seos 10 Anmeld indhold Skrevet July 27, 2006 Hej, Hvad koster sådan et parkeringskort hvis man holder ved Svågertorp station? Jeg har tidligere holdt der, hvis jeg har haft lånebil, men kan se andre har sådan et kort (sådan et magnetkort de bare køre forbi standeren) istedet for billetterne. Det koster jo 50 sek. om dagen at holde der, det er jo ikke holdbart i længden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
birkster1977 0 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2006 Det kan jeg godt fortælle lidt om. Det er jo sådan at de 2 parkerings-områder med bum, er delt op i öster og väster. Väst parkeringen er en grus-parkering og derfor billigst, den koster 430 sekk pr måned. ôster parkeringen er der lagt asfalt på og den er så lidt dyere og koster 560 sekk pr måned. Kortet du skal stoppe i automaten henter du hos Parkering Malmö som ligger på Kaptensgatan 1, personligt fremmøde er desværre nødvendigt da de skal se dit ID kort også. Jeg kan ikke helt huske om der er et opstarts gebyr, det mener jeg ikke der er. Personligt syntes jeg det var alt for dyrt at parkere derinde, men var glad for det i vinters at bilen var lige ved stationen. jeg har set mange som bare sætter deres bil ved Plantagens kundeparkering og Bil Temas kunderparkering, der kan man åbenbart holde ganske gratis selvom der er tids-parkering. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persille 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2006 Nej, man behøver ikke at møde personligt op, man kan bare ringe til dem og oplyse sit personnummer (det gjorde jeg i maj måned, så de har nok ikke ændret på proceduren). Så sender de kortet hjem til dig sammen med et girokort. Man betaler et eller andet beløb (50 kr eller deromkring?) i startgebyr for det smarte kort, som ikke skal puttes ind i standeren, men bare holdes foran den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
seos 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2006 Tak for jeres svar. Ja, til den pris, kan man jo ligeså godt forsøge at parkere på de gratis parkeringspladser og hvis man så får en bøde på 500 sek., ja så var det en måned. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
birkster1977 0 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2006 Jeg tror faktisk at dem som parkerer "gratis" har lagt buget på det, får de en bøde hver anden måned er det jo stadig billig parkering i forhold til svågertorp-parkeringen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tim_pedersen_ 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2006 I skal bare parkere ved på den store parkeringsplads ved Jysk, Harald, Stadium osv. der er der ingen tidsbegrænsning og parkeringsregler. Mvh Tim Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jerikras 10 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2006 Parkering i kørebanen (til højre for parkeringen) Er begyndt at parkere på Svågerstorp Väster. Jeg kommer lidt sent om morgenen pga. sene mødetider, og må derfor parkere et lille stykke fra stationen pga. mange biler. Ser tilgengæld mange biler parkere i kørebanen ved til højre for parkeringspladserne (tæt på jernbanen) men har endnu ikke set nogle hvide parkeringsafgifter i forruden. Tænker derfor spørge om Parkeringsselskabet bare acceptere dette sådan uden videre eller om der er nogen af jer, der har været ude for at få udstedt parkeringsafgifter? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret August 4, 2006 Jeg har set biler med bøder på, når ejerne har forsøgt at udnytte diverse nicher, så jeg ville ikke anbefale at holde et ikke afmærket sted. "Butiksparkering" derimod er både godt og billigt, selv om man skal gå lidt længere. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2006 Der er sågar biler, der har fået op til 6 parkeringsafgifter sat på i løbet af en ferie.:) Så det skal du ikke gøre, også af hensyn til os andre, som har svært ved at komme forbi alle de udenomsparkerede biler. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jerikras 10 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2006 Det måtte jo gå galt..... Jeg kunne ikke lade være alligevel, og derfor måtte det jo gå galt på et eller andet tidspunkt. Og det gjorde det så i dag - 300 kr. koster det, når Parkering Malmö uventet kigger forbi:sad: Det er ikke noget jeg har dyrket - altså det med at parkere ulovligt, men fristende er det jo når man som jeg møder lidt sent på formiddagen, hvor de første mange rækker er optaget, og et par minutter er afgørende for om man når toget eller er nødt til at vente efterfølgende 20 min. Jeg har dog valgt at følge det gode råd med, at spare pengene til Parkering Malmö, og begynder fra og med oktober på at parkere ved Harald Nyborg. Gåafstanden er alligevel ikke så meget anderledes. Tilgengæld er besparelsen på de 430 kr. pr. måned kærkommen.:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Cloe Anmeld indhold Besvaret August 17, 2006 Jeg kunne ikke lade være alligevel, og derfor måtte det jo gå galt på et eller andet tidspunkt. Og det gjorde det så i dag - 300 kr. koster det, når Parkering Malmö uventet kigger forbi:sad: Det er ikke noget jeg har dyrket - altså det med at parkere ulovligt, men fristende er det jo når man som jeg møder lidt sent på formiddagen, hvor de første mange rækker er optaget, og et par minutter er afgørende for om man når toget eller er nødt til at vente efterfølgende 20 min. Jeg har dog valgt at følge det gode råd med, at spare pengene til Parkering Malmö, og begynder fra og med oktober på at parkere ved Harald Nyborg. Gåafstanden er alligevel ikke så meget anderledes. Tilgengæld er besparelsen på de 430 kr. pr. måned kærkommen.:) Fremragende idé med parkering længere oppe imod ILVA - spørgsmålet er bare hvor lang tid den går, inden de for lukket hullet.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2006 Der er jo rent faktisk 3 timers parkering ved alle varehusene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2006 Der er jo rent faktisk 3 timers parkering ved alle varehusene. Synes jeg også jeg havde forstået det som... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
titta 10 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2006 Der er jo rent faktisk 3 timers parkering ved alle varehusene. Ja og så kort er arbejdsdagen jo desværre ikke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DoLa 10 Anmeld indhold Besvaret September 4, 2006 Slut med gratis parkering ved Harald Nyborg :-/ Tsk Tsk Tsk.... Har netop idag fået en afgift på 500,- for at holde på "gratis parkering " ved Harald nyborg...Er der nogen som har set hvornår de har sat parkeringsbegrænsning op der? Vi har tænkt os at anfægte den hvis de har sat skiltene op idag efter at vi havde sat bilen... Det er surt show ....men det måtte jo slutte på et tidspunkt :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2006 Tsk Tsk Tsk.... Har netop idag fået en afgift på 500,- for at holde på "gratis parkering " ved Harald nyborg...Er der nogen som har set hvornår de har sat parkeringsbegrænsning op der? Vi har tænkt os at anfægte den hvis de har sat skiltene op idag efter at vi havde sat bilen... Det er surt show ....men det måtte jo slutte på et tidspunkt :thumbdown Jeg synes jeg har set skilte ved alle parkeringspladserne, med begrænsninger fra 2-4 timer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2006 Som tidligere nævnt i denne tråd, har der hele tiden været parkeringskilte ved de forskellige varehuse. Jeg har dagligt undret mig over, at så mange har parkeret der alligevel. Så du har ikke rigtigt noget at komme efter, men må bare betale.:th2: Så sent som i aftes holdt der en MobilHome ved Ilva, så nu er det åbenbart også campingplads . Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 5, 2006 Så sent som i aftes holdt der en MobilHome ved Ilva' date=' så nu er det åbenbart også campingplads .[/quote']Det er såmænd ikke et særsyn. Sidste vinter boede der en familie en tre ugers tid på min lokale parkeringsindretning...i et mobilehome. De flyttede den et par pladser i ny og næ - men det var også alt. Længe leve Allemansrätten Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jerikras 10 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2006 Jeg lod mærke til allerede for et par uger siden, at der blev sat skilt op med angivelse af 4 timers parkering. Ved Harald Nyborg er det Park Smart der har området, men på den anden side ved Bauhaus, hvor der er angivet 2 timers parkering, er der åbenbart ingen der har ansvaret ud over Bauhaus selv - indtil videre! Da jeg kørte forbi Ilva i morges (kl. 9:00) så jeg, at der i alle de parkerede biler i vinduesviskeren var lagt en hvid seddel. Det kan jo selvfølgelig have været noget reklame, men kan også have været en besked om et eller andet. For mit eget vedkommende, så har jeg måttet erfare, at det ikke kan svare sig, at finde alternative løsninger bare for at spare de 430 kr. pr. måned. Jeg gider simpelthen ikke bruge mere tid på transport end hvad jeg gør i forvejen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 6, 2006 Hvorfor kører i ikke bare over broen istedet for??? Hvis du regner din timeløn ud, baseret på den tid du bruger i ekstra transport tid med det offentlige, kan det slet ikke betale sig at pendle med toget........... Har du en timeløn på 200kr, så er det 5 timers ekstra transport om måneden inkl ventetid på perron osv..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2006 Hvorfor kører i ikke bare over broen istedet for??? Hvis du regner din timeløn ud, baseret på den tid du bruger i ekstra transport tid med det offentlige, kan det slet ikke betale sig at pendle med toget........... Har du en timeløn på 200kr, så er det 5 timers ekstra transport om måneden inkl ventetid på perron osv..... Øhh, snit mig lige en kage... hvad? Det er muligt, at det er mig der er tabt bag en vogn - det kan slet ikke udelukkes ... Men hvordan kom du frem til det?!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret September 6, 2006 Jo ser du..... det koster vel noget der ligner 1300-1400 kr for et pendlertogkort om måneden..... Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.... Dertil kommer ca 500kr til parkering af bilen.... Det gir 1900 i det hele....Ca... En pendlerbizz koster ca 3200sek... Det gi'r en diff på ca 1300kr..... Dividér det med en timeløn på 200kr i timen og du får......6 timer..... en fra eller til gør vel ikke det store.....:D Jeg gad fandme ikke ha' alt det bøvl med overfyldte tog osv for sølle 1300 kr om måneden...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2006 Jo ser du..... det koster vel noget der ligner 1300-1400 kr for et pendlertogkort om måneden..... Ret mig endelig hvis jeg tager fejl.... Dertil kommer ca 500kr til parkering af bilen.... Det gir 1900 i det hele....Ca... En pendlerbizz koster ca 3200sek... Det gi'r en diff på ca 1300kr..... Dividér det med en timeløn på 200kr i timen og du får......6 timer..... en fra eller til gør vel ikke det store.....:D Jeg gad fandme ikke ha' alt det bøvl med overfyldte tog osv for sølle 1300 kr om måneden...... Broen er desværre bare ikke stejl nok til at jeg kan trille hele vejen til Charlottenlund. Og med et snit på 7.5km/l + et væsentlig forøget kørselsforbrug der vil resultere i flere servicebesøg osv., så er det nok ikke helt så enkelt at gøre op... Desværre. For så var jeg skiftet for længst! ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jerikras 10 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2006 Hvorfor kører i ikke bare over broen istedet for??? Hvis du regner din timeløn ud, baseret på den tid du bruger i ekstra transport tid med det offentlige, kan det slet ikke betale sig at pendle med toget........... Har du en timeløn på 200kr., så er det 5 timers ekstra transport om måneden inkl ventetid på perron osv..... I forhold til "tid=penge" - så har du helt ret i, at så er der ingen besparelse ved at tage det offentlige. MEN efter at have kørt dagligt gennem 3½ år ca. 2 - 2½ time tur/retur hverdag, så er den nye tilværelse med tog (inkl. ventetiden) - ren luksus! Nu har jeg tid til at få læst først den svenske gratis avis - dernæst et par af de danske. Derudover kommer den friskbryggede kaffe, man lige kan snuppe med på vejen ned til toget. Det betyder faktisk ikke noget for mig om jeg bliver lidt forsinket, så jeg tager det med ro når toget er lidt længere tid om at nå frem. Jeg fristes næsten til at sige: "Take it easy boy..boy":D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret September 6, 2006 I forhold til "tid=penge" - så har du helt ret i, at så er der ingen besparelse ved at tage det offentlige. MEN efter at have kørt dagligt gennem 3½ år ca. 2 - 2½ time tur/retur hverdag, så er den nye tilværelse med tog (inkl. ventetiden) - ren luksus! Nu har jeg tid til at få læst først den svenske gratis avis - dernæst et par af de danske. Derudover kommer den friskbryggede kaffe, man lige kan snuppe med på vejen ned til toget. Det betyder faktisk ikke noget for mig om jeg bliver lidt forsinket, så jeg tager det med ro når toget er lidt længere tid om at nå frem. Jeg fristes næsten til at sige: "Take it easy boy..boy":D Hehe ... Ja, jeg vil ikke kalde det at nyde det, men har som regel heller ikke det store imod at tage toget ... I SOMMERPERIODEN! Der er diverse forsinkelser og aflysninger kun irriterende... Men vent, til vi når midt-januar, og du venter på toget afgang 8.11, og du kom for at tage med 7.31, og der er i øvrigt minus -10 grader, og en dejlig let vind fra øst... Jeg kan fortælle dig, at glæden kan ligge på et meget lille sted... Og nej! -Det er IKKE et tænkt eksempel :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites