BS 4 Anmeld indhold Skrevet July 27, 2006 Da jeg har købt en del foto udstyr gennem scandinavianphoto.se, som jeg iøvrigt kan varmt anbefale, og fået sendt det hele herop til Pituffik har jeg også modtaget lige så mange breve fra Solid Försäkringar som tilbyder forsikringer på mit udstyr. Da jeg var forbi på deres hjemmeside så jeg de så også havde bil forsikringer som faktisk var billigere end andre jeg har søgt på. Men der må være en grund? Er der nogen der kender dem? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
2EThADoN 10 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2006 ... som faktisk var billigere end andre jeg har søgt på. Må man sige... deres beregner gav mig et tilbud på 1 kr. pr. år for fuld kasko på BMW 130i... :D men kendte dem dog ikke... har du fået specifikke gode tilbud??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 5, 2006 Det ser ud til at det er Sveland Motorförsäkring som står bag. Jeg har dem og de var de billigste i.f. Insplanet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 5, 2006 Typisk...deres beregner kan ikke hive oplysninger på min nuværende bil, så jeg kan ikke få en ca-pris. Hvis jeg bruger min tidligere bil (A4 1.8T ´97) så er der ingen problemer - og så ser de også ret konkurrencedygtige ud på prisen. Jeg prøver lige at beregne igen mandag, og ser om det gør en forskel. Jeg har overvejet at skifte selskab alligevel, da jeg skal have lavet mine vilkår og kørselsstrækning/år om. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret August 5, 2006 Prøvede også på min bil og ser da ud til, at jeg kan spare lidt også. Man burde måske skifte - mens jeg alligevel er på ferie :th2: Jeg gik direkte til www.sveland.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret August 5, 2006 Typisk...deres beregner kan ikke hive oplysninger på min nuværende bil' date=' så jeg kan ikke få en ca-pris. Hvis jeg bruger min tidligere bil (A4 1.8T ´97) så er der ingen problemer - og så ser de også ret konkurrencedygtige ud på prisen.[/quote']Nå ja..*DOH*...min bil er jo oprindeligt importeret fra Tyskland - derfor fejler de dér online-knallerter ofte Jeg fandt en tilsvarende bil på blocket, og brugte reg-nummeret fra dén istedet. Og så spiller det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret August 5, 2006 Må man sige... deres beregner gav mig et tilbud på 1 kr. pr. år for fuld kasko på BMW 130i... :D men kendte dem dog ikke... har du fået specifikke gode tilbud??? SLÅ TIL! SLÅ TIL! Jeg har specifikke tilbud på mit fotoudstyr ja og jeg havde en nummerplade på en bil som tjekkede med og kendte priserne ret godt fra de andre selskaber med den bil. Så ja. Nu ser vi når jeg får min egen bil på plader hvem der så vinder. Barer irrerterende at hemförsäkringen lige er betalt for 1 år :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dalbjerg 10 Anmeld indhold Besvaret August 5, 2006 Den koster mere for mig (500sek)... er dog også kun 25, så det kan være det er det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret August 5, 2006 Den koster mere for mig (500sek)... er dog også kun 25' date=' så det kan være det er det.[/quote'] 25 år er jo den magiske grænse så det kan godt være det er den du er fanget af der? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mouse 10 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2006 Hmm... virker nærmest mistænkeligt billigt. Forsikringen på min bil tilbyder de 3000 SEK billigere end den jeg har i dag... :th2: Man bliver lidt mistænkelig, kan der virkelig være så stor forskel ? De andre selskaber jeg har fået tilbud på har svinget med max en lille tusse mellem billigste og dyreste. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret September 12, 2006 Hmm... virker nærmest mistænkeligt billigt. Forsikringen på min bil tilbyder de 3000 SEK billigere end den jeg har i dag... :th2: Man bliver lidt mistænkelig, kan der virkelig være så stor forskel ? De andre selskaber jeg har fået tilbud på har svinget med max en lille tusse mellem billigste og dyreste. Næh - det virker mistænkeligt dyrt :) Min koster over 7.000 sek mere om året, end den jeg har ved Läns nu. Dog tilbyder de ikke at man har så høj en selvrisiko, som de gør ved Läns ... men 4000 sek mindre i selvrisiko retfærdigør ikke en stigning på 7000 i præmie ... så sker der i hvertfald for mange ulykker i løbet af et år ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2011 Jeg tager lige denne gamle tråd op igen.. Nogen der har nogen erfaringer med Solid ???? Godt - dårligt?? Eller er det blot ligesom Atava? Som var dejlig billige og fungerede upåklageligt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2011 Jeg tager lige denne gamle tråd op igen.. Nogen der har nogen erfaringer med Solid ???? Godt - dårligt?? Eller er det blot ligesom Atava? Som var dejlig billige og fungerede upåklageligt... Jeg har lige betalt for det idag. Jeg betalte 622 kr for et helt år, men 150.000 som maks dækning. Det var også det billigste:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2011 Jeg har lige betalt for det idag. Jeg betalte 622 kr for et helt år' date=' men 150.000 som maks dækning. Det var også det billigste:)[/quote']Du må nok specificere lidt nærmere. Jeg kan ikke læse mig til, i tråden, hvad du refererer til. 620,- lyder billigt - men for hvad? 150.000,- lyder ikke af meget - igen, afhængigt af for hvad. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2011 ud fra priserne vil jeg gætte på indbo forsikring Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2011 ud fra priserne vil jeg gætte på indbo forsikringIndbo forsikret for 150.000!? Well, ok - hvis man bor i en lerhytte og en papkasse, så kan det vel dække ved skade. Ellers kommer man sgutte langt. Man ja - det er jo nok det der menes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
raket77 10 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2011 solidab Jeg skiftede i august til Solid med 2 bil forsikringer, jeg kunne halvere præmien på hver enkelt bil i forhold til bl.a Salusanvar som eller har fornuftige forsikringer. Deres kundeservice fungere upåklageligt. Overvejer også hus forsikring men er pt. ikke billigere end nuværende (svealand) dog skulle der vist være samlet rabat hvis jeg samler alt. Jacob Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2011 Indbo forsikret for 150.000!? Well, ok - hvis man bor i en lerhytte og en papkasse, så kan det vel dække ved skade. Ellers kommer man sgutte langt. Man ja - det er jo nok det der menes. Hihi Gio. Jeg bor desværre i en ler hytte med ingen varme eller vinduer:) Nej det er indbo jeg har, og dæknining er på 150.000 kr, som er mere en rigeligt for mig Mvh Ronny Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 7, 2011 Hihi Gio. Jeg bor desværre i en ler hytte med ingen varme eller vinduer:) Nej det er indbo jeg har, og dæknining er på 150.000 kr, som er mere en rigeligt for mig Mvh RonnyHej Ronny. Misforstå mig ikke - men 150.000 rækker altså ikke langt, skulle hytten futte af eks. Én ting er dit eget indbo - men den skade der forvoldes på andres, samt skaden på lejligheden/ejendommen, skal jo også dækkes ind. Siger det bare :) Og så meget mere koster en forsikringssum på eks. 1.000.000 heller ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret September 7, 2011 Jeg har lige gennemlæst deres villa og indbo vilkår og de helt lige så dårlige som andre svenske selskaber (med undtagelse af Moderna tryghetsforsäkingarns udvidede dækning) og skiller sig dermed ikke ud på nogen måde. Det gjorde de dog på min pris. Jeg er lige blevet saneret pga for mange skader (ups) og steg fra 5500 kr til 8300 kr. Men her koster den kun 3700 kr. Altså noget af en besparelse selv på min oprindelige pris. Så er der dog lidt tillæg for ekstra rejse forsikring osv men alt i alt en god pris og selvrisikoen ser ud til at være minimum 2000 kr på alle skader, hvor andre selskaber nuancerer selvrisikoen lidt mere i positiv retning. Min ene bil som ikke er fra tyskland kostede det samme som efter at Moderna havde sat prisen op, så der var ikke noget at hente. Den anden bil er fra tyskland og jeg kan ikke lige finde en at sammenligne med så den kender jeg ikke prisen på. Og så har de et herregodt tilbud på en alarm - du får den simpelthen gratis. så det er over 3000 kr sparet. Jeg så i anden anledning at de iøvrigt søger en del skade medarbejdere. Ikke at det kan bruges til noget :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret September 9, 2011 Ok Nu har jeg prøvet at logge ind siden sidst, først nu er jeg kommet igennem Gio dette er læsning til dig! En bra, okrånglig försäkring ger den trygghet du behöver hemma. Det här är en sammanfattning av vad som ingår i Hemförsäkring Hyresrätt: • Egendomsskydd vid brand • Egendomsskydd vid läckage • Egendomsskydd vid stöld • Egendomsskydd vid skadegörelse • Egendomsskydd vid rån • Egendomsskydd vid naturskada • Ansvarsskydd • Rättsskydd • Överfallsskydd • Grundläggande reseskydd • Valbar självrisknivå Ingår mot tillägg: • Allriskförsäkring • Småbåtsförsäkring • Golfförsäkring Egendomsskydd vid brand, läckage, stöld, skadegörelse, rån och naturskada Egendomsskyddet innebär att du får ersättning för skador på dina saker så som tv, möbler, böcker etc. Egendomsskyddet gäller i din hyresrätt men även i källare, garage och transportmedel som t ex bil och båt om du har tagit med dig din egendom utanför din bostad. Blir du rånad får du ersättning för detta också. Ansvarsskydd Ansvarsskyddet innebär att du får hjälp om du skadar en person eller egendom så att du blir skadeståndsskyldig. Vi utreder om du behöver betala ett skadestånd, förhandlar med den som kräver skadestånd, för din talan vid en rättegång och betalar dina rättegångskostnader. Blir du skyldig att betala skadestånd ersätts detta också av försäkringen. Rättsskydd Rättsskyddet innebär att du får ekonomiskt skydd om du hamnar i en rättstvist som kan prövas i domstol. Tvisten kan handla om till exempel ett skadestånd. Du får även ersättning för ombuds- och advokatkostnader samt för rättegångskostnader. Överfallsskydd Överfallsskyddet innebär att du får skadestånd om du blir överfallen och skadas. Grundläggande reseskydd Reseskyddet innebär att du får ett skydd om du t ex blir sjuk eller råkar ut för en olycka på resan. Ansvars- rätts- och överfallsskyddet gäller även under resan. Du kan göra följande tillägg till Solid Hemförsäkring Hyresrätt: Tillägg för Allriskförsäkring Allrisktillägget innebär att du får ersättning för oförutsedda otursskador (yttre plötsliga händelser som tex. tapp- eller vätskeskador) på eller förlust av dina ägodelar. Allriskförsäkringen gäller även när du reser. Ersättning ges med upp till 40 000 kr. Tillägg - Småbåtsförsäkring Detta tillägg kan tecknas för segel- eller motorbåtar som är högst 6 meter långa. Motorkraften får högst vara 15hk. Försäkringen ersätter plötsliga och oförutsedda skador upp till 40 000 kr. I försäkringen ingår dessutom en ansvarsförsäkring som betalar det skadestånd som du kan bli skyldig att betala om du orsakar en skada. Tillägg – Golfförsäkring Detta tillägg ersätter plötsliga och oförutsedda skador på din golfutrustning med upp till 30 000 kr. Försäkringen ger också 1 000 kr vid hole-in-one. Valbar självrisknivå Du kan sänka din premie genom att välja en högre grundsjälvrisk. Välj mellan låg, mellan eller hög grundsjälvrisk. Låg = 2000 kr Mellan = 4000 kr Hög = 6000 kr Förutsättningar Solid Hemförsäkring kan endast tecknas till bostad som används som permanent boende. Du väljer själv vilken ersättningsnivå du vill försäkra, dvs det maxbelopp du kan få ut för skada på ditt lösöre vid händelse av tex brand, läckage osv. Lägsta nivå är 150 000 kr och högsta är 1 200 000 kr – vill du försäkra ett högre belopp ber vi dig kontakta vår kundservice på 013- 13 13 13. Premie Premien baserar sig bl.a. på var du bor och vilken ersättningsnivå du väljer. Du kan enkelt beräkna premien via ”Räkna & teckna försäkring”, du kan också ringa vår kundservice på 013- 13 13 13 för offert. Observera att du kan sänka din premie genom att välja en högre självrisk. Du får rabatt för följande installationer i din bostad: Brandpaket, Vatten/läckagevarnare, Godkända lås enligt Svenska Stöldskyddsföreningen, Larm, Jordfelsbrytare. Teckna försäkringen Köp Solid hemförsäkring för hyresrätt här i Försäkringsbutiken Solid, klicka på knappen "Räkna & teckna försäkring" eller ring kundservice på telefon 013 - 13 13 13. at logge ind siden jeg skrev sidst, først nu er jeg kommet igennem GIO; Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret September 9, 2011 mth. brand, har ejendommen sin egen forsikring, så det passer rigtigt godt Mvh Ronny Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2011 mth. brand' date=' har ejendommen sin egen forsikring, så det passer rigtigt godt[/quote']Undersøg lige om dén forsikring dækker, hvis du futter en del af deres ejendom af. Det ville være surt at stå med håret i postkassen, skulle det ske en dag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2011 Hey igen Min vicevært sagde, at bygningen har brandforsikring, det var mere hvis jeg fik indbrud, at jeg skulle være obs på. Så jeg går ud fra det? Hvad siger du? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2011 Hey igen Min vicevært sagde, at bygningen har brandforsikring, det var mere hvis jeg fik indbrud, at jeg skulle være obs på. Så jeg går ud fra det? Hvad siger du?Ja, uden tvivl har foreningen forsikret deres bygninger - men det er jo din forsikring der skal dække skader på din lejlighed, hvis friture-gryden futter af en dag. Kunne ellers være lækkert hvis andre forsikrede ens ejendele. Men sådan er verden sjældent skruet sammen ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites