;) Jeg har i hvert fald ikke gjort noget galt, og noget latterligt påtaget som "gud" skal på ingen måde forbarme sig over mig (tvært imod).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Godt..... Handler dette så ikke om at de "rette" omstændigheder har været tilstede for disse soldater og det desværre er gået udover en familie i Irak???? Hvad er så forskellen på dem og dig?????? Der er ingen...Vi er allesammen mennesker. Er faktorerne tilstede ville du ha' gjort det samme...... Er der nogen forskel???

BS, Nej det påstår jeg ikke. Jeg VED jeg kan slå ihjel under de rette omstændigheder. Det kan alle. Men det er bare ikke pointen i denne tråd. Pointen er at disse soldater pludslig er blevet taget i "forsvar" i tråden, og det kan jeg simpelthen ikke forstå. Hvilket pres er det der har hvilet på disse soldater? Har de mon fået stukket en pistol i nakken? Nej, de har sgu da bare kedet sig og regnet med at de kunne slippe afsted med det, hvad de sandsynligvis også gør..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BS' date=' Nej det påstår jeg ikke. Jeg VED jeg kan slå ihjel under de rette omstændigheder. Det kan alle.[/quote'] Det fremgik bare ikke ret tydeligt af dine tidligere posts i denne tråd, tværtimod faktisk. Men ok. Så er vi enige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Godt..... Handler dette så ikke om at de "rette" omstændigheder har været tilstede for disse soldater og det desværre er gået udover en familie i Irak???? Hvad er så forskellen på dem og dig?????? Der er ingen...Vi er allesammen mennesker. Er faktorerne tilstede ville du ha' gjort det samme...... Er der nogen forskel???
Det er dog utroligt som du absolut skal have ret.. Hele din teori bygger på, at hvis presset er til stede, kan udåden udføres af enhver. Så er det jeg spørger, sort på hvidt: Hvor er "presset" i disse soldaters situation??? Der er jo INTET i deres situation der kan retfærdiggøre deres handling. EFTER UDÅDEN ER DE TAGET HJEM OG GRILLET FOR DÆLEN DA OGSÅ! Og nej, jeg ville ej. Jeg ville hellere tage mit eget liv, hvis jeg skulle blive stillet overfor sådan et "valg", ok? Der er i mine øjne meget stor forskel på at slå ihjel og voldtage. Det sidste kan simpelthen ikke forsvares med noget som helst "pres". *EDIT* Som mænd kan vi vel i det mindste blive enige om, at man fysisk ikke kan voldtage et andet menneske medmindre lysten er til stede ikke??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Credde: Jeg tror personen bare er vågnet op og tænkt "Nå, i dag vil jeg springe mig selv og andre i luften". Kunne det tænkes at han måske var blevet træt af de amerikanske soldaters daglige voldtægt af deres land og alt det der står dem nærmest? Freedom my a.. Det eneste den amrekanske krigsmaskine nogensinde har bragt med sig er død og ødelæggelse. Er det virkelig så svært at forholde sig til sandheden om den amerkanske hærs indblanden overalt på jorden. De plejer blot egne interesser, og er derfor i mine øjne de sande terrorister. Og hvordan kan du overhovedet sidestille denne handling med en selvmordsbomber? Det var netop derfor jeg skrev at det helst ikke skulle udvikle sig til "en os mod dem" diskussion. Snart så vil alle komme med eksempler på hvad "De" har fundet på af grusomme handlinger. Det er ikke det det handler om.
Jeg prøver blot at fortælle, at der er to sider af historien - uden dog nogensinde vil forsvare nogen handlinger fra begge sider. Jeg kan da sagtens sidestille denne handling med en selvmordsbombe - begge ting er da i mine øjne fuldstændig uacceptable, begge ting går ud over uskyldige osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg prøver blot at fortælle, at der er to sider af historien - uden dog nogensinde vil forsvare nogen handlinger fra begge sider. Jeg kan da sagtens sidestille denne handling med en selvmordsbombe - begge ting er da i mine øjne fuldstændig uacceptable, begge ting går ud over uskyldige.
Jo, du vælger blot at overse, at det ene sandsynligvis er fremkaldt af en forudgående handling (måske i tråd med artiklen?), der har fået personen derud hvor der ingen vej er tilbage.. Jeg tror ikke der er nogen der vælger at springe sig selv i luften for sjov..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Nu kommer jeg forbi..... Jeg siger til dig..... Uanset hvor du går og står, så er jeg ude på at slå dig ihjel.... Jeg kan gøre det lige når jeg vil........ Jeg kan gøre dine børn faderløs, din kone til enke................Når jeg vil og har lyst...... Det er kun et spørgsmål om lyst. Hvornår har jeg lyst..... Det ved kun jeg....og du er død når du finder ud af at jeg har lyst......Men dine børn blev klar over når lysten meldte sig..... Din kone blev også informeret..... Osv.....Osv....... Var dette sket i virkeligheden kan jeg forsikre dig om at du var gået ned..... hurtigere end du kan sige amen på urdu!!! Og nej......Jeg skal ikke absolut ha' ret..... Nu blander du noget personligt ind i dette...... Dette handler ikke om at du ikke kan li' mig og synes jeg er en idiot.... Det handler om årsagerne til udåden i Irak. Intet andet...... Prøv at forholde dig til de menneskelige forhold og de psykiske stress påvirkninger man arbejder under som soldat og så skal jeg minde dig om at det er fantastisk der ikke er knækket langt flere dernede.....

Det er dog utroligt som du absolut skal have ret.. Hele din teori bygger på, at hvis presset er til stede, kan udåden udføres af enhver. Så er det jeg spørger, sort på hvidt: Hvor er "presset" i disse soldaters situation??? Der er jo INTET i deres situation der kan retfærdiggøre deres handling. EFTER UDÅDEN ER DE TAGET HJEM OG GRILLET FOR DÆLEN DA OGSÅ! Og nej, jeg ville ej. Jeg ville hellere tage mit eget liv, hvis jeg skulle blive stillet overfor sådan et "valg", ok? Der er i mine øjne meget stor forskel på at slå ihjel og voldtage. Det sidste kan simpelthen ikke forsvares med noget som helst "pres". *EDIT* Som mænd kan vi vel i det mindste blive enige om, at man fysisk ikke kan voldtage et andet menneske medmindre lysten er til stede ikke??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Undskyld, det er jo præcis det jeg ikke forstår? Titlen giver INGEN mening i relation til BT's artikel :confused: Velkendt, hmm måske for nogle, men det anvendes i så fald ikke på den måde du anvender udtrykket. Hvem er "os"? Dig og Supermule? Alle på Sunddebatten? Alle i hele verden (minus de onde amerikanere)? Alle amerikanere? Jeg ved det ikke, og læg nu ikke for meget i det ;) Jeg har i hvert fald ikke gjort noget galt, og noget latterligt påtaget som "gud" skal på ingen måde forbarme sig over mig (tvært imod).
Det var dog utroligt. Hvorfor dælen følte du så du skulle poste i tråden, hvis det på ingen måde "vedkommer" dig?? Os= Os mennesker http://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=m%C3%A5+gud+forbarme+sig+over+os ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Credde: Jeg tror personen bare er vågnet op og tænkt "Nå, i dag vil jeg springe mig selv og andre i luften". Kunne det tænkes at han måske var blevet træt af de amerikanske soldaters daglige voldtægt af deres land og alt det der står dem nærmest? Freedom my a.. Det eneste den amrekanske krigsmaskine nogensinde har bragt med sig er død og ødelæggelse. Er det virkelig så svært at forholde sig til sandheden om den amerkanske hærs indblanden overalt på jorden. De plejer blot egne interesser, og er derfor i mine øjne de sande terrorister.
På et punkt forstår jeg godt amerikanerne - de ligger dagligt til hån overalt i verden, deres flag brændes af osv. Samtidigt må man erkende, at FN simpelthen er alt for svage til nogensinde at kunne reagere i tide i de fleste tilfælde. Det ses jo tydeligt på indsatsen i Irak. En af grundende er, at der på den ene side sidder USA, England og deres allierede, på den anden side sidder Frankrig, Rusland og Kina og modarbejder. Begge sider har forskellige interesser, men ingen kan blive enige. Begås der derimod kriminelle handlinger, så er FN i mine øjne for lang tid om at reagere og få de anklaget for en krigsdomstol.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jo, du vælger blot at overse, at det ene sandsynligvis er fremkaldt af en forudgående handling (måske i tråd med artiklen?), der har fået personen derud hvor der ingen vej er tilbage.. Jeg tror ikke der er nogen der vælger at springe sig selv i luften for sjov..
Næh, for den selvmordsbombe var i Afghanistan... Men enig, den ene handling kunne godt have fremkaldt den anden, og dog ikke, for så vil man jo kun ramme ikke civile!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu kommer jeg forbi..... Jeg siger til dig..... Uanset hvor du går og står, så er jeg ude på at slå dig ihjel.... Jeg kan gøre det lige når jeg vil........ Jeg kan gøre dine børn faderløs, din kone til enke................Når jeg vil og har lyst...... Det er kun et spørgsmål om lyst. Hvornår har jeg lyst..... Det ved kun jeg....og du er død når du finder ud af at jeg har lyst......Men dine børn blev klar over når lysten meldte sig..... Din kone blev også informeret..... Osv.....Osv.......
Øhhh... ok, og så ender det med at jeg voldtager en 14 årig og slår familien ihjel?? Det godt nok sort..
Og nej......Jeg skal ikke absolut ha' ret..... Nu blander du noget personligt ind i dette...... Dette handler ikke om at du ikke kan li' mig og synes jeg er en idiot.... Det handler om årsagerne til udåden i Irak. Intet andet...... Prøv at forholde dig til de menneskelige forhold og de psykiske stress påvirkninger man arbejder under som soldat og så skal jeg minde dig om at det er fantastisk der ikke er knækket langt flere dernede.....
Undskyld, men jeg er ikke blevet personlig. Det er du derimod, ved at påstå at selv jeg kan drives til en lignende udåd. Det var dig der bragte "jeg'et" ind i diskussionen. At man bukker under overfor pres, fair nok, men det har stadig intet at gøre med den omtalte handling. Svar dog på mit spørgsmål, når du nu er så ivrig med at få slået omstændighederne for de omtalte soldater fast. Hvori mon presset ligger for dem, at de har følt sig "tvunget" til den handling de har begået?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Næh' date=' for den selvmordsbombe var i Afghanistan... Men enig, den ene handling kunne godt have fremkaldt den anden, og dog ikke, for så vil man jo kun ramme ikke civile![/quote'] "Måske i tråd med artiklen" var ment platonisk.. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det var dog utroligt. Hvorfor dælen følte du så du skulle poste i tråden' date=' hvis det på ingen måde "vedkommer" dig??[/quote'] Trist for debatten, hvis man ikke må stille spørgsmål til det man ikke forstår.. Bare rolig, jeg er hermed ude af denne seriøst spændende tråd, min lille hjerne kan alligevel ikke følge med på dette plan her :rolleyes: Fortsat god diskussion.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man skal blive klogere på den verden vi lever i og det opnår man kun med nysgerrighed og åbensindethed.... Ikke med fordømmelse af alt der er anderledes og i din lille snævertsynet verden, uacceptabelt..... Sådan fungerer det bare ikke.........
Jeg tror jeg gemmer min åbensindthed og nysgerrighed til andre ting.. Overfor sådan en handling har jeg kun foragt..
Og hvis du bliver sur over en debat der opstår på baggrund af dit indlæg, så skulle du nok overveje om det du skriver, gi'r anledning til debat og ikke bare fornøjelse.....
Og nej, jeg bliver ikke sur over debatten, jeg var allerede sur/nede da jeg læste artiklen. Men til gengæld bliver jeg irriteret over dine udenomsforklaringer, det skal jeg da ikke lægge skjul på. Det er utroligt som du bare skal køre rundt i cirkler med en tilsynladende fornemmelse af, at jeg helt mister overblikket, i stedet for at svare på spørgsmålet jeg snart har stillet 5 gange: HVORI MENER DU PRESSET HAR LIGGET FOR DE SOLDATER, AT DE HAR UDFØRT SÅ GRIM EN HANDLING???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
*EDIT* Som mænd kan vi vel i det mindste blive enige om, at man fysisk ikke kan voldtage et andet menneske medmindre lysten er til stede ikke??
Hvis du spørger en hjerne-vrider handler voldtægt sjældent om lyst, men om kontrol.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Trist for debatten, hvis man ikke må stille spørgsmål til det man ikke forstår.. Bare rolig, jeg er hermed ude af denne seriøst spændende tråd, min lille hjerne kan alligevel ikke følge med på dette plan her :rolleyes: Fortsat god diskussion.
Nu er der forskel på ting man ikke forstår, og ting man ikke vil forstå. Jeg har meget svært ved at se, at overskriften i relation til artiklen er til at misforstå.. Så hvis din kommentar slet ikke var ment lidt "provokerende", får du min dybeste undskyldning ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Du vil ikke forstå...... Men så burde du sætte dig ind i tingene omkring den menneskelige psyke.... Har du børn????? Der kommer en politimand hjem til dig og fortæller dig, at din 14 årige datter er blevet voldtaget, skændet og derefter likvideret....... Hvad vil du gøre????? Sætte dig ned i et hjørne og græde???? Begynde at hækle???? Rydde indkørslen for sne midt om sommeren????? Nej vel......... Nuvel. Jeg hopper også ud her.....Synes ikke min penetreringsevne er på højde med en tolvsyv'er........:D

Øhhh... ok, og så ender det med at jeg voldtager en 14 årig og slår familien ihjel?? Det godt nok sort.. Undskyld, men jeg er ikke blevet personlig. Det er du derimod, ved at påstå at selv jeg kan drives til en lignende udåd. Det var dig der bragte "jeg'et" ind i diskussionen. At man bukker under overfor pres, fair nok, men det har stadig intet at gøre med den omtalte handling. Svar dog på mit spørgsmål, når du nu er så ivrig med at få slået omstændighederne for de omtalte soldater fast. Hvori mon presset ligger for dem, at de har følt sig "tvunget2 til den handling de har begået?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du vil ikke forstå...... Men så burde du sætte dig ind i tingene omkring den menneskelige psyke.... Har du børn????? Der kommer en politimand hjem til dig og fortæller dig, at din 14 årige datter er blevet voldtaget, skændet og derefter likvideret....... Hvad vil du gøre????? Sætte dig ned i et hjørne og græde???? Begynde at hækle???? Rydde indkørslen for sne midt om sommeren????? Nej vel......... Nuvel. Jeg hopper også ud her.....Synes ikke min penetreringsevne er på højde med en tolvsyv'er........:D
Det var dog utroligt... Nu er du ved at være virkelig sort. Nu "gentager" du dåden fra artiklen, med mig i centrum?? Hvad er din pointe?? Nej, jeg ville sandsynligvis håbe jeg kunne finde vedkommende så jeg kunne slå ham ihjel. X antal tråde tilbage har jeg allerede tilkendegivet, at jeg har forståelse for, at alle kan slå ihjel under de rette omstændigheder. Det er jo ikke det, det handler om! Hvorfor bliver du så ved med at køre rundt i det? Hvorfår svarer du bare ikke på mit spørgsmål? Du antyder, at der nok er noget der har drevet dem til denne udåd, og nu har jeg snart spurgt dig 6 gange hvad det mon kunne være i følge dig, og i deres situation, men intet svar.. I stedet beskriver du diverse skrækscenarier, for derefter at høre hvad JEG ville gøre i den situation?? Hvad er pointen? Din penetreringesvne er egentlig god nok, men du har bare gang i det forkerte materiale, med det forkerte værktøj..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Du mangler helt evnen til at placere dig selv i scenariet og tænke over hvad du ville gøre..... Prøv at plácere dig i en hverdag med død, død,dø og atter død...... Ingen venner til at støtte sig opad..... Ingen kontrol med begivenhederne, men bare et redskab til udøvelse af en given ordre...... Tænk over dén.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites