Jump to content
Madsen

Nogen der har erfaringer med boligforeninger og klagende naboer?

Recommended Posts

Bare hæng i, nu har du jo fået sat bestyrelsen godt og grundigt ind i sagen, hav lidt tålmodighed, og lad dem tage affære. Det er meget tilfredsstillende at fantasere om hvilken hævn man vil tage, men, den giver sjældent den tilfredsstillelse man gerne vil ha.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare hæng i, nu har du jo fået sat bestyrelsen godt og grundigt ind i sagen, hav lidt tålmodighed, og lad dem tage affære. Det er meget tilfredsstillende at fantasere om hvilken hævn man vil tage, men, den giver sjældent den tilfredsstillelse man gerne vil ha.
Tak :) Jeg hænger i, og har valgt ikke at gøre noget i dag... Jeg har simpelthen ikke tid til at udskyde min opgave yderligere, så nu skal den bare laves... Jeg er selv kommet til den løsning at min blotte eksistens er jo nok til at damen mener at jeg generer hende, så jeg vil bare gøre det jeg også gjorde i går. Sidde musestille på min kontorstol og skrive... Hun er med garanti gået i forsvar nu, efter hun så mig aflevere det brev til foreningen, så der er ingen grund til at gøre det værre... Men UH hvor det kribler i fingerne!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
:eek: :eek: Jøsses! Vores problemer er kan da slet ikke sammenlignes med den stakkels familie... Faktisk har jeg holdt mig på måtten hele dagen, selvom det har kriblet i fingerne efter HÆVN... I stedet har jeg hørt lidt svensk P1 fra underboen, som sikkert mener at min blotte tilstedeværelse generer frøken Tornerose nedenunder :scared: Men, jeg havde aldrig udholdt 10 år med sådan en psykopat... Vores er jo en sand helgen ved siden af hende "Grannan från helvetet"... eller også er vores bare lillesøsteren??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en opdatering... nok desværre en af de mindre gode... :( Vi er lige kommet hjem fra foreningsmøde, hvor jeg fik en kort men meget nedslående snak med hende det (nu)forhenværende bestyrelsesmedlem... I går efter jeg havde været nede at sige noget til underboen, ringede hun til styrelsen og var temmelig fortvivlet... Tilfældigvis fik hun fat i en hun snakker godt med, og som vi tidligere, i forbindelse med en vandskade, har erfaret ikke er den mest objektive... Den her dame kommer forbi og hører hvor høj radio hun hører, og konkluderer at det ikke er specielt højt, og at underboen nok ikke tænker over hvor lydt her er, og det jo derfor bestemt ikke er for at genere os.. Nej vel?? :scared::eek: Heldigvis har vi lige valgt en ny styrelse i dag, hvor ingen af de gamle er med igen... og sagen ligger på kontoret som en "haster"... Men hvor er det bare ufedt med den sidste kommentar fra hendes lille "veninde" :sick: ... gider snart ikke mere!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har du overvejet at få fat i en støjmåler og få målt støjen i din lejlighed, når hun spiller højt? Jeg havde godt nok ikke selv haft tålmodigheden sålænge med den *BIP - censureret* :fight:
Jeg ved at der er snak om at foreningen skal komme herover og lytte i begge lejligheder på én gang... Indtil videre har de jo kun lyttet et sted...:rolleyes: Jeg var heldig at fange det på mobilen en dag, men det er svært, og jeg har heller ikke haft nogen idé om hvordan og hvilket udstyr jeg skal bruge... regner med at det er styrelsen der skal hjælpe mig med det og evt. foreslå det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der noget nyt i sagen. I England kan en person som hende åbenbart godt blive truet med fængsel:surprise: : http://ekstrabladet.dk/vrangen/article322352.ece Risikerer fængsel for at synge i badet En 39-årig englænder risikerer at komme i fængsel, fordi hun synger pivfalsk. Naboerne har fået rettens ord for, at sangen terroriserer dem Søren Lauridsen - 15:52 - 28. jul. 2007 39-årige Caroline Bishop fra Ingham i England risikerer fængsel i op til fem år, hvis hun synger for højt i badet. Hun har for nylig fået rettens ord for, at hun indtil 21. januar 2009 ikke må synge så højt, at naboerne kan høre det. Den enlige mor til tos favoritsang er Gary Glitters 'Leader of the gang', som hun hver morgen indtil for nylig sang i badeværelset. Ifølge retten ikke for sin egen skyld, men udelukkende for at irritere naboerne, som hun har ført krig mod, siden de tændte et bål i haven. Røgen irriterede Bishops kaniner, mente hun. - Hun sang for at irritere os. Mest fra hendes badeværelse, men også udenfor. Det har været hårdt at bo ved siden af hende. Vi kan ikke sælge vores hus, for folk vil ikke flytte hertil, så længe det står på, siger naboen Alistair Law. - Det lød ikke normalt. Det var sådan en skinger lyd, forklarede hans kone i retten. Sagens dommer fandt det bevist, at Bishop sang for at irritere sine naboer og kaldte det 'anti-social' opførsel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, sikke en sjov sag! :lol: Her er der ikke sket så meget nyt, for vi har simpelthen ikke hørt det mindste pip fra underboen. Ingen radio, ingen banken og ingen hilsen når vi kommer forbi - hvilket vi fint kan leve med. Dog er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at vi retter henvendelse til den nye forening med det samme der sker noget, og så må vi se hvordan de nye og unge vil klare den konflikt. Vi har endda fået vaskemaskine og tørretumbler ude på badeværelset, og det har vi intet hørt for, hverken fra hende eller andre ( og jeg har spurgt hende ovenpå, men hun har ikke hørt det mindste ) Jeg er dog en smule skuffet over den nye styrelse, siden vi ikke har hørt det mindste fra dem ( og den gamle styrelse fortalte at de ville vidregive det som en hastesag ) men jeg er ikke rendt ind i nogen af dem for lige at høre om de har sagt noget, og jeg har heller ikke lige haft tiden til at stemme dørklokker... Men indtil videre 3 måneder uden en lyd fra hende :th2:

Er der noget nyt i sagen. I England kan en person som hende åbenbart godt blive truet med fængsel:surprise: : http://ekstrabladet.dk/vrangen/article322352.ece Risikerer fængsel for at synge i badet En 39-årig englænder risikerer at komme i fængsel, fordi hun synger pivfalsk. Naboerne har fået rettens ord for, at sangen terroriserer dem Søren Lauridsen - 15:52 - 28. jul. 2007 39-årige Caroline Bishop fra Ingham i England risikerer fængsel i op til fem år, hvis hun synger for højt i badet. Hun har for nylig fået rettens ord for, at hun indtil 21. januar 2009 ikke må synge så højt, at naboerne kan høre det. Den enlige mor til tos favoritsang er Gary Glitters 'Leader of the gang', som hun hver morgen indtil for nylig sang i badeværelset. Ifølge retten ikke for sin egen skyld, men udelukkende for at irritere naboerne, som hun har ført krig mod, siden de tændte et bål i haven. Røgen irriterede Bishops kaniner, mente hun. - Hun sang for at irritere os. Mest fra hendes badeværelse, men også udenfor. Det har været hårdt at bo ved siden af hende. Vi kan ikke sælge vores hus, for folk vil ikke flytte hertil, så længe det står på, siger naboen Alistair Law. - Det lød ikke normalt. Det var sådan en skinger lyd, forklarede hans kone i retten. Sagens dommer fandt det bevist, at Bishop sang for at irritere sine naboer og kaldte det 'anti-social' opførsel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis det går galt igen kan du ju håbe på samme løsning som det her: http://www.e24.se/dynamiskt/konsumentratt/did_17064322.asp
Ja, det kunne være rart, men HELDIGVIS har vi ikke hørt noget fra hende siden sidst - hvilket jo efterhånden er ved at være længe siden. Det eneste jeg hører er, at hun spiller radio på toilettet, og det kan vi kun høre hvis vi selv er derude, så det vil jeg ikke brokke mig over... Dog fangede Kim hende nede i kælderen den anden dag, hvor hun fortalte ham at hun var ved at renovere, så måske hun alligevel overvejer at flytte - jeg kan kun håbe! :) Så alt i alt er det faktisk blevet meget godt at bo her, efter at vi lige fik taget konflikten op med hende... Vi bliver aldrig rigtig gode naboer, men jeg kan godt leve med hende, sådan som det er nu, de næste par år inden vi flytter herfra :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ork ja klager kender vi da til her. Glade tændte vi op i grillen først på sommeren. Så står overboen og skaber sig at han har dårlige lunger og at man bestemt ikke må grille - Har i ikke fået brev om det - og har ikke ikke læst foreningsreglerne? Næh vi har ikke fået brev - men jeg tjekker da lige "husreglerne" der står bare intet om man ikke må grille. Dagen efter kommer der brev fra Styrelsen at de har modtaget klager over vi har grillet - så har den idiot til nabo gået direkte til Styrelsen uden at komme ned til os først. :fight: Han sagde endvidere at man kun måtte grille med el og at gasgrill heller ikke var tilladt. Man må så godt grille med gasgrill står der i brevet - så når vi engang til næste år tager os sammen til at købe en gasgrill - så skal de bøffer overmarineres så det rigtig kan ose!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nyt i sagen Ja, så er der nyt i sagen med underboen. Vi kaster håndklædet i ringen og giver op. Vi orker ikke mere P1 eller underlige syge mennesker. Derfor har vi købt en ny lejlighed i noget nyere på den anden side af sundet, da det ikke er fedt med forsinkede toge eller hysteriske naboer. Vi vil gerne slappe af når vi kommer hjem efter en lang dag og proppede toge... Underboen har de sidste mange måneder hørt høj radio og siddet i gården imens. Udover det, så hverken hilser eller snakker vi med hinanden. Vi kontakter styrelsen og forklarer dem hvorfor, så en mulig køber har lidt skyts til en (mulig) kamp med undersoen. Glæder mig som en tosse til at komme herfra! :th2: - altså lejligheden, ikke Sverige!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes virkelig det er noget skidt at hun fik ram på jer! Og det jeg siger nu er nok let fra sidelinien. Men jeg havde seriøst ikke givet op før hun var flyttet. Helst smidt ud! Styrelsen kan ikke sidde overhørig for gentagende klager. Politi anmeldelser. ALT hvad der kræves. Sådan en lorte so skal ikke have lov at vinde!!! For det er netop hvad hun har nu. Desværre. Forstår omvendt også godt i ikke orker det mere! Det har været en lang sej kamp opad bakke hele vejen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Puha, det har sgu også holdt hårdt for Jer! Godt at I har fundet noget nyt, uden den psykotiske underbo! :th2:
Tak :) Desværre var det ikke en svær beslutning, den var ualmindelig nem. Nu får vi have og ingen underboer plus at bygningen er fra 2005, så der er så godt isoleret, at der kan vaskes tøj om natten!! Dét bliver skønt!
Jeg synes virkelig det er noget skidt at hun fik ram på jer! Og det jeg siger nu er nok let fra sidelinien. Men jeg havde seriøst ikke givet op før hun var flyttet. Helst smidt ud! Styrelsen kan ikke sidde overhørig for gentagende klager. Politi anmeldelser. ALT hvad der kræves. Sådan en lorte so skal ikke have lov at vinde!!! For det er netop hvad hun har nu. Desværre. Forstår omvendt også godt i ikke orker det mere! Det har været en lang sej kamp opad bakke hele vejen.
Jeg vælger virkelig at lade være med at se på det som om hun vinder. Hun taber i det her. For vi går til styrelsen og fortæller, at det er på grund af hende, så de ved, at det er der problemet ligger. Hun er skingrende syg, ingen tvivl om det, men som der blev skrevet tidligere i tråden, så er det ikke nogen slægtsgård eller andet lignende, så nu prioriterer vi den mentale lykke og smutter. Vi har gjort for meget, og jeg er ved at være bange for hvad jeg finder på. For en uges tid siden gjorde jeg noget jeg BESTEMT ikke er stolt af, og siden da har jeg ikke kunne se igennem, hvordan det her skulle ende. Jeg vidste hun sov, jeg vendte højtaleren og hørte høj musik hele dagen, indtil hun stod op. Det var groft og jeg er meget flov over mig selv, men vi er efterhånden så pressede, at vi bare ikke trives. Og sådan noget er ikke ok! Så det må slutte inden vi forvandler os til sådan en som hende... desværre...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for at være den de hælder malurt i bægret, men de psykotiske naboer findes også i Danmark, desværre. De overfyldte tog var iøvrigt grunden til at jeg købte en bil - hvilket var en SUPER investering i livskvalitet :th2: Tillykke med den nye bolig i Danmark. Jeg håber at I har andre grunde til at flytte end dem du nævnte, da disse kan løses uden at flytte tilbage til DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ikke for at være den de hælder malurt i bægret, men de psykotiske naboer findes også i Danmark, desværre. De overfyldte tog var iøvrigt grunden til at jeg købte en bil - hvilket var en SUPER investering i livskvalitet :th2: Tillykke med den nye bolig i Danmark. Jeg håber at I har andre grunde til at flytte end dem du nævnte, da disse kan løses uden at flytte tilbage til DK.
Ja, tossede naboer findes overalt, men tvivler på at det kan være så slemt som her, når den nye lejlighed er godt isoleret. Sælger fortalte desuden at de aldrig hører deres naboer, og at alle snakker godt med hinanden - det var ret vigtigt for os at få sådan noget på plads... Angående transport, så vil vi ikke have bil. Synes det er lidt synd for miljøet at pendle over sundet, og derudover arbejder vi ikke på samme tidspunktet, så det ville betyde 2 biler (plus et kørekort) imens jeg er på SU.... så det er desværre ikke muligt... Så nej, vi har ikke andre grunde end naboen og togene :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites