Jump to content
Ivan Hansen

BMW 850 csi, erfaringer??

Recommended Posts

Guest ThomasO

Brug hovedet når du handler bil, ellers bliver det meget dyrt. Bemærk at brugtmarkedet for sådan en er snævert = brutalt værditab..... bare så du lige ved det. Edit: Ups slog dem lige op på bytbil, dem kan man jo få smidt i nakken..... det er jo nogle gamle biler.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Har hørt at det er den største skandalebil fra BMW´s side..... Men hvad ved jeg
Tja' - den er som så mange eksklusive biler ikke billig at holde kørende. Alm. originale sliddele koster en bondegård. Motoren har problemer med de bagerste cylindre - den kan ikke komme af med varmen. Fin bil, hvor jeg ville vælge en MB 500 SL istedet...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Har hørt at det er den største skandalebil fra BMW´s side.....
Det kommer vel an på hvad kriterierne for at dømme den til "skandale" er: køre egenskaber, motor, vedligeholdelses omkostninger, fejl/reperationer osv osv... Designmæssigt er den cool nok, især da den kom frem den gang.. Til gengæld er BMW's største skandaler (designmæssigt), de nye 3'er, 5'er og 7'er serier :eek::sick::fight: Chris Bangle to the lions!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet med at købe bil er jo at man ikke kun køber med fornuften, for så købte man vel en billig Suzuki :) Design kan selvfølgelig diskuteres, men jeg synes sq den er smuk :) Ang. skandale, så gik den vist ikke på selve bilens egenskaber, men mere på dårlig timing. Den kom frem på et tidspunkt hvor markedet ikke længere var til dyre benzinslugere, så den fik aldrig tjent pengene hjem igen. Men tak for alle de gode tilbagemeldinger. De er som nævnt faldet ganske meget i pris i løbet af det seneste års tid, så tænkte umiddelbart, at det jo nok var begrænset hvor stor en øretæve man kunne få på en bil til ca. 100.000 SKR, hvis den ellers er i mekanisk god stand. Miriam, hvis jeg ikke husker fejl, har du så ikke tidligere haft en M5?? Mit valg står mellem de 2, så din vurdering ville være guld værd (fedte, fedte :p )

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Miriam, hvis jeg ikke husker fejl, har du så ikke tidligere haft en M5?? Mit valg står mellem de 2, så din vurdering ville være guld værd (fedte, fedte :p )
M5 eller .... Jeg ville ikke være i tvivl ét sekund, hvis pengene var til det. :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Skandalen Jeg har absolut INGEN idé om hvorfor det skulle være en skandale så langer ikke ud efter noget her. Overhørte bare nogle snakke om den og at det skulle være en skandale, men ingenting om hvorfor det var en skandale. Vasker lige mine hænder;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

840 Jeg var oppe og hente en brugt Passat i Lund igår og de havde en 840 stående og vi talte lidt om de forskellige modeller og de anbefalede 840'eren istedet for 850'eren. Lidt mere brændstof økonomisk da det "kun” er en 8 cyl. istedet for 12. Men hvis du har penge til det, så køb en M3, M5 eller hvis du har røven fuld at penge en M3 CSL http://www.rsportscars.com/eng/cars/bmw_m3csl.asp VERY NICE AUTOMOBIL : )

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
M5 eller .... Jeg ville ikke være i tvivl ét sekund, hvis pengene var til det. :th2:
Nej du har ret, så var det jo nok blevet til en M6'er - eller endnu bedre .. Alpina's udgaver B5 eller B6. Men drømme kan man jo altid (heldigvis) :laugh: Men sandt de ligger desværre ikke lige i nærheden af de 100.000 sek.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Ivan Jeg forstår dig fuldt ud, jeg har i flere år drømt om en 8 serie, men i Alpina udgaven, men var ved at skyde det ud af hovedet fordi priserne er på vej op, pga. det lave produktions antal og de få der er tilbage, de er produveret i henholdsvis 97 stk 5,0 (350 hk) og 67 stk. 5,7 (416 hk). Men så kom chanchen og det er skønt at eje en drømmebil, så kan alle andre kalde den hvad de vil det har ingen indflydelse, så go for it. 850 / 840 hvem der anbefaler hvad er typisk folk der ikke ved noget om de her biler, det handler mere om hvad man vil have, det er klart 840 vil være billigere i vedligeholdelse, men omvendt så det jo ikke helt toppen. Du spørg på en 850 CSI som er topmodellen (381 hk udelukkende manuel) hvis motor er bygget på BMW M og kaldes M8 uden dog at være det, der er bygget 5 M8 som ikke kom i produktion og til salg, de er gemt af vejen desværre. Historien på 8 serien er et kapittel for sig, det er så langt fra en skandalebil, det er det mest ambisiøse projekt BMW nogensinde har gennemført, kort fortalt så byggede man en bil der var så sophistikeret og fyldt op med alt hvad man var i stand til på den tid, mange ting ser man først nu i nye biler så virkelig det ypperste man kunne på den tid. Bilen var i produktion fra 1989 til 1999, måske 2000, det siger måske lidt om hvor avanceret den var og er. Men det endte også med at koste BMW en frygtelig masse penge, der er produceret ca 22000 850 CI/CIA/CSI 8000 840 CI/CIA og 18 830, 70% af dem er solgt de første 3 år, så måske lidt et smertens barn, men samtidig en bil langt forud for sin tid, et rullende showcase af teknologisk overlegenhed. Samtidig var det en bil der blev misforstået af pressen den gang og stadig bliver det, det er ikke en sportsvogn, det er en luksus limo i form ar noget af det smukkeste design, nogensinde lavet (sådan er det bare :love: ) Det er en bil der vejer næsten 1900 kg og er bygget på en 7 er bund, det er klart den ikke styrer og bremser på samme måde som en porsche eller lignende, men på motorvej eller i det heletaget en fantastisk tur bil ud over alle grænser. Motormæssigt, deler 840 ups and downs med 740 og 850 CI/A med 750eren og det vigtigste er at bilen har været rigtigt vedligeholdt, det er det vigtigste, så hellere give 20000 mer for den, jeg har købt en uden service historie, det er et sats men jeg er villig til at betale hvis jeg skulle være uheldig. Men er der en årsag til at du vil have CSI ? Ud over det meget specielle ved den lige som alpinaerne er produceret i lavere antal og er hastigt på vej op i pris ? Egentligt mener jeg 8 serien funger bedst med en automat gearks., men CSI eren er også kanon og meget speciel. Jeg vil gerne hjælpe dig hvis du har brug for hjælp, jeg har to andre kammerarter der har 8 serier så vi kender dem efterhånden, men man kan finde en ret god 850 CIA for få penge stadigvæk, de har ikke vendt endnu, men det kommer de til, det bliver en sikker klassiker hvis ikke det allerede er blevet det. Men som jeg startede med "go for it" du fortryder det ikke, men selvfølgelig bør du lægge menge tilside til rep. sådan er det med specialbiler. Men det det med varme har jeg kun hørt om ved brug af forkerte tændrør f.eks. den skal have rør der kan komme af med varmen og tåle det, men igen RIGTIG VEDLIGEHOLDELSE ! ellers er det en fantastisk drift sikker motor.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt at i kommer med så mange gode indlæg. Virkelig et super site det her! Jeg har som Michael læst kilometervis af materiale om 8er serien og synes bare designet er smukt. Jeg kan se masser af fordele ved en M5 (E39). MEN udseendet er bare lidt for ordinært (og ja jeg ved godt at det med vilje set fra fabrikkens side). Det er bestemt en pænt designet bil, men da den jo stort set ser ud som alle andre i 5-serien, så er det lidt kedeligt set i forhold til 8-eren. Og nej jeg har desværre ikke røven fuld af penge. Jeg har planlagt på min Sveriges flytning i 4 år nu og har samtidig kraftigt studeret mobile.de for at se hvordan priserne på bilmarkedet har udviklet sig. Det skulle være muligt at hente en M5 op fra Tyskland for ca. dkk 120.000,-, så den er generelt dyrere end f.eks. en 850i, der kan købes helt ned fra ca. dkk 50.000,-. Csi-erne er dog generelt lige så dyre som en M5 (E39) på det tyske marked. Men en ting er jo at læse om en bil og høre en forhandler skræppe op, noget andet er at høre en brugers mening. Jeg kan jo se på nogle af de 850-ere der er til salg på mobile.de, at de har gået op til 380.000 km. Det er jo alligevel en del og tyder vel på at motoren er rimelig modstandsdygtig over for slitage, hvis den som Michael så rigtigt pointerer, er ordentligt vedligeholdt. Uden på nogen måde at være mekaniker, så har jeg dog skruet en del på bil og mc i tidens løb, og det er jo altid med til at holde vedligeholdelses prisen nede :) Men indtil videre er jeg da ikke afskrækket fra at købe en 850-er. Så nu må vi se hvad jeg kan finde og primært om det er i ordentlig stand. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Ivan Jeg så ikke lige du spurgte på E39 M5, jo sådan en har vi haft og en E34 M5 også. puha det kan godt gå hen og blive langt, men så ka man lade være med at starte en entusiast, ka man:love: Se M5 E39 har jo været i frit fald noget tid efter hånden prismæssigt, så de er nede i noget fornuftigt, vedligeholdelsen på M5 er generelt en enelse højere end på 8 serien, der er nogle ting på en 8 serie der er ekstremt dyre, men det er sjællent de går i stykker. Det er lidt svært for de kan næsten ikke blive mere forskellige de to biler. E39 har jo enorm fordel af kabinen, med massere af plads, en potent motor, formidable egenskaber på alle veje. Men jeg synes samle kvalitaten og materialerne er for ringe i sådan en bil og så er de i mere ekstrem grad følsom for fejl vedligeholdelse og kilometer. Samtidig tror jeg aldrig den kommer op i pris igen, der er alt for mange af dem. E34 M5 er på mange områder bl.a. kvalitet en bedre M5 efter min mening, generelt set. 850 er en luksus coupe, med kører egenskaber som en 7 serie, bortset fra CSI som er mere sporty, men stadig ikke en sportsvogn i den forstand, der er kun plads til børn under 10 år på bagsædet. Modsat M5 er det en utrolig stærk motor der kan kører mange km, men stadig jeg ville gå efter noget omkring 100 - 150.000 km det er stadig til at finde for 100 k. Samtidig er samlekvaliteten og udstyret impornerende på 8 serien, for ikke at tale om designet. Men 850 er modsat M bilerne ikke en hurtig bil, men fabelagtig på landevej og motorvej og har massere af overskud, faktisk en ret potent bil oppe i fart. B12 5,0 5,7 / CSI er tilgængæld relativt voldsomme på den anden side af 120 km/t og der har det meste svært ved at hænge på når den store motor får lov at strække ud B12 erne løber i underkanten af 300 på toppen 5,7 et stykke over. Men 8 serien dels pga sin helt specielle undervogn og vægt u overtruffen i stabilitet ved høj fart, lang bedre end E39 M5 f.eks. Men se på hvad du skal bruge bilen til og vælg med hjertet mellem disse to :-) du må gerne ringe hvis du vil høre mere detaljeret om de her biler eller vil se min 8er. 31251040.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Michael du skulle sq slå dig ned som sælger af BMW 8-ere:laugh: Super tilbagemeldinger og det med værdi fastholdelse havde jeg ikke lige tænkt over. Og dit tilbud om at se din egen vogn kan du rolig regne med vil blive indfriet :D Jeg skal kigge på en lejlighed i Malmø her i løbet af den næste uges tid og derefter er det forhåbentlig kun et spørgsmål om et par uger før jeg sidder bekvemt på den rigtige side af broen. :) Så snart jeg gør det skal jeg nok give et ring.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ingen tvivl om at jeg virkelig har fået en drømmebil i stalden i 8eren, men hvis det lød negativt i forhold til M5eren så var det ikke meningen det er en helt fantastisk bil E39, og der er en årsag til den er blevet solgt i så mange eksemplare som den er, kører egenskabs unikum. Men når hjertet skal med ind over sker der ind i mellem andre ting, så derfor se på dit behov og så spørg hjertet. hvis man er til 8er linierne så det sku svært at komme med nogen alternativer :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Gør det bare men læs her først..... Hey Ivar BMW 850 csi er en KONGEDYT! (no more no less) måske kun overgået af BMW M5 og de koster, selv her, spidsen af en jetjager. Dorthe og jeg har faktisk spirrende planer om selv at købe sådan en gryde. Hun er ikke helt nem hvad angår biler. Hun siger, som så mange andre kvinder, "Det blander jeg mig ikke i. Bare den virker når jeg skal bruge den" (griner) YAER RIGHT!!!! Hun har nøjagtig lige så meget mening om den sag som jeg, så....Men hun ER lun :thumbup:Men men men! Den er voldsomt dyr at holde på gaden. ALT skal være originalt på sådan en fætter. Ikke noget med billige bremser fra bilthema, eller uoriginale udtødningsdele fra diverse "fra-mig-til-dig"-firmaer. ALTID servicering hos BMW og altid på samme værksted. Det er en gammel dame og selv om de kan køre evigt med den kæmpekværn, er de komplicerede og hver bil har sine særheder og små skavanker. Vær beredet på en MEGET servicekrævende bil. store regninger og en del afsavn. Hvis du vælger csi´en, er den ikke så følsom på de bageste cylindre som den noget ældre I-model. Prolemet var og er i øvrigt på mange V12´ere, at varmeudviklingen er enorm og at varmen er svær at slippe af med, især inderst inde i motorrummet. Der er det samme problem med de første V8 (e34) men de har fået styr på de ting siden. Den er absolut heller ikke billig at forsikre, især ikke i Malmö. Lets face it, vi bor i en forstad til Mogadisu og det gør at sådan en "slæde" vil være enhver teenagers drøm enten at stjæle og når det ikke lykkedes (pga. den 7-punkts startspærer de er standardmonteret ab fabrik) vil den blive hærget og smadret. Her er en garage et godt investeringsobjekt. Det vil også være smart at importerer den selv. I Tyskland begynder priserne 2-3000 euro lavere end i Sverige og der er mange flere at vælge mellem. Her er mobile.de et udemærket sted at starte. Prøv også autoscout24.com Sidst men kke mindst: Er du overhovedet klar over de mængder af dyrt betalte kævler du er nødt til at hælde på båglet for at få drømmen ud og rulle? Glem ALT om fabrikkens og diverse testmagasiners MEGET optimistiske brændstofmålinger. DEN BRUGER EDER LUSKEMIG MEGET BENZIN !!!:eek: Jeg ved hvad jeg taler om. Min egen 540 I (e39) er VILDT forslugen og 5-6 km i bykørsel og 7-9 km på landevej er når det går godt og jeg ikke trykker for meget til den, og en tungere 850I med V12 er absolut ikke billigere at fylde på. Lad os være realistiske og stå ved hvad vi er: Små blærerøve der får stiv p.. og håret tilbage når vi får den slags biler i mellem fingrende og så er det sgu ikke økonomikørsel der står først på menuen :rolleye: Når jeg nu har opremset alle disse negative bølger og du alligevel indsisterer på at vælge bil som de fleste andre mænd, NÅR ALT SUND FORNUFT ER PARKERET ET STED MAN HAR GLEMT, ønsker jeg dig tillykke med een af de fedeste og flotteste biler der nogensinde er lavet. Som jeg skrev tidligere, er vi selv på udkig efter lige netop sådan en ufornuftig bil. Jeg er nemlig ikke bange for at stå ved min indre drengerøv :laugh: God jagt og hold os orienteret om udviklingen. Det er altid spændende at hører om. MVH Lars

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Lars Jeg havde en gammel 325i (E30) som gik 7-8 km på literen med sølle 180 heste, så synes sq jeg får en del mere bil for pengene og med stort set samme brændstofforbrug. Og det er sq lige meget hvad man køber i den interessante afdeling, så er brændstoføkonomi ikke lige det der springer i øjnene :). Jeg har kigget lidt på reservedelspriser på schmiedmann.dk og de har ikke lige frem skræmt mig. Synes ikke det lyder dyrere end så meget andet. Jeg har ikke tænkt mig at bo i selve Malmø men længere mod øst med egen carport, så håber da at det giver knap så mange problemer med hærværk og unge knægte. Og JAAAA gud pokker er det en drengerøvsdrøm, men en jeg har tænkt mig at leve ud i stedet for at gå og dagdrømme :D Men jeg skal nok holde jer posted om Ivans vej mod hans drømmedyt :laugh: Desuden er Sverige jo et så herligt land at man jo snildt kunne have en billig 10.000 svk dyt ved siden af uden at gå fallit. Sidst men ikke mindst har kæresten og jeg ikke fælles økonomi, så jeg bestemmer helt selv (tror jeg nok :) )

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Et eller andet sted ved man det jo godt når man køber biler der dels ikke er lavet mange af og med enormt store motorer. At de måske ikke lige løber så langt på literen og at reservedelene naturligvis koster lidt ekstra. Vi har kørt i den slags biler nogle år efterhånden, overordnet set er det ikke så slemt og med god frat gennem tyskland, så er de ikke så uøkonomiske som det siges hverken M5, B12 Coupe eller lignende, de vil bare gerne køres og jo by kørset koste men det er jo heller ikke det vi vil eller ? Jeg bliver ofte spurgt hvad mine biler kører på literen, jeg svare ofte at jeg ikke har været i en by endnu hvor der ikke har været en tank ! det er helt ligegyldigt i det her sammenhæng hvor vi snakker reelle drømmebiler, det er B12 coupe for mig, og det er den også hvis den kørte 2 på literen, men den holder sig nu på 7,5 i gennemsnit, bare til orientering hvis nogen ville bruge det til noget :-) Jeg glæder mig til at hører mere Ivan.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Øv bøv.... mine planer er delvis kuldsejlede da de boliger jeg har været i det svenske og se på bare slet ikke har levet op til mine krav. Jeg begynder sq at tro at svenske håndværkere er dårligere end de danske, alting er bare vind og skævt :rolleye: og hvis jeg alligevel skal flå hele skidtet ud og starte forfra, så er priserne sq for høje. Så lige p.t. er jeg slået tilbage til start og må lige vende mulighederne igen. Men never give up, i hører fra mig :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Ivan Mit indtryk er at den generelle standart er en lille smule ringere i sverige eller også vælger de bare generelt dårligere materialer, men som i Danmark er også den svenske bygge industri kvalitetes mæssigt hæmmet af at de har alt for meget at lave for tiden og har udsigt til at det ikke lige slutter forløbigt. Så kan man jo sige de har lavet en opsparing til dårliger tider hvor de skal gå og tage penge for at rette hinandens fejl om 5 -10 år, det jo også en måde at tjæne penge på.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Griner.... ja de er sq kvikke de håndværkere :D Er dog kommet lidt længere. Har i stedet besluttet mig for at prøve en bostadsret og skal kigge på et par lejligheder her søndag i Bunkeflo og i Holma, så der også er mulighed for offentlig transport. Så kommer forhåbentlig snart nærmere drømmebilen :th2: Apropos den, hvad betaler i for kaskoforsikring og vægtafgift på sådan en???

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...