koustrup 10 Anmeld indhold Skrevet August 3, 2006 Nu har jeg simpelthen søgt og søgt, og læst tons vis af tråde - men jeg mangler stadig svar på et par spørgsmål. Hvor langt ligger Nobeltorget til "hoved-banen" (tog) i gå afstand, cykel eller bus? Hvordan er området, er der ballade i weekenderne osv? Hvor langt er der til "centrum" / "strøget"? På forhånd tak! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Tja en mand blev skudt på Nobel torget for et års tid siden. En bank blev røvet lige rundt om hjørnet for et år eller 2 siden. Afstand til centrum vil jeg skyde på omkring 3-4 km. Det tog ca 5 min i bil. Jeg boede selv lige ved Nobel torget og var glad for området. Der ligger et verdens klasse pizzaria lige derved St. Louis:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Nå ja, men altså kriminalitet kan man vel ikke undgå helt. Hmm... havde ellers opfattelsen af at det lå tæt på centrum, men så har jeg nok misforstået noget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Hvor langt ligger Nobeltorget til "hoved-banen" (tog) i gå afstand' date=' cykel eller bus?[/quote']Fingerpeg: Gå-afstand=20-25 min Cykel=10 min Bus=8 min Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Fingerpeg: Gå-afstand=20-25 min Cykel=10 min Bus=8 minJeg har intet oplevet, andet end et enkelt bankrøveri, og så de sædvanlige fulderikker i weekenderne. Men dem ser du jo alle steder i byen.Næsten det samme som ovenstående tider. Centralstationen ligger jo temmelig..øh...centralt Mente nok at det var dig som bor der ;-) Hmm... vi skulle helst have fundet noget i centrum, men så koster det vel også derefter.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Tja en mand blev skudt på Nobel torget for et års tid siden.Det var på Möllevången... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Det var på Möllevången... Var ret sikker på der blev nakket en lige ude foran det forsamlingshus sjov ting agtigt noget der ligger på hjørnet af Lantmannagatan og Amiralsgatan. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Hvordan er bus forbindelserne derfra så? Køre de hver 10 minut eller sådan noget? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Det var på Möllevången... Og Mobilia's P-plads..... sagde moerke, og jeg havde intet hørt den aften... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
macman 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Kvarteret skal jeg ikke kunne udtale mig om, men siden jeg sad og fedtede med Google Earth nyeste beta udgave, så checkede jeg lige og der er præcis 2,5 km fra Nobeltorget til Centralstationen... imponerede stykke software :D Desværre kan jeg ikke att. billedet til denne besked. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vtbs 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 bus nr 5 Køre hver 10 minut om morgen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Der ligger et verdens klasse pizzaria lige derved St. Louis:th2: tjah.. jeg vil nu påstå den pizza jeg spiste i Milano sidste tirsdag var mange niveauer bedre.. :) Kender også et bar stykker i København der er bedre end St. Louis. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 bus nr 5 Køre hver 10 minut om morgen Det er kun i sommerperioden. Normalt kører de hvert 6. min. Derudover kører linie 35 også engang imellem. Altså, der er MASSER af busser der kører til centralen. Iøvrigt er det meget hurtigere at cykle. Jeg overhaler linie 5 hver dag. Max 7-8 min. fra Nobeltoget (naturligvis afhængigt af farten ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Og Mobilia's P-plads..... sagde moerke' date=' og jeg havde intet hørt den aften...[/quote'] Det siges også at lyden ikke er så kraftig når man står bag pistolen :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Det siges også at lyden ikke er så kraftig når man står bag pistolen :D He he... det skal jeg lade være usagt...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 He he... det skal jeg lade være usagt...... Klart klart Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BayFyhr 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Nu har jeg simpelthen søgt og søgt, og læst tons vis af tråde - men jeg mangler stadig svar på et par spørgsmål. Hvor langt ligger Nobeltorget til "hoved-banen" (tog) i gå afstand, cykel eller bus? Hvordan er området, er der ballade i weekenderne osv? Hvor langt er der til "centrum" / "strøget"? På forhånd tak! Vi har boet i området siden marts i år, og er godt tilfredse :) Vi har ikke oplevet andet "ballade" end lidt små-råben ud på de små timer, fra et par visne stam-kunder fra REX... (som er en lokal bodega/pizzeria - noget i den stil...) Og det kan man jo ikke kalde ballade. Har indtryk af at det er et ganske fredeligt område, - så fredeligt som et byområde nu kan være. Og så er det altså ganske centralt, selv om det ikke ligger lige midt i centrum, er der som tidligere nævnt i andre indlæg, ikke ret langt ind til centralen eller centrum for den sags skyld... - Udover de andre nævnte busser, kører bus 32 også til centralen fra Nobeltorget, og fortsætter videre ud til stranden :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Og så er det altså ganske centralt' date=' selv om det ikke ligger lige midt i centrum, er der som tidligere nævnt i andre indlæg, ikke ret langt ind til centralen eller centrum for den sags skyld...[/quote']Ja...ti minutters gåtur til Möllan er perfekt. Vi undgår "larmen" derfra i weekenden, men kan hoppe derover på opstødene fra en citronvand. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites