Jump to content
MC Manden

To Skoda...or not to Skoda

Recommended Posts

Guest Mogens
V50 2.0D Summum = 277.700 sek Octavia 2.0TDI DSG Elegance = 233.300 sek Men jo, jeg syntes forskellen var ret stor - dog ikke to-for-en!
Sammenligner du nu blot listeprisen eller hvad - i så fald bør udstyrsniveau vel medtages. Så vidt jeg husker, koster din bestilte Octavia noget mere...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sammenligner du nu blot listeprisen eller hvad - i så fald bør udstyrsniveau vel medtages. Så vidt jeg husker' date=' koster din bestilte Octavia noget mere...[/quote'] Det der er listeprisen i højeste udstyrsniveau. Min Octavia løber op i godt 280.000, udover Elegance udstyret og DSG automatgear er det så med: aft.træk, multifunktinsrat i læder, parkerringsensor frem+bag, elsæder+spejle med memory, dellæder sæder, mørke ruder bag, Nexus navigation, motorvarmer med remote. Gør jeg det samme i Volvo ender jeg på cirka 317.000 uden automatgear. Kunne man vælge automatgear til Volvoen med diesel endte den på 337.000, men det er slet ikke en option. (edit: havde glemt 7000 sek for metallak på Volvoen)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Furland: Rart med en fælles bekendt som Håkan - tidligere Audisælger, men i stedet for at sælge 1 om ugen, synes han bedre om at sælge 5-7 Skodaer om dagen (julital). Hvis jeg møder dig i Fabiaen - hvilken farve? Passerer normalt Tollarp ved 05.50-tiden om morgenen.
Ja Håkan er dygtig, og overgivende, da salget tilfaldt Anders da han var den som havde lavet det oprindelige tilbud os... Mit reg. nr. starter med XXF, Sort, men 05.50 holder jeg selv på parkeringen i lufthavnen, så jeg skal da nok lave nogle dæk mærker ved min udkørsel til E22... Vi bor dér hvor du på venstre side ser et skilt der står "Ljungen" på, godt 2 km efter Tollarp Gården kan ses oppe fra E22'eren deromkring, Stor stald med sort delvist lysegrønt tag...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja Håkan er dygtig, og overgivende, da salget tilfaldt Anders da han var den som havde lavet det oprindelige tilbud os... Mit reg. nr. starter med XXF, Sort, men 05.50 holder jeg selv på parkeringen i lufthavnen, så jeg skal da nok lave nogle dæk mærker ved min udkørsel til E22... Vi bor dér hvor du på venstre side ser et skilt der står "Ljungen" på, godt 2 km efter Tollarp Gården kan ses oppe fra E22'eren deromkring, Stor stald med sort delvist lysegrønt tag...
Damm du står tidligt op......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg synes helt klart at Fabia er en skøn bil med en lille økonomisk motor. Men at begynde at snakke om skoda=kvik, hurtig, sjov og hvad de ellers er blevet kaldt herinde forstår jeg slet ikke. Det må da være nogen som kommer fra en Toyota Corolla eller Fiat Panda :scared:
Nej, jeg har skam en lille Volvodyt med turbo, men da Skodaerne har automat så er det ligesom lettere bare at jokke speederen i bund når det bliver grønt.
Fagerborn: Et fantastisk navn' date= og havde du været mand, ville jeg have sat en stor indsats på, at din mor var italiensk - men anyway::confused: mig - en italiensk mand :laugh:Jeg troede Skodaen kostede godt 130.000, der var jeg så lidt galt i byen. De har sådan en reklame for tiden med max. 2 Skodaer per husstand, men det er nok en anden model.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fatter slet ikke VAG !! Hvis man vil ha' luksus køber man en Audi Ok/billig bil køber man en skoda. Men hvad med VW ?! Det er ikke luksus og billig segmentet tager skoda. Iøvrigt utroligt mange bemandings scootere AKA. lupo'er, på bron

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Fatter slet ikke VAG !! Hvis man vil ha' luksus køber man en Audi Ok/billig bil køber man en skoda. Men hvad med VW ?! Det er ikke luksus og billig segmentet tager skoda. Iøvrigt utroligt mange bemandings scootere AKA. lupo'er, på bron
VW's serie regnes nok for en lidt højere klasse end Skoda. Der er væstenlig forskel. Tag bare sådan noget som den blandning af plastik man bruger på Skoda og VW er der en prisforskel og der er blandingen dyere på en VW model end en Skoda model og så er VW jo bestemt ikke en billig bil. Derudover så er det jo først fornylig Skoda har lanceret deres RS modeller, hvilket nok gør markedet lidt mere forvirrende, fordi Audi og VW har siddet på performance bilerne i forhold til Skoda. Skoda har haft deres limo model Superb, som jo er rigtig fin, men udover den så er der jo ikke så meget prestige i modellerne hvis du sammenligner med W8, Phaeton, Jetta og de store Passater. Personligt bryder jeg mig ikke særlig meget om Audi, med mindre vi snakker de store modeller ala A6 eller A8. Lupo er jo en ideel pendler bil, det er lidt synd den ikke laves mere synes jeg for Fox'en er jo ganske misforstået..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Svar til mogens

Jeg kender ikke nogen Skoda-ejer' date=' som ikke er træt af alle kommentarerne - og dem undgår man ved at vælge et andet VAG-produkt[/quote'] Det var dog en mærkelig og typisk dansk holdning holdning. At man helst skal gøre som alle andre gør. Nu er det faktisk sådan at Skoda i dag er fuldt på højde med VW. Faktisk er Fabia og Octavia bygget op på henholdsvis Golf og Passat. Så du får en VW bil med Skoda mærke på, og meget billigere. Det syntes jeg er en ok handel. Og at der stadig i 2006 er mange der er så primitive og små dumme at de ikke er kommet længere end at sige "hø hø hø, du har en skoda...fniiiiiis!" Ja, det er da kun til at ryste på hovedet af. Det er jo bare et bevis på at deres hjerne ikke er så udviklet. Jeg har planer om at købe en Octavia 1,9 TDI. Og jeg har allerede hørt på kommentarer omkring det. Men jeg griner af det inde i mig selv. For jeg ved godt hvem der er den kloge. Jeg får en bil med alt tænkeligt udstyr, til halvdelen af hvad den havde kostet hvis der stod VW eller Audi på den. Og bilen er sgu lige så robust og behagelig at køre i, selvom der står Skoda på den. Og når de folk som joker med det nu, har set den og kørt i den. Så ændrer de sgu nok holdning. Adaso

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Det var dog en mærkelig og typisk dansk holdning holdning. At man helst skal gøre som alle andre gør.
Hvordan er det liiige, jég skal forstå dén kommentar ift. min posting?
Faktisk er Fabia og Octavia bygget op på henholdsvis Golf og Passat.
Dét er ikke korrekt - se mit svar til Gio.
Så du får en VW bil med Skoda mærke på, og meget billigere. Det syntes jeg er en ok handel.
OK :laugh:
Jeg har planer om at købe en Octavia 1,9 TDI. Og jeg har allerede hørt på kommentarer omkring det.
Jeg sagde det jo :laugh:
Men jeg griner af det inde i mig selv. For jeg ved godt hvem der er den kloge. Jeg får en bil med alt tænkeligt udstyr, til halvdelen af hvad den havde kostet hvis der stod VW eller Audi på den. Og bilen er sgu lige så robust og behagelig at køre i, selvom der står Skoda på den. Og når de folk som joker med det nu, har set den og kørt i den. Så ændrer de sgu nok holdning.
Jeg har kun prøvet en Octavia RS - med den ringe vejbelligenhed ville jég vælge noget andet. Ikke mindst når man nu bor i et land, hvor muligheden er til stede kva de lavere afgifter/merpris...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg mente det jo nok :) Takker, Mogens. :thumbup: (..og Octavia´en deler undervogn med Golf. Man skal op i en Superb, før man rammer Passat´ens ditto)
Polo eller Golf, spiller det nogen rolle , stadig en VAG undervogn.... og meget mere plads i en Fabia end i en Polo IMO....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Det var dog en mærkelig og typisk dansk holdning holdning. At man helst skal gøre som alle andre gør. Nu er det faktisk sådan at Skoda i dag er fuldt på højde med VW. Faktisk er Fabia og Octavia bygget op på henholdsvis Golf og Passat. Så du får en VW bil med Skoda mærke på, og meget billigere. Det syntes jeg er en ok handel. Og at der stadig i 2006 er mange der er så primitive og små dumme at de ikke er kommet længere end at sige "hø hø hø, du har en skoda...fniiiiiis!" Ja, det er da kun til at ryste på hovedet af. Det er jo bare et bevis på at deres hjerne ikke er så udviklet. Jeg har planer om at købe en Octavia 1,9 TDI. Og jeg har allerede hørt på kommentarer omkring det. Men jeg griner af det inde i mig selv. For jeg ved godt hvem der er den kloge. Jeg får en bil med alt tænkeligt udstyr, til halvdelen af hvad den havde kostet hvis der stod VW eller Audi på den. Og bilen er sgu lige så robust og behagelig at køre i, selvom der står Skoda på den. Og når de folk som joker med det nu, har set den og kørt i den. Så ændrer de sgu nok holdning. Adaso
Jeg synes man skal vælge den bil man vil have om det er en Skoda eller en BMW. Personligt kan jeg f.eks ikke lide audi, så derfor har jeg forbigået dem, det er jo ellers en fin bil. Men det er ikke korrekt at sammenligne SKoda med VW. Der er nogle væsentlige kvalitetsforskelle som jeg tidligere har beskrevet. Om Skoda er en dårlig bil, det kan jeg ikke bedømme, det er smag og alt muligt som der skal tages i betragt. Den har 4 hjul og en motor som alle andre og alt andet er jo et spørgsmål om smag og kvalitet. Der er ingen tvivl om at en Skoda er en fin bil, men jeg synes ikke man skal sammenligne den med alt muligt andet. Hvis Skoda er det man brænder for, så er det bare om at købe en!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg synes man skal vælge den bil man vil have om det er en Skoda eller en BMW. Personligt kan jeg f.eks ikke lide audi' date=' så derfor har jeg forbigået dem, det er jo ellers en fin bil. Men det er ikke korrekt at sammenligne SKoda med VW. Der er nogle væsentlige kvalitetsforskelle som jeg tidligere har beskrevet. Om Skoda er en dårlig bil, det kan jeg ikke bedømme, det er smag og alt muligt som der skal tages i betragt. Den har 4 hjul og en motor som alle andre og alt andet er jo et spørgsmål om smag og kvalitet. Der er ingen tvivl om at en Skoda er en fin bil, men jeg synes ikke man skal sammenligne den med alt muligt andet. Hvis Skoda er det man brænder for, så er det bare om at købe en![/quote'] Jeg giver dig helt ret

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man tager vel næppe til Sverige for at købe sig en Skoda...
Huh :confused: Skoda Octavia RS er da en røvlækker bil med masser af udstyr og så kører den sgu godt... har ikke prøvet andre Skoda og køber heller ikke een men ville da hellere bruge penge på Octavia RS end dens søster Passat... Da jeg ville få mere ud af pengene :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Huh :confused: Skoda Octavia RS er da en røvlækker bil med masser af udstyr og så kører den sgu godt... har ikke prøvet andre Skoda og køber heller ikke een men ville da hellere bruge penge på Octavia RS end dens søster Passat... Da jeg ville få mere ud af pengene :)
Det kommer an på Passaten. Sammenligner du f.eks en Skoda RS med en Passat highline, så er der da mere for kvalitet og udstyr i Passaten, men lad nu være med at sammenligne Skoda og VW for der er nogle væsentlige forskelle på de 2 mærker, selvom de bliver bygget meget ens.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du mener, det hænger sammen? For mit vedkommende er du i så fald helt forkert på den - jeg er hamrende ligeglad med det. Jeg køber ikke bil for naboens skyld, men for min egen skyld !
Aha det er så derfor du reklamerer med hvilken bil du har!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det kommer an på Passaten. Sammenligner du f.eks en Skoda RS med en Passat highline' date=' så er der da mere for kvalitet og udstyr i Passaten, men lad nu være med at sammenligne Skoda og VW for der er nogle væsentlige forskelle på de 2 mærker, selvom de bliver bygget meget ens.[/quote'] Ikke efter mine behov... jeg sidder bedre i Skodaen - den er billigere - samlede kvalitetsfølelse er, for mig, den samme - RS kører mere sportsligt og kontant og så synes jeg den er langt mere lækker at se på end Passat 2.0 Tfsi Highline...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jxhab
Ikke efter mine behov... jeg sidder bedre i Skodaen - den er billigere - samlede kvalitetsfølelse er' date=' for mig, den samme - RS kører mere sportsligt og kontant og så synes jeg den er langt mere lækker at se på end Passat 2.0 Tfsi Highline...[/quote'] Det er også helt fint syens jeg. Man skal vælge de biler man har det bedst i om så det er Skoda eller BMW.. Men kvalitetsmæssigt er der en væsentlig forskel i de materialer der bliver brugt i bilerne, i hvert fald hvis du spøger en autoriseret forhandler =) .. Men det høre selvfølgelig tl petitesserne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men kvalitetsmæssigt er der en væsentlig forskel i de materialer der bliver brugt i bilerne' date=' i hvert fald hvis du spøger en autoriseret forhandler =) .. Men det høre selvfølgelig tl petitesserne.[/quote'] Man behøver vel næppe at være aut. forhandler for at kunne se/mærke forskel på materialerne.. Og næppe en petitesse hvis man tilbringer mere end 2 timer i bilen hver dag... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Tja, og med 131 Hk og et bundtræk der siger spar to (310 Nm ved 1900 rpm), så kan Fabia RS godt bide fra sig.
Men svær at stoppe igen? Imorges blev jeg lige før fartgrænsen ved betalingsanlægget (90 km/t) overhalet af en Fabia RS (URN xxx), som efterfølgende fortsatte med de 130 km/t indenom en række biler. Han løftede speederen ved 70 km/t begrænsningen, så der har sikkert været eet eller andet med speeder eller bremser... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
så der har sikkert været eet eller andet med speeder eller bremser...
Det er ofte føreren der går i stykker først..:p..bilen følger bagefter. Men det stykke op mod betalingsanlægget har jo været diskuteret den del herinde. Det er ikke super-gennemtænkt. Men dét er off-topic i denne her tråd...så jeg knytter lige igen ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men svær at stoppe igen? Imorges blev jeg lige før fartgrænsen ved betalingsanlægget (90 km/t) overhalet af en Fabia RS (URN xxx), som efterfølgende fortsatte med de 130 km/t indenom en række biler. Han løftede speederen ved 70 km/t begrænsningen, så der har sikkert været eet eller andet med speeder eller bremser...;)
Tænk - ja jeg syntes faktisk den dér URN xxx har gjort sig bemærket tidligere dernede omkring også og det var umiddelbart også problemer med speeder/bremser - også i betalingsanlægget. Jeg håber godt nok det fungerer bedre i en Octavia.... :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites