Jump to content
Gio

Dansker smittet med havkolera i Øresund

Recommended Posts

Dansker smittet med havkolera 04-08-06: 16:39 | af: jely En 62-årig mand er smittet og indlagt med kolera, efter at han fiskede i Øresund, oplyser Sundhedsstyrelsen. Det er årets første tilfælde i Danmark, men flere svenskere er allerede blevet smittet.Problemet er høje havtemperaturer, som får antallet af kolerabakterier til at stige i vandet. Bornholm tjekker ekstra for kolera Trods det danske tilfælde af kolera siger myndighederne fortsat o.k. til, at folk tager sig en svømmetur. Badning er sammen med fiskeri de typiske smitteveje. "I almindelighed skal man fortsætte med at bade," siger overlæge i Sundhedsstyrelsen Tove Rønne, der oplyser, at det er ganske få personer, der skal være på vagt. Det gælder folk med kroniske leverlidelser eller åbne sår. Der har tidligere været tilfælde af den særlige koleratype, og det har ifølge Sundhedsstyrelsen kostede livet for en person, der led af leukæmi. Ifølge Tove Rønne er kolerabakterien i vand ikke den, der findes i troperne, og som kan give kraftig diarre. Har man symptomer som betændelse i huden og høj feber efter en badetur, bør man søge læge, lyder det. Sundhedsstyrelsen havde her til eftermiddag ikke kendskab til, hvor hårdt ramt fiskeren er. Kilde: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4611864.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Noger andet er, hvad er det foregår på venstre side af øresund når man kører mod Danmark, der er et eller andet betonvæsen der stikker op af vandet, men kan ikke se hvad det skulle være, der er også anlid en masse pramme (staveplade) omkring?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Strandbadet i Falsterbo er totalt algefrit, klart og varmt vand. Og så vidt jeg ved er der heller ingen kolibaktusser. Jeg har i hvert fald masser af småsår (krasseåbne) og jeg fejler intet. Jeg har badet der hver eftermiddag i sidste uge og så sent som i går. Skønt sted.:thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites