Jump to content
Landmanden

Firmabil i Sverige job i Danmark/Sverige

Recommended Posts

Skriver i reelt, at det er totalt latterligt at få stillet en firmabil til rådighed? Min situation er: 1) Jeg er dansk ansat i et dansk firma på dansk kontrakt 2) Jeg bor i Malmö 3) Jeg arbejder hovedsageligt i Sverige (har ca. 3-5 dage på kontoret i DK pr md) 4) Jeg får stillet en svensk firmabil til rådighed (som må benyttes privat) Hvordan beskattiges jeg? I DK eller SE og hvad med bilen?
Du bliver beskattet efter de regler jeg listede tidligere. Se linket for mere specifikke priser og hvad du ca bliver beskattet af. Da det det din danske arbejdsplads der stiller bilen til rådighed, så vil du blive beskattet i DK da denne bil betragtes som "løn"...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Skriver i reelt, at det er totalt latterligt at få stillet en firmabil til rådighed? Min situation er: 1) Jeg er dansk ansat i et dansk firma på dansk kontrakt 2) Jeg bor i Malmö 3) Jeg arbejder hovedsageligt i Sverige (har ca. 3-5 dage på kontoret i DK pr md) 4) Jeg får stillet en svensk firmabil til rådighed (som må benyttes privat) Hvordan beskattiges jeg? I DK eller SE og hvad med bilen?
Der er på det setup, så vidt jeg ved, mulighed for at Skatteverket vil kræve du bliver beskattet i Sverige. Jeg er ikke nok inde i den slags lovgivning, men den lugter ret meget af det. Det vil sige, at du slet ikke skal betale skat i Danmark, men Sverige. Jeg vil nok anbefale at din arbejdsgiver kontakter nogle der har forstand på det og rådgiver mere specifikt om det. Jeg kan godt sende dig et telefonnummer og en kontaktperson, hvis det har interesse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

@ Mikkel, det har stor interesse. Har talt med SKAT + skatteverket og begge siger jeg skal betale svensk skat på ovenstående setup, men jeg (og min kommende arbejdsgiver) kan ikke finde ud af hvad det betyder for mig... Men dette skal naturligvis afklares inden der skrives kontrakt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
@ Mikkel, det har stor interesse. Har talt med SKAT + skatteverket og begge siger jeg skal betale svensk skat på ovenstående setup, men jeg (og min kommende arbejdsgiver) kan ikke finde ud af hvad det betyder for mig... Men dette skal naturligvis afklares inden der skrives kontrakt...
Er det så på baggrund af at du hovedsagligt skal køre i Sverige?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, firmaet har ingen afdelinger i Sverige. Det er min kæreste der har fået jobbet. Hun skal køre rundt til svenske leverandører og give dem info så de kan sælge det danske firmas produkter. Hun refererer direkte til direktøren i firmaet i DK og har ingen svenske overordnede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har skrevet en PM til dig med info.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites