Lynge 10 Anmeld indhold Skrevet August 2, 2006 Hvad er det lige der sker for Uefa, Milan er blevet dømt for at snyde i deres hjemmelige liga og har fået en straf, en meget mild straf men dog en straf. Hvad siger Uefa så, ja ok i må sku godt være med i Champions League:rolleye: http://ekstrabladet.dk/sport/udenlandsk_fodbold/international_fodbold/article215971.ece Har de fået hedeslag???? Næ de er bare lige præcis så bund korrupte som FIFA, Berlusconi må have haft den store penge pung fremme, både slap Milan for nogen videre straf i Italien nu slipper de også i Uefa, det er jo en skandale uden lige:mad: Hvordan kan man nogensinde tage Uefa´s fairplay kampanger seriøst efter det her, for hvis det her er i overensstemmelse med fairplay ja så er der sku noget jeg har misforstået. Puuhhh måtte lige ud med det, håber ikke jeg er den eneste det er dybt skuffet over Uefa´s håndtering af denne sag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2006 Var det Inter du holdt med Lars...... Ja , og nu bliver Juve's appel vel også til at de forbliver i Serie med lidt minus point :D :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2006 Var det Inter du holdt med Lars......QUOTE] Nej jeg holder med Liverpool. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2006 Jeg synes ikke det er iorden, at Milan er med i Champions League. De blev frataget 44 point som straf og det berettigede dem ikke til en plads i hverken Champions League eller UEFA Cup'en. Så jeg synes det er tyndt Så skal Juventus da også have lov til at spille Champions League... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2006 Nej det er det ikke..... men på den anden side har jeg ladet mig fortælle at intet konkret rent faktisk er bevist, og meget af det er indicier.... Men intet undrer mig når Berlusconi er i nærheden desværre.... han sponsorerer vel UEFA med et af hans mange firmaer..... Men ja.... de burde udelukke Milan , når nu de har fået lov at blive i Serie A Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2006 Jeg ved ikke hvad der præcist er blevet bevist og hvad der ikke er, og jeg gider ærlig talt heller ikke læse rets referatet for at finde ud af det og vi for helt sikkert ikke de rigtige informationer fra Italienske medier og de er jo stort set de eneste der bliver refereret. Men jeg vil også give dig ret i at det er uffateligt at de fik lov at blive i Serie A og jeg fatter heller ikke hvorfor de andre lige pludslig skulle slippe billegere. Men det er jeg faktisk også ligeglad, for min skyld kan de ødeligge deres egen liga alt det de vil, jeg gider alligevel ikke se det. Men at UEFA ikke siger klart nej tak til klubber der er dømt for at aftale resultater syntes jeg er grotesk, for nu begynder de også at ødeligge Europæisk fodbold. Røde Stjerne stod med klart bedre muligheder for at komme i CL, før UEFA besluttede at give Milan særbehandling. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bozzen 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2006 Du har helt ret Lynge, det er så svinskt som det bare kan blive. Jeg håber virkeligen at de får tæsk mod Røde Stjerne, det er ikke et nemt hold at slå på deres hjemmebane, og heller ikke uefne ude. Juventus har fået det allermest uretferdige straf, hvis man skal tro på alt som er sagt. Milan får et for nemt straf. Synes at Italienska fodboldsforbundet skal straffe Milan og ikke lade dem være med i CL-kval. Men med Berlusconi på plads så sker det vel ej. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bozzen 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2006 Her kommer en overblik jeg har fået af en anden juventus fan: Dommen Juventus er altså blevet dømt for 1 tilfælde af sportslig snyd i sæsonen 2004/2005. Det til trods indrømmer CAS i deres motivation for dommen at Juventus: - ikke har påvirket nogle kampe - Ikke har påvirket nogle dommere - ikke har bestilt dommere til nogle kampe - ikke har påvirket lodtrækningen af dommere til de forskellige kampe - At ingen dommere har dømt bevidst til deres fordel Kort og godt skriver CAS klart og tydeligt. Juventus har ikke foretaget sportsligt snyd, og derfor ikke brudt paragraf 6. Til gengæld finder CAS det sandsynliggjort, at Juventus gennem Moggi har haft et forhold(samtaleniveau) til dommerpåsætterne, der er for stort. Så selvom Juventus ikke har brugt dette, så mener CAS alligevel at Juventus har brudt paragraf 1 kontinuerligt. Dette gør man fordi: - Moggi snakker meget i telefon med dommerpåsætterne (dog uden han nogensinde udnytter dette til snyd) - Juventus’ ledelse går af, og derved indirekte indrømmer skyld (det kan man altså ikke) Dette vælger de så at runde op til 1 brud på paragraf 6. Den store forskel på paragraf 1 og 6 er for det første om påvirkningen er direkte eller indirekte, og for det andet om man kan dømmes til tvangsnedrykning eller ikke. Man kan derfor i første omgang overhovedet stille spørgsmålet om, man kan slå domme sammen i en mildere paragraf til en større paragraf. Eks. flere mordforsøg slås sammen til 1 tilfælde af mord eller du kører fuld på cykel, så vi dømmer dig for spirituskørsel. Jeg er ikke jurist, så jeg kender ikke situationen med Juve, men de 2 eksempler kan ikke. For mig at se er Juventus altså blevet dømt for noget som dommerne andetsteds erkender de ikke har gjort. Og derfor kan de altså kun dømmes i en mildere paragraf der ikke kan føre til tvangsnedrykning, men alene minuspoint i sæsonen 2004/2005. Straffen Så kommer man jo så til straffen uddelt på baggrund af dommen, lad os derfor tage dommen for pålydende et øjeblik. Juventus har som sagt begået 1 tilfælde af sportslig snyd i sæsonen 2004/2005. Derfor vælger man at fratage dem mesterskabet fra dette år. Samtidig fratager man dem også mesterskabet for 2005/2006, oveni at man i 2006/2007 og reelt 2007/2008 dømmer dem til at spille i serie B. Man kan diskutere om den individuelt set er for hård en dom. Men det man reelt siger er jo: I 2004/2005 snød i. Derfor rykker vi jer på sidstepladsen det år, og 2005/2006 spiller i derfor reelt i Serie B. Derfor kan i teknisk set ikke blive mestre det år. I må dog ikke rykke op, men skal forblive i Serie B i 1 år(uden dog fyskesk at spille der). Når i så skal spille i 2006/2007, skal i starte med minus 30 point, og reelt score ca. 115 point for at rykke op, samt ca. 78 for i det hele taget af blive i serie B. Det skal siges, at de ikke siger dette, men kun fratager Juve titlen i 2004/2005, men tvangsnedrykker dem for 2005/2006 hvor de ikke brød nogle regler. Dette er selvfølgelig affødt af at dommen kommer over 1 år efter forbrydelsen. Men dommen er jo afsagt efter ca. 1 måneds ”retssag” og eneste grund til der er gået så længe er fordi CAs i første omgang syltede sagen da de ikke følte der var noget at komme efter(før pressen kom ind). Men i realiteten dømmes Juventus altså til tvangsnedrykning til serie B i 2005 og de må først komme op igen i 2008/2009. De fratages dod selvfølgelig ikke deres indtægter i 2005/2006 udover en bøde på 80.000 €. Man får altså en straf på fratagelse af alt i år 1 og 3 år i serie B. Det selvom CAS også specificerer i deres dom, at Juventus jo skiftede ledelsen og derfor gjorde op med deres snyd, og at man 2 dage før domsafsigelsen, åbent tilkendegav, at man ikke ønskede at straffe i andet en forbrydelsesåret, og 1 år mere (reelt 2006/2007) til nogen af de dømte. Fiorentina er dømt for 3 tilfælde af sportsligt snyd i sæsonen 2004/2005. Altså paragraf 6. Men deres dom er altså det samme bare kun 12 minus point, og derfor formentligt oprykning det første år i serie B. Samtidig skal det jo også noteres, at i og med Fiorentina ikke vandt noget i 2004/2005 får de ingen reel straf for dette år. Der er ikke noget at fratage dem. De får altså en dom der reelt hedder tvangsnedrykning til serie B i 2004/2005, og derfor fratagelse af retten til at spille i serie A i 2005/2006. plus 12 minuspoint i serie B i 2006/2007. Men det må altså forventes at de rykker op igen med det samme. Som Juventus får de heller ikke frataget nogle indtægter i den periode de holder sig i Serie A udover en bøde på 50.000 €. Men det giver altså kun en dom på ingenting i forbrydelsesåret, sidsteplads i 2005/2006 og serie B i 2006/2007. En meget mildere dom. Til den mildere dom tillægges så, at Fiorentina jo havde en legal grund til at snyde, idet de var tæt på nedrykning, og havde haft en række domme til at gå imod dem, så de kunne foranlediges til at tro at Juventus og Milan snød. Der bliver endvidere lagt til at en del andet snyd er foretaget af Delle-Valle brødrene der er ærespræsidenter, og derfor ikke kan lægge ansvaret videre til Fiorentina. Men det har altså de 3 tilfælde af sportsligt snyd under sig. Hvordan fanden kan Juventus straffes hårdere ens Fiorentina? Milan Og så vender vi os mod Milan. Her blev Milan ligesom Juventus dømt for en række tilfælde af brud på paragraf 1, men de sammenlægges ikke til et fælles brud på paragraf 6. Til trods for, at man også dømmer Meani for brud på paragraf 6, men han kan ligesom Delle Valle brødrene ikke lægge sin forbrydelse videre på Milan. Man finder det altså ikke bevist, at Galliani eller Berlusconi vidste hvad Meani foretog sig. Desuagtet vælger man dog stadig at dømme Galliani personligt for medvirken til Meani’s ugerninger. Altså at han havde viden om det og burde have stoppet det. Det giver altså ingen mening??!!?? Man erkender altså at Milan, ligesom Juventus, havde for tætte forhold til dommerpåsætterne, men runder ikke deres forsyndelser op. Samtidig har man bevis for at de har snydt, bare ikke at toppen har det. Eller det vil sige, det dømmer man toppen individuelt for, men man viderefører heller ikke den straf til klubben. Jeg er forvirret. Milan får i stedet for den dom, at de ikke fratages point(eller andet) i 2004/2005, men de fratages 44 point i 2005/2006. Først og fremmest har man jo så reelt kun dømt dem for 2005/2006 samt minuspoint i 2006/2007. De 44 point er dog også så behændigt lavet, at de dermed lige nøjagtigt holdes udenfor UEFA Cuppen. Altså hvis det ikke lige var fordi Empoli har sagt nej til Europa(da de troede det var TOTO Cup), og derfor er Milan med alligevel. Havde man i stedet givet dem 46 minus point var man ude over dette. Ellers kunne man jo så også have taget Empoli’s genansøgning til følge og givet dem lov alligevel, men nej den afvises jo selvfølgelig. Og så er Milan med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bozzen 10 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2006 Forts... Og lidt uddybning... Problemerne Som jeg tidligere har redegjort for, er problemet i Juve jo ikke bestikkelse, men den indirekte magt Juve(ved moggi og Giraudo) havde. Man ville med dommen klargøre, at man ikke finder det acceptabelt, at en klub sidder i den position som Juve sad i, hvor alle vil tækkes klubben, idet det måske kan anses som et godt karrieretræk. kulturproblem At man overhovedet kan komme i den situation, skyldes jo helt klart nogle kulturelt og historisk betingede italienske forhold. Som alle sikkert ved er Italien(og sydeuropa generelt) ofte præget af, at man skal kende folk med magt for at få noget gennemført. I Italien er dette i allehøjeste grad gældende (nok kun Grækenland er på samme niveau i Europa). I Italien har man et begreb der hedder "arrangiarsi", som betyder "at klare sig" eller "at overleve". Italienerne har generelt meget lille tillid til stat og magthavere(ligesom mafiaen har været en del af hverdagen), og må derfor ty til sine personlige netværk for at klare sig. Man skal kende nogen, der kender nogen, for at blive til noget. Dette afspejler sig naturligvis også i fodbolden. Hvor det at stå på god fod med eks. Moggi har betydet at man kunne få nogle ting som man gerne ville have dem. Vender vi tilbage til dommen, er det man forsøger at sige altså, at man ikke ønskede at Moggi og Giraudo var så gode private venner med den ene af dommerpåsætterne som tilfældet var. Der hvor filmen knækker... Problemet med dommen som den står nu er altså bare, at man dømmer Juventus for direkte bestikkelse selvom der alene er tale om en indirekte bestikkelse. Dette i et forsøg på at signalere at man ikke ønsker disse tætte forhold mellem dommere - dommerpåsættere - og klubber. Men samtidig vælger man at give latterligt lave straffe til de klubber(Lazio og Fiorentina) som rent faktisk har foretaget direkte bestikkelse af dommerne mens Roma for 3 år siden slet ikke blev anklaget efter ellers at have indrømmet at have givet gaver til samtlige dommere i Serie A(rolex ure). Og tilbage til forholdene omkring de indirekte påvirkninger og for tætte forhold, er Fiorentina's ledere også i den situation, at de er meget nære venner med den anden af dommerpåsætterne, dog nok uden at have helt den samme magtposition generelt. Men Milan (hvis straf nu er reduceret til det rene ingenting) sad altså i den situation, at deres Præsident Galliani, ikke alene var personlige venner med dommerpåsætterne, men også sad som Præsident for Lega Calcio(divisionsforeningen). Altså er han faktisk øverste chef for dommerpåsætterne. Det kan man så sige er en uheldig struktur, som man nu kan lave om på, men nej, vi sætter da bare Inter præsident Moratti ind som præsident for Lega Calcio. Man har altså ikke gjort andet end taget afstand fra Juve's brug af netværket, mens de andres er blevet om ikke blåstemplet, så accepteret. Hvorfor Juve? Det leder altså frem til hvorfor Juve dømmes, mens de andre ikke bliver. Og så er vi lige tilbage hvor vi startede. Netværk, Magt, Muligheder osv. Moggi og Giraudo er blevet fjernet i Juventus(og var gået før sagen for alvor begyndte) derfor var deres magt ikke længere til stede. Men under dem sad altså en lang række folk, der gerne ville have haft deres magt, men ikke kunne have den mens de var der. Og de slår til nu. Og med hård hånd. Til gengæld har Galliani og Berlusconi stadig 80% af deres magt intakt, og det er mere end rigeligt til at holde resten et godt stykke under sig(det er jo stadig Berlusconi der betaler gildet). Mens Delle Valle brødrene stadig er eneste grund til Fiorentina overhovedet eksisterer, og det samme gælder i Lazio. Dem skal man jo ikke træde på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Jamen Bossen jeg er da rørende enig i at det er totalt latterligt at Milan, Lazio og Fiorentina slipper langt billigere end Juve. De skulle allesammen have været tvangsnedrykket til Serie B med et betragteligt point tab, præcis som Juve. Faktisk mener jeg personligt at Juve er sluppet billigt og det betyder jo så også klart at de andre er sluppet endnu billigere. Og hvis de har indsat Moretti som præsident for Legia Calcio, jamen så kan de jo køre hele den her sag forfra igen næste år mod Inter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Hvis ovenstående er korrekt, så burde det jo være Juventus som skulle være blevet i Serie A og ikke Milan, Fiorentina og Lazio... Sikke en gang rodesuppe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Hvis ovenstående er korrekt, så burde det jo være Juventus som skulle være blevet i Serie A og ikke Milan, Fiorentina og Lazio... Sikke en gang rodesuppe. Det er jo dybt latterligt hvad der foregår i Italiensk fodbold det er vi rørende enige i, men selv om det så kun er kraftige indicier(og jeg tror personligt det er mere end indicier) mod Juve så skal de stadig straffes hårdt. Helt på linie med de andre klubber. Det er i Italiensk mentalitet at bruge/udnytte ens magt og det har Moggi med garanti gjort og det har Berlusconi i allerhøjeste grad gjort og det har alle de andre der bliver omtalt også. Og jeg er ikke et sekund i tvivl om at Moretti også vil udnytte hans nye potition. Probleme er bare at kun Juve bliver rigtig straffet, jeg kan sku godt forstå hvis i Juve fans er meget meget sure over at de 3 andre slipper med nogle latterlige lave straffe, og især Milan slipper jo praktisk talt uden straf efter at UEFA har blåstemplet deres snyderi. Italiensk fodbold er totalt råddent og det viser også at UEFA ledelsen personligt har deres små fedtede fingre langt nede i Berlusconis penge kasse. Berlusconi er en parasit på fodbolden:fight: Alle de her mennesker skulle smides ud af fodbod for altid slut færdig, problemet er bare at de her fedladende penge griske mænd der kun har egen præstige og ikke fodboldens bedste i tankerne. Det sørgelige er bare at de ejer fodbolden efterhånden:mad: Nå der gik jeg lige i selvsving igen over at fodbold er totalt styret af penge........sørgeligt:cry: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Det er jo dybt latterligt hvad der foregår i Italiensk fodbold det er vi rørende enige i, men selv om det så kun er kraftige indicier(og jeg tror personligt det er mere end indicier) mod Juve så skal de stadig straffes hårdt. Helt på linie med de andre klubber. Det er i Italiensk mentalitet at bruge/udnytte ens magt og det har Moggi med garanti gjort og det har Berlusconi i allerhøjeste grad gjort og det har alle de andre der bliver omtalt også. Og jeg er ikke et sekund i tvivl om at Moretti også vil udnytte hans nye potition. Probleme er bare at kun Juve bliver rigtig straffet, jeg kan sku godt forstå hvis i Juve fans er meget meget sure over at de 3 andre slipper med nogle latterlige lave straffe, og især Milan slipper jo praktisk talt uden straf efter at UEFA har blåstemplet deres snyderi. Italiensk fodbold er totalt råddent og det viser også at UEFA ledelsen personligt har deres små fedtede fingre langt nede i Berlusconis penge kasse. Berlusconi er en parasit på fodbolden:fight: Alle de her mennesker skulle smides ud af fodbod for altid slut færdig, problemet er bare at de her fedladende penge griske mænd der kun har egen præstige og ikke fodboldens bedste i tankerne. Det sørgelige er bare at de ejer fodbolden efterhånden:mad: Nå der gik jeg lige i selvsving igen over at fodbold er totalt styret af penge........sørgeligt:cry: Ja og skal vi snart se en kamp sammen alle mand eller hur..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Ja og skal vi snart se en kamp sammen alle mand eller hur..... Ja sku Liverpool skal spille FA Community Shield den 13/08/06:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Ja sku Liverpool skal spille FA Community Shield den 13/08/06:th2: Hvad tid er det..... hvis jeg nu har tømmermænd.... jeg kan jo bare lige drible over til dig og så kan du slæbe mig med videre...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Hvad tid er det..... hvis jeg nu har tømmermænd.... jeg kan jo bare lige drible over til dig og så kan du slæbe mig med videre...... Den bliver spillet kl 15:00 LT, så det er vel kl 16 Malmø tid, og ja jeg tager dig gerne med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Den bliver spillet kl 15:00 LT' date=' så det er vel kl 16 Malmø tid, og ja jeg tager dig gerne med.[/quote'] Ok, og hvis Anders vil med ,så kan vi bare følges , der er jo ikke så langt over til dig , Anders bor i opgangen ved siden af mig...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bozzen 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Jeg er klar på nogen fussball. Men helt ærligt, LFC? skal jeg komme i min EFC sweater? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Jeg er klar på nogen fussball. Men helt ærligt' date=' LFC? skal jeg komme i min EFC sweater?[/quote'] He he .... ja hvis du har et ønske om at forkorte livet :D :D Og nej er ikke LFC fan... kan bare godt lide at se fodbold.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Skal lige checke kalenderen, det kunne jo være hyggeligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Jeg er klar på nogen fussball. Men helt ærligt' date=' LFC? skal jeg komme i min EFC sweater?[/quote'] Ja kom du bare i din Newerton trøje så kan vi tvangs fodre dig den hvis vi keder os:tongue2: Nej alle er naturligvis velkommen. Så lad os aftale at vi er på Sir Toby´s kl 15 til en burger og opvarmings øl, og dem der vil køre med mig kan bare være her læ 14:45, hvad siger i til det:thumbup: :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret August 3, 2006 Ja kom du bare i din Newerton trøje så kan vi tvangs fodre dig den hvis vi keder os:tongue2: Nej alle er naturligvis velkommen. Så lad os aftale at vi er på Sir Toby´s kl 15 til en burger og opvarmings øl, og dem der vil køre med mig kan bare være her læ 14:45, hvad siger i til det:thumbup: :thumbdown Det lyder fint......tror nemlig jeg for brug for et lift , og at en burger er velkommen i maven he he.....;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2006 Jeg er klar ved stambordet kl 15, til en burger og det hele Booker du vores bord Lynge? :) skal jeg komme i min EFC sweater? Ikke med mindre du vil være TOTAL til grin i hele byen Behøver jeg lige at nævne igen: 18-5 - FOREVER IN OUR SHADOW!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bozzen 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 Er bordet booket? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2006 ja og hvad tid skal vi være hos dig Lars..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites