Humle 10 Anmeld indhold Skrevet July 27, 2006 og så står der at man skal "bränn af ugnen" Ok den har jeg fattet, men hvad med "vädra i köket" - Hva betyder vädra ? lukke af ? gå ud ? lufte ud ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2006 og så står der at man skal "bränn af ugnen" Ok den har jeg fattet, men hvad med "vädra i köket" - Hva betyder vädra ? lukke af ? gå ud ? lufte ud ? Lufte ud :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2006 Tack så mycket Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2006 He he he....dén ville du automatisk finde ud af! En del nye ovne ryger VOLDSOMT første gang du fyrer op for dem :p Min røg så meget, at jeg slukkede den igen, og tjekkede om jeg havde glemt noget flamingo eller plastic i og omkring den...og det STANK! *eww* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2006 Ja, det var ikke nogen "lækker" duft. Tør næsten ikke lave mad i den :) men der kom ingen røg ud af den måtte slippe 400 skr til en elektriker for at få sat det (skide) vägguttag op Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2006 måtte slippe 400 skr til en elektriker for at få sat det (skide) vägguttag op Men så er du da rimelig sikker på det er gjort ordentligt så næste gang det ryger at det så ikke er fra stikket i væggen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
runel 0 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2006 He he he....dén ville du automatisk finde ud af! En del nye ovne ryger VOLDSOMT første gang du fyrer op for dem :p Min røg så meget, at jeg slukkede den igen, og tjekkede om jeg havde glemt noget flamingo eller plastic i og omkring den...og det STANK! *eww* A'hvad? Hvorfor dog? Vi har for nyligt installeret nyt spis også, samt opvarmet ovenen i en rum tid. Vi kunne dog hverken lugte eller se eller smage noget :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2006 He he he....dén ville du automatisk finde ud af! En del nye ovne ryger VOLDSOMT første gang du fyrer op for dem :p Min røg så meget, at jeg slukkede den igen, og tjekkede om jeg havde glemt noget flamingo eller plastic i og omkring den...og det STANK! *eww* Det er emaljen inde i ovnen der lugter.... det skal lige "brændes" til..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
göte_børge 0 Anmeld indhold Besvaret July 28, 2006 Väder och vind og så står der at man skal "bränn af ugnen" Ok den har jeg fattet, men hvad med "vädra i köket" - Hva betyder vädra ? lukke af ? gå ud ? lufte ud ? Kuriosainformation Ordet "vädra" kommer av ordet "väder" som betyder "vejr". I detta uttryck är således väderbegreppet något som refererar få in ren luft. Det finns ett annat uttryck där väder refererar till lite mer lunken/oren luft: "Att släppa väder". Det betyder "att prutte" Så: Vädra = Lufte ud Släppa väder = lufte en vind Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites