Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2007 Prøver sku lige igen:eek: Nu kan det være der, men nu er det også beskåret så meget at det ikke er noget værd Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2007 Nu prøver jeg lige med et billede taget på västra hamnen: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2007 Jeg fandt et par sommerbilleder fra sidste år nede omkring Trelleborg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carsten Olsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2007 Hallo, er der ikke nogen der vil forklare hvordan man ændre størrelsen på de billeder man vil downloade????? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2007 Shit det havde jeg vist ikke lige forstand på Gio kan du gøre noget her?Fortæl mig hvad det er du vil have mig til...så kigger jeg på det :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2007 Fortæl mig hvad det er du vil have mig til...så kigger jeg på det :th2: Du reagerede jo for langsomt, så jeg prøvede selv, med noget svingene resultat:rolleyes: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carsten Olsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2007 Hallo' date=' er der ikke nogen der vil forklare hvordan man ændre størrelsen på de billeder man vil downloade?????[/quote'] Ja hvad mon. :th2: :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2007 Ja hvad mon.Jeg quote´de Lars, og ikke dig. Havde jeg valgt at begive mig i kast med oplæringen af dig, så havde jeg nok besvaret dit indlæg. Præcis som nu..... Der er en del online-værktøjer der kan hvad du spørger efter. http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&aq=t&ie=UTF-8&rls=GGLJ,GGLJ:2006-40,GGLJ:en&q=how+to+resize+pictures Men det nemmeste er at gøre det selv, hvis man ved hvordan man bruger et billedbehandlingsprogram. Desuden er det pokkers svært at vejlede folk i noget, når de ikke fortæller hvilket program de sidder med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2007 Her kommer lige et par billeder fra vores sommerferie. ( prøver lige med det TinyPic- nowet) Det første billede var hvad der mødte os, da vi kørte ind i Skåne efter en uge i Varberg, Halland med regn hver evig eneste dag... Skåne er smukt!! og UH hvor følte vi os velkomne... det var på den korte tur gennem Skåne og hjem til Malmö at vi fik brug for vores sommertøj! Tja, resten af billederne er nu ikke som sådan af Skåne, men mere fra en Älg-park i Halland, men siden elge nu også findes i Skåne, så tænkte jeg at det ikke gjorde det store hvis de lige kom med... Og så er de dyr SÅ underlige at se på! Edit: Nå, billederne ser ikke lige helt tydelige ud... aner ikke lige hvad jeg gør forkert... og puha, de er store! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CoolAIR 10 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2007 Ikke desto mindre er det sidste elg-billede rigtigt godt! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2007 Ikke desto mindre er det sidste elg-billede rigtigt godt! :th2: Jo tak, godt der er kommet et godt billede ud af den tur... Vi kørte 110 km hver vej for at finde de sære dyr. Da det regnede hele ugen fandt vi dem gennemblødte ( ligesom os selv efter at have travet rundt efter dem ) og allesammen sovende i en fjern krog af "parken".... Lyspunktet var dog at der var to små elgkalve som var yderst nuttede... Nuttetheden sluttede brat da den ene rejste sig, sked og derefter lagde sig i det... nammenam! Derefter varmede vi os inde i Verdens Største Elg-souvenir-butik ;) Men det er nogle sære og imponerende underlige dyr som det kun kan anbefales at se live... de skulle efter sigende være kæmpe store, men det kan jeg ikke rigtigt udtale mig om, da vi kun så dem liggende :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2007 Jo tak, godt der er kommet et godt billede ud af den tur... Vi kørte 110 km hver vej for at finde de sære dyr. Da det regnede hele ugen fandt vi dem gennemblødte ( ligesom os selv efter at have travet rundt efter dem ) og allesammen sovende i en fjern krog af "parken".... Lyspunktet var dog at der var to små elgkalve som var yderst nuttede... Nuttetheden sluttede brat da den ene rejste sig, sked og derefter lagde sig i det... nammenam! Derefter varmede vi os inde i Verdens Største Elg-souvenir-butik ;) Men det er nogle sære og imponerende underlige dyr som det kun kan anbefales at se live... de skulle efter sigende være kæmpe store, men det kan jeg ikke rigtigt udtale mig om, da vi kun så dem liggende :) Ku du give adressen til det sted? Vi er ivrige efter den slags. Her kommer en indrømmelse vi købte faktisk en tøj elg i Göteborg som vi har døbt Helge, der ligger i bilen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2007 Ku du give adressen til det sted? Vi er ivrige efter den slags. Her kommer en indrømmelse. vi købte faktisk en tøj elg i Göteborg som vi har døbt Helge' date=' der ligger i bilen.[/quote'] Haha Vi kørte også rundt i skovene omkring Nösslinge og kaldte på Elly og Helge, men vi så kun rådyr :o Faktisk vil jeg ikke helt anbefale parken, da det ikke var særlig stort og bare med 6 dyr ( hmm, de skriver 9 på deres hjemmeside, men det stemmer vist ikke helt med hvad vi så...) og en minimal udstilling. Jeg har hørt om andre steder hvor man kører i bus ind igennem en park og ser dyrene i deres mere naturlige miljø. Prisen er selvfølgelig en forskel, vi gav 70 SEK pr person og busturene koster vist omkring 400 SEK... Det sted vi besøgte ligger ved Ljungby i Småland, lige ved en afkørsel http://www.laganland.se/ Butikken var også ok, specielt hvis man er til små perverse elgfigurer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2007 Kør mod Småland, og kig langs vildt-stängslet når i kommer lidt deropad. Så er der næsten garanti for elg. Og de er ikke små, skal jeg hilse at sige *brr* Og kør ordentligt deroppe/inde - en elg på kørebanen er ikke noget man skal ønske sig - men hverdag mange steder i vores dejlige land. Her en situation fra Norge, hvor en mindre elg blev påkørt: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2007 Kør mod Småland' date=' og kig langs vildt-stängslet når i kommer lidt deropad. Så er der næsten garanti for elg. Og de er [i']ikke små, skal jeg hilse at sige *brr* Og kør ordentligt deroppe/inde - en elg på kørebanen er ikke noget man skal ønske sig - men hverdag mange steder i vores dejlige land. Her en situation fra Norge, hvor en mindre elg blev påkørt: Puha da! Det ser ikke sjovt ud... På/ved/i den der park var der sådan nogle facts om påkørsler... Mener det sker 7 gange om dagen i Sverige, og man har pligt som billist til at ringe ind hvis man ser noget stort på vejen, helt ned til ørne og store fugle... De skrev også at de fleste påkørsler sker i maj/juni hvor elg-mødrene frastøder deres 1 år gamle kalve, da de har fået nye, og de små kalve så strejfer rundt og forvilder sig ud på kørebanerne... Det farlige ved en elg er, at man rammer benene, hvorefter den er så smart indrettet at det tungeste på elgen, dens krop, oftest ramler igennem ruden på personbiler... man skal bestemt ikke spøge med at ramme sådan en sag! Sorry - det var vist off topic :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kress & Betina 10 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2007 Bron by night !! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carsten Olsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2007 Jeg quote´de Lars, og ikke dig. Havde jeg valgt at begive mig i kast med oplæringen af dig, så havde jeg nok besvaret dit indlæg. Præcis som nu..... :fight:Rolig nu:rolleye: klaphat, ambulancen er på vej:th2: , hvem har pisset på din sukkermad her til morgen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2007 :fight:Rolig nu:rolleye: klaphat' date=' ambulancen er på vej:th2: , hvem har pisset på din sukkermad her til morgen.[/quote']Behøver jeg kommentere? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret August 12, 2007 http://www.picnik.com/ Et fremragende online billedredigeringsside, hvor man blandt andet kan resize og croppe sine billeder så de ikke fylder for meget herinde.. Bare et godt råd = brug det! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 12, 2007 http://www.picnik.com/ Et fremragende online billedredigeringsside, hvor man blandt andet kan resize og croppe sine billeder så de ikke fylder for meget herinde.. Bare et godt råd = brug det! :)Tak Mikkel :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2007 Og nu tilbage til billeder fra Skaane! Vi var en tur ude i Skaanes Djurpark i dag i det dejlige vejr. Mere her: http://www.landligt.dk/sverige/djurpark2.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CoolAIR 10 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2007 Pæn missekat ;) (fundet på Google) Eurasisk Los (Lynx Lynx): Den Eurasiske los er et kraftfuldt dyr, der er kendt for at liste sig ind på byttedyr der er op til dobbelt så store som den selv, og kvæle dem med et kraftigt greb i struben. Lossen jager gemser og rådyr, fortrinsvis som nattejæger. Lossen dræber undertiden også kronhjort. Fine billeder i øvrigt. Hvad var det for en slange du havde taget billede af? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2007 Fine billeder i øvrigt. Hvad var det for en slange du havde taget billede af? Det er såmænd noget så fredeligt som en snog - Natrix natrix, der stod sådan meget nysgerrigt og kiggede ud på os gennem glasruden. Fra www.skovognatur.dk: "Større snoge jager især frøer og tudser. Snogen svømmer elegant i vandet på jagt efter frøer, men ses også jage langs søbredden. Når den er tæt på byttet, bruger den sin lugtesans til at opspore det." Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret August 14, 2007 Kør mod Småland' date=' og kig langs vildt-stängslet når i kommer lidt deropad. Så er der næsten garanti for elg. Og de er [i']ikke små, skal jeg hilse at sige *brr* Og kør ordentligt deroppe/inde - en elg på kørebanen er ikke noget man skal ønske sig - men hverdag mange steder i vores dejlige land. Her en situation fra Norge, hvor en mindre elg blev påkørt: Jeg har så lige være i Småland hvor elgene skulle gå i baghaven.. og tror I jeg så nogen? Nej, det er nemlig rigtigt, men nogle andre så 4 styk lige efter vi var kørt forbi.. såååå man kan godt "undgå" at se dem der. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 14, 2007 Jeg har så lige være i Småland hvor elgene skulle gå i baghaven.. og tror I jeg så nogen? Nej' date=' det er nemlig rigtigt, men nogle andre så 4 styk lige efter vi var kørt forbi.. såååå man kan godt "undgå" at se dem der.[/quote']Jeg føler mig mere og mere priviligeret ;) På sit sätt, så er det vel ok at myggene hader mig & elgene elsker mig? :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites