Jump to content
koustrup

Nobeltorget...

Recommended Posts

Nu har jeg simpelthen søgt og søgt, og læst tons vis af tråde - men jeg mangler stadig svar på et par spørgsmål. Hvor langt ligger Nobeltorget til "hoved-banen" (tog) i gå afstand, cykel eller bus? Hvordan er området, er der ballade i weekenderne osv? Hvor langt er der til "centrum" / "strøget"? På forhånd tak!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja en mand blev skudt på Nobel torget for et års tid siden. :rolleyes: En bank blev røvet lige rundt om hjørnet for et år eller 2 siden. Afstand til centrum vil jeg skyde på omkring 3-4 km. Det tog ca 5 min i bil. Jeg boede selv lige ved Nobel torget og var glad for området. Der ligger et verdens klasse pizzaria lige derved St. Louis:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fingerpeg: Gå-afstand=20-25 min Cykel=10 min Bus=8 minJeg har intet oplevet, andet end et enkelt bankrøveri, og så de sædvanlige fulderikker i weekenderne. Men dem ser du jo alle steder i byen.Næsten det samme som ovenstående tider. Centralstationen ligger jo temmelig..øh...centralt :rolleyes:
Mente nok at det var dig som bor der ;-) Hmm... vi skulle helst have fundet noget i centrum, men så koster det vel også derefter..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det var på Möllevången...
Var ret sikker på der blev nakket en lige ude foran det forsamlingshus sjov ting agtigt noget der ligger på hjørnet af Lantmannagatan og Amiralsgatan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kvarteret skal jeg ikke kunne udtale mig om, men siden jeg sad og fedtede med Google Earth nyeste beta udgave, så checkede jeg lige og der er præcis 2,5 km fra Nobeltorget til Centralstationen... imponerede stykke software :D Desværre kan jeg ikke att. billedet til denne besked.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der ligger et verdens klasse pizzaria lige derved St. Louis:th2:
tjah.. jeg vil nu påstå den pizza jeg spiste i Milano sidste tirsdag var mange niveauer bedre.. :) Kender også et bar stykker i København der er bedre end St. Louis.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bus nr 5 Køre hver 10 minut om morgen
Det er kun i sommerperioden. Normalt kører de hvert 6. min. Derudover kører linie 35 også engang imellem. Altså, der er MASSER af busser der kører til centralen. Iøvrigt er det meget hurtigere at cykle. Jeg overhaler linie 5 hver dag. Max 7-8 min. fra Nobeltoget (naturligvis afhængigt af farten :laugh: )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og Mobilia's P-plads..... sagde moerke' date=' og jeg havde intet hørt den aften...[/quote'] Det siges også at lyden ikke er så kraftig når man står bag pistolen :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har jeg simpelthen søgt og søgt, og læst tons vis af tråde - men jeg mangler stadig svar på et par spørgsmål. Hvor langt ligger Nobeltorget til "hoved-banen" (tog) i gå afstand, cykel eller bus? Hvordan er området, er der ballade i weekenderne osv? Hvor langt er der til "centrum" / "strøget"? På forhånd tak!
Vi har boet i området siden marts i år, og er godt tilfredse :) Vi har ikke oplevet andet "ballade" end lidt små-råben ud på de små timer, fra et par visne stam-kunder fra REX... (som er en lokal bodega/pizzeria - noget i den stil...) Og det kan man jo ikke kalde ballade. Har indtryk af at det er et ganske fredeligt område, - så fredeligt som et byområde nu kan være. Og så er det altså ganske centralt, selv om det ikke ligger lige midt i centrum, er der som tidligere nævnt i andre indlæg, ikke ret langt ind til centralen eller centrum for den sags skyld... - Udover de andre nævnte busser, kører bus 32 også til centralen fra Nobeltorget, og fortsætter videre ud til stranden :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Og så er det altså ganske centralt' date=' selv om det ikke ligger lige midt i centrum, er der som tidligere nævnt i andre indlæg, ikke ret langt ind til centralen eller centrum for den sags skyld...[/quote']Ja...ti minutters gåtur til Möllan er perfekt. Vi undgår "larmen" derfra i weekenden, men kan hoppe derover på opstødene fra en citronvand. :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites