larscph 18 Anmeld indhold Skrevet August 6, 2006 Mens jeg så går og venter på vores nye bil har jeg luret lidt rundt på DVD/MP3 løsninger der kan integreres med MFD2'en og faldt over den her løsning fra Dietz: http://jd-carparts-shop.de/shop/product_info.php?info=p34_DVD-85700-inkl--Steuerung--ber-MFD2-RNS-2.html http://www.dietz.biz/ENG/00000097080811504/index.html Den ser jo rimelig nice ud.... Er der nogen der har set/prøvet den i funktion? Og hvor bøvlet er det mon at montere - der skal så vidt jeg kan se trækkes et enkelt kabel fra midterkonsollen om til hvor man nu placerer interfaceboks+DVD (som praktisk nok kan monteres bagi bilen somewhere). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2006 Hej Lars. Jeg er interesseret i at høre om du kom videre med projektet. Jeg overvejer selv at montere storebroderen (hedder det vel når det er en ældre model :)) i Passat'en. (http://jd-carparts-shop.de/shop/product_info.php?info=p35_DVD-85700-inkl--Steuerung--ber-VW-Seat-Skoda-MFD.html) Men er i tvivl om: 1) Den lægger beslag på stikket til CD-veksleren. 2) Hvor langt kablet er der går fra interface-boksen til headunit'en alternativt til CD-boksen. 3) Hvilke funktioner der kan styres fra headunit'en. 4) Hvor godt USB-porten er integreret i enheden - altså styring af den, og om den kan læse film osv direkte fra en USB-nøgle. Ved godt at alle svar ikke nødvendigvis kan overføres til en MFD(1), men derfor kunne de nu være meget interessante alligevel. Mvh. Frank. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2006 Jeg venter jo stadig - utålmodigt - på at få min nye bil, så jeg er ikke kommet videre med det her endnu. Men jeg regner nu bestemt med at prøve det når jeg får den - forhåbentlig kun 3-4 uger endnu. Har faktisk bestilt det dér kit hos JD-Carparts, men det har så indtil videre været en uge undervejs og han siger han HAR sendt det.. hrmmm.. man får altid skumle anelser af den slags. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2006 Har faktisk bestilt det dér kit hos JD-Carparts' date=' men det har så indtil videre været en uge undervejs og han siger han HAR sendt det.. hrmmm.. man får altid skumle anelser af den slags.[/quote']Har du ikke fået et Track&Trace-nummer? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2006 Jeg venter jo stadig - utålmodigt - på at få min nye bil, så jeg er ikke kommet videre med det her endnu. Men jeg regner nu bestemt med at prøve det når jeg får den - forhåbentlig kun 3-4 uger endnu. Har faktisk bestilt det dér kit hos JD-Carparts, Ok. Har du så fravalgt DVB-T-tuneren? Min plan var at smide DVD'en efter DVB-T'en. Det kunne være rigtig smart eftersom de becgge lader sig betjene fra head-unit'en, men jeg tvivler på at DVB-T'en kan videresende kommandoerne til DVD'en. Fjernbetjeningen slipper man nok ikke helt for alligevel, men så er der jo ingen grund til at vælge lige netop dén DVD-afspiller når man kan få en med 6-veksler til 1800 dkk. men det har så indtil videre været en uge undervejs og han siger han HAR sendt det.. hrmmm.. man får altid skumle anelser af den slags. Hmmm. Mon ikke det dukker op? Syntes i øvrigt at det er vildt at JD-carparts kun skal have ~3000dkk for sættet, mens f.eks. acb.no skal have ~5000dkk, hvortil man yderligere risikerer told. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2006 Har du ikke fået et Track&Trace-nummer? Det har jeg så brugt 14 dage på at få ud af manden.. Han spillede tysk-fornærmet over at jeg efter at have rykket for det tre gange hvor han lovede at han nok skulle sende det filede en complaint hos PayPal. Truede med hans advokat og jeg var bare en mega svindler og havde jo modtaget mine sager og ville bare snyde ham for hans penge. Men nu har jeg da fået et T&T nummer fra ham og kan ringe til postDK i morgen og spørge - han siger nu - at det tyske postvæsen siger pakken er i DK. Nu må vi se.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2006 Ok. Har du så fravalgt DVB-T-tuneren? Jeps.. DVD + MP3. Umiddelbart har TV ikke interesse. DVB-T'en kan videresende kommandoerne til DVD'en. Fjernbetjeningen slipper man nok ikke helt for alligevel' date=' [/quote'] Som jeg læser det skulle den kunne styres fuldstændig via MFD2 interfacet, så håber meget det holder i praksis. Det var grunden til at det netop var dén løsning jeg valgte. Yes.. Det er meget billigere i Tyskland. Der er et par til i Tyskland der sælger det - også meget billigere end abc.no. Indtil videre anbefaler jeg en anden webshop end JD.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret September 7, 2006 Yes.. Det er meget billigere i Tyskland. Der er et par til i Tyskland der sælger det - også meget billigere end abc.no. Indtil videre anbefaler jeg en anden webshop end JD.... Tror jeg vil bestille det hos www.navisys.de i stedet... De har samme pakke til 399€, og leverer med UPS. Kan se på vagcars.dk, at der er nogen der har købt ved dem af flere omgange uden problemer. Du har vel ikke nogen steder set hvor langt kablet man får leveret, er? Er spændt på om jeg kan montere boksen i bagagerummet, hvor CD-veksleren også sidder, eller om den skal være i kabinen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 9, 2006 JD-Carparts Jeg må på det kraftigste fraråde at handle i den webshop Historie kort: 21. august bestiler og betalte et kit som det jeg linker til ovenfor, betaler manden EUR 417:- via PayPal. Han sender mig en faktura og skriver at varene er afstendt 28. august Rykker ham første gang for pakken. Får intet svar. 30. august Rykker ham igen, han svarer med det samme at pakken er sendt den 21. august. Han oplyser ikke noget Track&Trace nummer. Beder ham eftersøge pakken/give mig et TT nummer - han skriver tilbage at han vil undersøge det hos den tyske post. 5. september Rykker igen. Intet svar. Jeg åbner sagen via PayPal's complaintsystem. Det virker øjeblikkeligt: Han går helt i selvsving og truer med bål og brand og hans advokat. Efter lidt halv-ophedet mailkorrespondance sender han mig endelig hvad han siger er et TrackTrace nummer. Jeg forsøger at anvende nummeret på Post DK's hjemmeside, men det er ikke gyldigt. Ringer til Post DK og får at vide at nummeret ikke er et TrackTrace nummer, formatet er ganske enkelt ikke korrekt. Det skriver jeg til ham, og han svarer at det er det nummer der findes. Han siger desuden nu, at posten i Tyskland siger at pakken er i Danmark og de ikke kan søge den videre. Jeg beder ham derfor faxe mig en kopi af kvitteringen for forsendelse af pakken, så vil jeg kontakte Post DK igen. 8. september Efter afskillige rykkere skriver han, at han har forsøgt at faxe den 3 gange men at hans faxsystem åbenbart ikke understøtter at sende fax til udlandet (red.: WTF??!?). Jeg har nu skrevet tilbage at jeg har brug for at modtage den kvittering nu da jeg som bekendt ikke har modtaget de varer jeg har betalt for. Samtidig også anført at sørger han ikke for at faxe den til mig senest på Mandag 11.september kl 16.30 er jeg nødt til at eskalere sagen hos PayPal (tilsyneladende det eneste han har respekt for). Fortsættelse følger. Men jeg vil aldrig købe så meget som en stik i den butik - det her er simpelthen for langt ude. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 9, 2006 Historie kortHan er da en gøgler...*øv* Og hans undskyldninger er for langt ude - du skal bare se at få sat gang i maskineriet via PayPal. Det er typer som ham der ødelægger nethandel. :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret September 10, 2006 Jeg må på det kraftigste fraråde at handle i den webshop Historie kort: 21. august bestiler og betalte et kit som det jeg linker til ovenfor, betaler manden EUR 417:- via PayPal. Han sender mig en faktura og skriver at varene er afstendt 28. august Rykker ham første gang for pakken. Får intet svar. 30. august Rykker ham igen, han svarer med det samme at pakken er sendt den 21. august. Han oplyser ikke noget Track&Trace nummer. Beder ham eftersøge pakken/give mig et TT nummer - han skriver tilbage at han vil undersøge det hos den tyske post. 5. september Rykker igen. Intet svar. Jeg åbner sagen via PayPal's complaintsystem. Det virker øjeblikkeligt: Han går helt i selvsving og truer med bål og brand og hans advokat. Efter lidt halv-ophedet mailkorrespondance sender han mig endelig hvad han siger er et TrackTrace nummer. Jeg forsøger at anvende nummeret på Post DK's hjemmeside, men det er ikke gyldigt. Ringer til Post DK og får at vide at nummeret ikke er et TrackTrace nummer, formatet er ganske enkelt ikke korrekt. Det skriver jeg til ham, og han svarer at det er det nummer der findes. Han siger desuden nu, at posten i Tyskland siger at pakken er i Danmark og de ikke kan søge den videre. Jeg beder ham derfor faxe mig en kopi af kvitteringen for forsendelse af pakken, så vil jeg kontakte Post DK igen. 8. september Efter afskillige rykkere skriver han, at han har forsøgt at faxe den 3 gange men at hans faxsystem åbenbart ikke understøtter at sende fax til udlandet (red.: WTF??!?). Jeg har nu skrevet tilbage at jeg har brug for at modtage den kvittering nu da jeg som bekendt ikke har modtaget de varer jeg har betalt for. Samtidig også anført at sørger han ikke for at faxe den til mig senest på Mandag 11.september kl 16.30 er jeg nødt til at eskalere sagen hos PayPal (tilsyneladende det eneste han har respekt for). Fortsættelse følger. Men jeg vil aldrig købe så meget som en stik i den butik - det her er simpelthen for langt ude. Ellers kontakt din bank og sig du er offer for net fraud.. Afhængig af prisen, så er det heldigvis ikke dig der skal dække hele gildet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2006 Ellers kontakt din bank og sig du er offer for net fraud.. Afhængig af prisen' date=' så er det heldigvis ikke dig der skal dække hele gildet.[/quote'] Jeg det overvejede jeg også. Det ser dog ud til at PayPal selv har en ret hurtig ekspeditionstid og på samme måde tilbagefører pengene. Og da sælger tilsyneladende ikke har en kvittering for at have sendt pakken vil jeg da gå ud fra at der ikke blive de store problemer. Det er nu i øvrigt første gang jeg nogensinde er blevet snydt ved net-handel, og jeg har nu da faktisk handlet en del den vej. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Nu kom pakken sørme! Endda med korrekt indhold... Jeg får nedenstående hvis jeg tracker pakkeslippen hos PostDK. Sjovt... 6. september var sørme datoen hvor jeg åbnede sagen hos PayPal fordi jeg ikke kunne forstå at pakken endnu ikke var modtaget for han sagde han havde sendt den 21. august..... Dato Kl. Registrering 6. september 2006 19:12 Registreret i udlandet 8. september 2006 00:39 Registreret i udlandet 8. september 2006 01:04 Afsendt til DANMARK 8. september 2006 17:44 Ankommet til DANMARK 8. september 2006 17:55 Ankommet til 705 Taulov Pakkecenter 11. september 2006 07:02 Ankommet til omdeling 1501 Vesterbro Erhverv / Pakke 11. september 2006 10:12 Udleveret til liberalt erhverv Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Dato Kl. Registrering 6. september 2006 19:12 Registreret i udlandet 8. september 2006 00:39 Registreret i udlandet 8. september 2006 01:04 Afsendt til DANMARK 8. september 2006 17:44 Ankommet til DANMARK 8. september 2006 17:55 Ankommet til 705 Taulov Pakkecenter 11. september 2006 07:02 Ankommet til omdeling 1501 Vesterbro Erhverv / Pakke 11. september 2006 10:12 Udleveret til liberalt erhvervDet siger jo alt om hvilken plattenslager han prøvede at være...*suk* Fedt at lyve dig op i ansigtet.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Det siger jo alt om hvilken plattenslager han prøvede at være...*suk* Fedt at lyve dig op i ansigtet.... Bestemt ja. Og det er ikke posten der har snølet. Der var jo en pakkeseddel på pakken fra Deutsche Post der er også skrevet 6.9.2006 og hans signatur på.. Såeeh.. Føj for en svindler sig jeg bare! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Bestemt ja. Og det er ikke posten der har snølet. Der var jo en pakkeseddel på pakken fra Deutsche Post der er også skrevet 6.9.2006 og hans signatur på.. Såeeh.. Føj for en svindler sig jeg bare! Øv øv... Men det kunne jo være, at du bare havde sagt "det var da mystisk ... nå ja..." og så havde glemt alt om det. Elleeeeer! Hvad regner han med at få ud af det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Øv øv... Men det kunne jo være, at du bare havde sagt "det var da mystisk ... nå ja..." og så havde glemt alt om det. Elleeeeer! Hvad regner han med at få ud af det? Ingen anelse.. Det er virkelig mærkeligt. Det eneste han opnår er da at man bliver totalt arrig. Anyway, så har jeg lige kigget lidt på sættet. Og tror sagtens det kan monteres med DVD spillen bag i bilen. Der følger et forlænger kabel med til selve remote-control forbindelsen til DVD afspilleren. Så vidt jeg kan se det skal den lille boks og det "store" kabel fedtes ind bag MFD2'en foran i bilen. Udover det jeg har fået leveret skal man så ha' fat i et videokabel + et stereolydkabel i passende længde som så skal trækkes sammen med forlænger kablet om bag i bilen. Og så burde det jo bare spille! Så skal jeg bare hitte ud af smarteste føringsvej igennem kabinen om bag i bilen - eller - ender nok med at sætte en der har forstand på den slags til at montere det for mig. Vedlægger lige et billede så det skulle være til at se hvad jeg taler om. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Ikke for at ødelægge stemningen..men vi har dvd bag i vores BMW og den er ALDRIG blevet brugt. Har end ikke forsøgt at tænde den for at se at den virker.. Da vi fik bilen var det mega sejt, men idag jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal bruge den til.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Ikke for at ødelægge stemningen..men vi har dvd bag i vores BMW og den er ALDRIG blevet brugt. Har end ikke forsøgt at tænde den for at se at den virker.. Da vi fik bilen var det mega sejt' date=' men idag jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal bruge den til..[/quote'] Hmmmm - få nogle børn... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Ikke for at ødelægge stemningen..men vi har dvd bag i vores BMW og den er ALDRIG blevet brugt. Har end ikke forsøgt at tænde den for at se at den virker.. Da vi fik bilen var det mega sejt' date=' men idag jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal bruge den til..[/quote'] Well, det ved jeg nu nok :) mp3 og musikvideo DVD'er... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Well' date=' det ved jeg nu nok :) mp3 og musikvideo DVD'er...[/quote'] Præcist.. Det er meget primært MP3 jeg ønsker.. Og det skulle så gerne være fuld integereret med resten af bilen. En iPOD havde været en mulighed, men syntes faktisk det er mindst lige så smart at kunne smide en DVD skive fylde med musik i. Det at kunne se film er vel mere for sjov, men faktisk sker det ind imellem at Heidi har en times ventetid eller noget i København inden jeg får fri - så er det jo bare at smide 4 afsnit af Buffy på en DVD, så er hun underholdt så længe ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Anyway' date=' så har jeg lige kigget lidt på sættet. Og tror sagtens det kan monteres med DVD spillen bag i bilen. Der følger et forlænger kabel med til selve remote-control forbindelsen til DVD afspilleren. Så vidt jeg kan se det skal den lille boks og det "store" kabel fedtes ind bag MFD2'en foran i bilen.[/quote'] Super! Det ville være den bedste løsning, så man ikke har folk siddende og sparke til boksen under sædet. Ok ... På bestillingsformen hos navisys kan man vælge cinch(?) kabler på op til 5 meter, så tror næsten et sådant følger med :) Hmm, jeg havde en skummel plan om at installere det selv ... Det har jeg gjort indtil videre, men er ikke meget for at skulle til at pille i ledningsnettet, selvom det kun er strømmen der skal nuppes... Men nu må vi se hvor (u)overskuelig opgaven bliver, når det dukker op... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Super! Det ville være den bedste løsning' date=' så man ikke har folk siddende og sparke til boksen under sædet.[/quote'] Helt sikkert... Og nu har jeg netop bestilt bilen uden CD Changer fordi jeg ville have den anden løsning her. Desuden nægter jeg at betale 3000 kroner for en CD-Changer der ikke engang kan spille MP3?!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Helt sikkert... Og nu har jeg netop bestilt bilen uden CD Changer fordi jeg ville have den anden løsning her. Desuden nægter jeg at betale 3000 kroner for en CD-Changer der ikke engang kan spille MP3?!? Ja, det er utroligt ... syntes også det er underligt, at MFD ikke kan spille almindelig CD i bilen. Normalt vil navi-CD'en selvfølgelig sidde der, men når nu der er en fejl i CD-indgangen på MFD'en, kunne det være rart at have muligheden for at vælge. Smart.. Jeg må så nok bestille dem seperat - men det kan vel ikke undre med den fantastiske leverandør jeg fik fundet mig. Gad vide hvor langt det skal være?? Edit: Hm.. 5 meter til 89' date='- dkk hos [url']http://www.av-connection.dk/?PNo=07-185&PVer=0&ML1=1&ML2=1&ML3=73&ML4=45 burde kunne gøre det. Jeg har også valgt 5 meter - det er sikkert for meget, men vil hellere stå med en meter i overskud, end i underskud. Og så bemærkede jeg, at de sender med fra navisys er et skærmet kabel ... ved ikke om det er nødvendigt, men måske værd at undersøge, så du ikke får trukket alle kabler, og så har støj i lyd eller billede efterfølgende... Mjaeh - det er også mest det jeg ikke vil rode med. Ikke at det behøver være specielt kompliceret - men tænk nu hvis man fik smadret noget! Der er i øvrigt fire løse ledninger på interface kablet: sort' date=' rød, blå, gul - gad vide om det matcher farverne i bilen. Og så skal man også lige ha' fundet permanent og switched 12V bag i dytten til DVD-spillen.[/quote'] Jeg tror ikke du må gå ud fra farverne i bilen. Jeg turde i hvertfald ikke - så hellere måle sig frem. Jeg kan i værste fald tage 12V permanent fra den ekstra udgang bag i bilen ... Men switched er jeg i tvivl om ... går ud fra at du med switched mener at den giver 12V afhængig af tændingsnøglens position? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Og så bemærkede jeg' date=' at de sender med fra navisys er et skærmet kabel ... ved ikke om det er nødvendigt, men måske værd at undersøge, så du ikke får trukket alle kabler, og så har støj i lyd eller billede efterfølgende...[/quote'] Rigtig nok... Tror jeg hopper på et skærmet også det ville som du siger være rigtig surt hvis der var støj på efter man havde trukket det... Ja.. Men hvilken farve skal så forbindes til hvad mon... Har lige spurgt ham der fætter JD-Carparts, måske han kan sige noget fornuftigt. Yes præcist... Til DVD spilleren er der brug for det. Går det helt galt kan den jo nok trækkes omme forfra, men det ville jo være lettest hvis den var der allerede og man kunne jo godt forestille sig at den var der til brug til en CD-Changer. Gad vide om det er til at skaffe en ledningsdiagram noget sted.. hmmm... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites