Jump to content
Gio

Hverdags-billeder fra Skåne

Recommended Posts

Findes der egentlig vandfald i Skåne? Nedenstående to er Bornholm hvor vi holdt ferie i sidste uge' date=' men med alle de klipper kunne det jo godt se helt skånsk ud. [/quote'] Ih... Får helt hjemve efter naturen på min fødeø:o Hvor er billederne taget henne på bornholm?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ih... Får helt hjemve efter naturen på min fødeø:o
Ja... Det er altså noget ganske særligt derovre. Jeg syntes egentlig mest det er den store alsidighed i naturen på det lille område Bornholm dækker der er fantastisk. Og så at der er lidt "vild" natur som man ikke rigtig finder mange andre steder i Danmark.
Hvor er billederne taget henne på bornholm?
De er taget i Døndalen - http://www.danmarksnaturfond.dk/dondalen.htm - der heldigvis blev solgt til Danmarks Naturfond i stedet for et stenbrudsfirma. Danmarks højeste vandfald - 20 meter, hele 2 meter højere end Forsaker i Skåne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja... Det er altså noget ganske særligt derovre. Jeg syntes egentlig mest det er den store alsidighed i naturen på det lille område Bornholm dækker der er fantastisk. Og så at der er lidt "vild" natur som man ikke rigtig finder mange andre steder i Danmark.
Lars...du bør tage en tur rundt på Öland, hvis du vil have en naturmæssig "wow"-oplevelse ikke så langt fra Malmö. I kid you not...:thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lars...du bør tage en tur rundt på Öland, hvis du vil have en naturmæssig "wow"-oplevelse ikke så langt fra Malmö. I kid you not...:thumbup:
Det er noteret... Tak... :thumbup: Derudover tror jeg nu nok at næste ferie blive noget der inkluderer "solgaranti" og dermed er skandinavien nok i det store hele udelukket. Men Öland er noteret på listen over places-to-see ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Öland er skønt, men noget helt særligt og meget flad. Så dér skal du ikke forvente nogle vandfald. Tag derover sidst i maj eller beg. af juni og se kæmpemarker fulde af vilde orkideer. Det er et syn, man ikke glemmer lige med det samme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fandt lige hurtigt kameraet frem her til morgen og nuppede en solopgang lige uden for huset. Nr 2 er et eksempel på hvad man kan få ud af lidt photoshop :rolleyes: Kvaliteten er ikke for god pga komprimeringen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt nok dejligt vejr! Mens vi sidder under den store solparasol på terassen nyder andre deres nye græsplæne og livet som byhunde i Malmö SOL01.jpg Pyha siger Sif... SOL02.jpg Det var bare alt for varmt for længe der midt i solen... SOL03.jpg Simbea derimod tager lige ti minutter til SOL04.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gio - hvad indstillinger og linse brugte du?
Damn...kan jeg ikke lige huske på stående fod. Men det blev faktisk taget med et consumer-cam DMC-FZ20...så der er kun én linse at arbejde med ;) Men....optisk er vi vist ude i omkring 12x zoom (ca. 400mm mener jeg vi lander på, hvis vi omregner til 35mm-standard) - eksponerings-tid otte sekunder - selvf. på stativ :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites