Jump to content
Xenius

Må gud forbarme sig over os..

Recommended Posts

Jeg kan få kvalme af at tænke på, at et menneske kan finde på først at voldtage et barn for derefter at likvidere det... Det er da så sygt som noget - hvordan kan han overhovedet holde ud at befinde sig inde i sig selv? Han må virkelig have rod på førstesalen... :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Mennesker er dyr, især hvis de lever konstant i et barsk miljø.... så synker vi virkeligt dybt ned. Se bare hele balkan. Men dem har de fleste allerede glemt i dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jeg vil på ingen måde forsvare deres gerninger........ Det vil jeg gerne slå fast med syvtommersøm!!!! Dog vil jeg sige at krig og de mentale belastninger kan knække selv de stærkeste individer.... De får et HELT andet forhold til liv og død end du kan forestille dig. De kan heller ikke knytte nære venskaber til nogen, da de kan være døde dagen efter af en vejsidebombe eller andet..... Mennesker er et flokdyr og kan ikke eksistere længere tid af gangen i ensomhed. Derfor sker den slags..... Vi er mennesker og ikke robotter. Vi lever og derfor er vi......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt, at mennesker under pres opfører sig aldeles utilregneligt og at de kan gøre ting, som de bagefter er i stand til på det nærmeste at glemme eller i hvert fald gemme så langt væk på harddisken, at de kan fungere ganske normalt og være normale familie-mennesker og den slags. Men det ændrer ikke ved det faktum, at der skal en hel del mental mudderpøl til, førend man stikker den ind i en 14-årig, som man bagefter lige likviderer!!! Noget helt andet er så straffen? Manden var under pres, det er synd for ham, han skal have hjælp? Eller hvad? Der er intet, der kan undskylde sådan en handling! Uanset hvor presset man er! Det er min holdning...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Som sagt er det ikke undskyldninger jeg leder efter, men årsager...... Man kan ikke bringe dem tilbage, men gøre noget for at det ikke sker igen!!!

Jeg ved godt, at mennesker under pres opfører sig aldeles utilregneligt og at de kan gøre ting, som de bagefter er i stand til på det nærmeste at glemme eller i hvert fald gemme så langt væk på harddisken, at de kan fungere ganske normalt og være normale familie-mennesker og den slags. Men det ændrer ikke ved det faktum, at der skal en hel del mental mudderpøl til, førend man stikker den ind i en 14-årig, som man bagefter lige likviderer!!! Noget helt andet er så straffen? Manden var under pres, det er synd for ham, han skal have hjælp? Eller hvad? Der er intet, der kan undskylde sådan en handling! Uanset hvor presset man er! Det er min holdning...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Det er hvad man får ud af at drafte alt for unge teenagere, give dem en gun i hånden, combattræning og fortælle dem de skal redde verden... Krydret med lidt død og ødelæggelse bliver de en tiggende bombe under verdensfreden...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Det er ikke nødvendigvis unge mennesker der er skyld i det.....Det kan ske for selv garvede krigere..... Enten har man det, eller også har man det ikke..... Men man finder først ud af det efter noget tid og der kan det være for sent. Og du kan være HELT sikker på at det er sket før uden at vi har hørt noget om det..... Hvordan ville man selv reagere???? Meget af dette sker i afmagt, da de ikke har mulighed for at gøre noget ved tingene dernede, men er topstyret i en sådan grad at de ikke selv kan tage beslutninger....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er hvad man får ud af at drafte alt for unge teenagere' date=' give dem en gun i hånden, combattræning og fortælle dem de skal redde verden... Krydret med lidt død og ødelæggelse bliver de en tiggende bombe under verdensfreden...[/quote'] Nåja... Det er vel bedre end at de får fortalt, at hvis de dør, så lider de martyrdøden og kommer direkte i himlen... :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Meget af dette sker i afmagt' date=' da de ikke har mulighed for at gøre noget ved tingene dernede, men er topstyret i en sådan grad at de ikke selv kan tage beslutninger....[/quote'] At voldtage et barn gør man ikke i afmagt!!! ALDRIG! Jeg er dybt uenig, men det har du jo nok opdaget...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Naturligvis, men der er tale om 2 forskellige kulturer, med hver sin idé om værdier og livsgrundlag

Nåja... Det er vel bedre end at de får fortalt' date=' at hvis de dør, så lider de martyrdøden og kommer direkte i himlen... :confused:[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Nåja... Det er vel bedre end at de får fortalt' date=' at hvis de dør, så lider de martyrdøden og kommer direkte i himlen... :confused:[/quote'] Hmm, du glemte de 113 jomfruer (eller hvor mange det nu var)... Nej det så absolut ligeså dumt... (lyder bare ekstra dumt i vestlige ører, faktisk)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jo.......Det skal tage mig 2 dage at bryde dig ned mentalt, så du ville gå ud og tage livet af dit husdyr med et smil på læben..... Det handler om stress og den menneskelige psyke. Den kan man manipulere med som man vil og få de resultater man vil. Bliver trykket for stort, kan et menneske finde på alt for at få afløb for trykket.... Selv voldtage og slå et barn ihjel...

At voldtage et barn gør man ikke i afmagt!!! ALDRIG! Jeg er dybt uenig, men det har du jo nok opdaget...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
At voldtage et barn gør man ikke i afmagt!!! ALDRIG! Jeg er dybt uenig, men det har du jo nok opdaget...
Nu er jeg meget sjældent enig med Supermule, men i det her tilfælde...måske enig.. Det er jo ikke ikke et sundt rationelt tænkende menneske der voldtager en 14 årig og skyder hende bagefter. ALDRIG! Det er et nedbrudt ødelagt menneske der ikke har kontrol over en skid. Også tenderer mennesker til at handle vanvittig irrationelt og ulogisk (og hensynsløst og stødende) for at "genvinde" følelsen af kontrol.. Det kan vi andre ikke forstå, og det tror jeg er en god ting. For kunne vi forstå det kunnne vi også forstå hvorfor nogle mennesker voldtager spædbørn. Og det kan størstedelen af og gudskelov ikke. Fuck..... nu stopper jeg, har set alt for mange krigsfilm kan jeg godt høre på mig selv. Jeg ved ikke en skid om krig og ødelæggelse (og hvor er jeg glad for det). Jeg har kun set film og læst beretninger om andre der har været ude og hænge i torvene...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den første tanke der faldt mig ind da jeg havde skrevet posten, var sjovt nok at slette det igen, da der nok var nogen som havde en "nogenlunde rationel forklaring" på, og endog ville gå så vidt at argumentere for/forsvare denne handling.. At påstå at sådan noget sagtens kunne ske under "de rette forhold", men valgte endog at poste det.. Og hvad sker der? Et par poster og vupti "nå ja, bare omstændighederne er til det kan det sagtens lade sig gøre", "det handler bare om at være presset nok.. "alle kan finde på det under pres".. Pres? Hvilket pres? For mig lyder det sgu da mere som kedsomhed!!?? En flok idioter på spejdertur!! Helt ærligt.. for h....... da osse.. At man overhovedet kan se "logik" i denne handling er sgu da skræmmende.. Især for velfungerende familimennesker, hvad de fleste af os nok er.. Det f..... utroligt at vi som mennesker er kommet så langt ud, at man ikke en gang kan fordømme sådan en handling med foragt, men ligefrem finder logiske forklaringer til hændelsen! :mad: Og nej, jeg er ikke oppe på den høje hest, er bare ved at brække mig over nogle af kommentarerne :mad: For h........ da osse.. *EDIT* Og lad nu vær med at udvikle det til en "os mod dem" tråd hvad angår religion, værdier osv. Det er ikke pointen med tråden!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Glad for at se du handler med følelser....... Det gjorde de amerikanske soldater også. På det tidspunkt var deres følelser undertrykt af andre drifter, der er stærkere og i stand til at dominere et sind totalt. Det samme kunne ske for dig.... Mennesket er et irrationelt væsen og gudskelov for det. Ellers var vi robotter..... Der skal være plads til menneskelighed og dette var et udtryk for dette.... Jeg gjorde også tydeligt opmærksom på at jeg IKKE sympatiserer med disse mennesker, men at dømme dem uden at lokalisere årsagen, så vi undgår det igen, ville være for inhumant..... Hvis vi alle skulle dele din holdning og bare fordømme dem, så ville verden jo ikke være et sjovt sted at være..., vel???? Forskellighed = udvikling og fremskridt!!!

Den første tanke der faldt mig ind da jeg havde skrevet posten, var sjovt nok at slette det igen, da der nok var nogen som havde en "nogenlunde rationel forklaring" på, og endog ville gå så vidt at argumentere for/forsvare denne handling.. At påstå at sådan noget sagtens kunne ske under "de rette forhold", men valgte endog at poste det.. Og hvad sker der? Et par poster og vupti "nå ja, bare omstændighederne er til det kan det sagtens lade sig gøre", "det handler bare om at være presset nok.. "alle kan finde på det under pres".. Pres? Hvilket pres? For mig lyder det sgu da mere som kedsomhed!!?? En flok idioter på spejdertur!! Helt ærligt.. for h....... da osse.. At man overhovedet kan se "logik" i denne handling er sgu da skræmmende.. Især for velfungerende familimennesker, hvad de fleste af os nok er.. Det f..... utroligt at vi som mennesker er kommet så langt ud, at man ikke en gang kan fordømme sådan en handling med foragt, men ligefrem finder logiske forklaringer til hændelsen! :mad: Og nej, jeg er ikke oppe på den høje hest, er bare ved at brække mig over nogle af kommentarerne :mad: For h........ da osse.. *EDIT* Og lad nu vær med at udvikle det til en "os mod dem" tråd hvad angår religion, værdier osv. Det er ikke pointen med tråden!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er hvad man får ud af at drafte alt for unge teenagere' date=' give dem en gun i hånden, combattræning og fortælle dem de skal redde verden... Krydret med lidt død og ødelæggelse bliver de en tiggende bombe under verdensfreden...[/quote'] De behøver ikke engang komme i krig, død og ødelæggelse. Heroppe er vores security police stort set uden undtagelse drenge og piger på 17 og 18 år. Det ses MEGET kraftigt på deres handlinger og "proffesionelle" måde at være på. De går rundt med skarpladt maskingevær. Tør slet ikke tænke på hvordan de ville reagere hvis der kom en reel trussel heroppe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Helt ærligt.. for h....... da osse.. At man overhovedet kan se "logik" i denne handling er sgu da skræmmende.. Især for velfungerende familimennesker, hvad de fleste af os nok er.. Det f..... utroligt at vi som mennesker er kommet så langt ud, at man ikke en gang kan fordømme sådan en handling med foragt, men ligefrem finder logiske forklaringer til hændelsen! :mad: Og nej, jeg er ikke oppe på den høje hest, er bare ved at brække mig over nogle af kommentarerne :mad: For h........ da osse.. *EDIT* Og lad nu vær med at udvikle det til en "os mod dem" tråd hvad angår religion, værdier osv. Det er ikke pointen med tråden!
Hmm håber ikke du er ved at brække dig over mine kommentarer. Selvfølgelig foragter jeg de handlinger, og jeg tager dem OVERHOVEDET ikke i forsvar. Tværtimod. Mit indlæg var et forsøg på at påstå at der "ingen logisk forklaring er på de handlinger". Jeg er ved at brække mig som du over den artikel, præcis på samme måde som jeg har det, når der bliver skrevet om tøndersagen eller andre sindsyge sager som man (jeg) slet ikke kan forstå kan foregå. Men de mennesker er jo syge i bøtten... ikke som du og jeg:) Og derved er det ikke for os at forstå deres handlinger endog forsøge, vi skal blot gøre vores yderste til det ikke sker igen. At tro jeg har forståelse for deres handlinger eller kan se et formål med det er ganske forkert..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
De behøver ikke engang komme i krig' date=' død og ødelæggelse. Heroppe er vores security police stort set uden undtagelse drenge og piger på 17 og 18 år. Det ses MEGET kraftigt på deres handlinger og "proffesionelle" måde at være på. De går rundt med skarpladt maskingevær. Tør slet ikke tænke på hvordan de ville reagere hvis der kom en reel trussel heroppe.[/quote'] Jeps kender dem godt, stødte ind i et par US gutter på Kreta i sommer, udstationeret på Souda basen....de stødte bevist en stol i albuen på en af vores venner hvorefter han siger rigtigt slesk til ham "Pain??, Pain is good"... Havde mest lyst til at spørge "Brain??, Brain is good..." men fik ikke lov:(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeps kender dem godt' date=' stødte ind i et par US gutter på Kreta i sommer, udstationeret på Souda basen....de stødte bevist en stol i albuen på en af vores venner hvorefter han siger rigtigt slesk til ham "Pain??, Pain is good"... Havde mest lyst til at spørge "Brain??, Brain is good..." men fik ikke lov:([/quote'] Måske meget godt du ikke fik lov for de forstår simpelthen ikke humor og de tror de er uovervindelige når de nu er US et eller andet smart i en fart. Kan slet ikke have dem. Det sjoveste af det hele er at der er ikke ret stor respekt omkring dem ud over den der kræves i det arbejde de har. Men i det lidt skjulte blandt amerikanerne heroppe går security police også under Børnehaven!:laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

At forstå eller ikke forstå Det kan man mene om, hvad man vil, men i den vestlige verdens retsopfattelse er det stadigvæk sådan, at man principielt ikke kan dømme en gerningsmand uden at forstå vedkommende. Hvis fyren var psykotisk i gerningsøjeblikket, så er han uskyldig som et barn og kan ikke straffes - men vil så blive spærret inde et passende sted, hvor han ikke gør skade. At være under pres kan påvirke et menneskes dømmekraft, så er der ikke sagt for meget, og det er almindeligt anerkendt her i Vesten, at det menneske, der handler under pres skal (be)dømmes mildere end den, der handler med koldt blod. Nu er der så gået politik i sagen, så man er næsten nødt til at give ham en drakonisk straf.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Glad for at se du handler med følelser....... Det gjorde de amerikanske soldater også. På det tidspunkt var deres følelser undertrykt af andre drifter, der er stærkere og i stand til at dominere et sind totalt. Det samme kunne ske for dig....
Jeg kan HELDIGVIS slet ikke følge dig.. Gud ske tak og lov.. Jeg tror heldigvis ikke jeg besidder denne "drift" der får mig til at voldtage en 14 årig for derefter at slå hende ihjel for sjov.. Credde: Jeg tror personen bare er vågnet op og tænkt "Nå, i dag vil jeg springe mig selv og andre i luften". Kunne det tænkes at han måske var blevet træt af de amerikanske soldaters daglige voldtægt af deres land og alt det der står dem nærmest? Freedom my a.. Det eneste den amrekanske krigsmaskine nogensinde har bragt med sig er død og ødelæggelse. Er det virkelig så svært at forholde sig til sandheden om den amerkanske hærs indblanden overalt på jorden. De plejer blot egne interesser, og er derfor i mine øjne de sande terrorister. Og hvordan kan du overhovedet sidestille denne handling med en selvmordsbomber? Det var netop derfor jeg skrev at det helst ikke skulle udvikle sig til "en os mod dem" diskussion. Snart så vil alle komme med eksempler på hvad "De" har fundet på af grusomme handlinger. Det er ikke det det handler om. Moerke: Nej, slet ikke. Beklager det virker sådan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det kan man mene om, hvad man vil, men i den vestlige verdens retsopfattelse er det stadigvæk sådan, at man principielt ikke kan dømme en gerningsmand uden at forstå vedkommende. Hvis fyren var psykotisk i gerningsøjeblikket, så er han uskyldig som et barn og kan ikke straffes - men vil så blive spærret inde et passende sted, hvor han ikke gør skade. At være under pres kan påvirke et menneskes dømmekraft, så er der ikke sagt for meget, og det er almindeligt anerkendt her i Vesten, at det menneske, der handler under pres skal (be)dømmes mildere end den, der handler med koldt blod. Nu er der så gået politik i sagen, så man er næsten nødt til at give ham en drakonisk straf.
Ahhh... ok så. Selvfølgelig- alt forladt... Nej. Jeg synes det er lidt sjovt med "vestens" selvjustits og deres retsforståelse.. Når en "vesterlænding" begår noget kriminelt/overgreb, er der altid gode undskyldninger for hvorfor han handler som han gør.. Men når "andre" gør noget lignende, er det bare "pure evil" eller hvad? Jeg kunne stadigvæk godt tænke mig et klogt hovede give mig et eksempel på hvilket pres disse stakkels soldater mon kunne have været udsat for, så eneste udvej de så, simpelthen var at voldtage en 14 årig for derefter at slå hende og familien ihjel?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites