Toft 0 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2006 Har i stedet besluttet mig for at prøve en bostadsret og skal kigge på et par lejligheder her søndag i Bunkeflo og i Holma' date= så der også er mulighed for offentlig transport. "Bunkeflostrand og offentlig transport", det klinger lige så godt som "DSB og tog til tiden" - bare så du lige er klar over det, hvis nu du har fået en anden opfattelse ;) Her går busser herude, men sjældent noget du kan bruge til noget, og slet ikke hvis man skal til Svågertorp og have toget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ivan Hansen 10 Anmeld indhold Besvaret August 11, 2006 "Bunkeflostrand og offentlig transport", det klinger lige så godt som "DSB og tog til tiden" - bare så du lige er klar over det, hvis nu du har fået en anden opfattelse ;) Her går busser herude, men sjældent noget du kan bruge til noget, og slet ikke hvis man skal til Svågertorp og have toget. Det er IKKE Bunkeflo Strand, men kun Bunkeflo by som ligger længere mod øst, kun 1-2 km fra Svågertorp. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ivan Hansen 10 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2007 Jeg synes lige jeg manglede at afslutte denne tråd :) Efter lang tids søgen og en del faren omkring i Malmø, købte jeg i januar en lejlighed i Ribersborg med 5 min. gang til vandet. Helt fantastisk. Jeg opgav at finde en i en stand jeg var tilfreds med og er i stedet selv gået i gang med at "opdatere" lejligheden med nyt gulv, glasfilt på væggene og nyt køkken. Et større projekt som jeg først forventer er endelig afsluttet i løbet af foråret næste år. Er dog p.t. færdig med stue og gang, så lejligheden er fint beboelig. For 3 uger siden blev der også endelig råd til at realisere drømmen om en BMW 850. Kunne dog ikke lige finde penge til en CSI, så købte en 850i fra 91. Privat handel med en svensker der skulle bruge penge til noget andet. Chassis og kabine er i topstand, men undervognen skal jeg bruge lidt tid og penge på. Men det var jeg klar over, så alt i alt synes je stadig det var et ok køb. Har vedhæftet billede af den ny kærlighed Så endnu en glad dansker i det svenske :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerland 10 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2007 Velkommen til, og tillykke med din drømmebil Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret September 21, 2007 For 3 uger siden blev der også endelig råd til at realisere drømmen om en BMW 850. Kunne dog ikke lige finde penge til en CSI, så købte en 850i fra 91. Privat handel med en svensker der skulle bruge penge til noget andet. Chassis og kabine er i topstand, men undervognen skal jeg bruge lidt tid og penge på. Men det var jeg klar over, så alt i alt synes je stadig det var et ok køb. Har vedhæftet billede af den ny kærlighed Så endnu en glad dansker i det svenske :) Tillykke med opfyldelse af drømmene! Ret fantastisk ikke? (og nærmest en umulighed for almindelige mennesker i DK) -> en bolig ved havet og en fed bil i garagen :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2007 Tillykke med den fede bil, lejlighed og det hele... Velkommen til Sverige! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2007 Total gangster-lokomotiv :D Tillykke med den - også selvom undervognen skal nusses. Men nu ved du hvad du skal lave når lejligheden er fikset færdig :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret September 22, 2007 Hej Ivan Du må kigge ud en dag, vi har den jo i Alpina version, så kan vi savle lidt af hinandens biler og tillykke med den :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ivan Hansen 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2007 Hej Ivan Du må kigge ud en dag, vi har den jo i Alpina version, så kan vi savle lidt af hinandens biler og tillykke med den :th2: Den er jeg med på. Så en sort Alpina for nylig i Nordsjælland, hold da fest den var flot. Men hvor / hvordan fanger jeg jer? Tak for kommentarerne fra jer andre, det er jo fantastisk at kunne realisere nogle af sine drømme på denne måde. :) Sidst men ikke mindst, jeg regner med at hente støddæmpere hjem fra USA (Bilstein). Fandt et sæt med 4 stk. til 679,- USD + 110,- USD i transport (kun til modeller uden EDC). Så hvis nogle af jer skal have nogen med, så kunne vi jo slippe billigere ved at dele shipping omkostningerne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2007 Den er jeg med på. Så en sort Alpina for nylig i Nordsjælland, hold da fest den var flot. Men hvor / hvordan fanger jeg jer? Hvis det var d. 1 eller 2. sep, så var det nok os, da vi var til bryllup der :) ? Sender dig lige en PM Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ivan Hansen 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2007 Hvis det var d. 1 eller 2. sep, så var det nok os, da vi var til bryllup der :) ? Sender dig lige en PM Hvis det var på Havreholm slot, så var det jer :) Har sendt dig en email :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2007 Hvis det var på Havreholm slot, så var det jer :) Har sendt dig en email :) Det var lige præsis der :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret September 26, 2007 ? Det er IKKE Bunkeflo Strand' date=' men kun Bunkeflo by som ligger længere mod øst, kun 1-2 km fra Svågertorp. :)[/quote'] Der er ingen bostadsrätter i Bunkeflo by. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ivan Hansen 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2009 BMW 850 - the story so far Synes lige jeg manglede at gøre historien om drømmebilen færdig. Efter nu at være ejer af en BMW 850i årgang 1991 siden SEP 2007, kan jeg kun sige at det er en fantastisk bil. Specielt på motorvej hvor kraftoverskuddet er helt fænomenalt, bilen accelerer lige så hidsigt fra 200 km/t som fra 30 km/t og trækket fortsætter til den når tophastighed. Den store motor gør at ved 130 km/t går den kun med 2300 omdrejninger. Det kombineret med det aerodynamiske design og tætlukkende vinduer, gør at der er usædvanligt stille i kabinen, en sand fornøjelse på de lange ture :th2: Med en Wokke performance chip får den 337 HK/530 NM og med 0-100 på ca. 6 sek og VMAX på 285 km/t. (Brændstofforbruget er det samme!) Interiøret er lavet solidt og selv efter mange år er det stadig som nyt. Man skal dog være kritisk med førersædet, hvor det ofte kan være slidt i udstigningssiden. Her er mine erfaringer hvis du får en i kikkerten (nogle erfaringer har desværre været dyrekøbte). Der er selvfølgelig alle de almindelige ting som at bundmåtter er tørre, at styretøjet ikke ryster, undervogn ikke er rusten osv. Men specielt for denne model er der nedenstående ting: Først og fremmest skal du sørge for at køre en god lang tur i den og gerne på motorvej, så motoren kan blive grundig varm. Motoren må IKKE lække en dråbe olie. Der sidder nemlig en stor bundkarspakning på en sådan og for at skifte den skal de have hele motoren ud af bilen, hvilket kræver 2 hele dages arbejde og løber op i 20.000,- eller mere alt efter værkstedets timepris. (Den så jeg ikke selv komme ) Få bilen M-testet inden du køber den, kun på den måde kan du få kontrolleret om luftmængdemålere og elektroniske gasspjæld fungerer korrekt. Ny luftmængde måler koster dkk 4.500,- og et nyt gasspjæld dkk 10.000,- så samlet løber det op små dkk 30.000,- (da der er to af hver på bilen :). Undgå modellen med EDC (elektronisk undervogn), for her koster en enkelt støddæmper ca. 10.000,- Generelt kan det være svært at få støddæmpere til modellen, men kan findes på Ebay. Shocks and Springs sender Bilstein fra USA til en meget fornuftig pris. Viskerblade er også specielle og produceres af Bosch til sek 748,- for et sæt. Er bestillingsvare!! Kontroller også at omskifter mellem sport og økonomi mode virker ved gearskiftet. Der er to batterier på bilen som er placeret i bagagerummet. Kontrollerer at der ikke er rust under dem. Enkelte har oplevet (det har jeg ikke selv) at de har lækket batterisyre (sikkert fordi man ikke har købt originale batterier). Derudover er den ikke værre end en normal BMW i reservedele, og der er stadig masser af originale reservedele på lager hos BMW. Jeg har på de to år jeg har haft min bruget lidt over sek 100.000,- på at renovere bilen. Men jeg er også perfektionist :) Så det kan IKKE betale sig at gå efter de billige af slagsen, hverken i Sverige eller Tyskland. I Sverige vil jeg sige at en velholdt ligger på +110.000,- sek. Og igen, køb den IKKE uden at få den testet!! Derudover er jeg selvfølgelig altid klar på at svare på spørgsmål :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2009 Er der nogen herinde der har ejet en BMW 850 CSI eller har andre erfaringer med den? Har forelsket mig i en jeg kender en der havde en hvor pumpehallöjet til bagtöjet gik istykker... 80000sek skulle bmw ha for at fixe det.... så man skal nok tänke sig om Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ivan Hansen 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2009 jeg kender en der havde en hvor pumpehallöjet til bagtöjet gik istykker... 80000sek skulle bmw ha for at fixe det.... så man skal nok tänke sig om Det lyder lidt mystisk med pumpe på bagtøj, med mindre vi taler om en CSI hvor der er bevægelig bagaksel. Jeg fik skiftet bagtøjet for 12.000,- sek, hvilket jeg synes er ganske billigt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael k 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2009 Det lyder lidt mystisk med pumpe på bagtøj' date=' med mindre vi taler om en CSI hvor der er bevægelig bagaksel. Jeg fik skiftet bagtøjet for 12.000,- sek, hvilket jeg synes er ganske billigt.[/quote'] öhm nu er det så dig der har startet tråden så du burde vel om nogen vide at emnet omhandler 850 CSI.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ivan Hansen 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2009 öhm nu er det så dig der har startet tråden så du burde vel om nogen vide at emnet omhandler 850 CSI.... :) ja det er selvfølgelig rigtigt - fik forvirret mig selv fordi jeg endte med at købe en 850i..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2009 Ivan - super cool at følge op på din gamle tråd! Ikke at jeg er på udkig efter sådan en slæde (ikke at den ikke er top-lækker for det er den!) - men det er bare lækkert med lidt oplevelser og input baseret på første-hånds erfaring og ikke bare en masser der har hørt om en der har prøvet at høre noget osv... :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2009 jeg kender en der havde en hvor pumpehallöjet til bagtöjet gik istykker... 80000sek skulle bmw ha for at fixe det.... så man skal nok tänke sig om Hmmm, der er da ikke niveauregulering på nogle af 8´erne så vidt vides, "kun" EDC som option.. Det er jo ikke just en touring! :D Men tillykke med din 8´er Ivan, fantastisk smuk bil! Og btw, medlemsskab her gi´r 10% på originalforsikringer (såfremt du ikke vidste det allerede ;) ): BMW Club Schweden Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2009 Hmmm, der er da ikke niveauregulering på nogle af 8´erne så vidt vides, "kun" EDC som option.. Det er jo ikke just en touring! :D Men tillykke med din 8´er Ivan, fantastisk smuk bil! Og btw, medlemsskab her gi´r 10% på originalforsikringer (såfremt du ikke vidste det allerede ;) ): BMW Club Schweden Ja, men de er også 15-20% dyrer end andre selskaber hehe - i hvert fald hvis man har en nyere special model griner Lidt ala salus for porsche klubben - ja vi dækker på bane, men så er vi også dobbelt så dyre som alle andre bla bla bla...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ivan Hansen 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2009 @ BIZ: Tak for tippet, men har en samlet pakke med Nordea og Vesta. @larscph: Velbekommen :). Kan jo huske mine egne problemer med at finde relevante oplysninger i sin tid. Mine nuværende erfaringer kunne have sparet mig nogle af pengene. Elsker selv at læse om andres bilerfaringer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2009 Nu har du da også gjort dit salgsarbejde :D Held og lykke med salget... fin bil... http://www.blocket.se/malmo/BMW_850i_340HK_530NM_topskick_23517802.htm?ca=23_11&w=0 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ivan Hansen 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2009 Nu har du da også gjort dit salgsarbejde :D Held og lykke med salget... fin bil... http://www.blocket.se/malmo/BMW_850i_340HK_530NM_topskick_23517802.htm?ca=23_11&w=0 Der er sq da gået en god efterretningsmand tabt i dig :). Det var ikke lige meningen at de to ting skulle kædes sammen, men synes at hele eventyret skulle afsluttes på passende vis, herunder her hvor det hele startede :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2009 Der er sq da gået en god efterretningsmand tabt i dig :). Det var ikke lige meningen at de to ting skulle kædes sammen' date=' men synes at hele eventyret skulle afsluttes på passende vis, herunder her hvor det hele startede :)[/quote'] Der skal nu ikke meget til at regne den ud.... De kalder mig Sherlock :D Men, det ER en fin bil... Nu står jeg så desværre ikke lige med tankerne på indkøb.... tværtimod kan man sige.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites