Jump to content
Morten K

Moms på bil importeret fra USA

Recommended Posts

Hey, Er der nogen af jer der ved om de svenske regler er de samme som de danske, når man snakker om moms på importerede biler fra et andet sted end EU (i dette tilfælde USA)? Der kommer formentlig svensk moms på en bil importeret fra Florida? Er momsen 25% som i DK? Hvad momser de, altså er det beløbet jeg har givet for bilen eller er det en vurdering de selv kommer med? Hvis det er beløbet jeg har givet for bilen, kan man vel i teorien få en kammerat som bor i USA til at købe bilen og så købe den af ham for en dollar og derfor kun betale moms af den ene dollar... Hvordan håndterer tolden det scenarie? På forhånd tak! /Morten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden at skulle være professor på området så skal du altid betale moms af bil indkøb uden for EUs grænser. http://www.skatteverket.se/skatter/mervardesskattmoms/bilar.4.18e1b10334ebe8bc8000480.html Og jeg tvivler på du kan slippe af sted med hvad du har købt bilen for. I DK er det skattefar som vurdere hvad bilen er værd, og jeg vil skyde på det er det samme i Sverige. Men hvis du importere bilen til et EU land som har en lav moms (feks Tyskland) kan du spar et par procenter på momsen/tolden. Bilen skal dernæst kun godkendes af VV for at køre på svenske plader.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Kan nu ikke lige svare på dit spørgsmål:o , men faldt over den her i avisen Import af US bil og der er et link til en brugsanvisning, man kan købe for 19.- (gælder i en måned)
Nice ;) Jeg arbejder pt. på at finde min næste bil (Corvette C5 Z06) i Europa/USA. I dén forbindelse har jeg fået følgende melding fra en hard core importør, hvor det skrevne også skulle gælde i Sverige: 1) Biler nyere end 1986 som kommer fra et IKKE EU land kræves der en dataerklæring, ca. 10.000 kr 2) Du må ikke blinke rødt bag til, dvs der skal laves bagblink bag på bilen, hvilket indebære at du skla til at klippe i ledningsnettet og trække nye ledninger op til bremsekontakten ved pedalen og sikker til at ændre i bilens computer 3) Biler fra US forurener ikke så meget som vores biler gør, hvilket resulterer i for højt lampdatal - hvilket du også skal have løst OG ændret i bilens computer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nice ;) 2) Du må ikke blinke rødt bag til, dvs der skal laves bagblink bag på bilen, hvilket indebære at du skla til at klippe i ledningsnettet og trække nye ledninger op til bremsekontakten ved pedalen og sikker til at ændre i bilens computer
Kan vist godt fikses kun ved at skifte baglygte glasset. Blink frekvensen fra US og EU biler er vist ikke forskellig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan vist godt fikses kun ved at skifte baglygte glasset. Blink frekvensen fra US og EU biler er vist ikke forskellig.
hov hov, så kommer bremselyset til at være gult. Det jeg tror han mener, er at i mange biler fra USA, er bremselyset og blinklyset ét og samme pære.. Så den går vist ikke..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skall betala 10% Tull på införselbeloppet (dvs vad bilen köpes för i USA) + frakt Därefter skall du betala 25% moms på hela beloppet (dvs även moms på tullavgiften) Räkna dessutom med ca 25.000:- i kostnad för att få bilen besiktningsklar i Sverige (att skriva ner bilens värde nämnvärt är straffbart och ingen vidare bra idé...)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Räkna dessutom med ca 25.000:- i kostnad för att få bilen besiktningsklar i Sverige
Nok liiige i overkanten, men selvfølgelig hellere positivt end negativt overrasket...
Der er for få Corvette C5'er i din "samling..." ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites