cbpwr 10 Anmeld indhold Skrevet August 3, 2006 Hejsa. her til aften Torsdag 3/8, havde vi lidt fart på mod Helsingør (ca. 1.5km før Nivå afkørslen). Der stod så en og målte fart på motorvej-broen, der var så 2 æggeskaller som stoppede. Jeg kørte for stærkt, men de 2 æggeskaller havde travlt med nogle de allerede havde vinket ind. Mit spørgsmål er sker der noget nu, tager de foto af dem de ikke når at stoppe? Jeg tror det bare er en radar kontrol. Mon de registrere alle som der køre forstærkt eller kun dem de kan nå at stoppe? Prøvede engang i min danske bil, der var jeg også heldig, æggeskallen var påvej til en synder før mig :) hørte aldrig noget. -Claus- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 når de står med æggeskallerne er det fordi de bruger en radar og ikke et fotoudstyr. DU ER ALTSÅ DERFOR IKKE BLEVET TAGET I EN FOTOFÆLDE. Der ligger også en precedens sag på målinger sket med radar. Politiet skal dokumentere at de har kalibreret radaren/laseren korrekt inden opsættelse - Kan de ikke bevise at den er kalibreret korrekt er bøden ugyldig. Hvis du altså nægter overfor betjenten der stopper dig. Og du vel at mærke fastholder din historie i retten - Men du kan risikere at de kan bevise i retten at den er kalibreret korrekt. Husk, politiet er nogle .... de holder hånden over hinanden hvis de kan komme til det. Ja man kunne næsten sidestille dem med visse andre typer der også bærer rygmærker "mc politi" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites