Jump to content
Madsen

Nogen der har erfaringer med boligforeninger og klagende naboer?

Recommended Posts

Jeg har også fundet ud af at skåninger minder en del om jyder. København siger egentlig heller ikke mig særlig meget. ''Albueland'' er der nogen kalder det. Det er måske anderledes for dem der kommer derfra. Jeg køber skam James Wellbelowed her i Helsingborg. Her er sågar en link jeg lige fandt: http://www.jameswellbeloved.se/ Der kan du klikke videre via återförsäljare og riktnummer (040, ikke), så dukker de op. Jeg køber 2 kilos poser og varierer med to forskellige smage. Der er en trykliste i plast (eller hvad det nu hedder?) på posen, så det holder sig frisk længe. Det er ikke markedsført som et decideret slankefoder, det er mere som et livsstilsfoder for den bevidste katteejer. Uden tilsætningsstoffer og MED ekstra fiskeolie, så pelsen holder sig flot og der ikke bliver problemer i tarmene. Ifølge det engelske ordsprog ''A little what you fancy does you good''. Hellere at katten får en halv portion af noget han virkelig elsker end at han skal proppe sig med noget han ikke ville byde sin værste rival på. Den tykke af mine ELSKER at jage de små bidder når jeg smider dem hen af gulvet. Det er perfekt motion for en lille tyksak. Han har ikke været så vigørlig siden han var killing.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Udlandet...

Man kan da dårligt kalde Malmö for udlandet ??
Fuldstændig enig! Det er da vist et eventyr med modifikationer, at man som dansker flytter lige over på den anden side af Øresundsbroen, fordi man vil bo i udlandet :rolleyes: Nåh ja, og selvfølgelig studerer eller arbejder man jo som dansker bosat i udlanet, i Danmark... Og i fritiden, så suser man rundt i sin store flotte bil og viser den frem, i Danmark...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fuldstændig enig! Det er da vist et eventyr med modifikationer' date=' at man som dansker flytter lige over på den anden side af Øresundsbroen, fordi man vil bo i [i']udlandet :rolleyes: Nåh ja, og selvfølgelig studerer eller arbejder man jo som dansker bosat i udlanet, i Danmark... Og i fritiden, så suser man rundt i sin store flotte bil og viser den frem, i Danmark...
Jeg ser på Malmø som udlandet, da jeg herovre forsøger at integrere mig i det svenske samfund, lære sproget og få nogle spændende ting med hjem i rygsækken, til når vi engang vender hjem. De ting skulle jeg ikke have gjort hvis vi havde fundet en lejlighed i København. Måske jeg er den eneste der ser det skilt på broen som viser, at her begynder Sverige og Danmark slutter. Det kan godt være at Malmø ikke betegnes som en del af udlandet hvis man er fra Sjælland af, og derfor har været vant til, at der har været noget af en Øresundsregion, men når man kommer fra det mørke jylland, så er det et andet land, uden tvivl! Vi har vores arbejde og studieliv i Danmark, men vore fritid bruges i Sverige PÅ CYKEL, da vi ikke er flyttet herover på grund af billige biler, og desuden slet ikke har nogen bil!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har også fundet ud af at skåninger minder en del om jyder. København siger egentlig heller ikke mig særlig meget. ''Albueland'' er der nogen kalder det. Det er måske anderledes for dem der kommer derfra. Jeg køber skam James Wellbelowed her i Helsingborg. Her er sågar en link jeg lige fandt: http://www.jameswellbeloved.se/ Der kan du klikke videre via återförsäljare og riktnummer (040, ikke), så dukker de op. Jeg køber 2 kilos poser og varierer med to forskellige smage. Der er en trykliste i plast (eller hvad det nu hedder?) på posen, så det holder sig frisk længe. Det er ikke markedsført som et decideret slankefoder, det er mere som et livsstilsfoder for den bevidste katteejer. Uden tilsætningsstoffer og MED ekstra fiskeolie, så pelsen holder sig flot og der ikke bliver problemer i tarmene. Ifølge det engelske ordsprog ''A little what you fancy does you good''. Hellere at katten får en halv portion af noget han virkelig elsker end at han skal proppe sig med noget han ikke ville byde sin værste rival på. Den tykke af mine ELSKER at jage de små bidder når jeg smider dem hen af gulvet. Det er perfekt motion for en lille tyksak. Han har ikke været så vigørlig siden han var killing.
Jeg havde skam fundet den side med kattemaden, men har desværre ikke lige fået læst det igennem derinde... Men det ser jo godt ud, og det er meget tiltalende, at man ved, hvad der er i :th2: Tror dog lige vi skal have den lille igennem sine 5 kilo slankekost som allerede er indkøbt, inden jeg finder på noget nyt, der kan forvirre den lille mave... I den forbindelse kan jeg også kun anbefale Porta 22, hvis der skal lige dåse-forkælelse til. Jeg køber det igennem som desværre ikke sender til Sverige :sad: Det er også dåsemad uden tilsætningsstoffer og mine katte æææææælsker det! Men ellers mange gange tak for tippet - glæder mig til at prøve det! :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det kan godt være at Malmø ikke betegnes som en del af udlandet hvis man er fra Sjælland af' date=' og derfor har været vant til, at der har været noget af en Øresundsregion, men når man kommer fra det mørke jylland, så er det et andet land, uden tvivl![/quote'] Kan godt følge dig lidt i det. I hvert fald er Jylland langt mere udland for mig, end Sverige (læs: Skåne) nogensinde bliver :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ser på Malmø som udlandet, da jeg herovre forsøger at integrere mig i det svenske samfund, lære sproget og få nogle spændende ting med hjem i rygsækken, til når vi engang vender hjem. De ting skulle jeg ikke have gjort hvis vi havde fundet en lejlighed i København. Måske jeg er den eneste der ser det skilt på broen som viser, at her begynder Sverige og Danmark slutter.
Helt enig !!! Dog lige med den reservation at for mig begynder Sverige der hvor Skåneporten står, cirka 60 km. nord for Helsingborg. Det vi befinder os i er Skåne og dem der bor her er skåninger og cirka 95% af dem taler skånsk. Dem i Helsingborg kalder Sjælland for Danmark :lol: Det synes JEG lyder helt forkert. Sjælland er da ikke Danmark. Det er ... Sjælland. Om foderet > 5 kilo ?? Til EN kat (eller to) ?? Har han så mad i 5 måneder ?? :eek: Du kunne jo købe en etkilospose af James Wellbelowed :p og så give dem det en gang om dagen. Forandring fryder, siger de vist.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan godt følge dig lidt i det. I hvert fald er Jylland langt mere udland for mig' date=' end Sverige (læs: Skåne) nogensinde bliver :th2:[/quote'] Ja, det kan ske at man kommer så langt ud på landet, at man ikke forstår hvad folk siger... specielt på Lemvig-egnen :D Man kan vel sammenligne det med en sjællænder der flytter til Flensborg for at bo. Det er der nok mange nede i Sønderjylland, der ikke vil betegne som udlandet, men når man kommer så langt væk fra, så mærker man nok tydeligere forskellene...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helt enig !!! Dog lige med den reservation at for mig begynder Sverige der hvor Skåneporten står, cirka 60 km. nord for Helsingborg. Det vi befinder os i er Skåne og dem der bor her er skåninger og cirka 95% af dem taler skånsk. Dem i Helsingborg kalder Sjælland for Danmark Det synes JEG lyder helt forkert. Sjælland er da ikke Danmark. Det er ... Sjælland. Om foderet > 5 kilo ?? Til EN kat (eller to) ?? Har han så mad i 5 måneder ?? :eek: Du kunne jo købe en etkilospose af James Wellbelowed :p og så give dem det en gang om dagen. Forandring fryder, siger de vist.
Ja, Sjælland er bestemt ikke Danmark, det er bare en del af landet... *gruble* kan ikke lige huske om det er 4 eller 5 kilo, men har fået det i nogle uger, så han er godt på vej igennem det. Vil forsøge mig med James Welbeloved når jeg begynder at kunne se enden på maden, ellers er jeg bange for at han lille killingemave bliver noget forvirret... ( Den er det allerede i forvejen - og det er ikke lækkert at blive vækket af!! :eek: ) Meen, nu er skrigeriet ved at fortage sig foran madskålen, og han har allerede tabt sig en smule... så det går heldigvis den rigtige vej :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tänk' date=' jeg har det lige omvendt:rolleyes:[/quote'] Puh, det kan jeg næsten ikke følge.. Tror måske det havde været noget andet, hvis de havde været lidt tættere på, så kunne det endda være at man blev træt af dem, men med de få besøg det bliver til om året, så trækker det meget i os efter at komme hjem igen... Men, det sker vel om en 4-5-6 år...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Update Well, well, well... Så er vi i gang igen... :( I går eftermiddag til tidlig aften sad underboen ude i gården, alt imens hendes radio hamrede derudaf... Vi troede faktisk at vi var kommet over det punkt efterhånden, men hun er åbenbart ikke færdig med at skulle spille idiot... På det seneste har hun hørt en del radio... bemærkelsesvis lige efter at vi havde snakket om, og hun havde spurgt til, om jeg skal skulle til at læse til eksamen... :mad: Vi kontaktede foreningen, men alle de involverede medlemmer var ikke hjemme, så der var desværre ikke noget at gøre. Vi valgte at følge deres anvisninger og ikke opsøge hende, og havde vi gjort det, så er jeg bange for at jeg var kommet til at råbe og skrige og evt blive lidt voldelig... Det er første gang jeg er kommet i kontakt med den del af mig selv, ikke særlig betryggende! Det er bare ikke sjovt at være udsat for det her... Frustrationerne er mange... Vi har snakket om at udleje lejligheden, simpelthen bare for at slippe for det her helvede, men det kan desværre ikke rigtig hænge sammen økonomisk... Vi var en ganske kort overgang inde på at sælge lejligheden, men vi holder for meget at stedet og har for meget om ørene lige nu til at skulle overveje at finde noget andet... Det er næsten så tårerne pibler frem, når man sidder og skal forsøge at læse til eksamen alt imens frøken P1 skruer op for blusset nedenunder... :cry: Nu hiver vi fat i foreningen igen og kører sagen helt igennem, for det kan bare ikke være rigtigt det her... Synes vi har opført os så pænt og gjort alt efter bogen, men ligelidt hjælper det... Hævn er bare så nærliggende, og nu er det blevet en kamp med os selv for at lade være... Vi SKAL bare ikke ned på det niveau... ... det var så fortsættelsen på vores egen lille Hortin-Saga :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

lektielæsnings-mulighed... ØØvvv - godt nok utroligt med sådan en psykopat :-( Altså - ikke at det er en løsning (på den uacceptable situation), men hvis det kan være en fordel at måtte smutte et par km ud af Sallerupsvägen og have et lektielæsningssted hos os så skal du bare sige til. Pøj pøj, og lad os håbe at hun kommer til at skælde seriøst ud på den forkerte person i ejerforeningsbestyrelsen... /Jesper

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ØØvvv - godt nok utroligt med sådan en psykopat :-( Altså - ikke at det er en løsning (på den uacceptable situation), men hvis det kan være en fordel at måtte smutte et par km ud af Sallerupsvägen og have et lektielæsningssted hos os så skal du bare sige til. Pøj pøj, og lad os håbe at hun kommer til at skælde seriøst ud på den forkerte person i ejerforeningsbestyrelsen... /Jesper
Mange, mange tak for tilbuddet, Jesper, det er virkelig sødt af dig! :) Lige præcis de næste par uger skal jeg skrive synopsis, så jeg er lænket til den stationære computer indtil min bærbar ankommer med posten... Men jeg skal nok sige til - I har jo også en lille en jeg slet ikke har fået hilst på endnu :) Den her situation er bare virkelig uholdbar! :cry:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja man forstår det jo snart ik. Men i skal da være velkomne til at købe min lejlighed når nu huset er i land :D Speciel price for you my friend ;)
Mange tak skal du have, Brian :) Det kan være det ender med en flytning... Vi finder bare ikke noget til samme pris og avgift i forhold til Centralstationen :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mange tak skal du have, Brian :) Det kan være det ender med en flytning... Vi finder bare ikke noget til samme pris og avgift i forhold til Centralstationen :(
Nej men her går 8'eren lige til centralen hele dagen :D Ellers er det på med trave skoene :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej men her går 8'eren lige til centralen hele dagen :D Ellers er det på med trave skoene :D
Hmm... busser og mig, det er et no-go... Jeg vil hellere gå 10 kilometer end tage bussen... Bliver så hamrende køresyg af lugten af en bus, bliver altid klemt og kommer altid (med garanti) til at sidde ved siden af den mest ildelugtende person :scared: ... i togene bliver jeg i det mindste ikke køresyg hvis jeg lader være med at læse for meget :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var vel nok pudsigt, så sent som i går tænkte jeg på hvordan det gik for hende Madsen og den nævenyttige underbo. Jeg havde håbet hun måske var flyttet. Det er sæbeopera i den højere skole, det hun har gang i. Når hun nu ved at du skal læse til eksamen. Det er godt I hiver fat i bestyrelsen. Lad os høre hvad de mener om det! Det må næsten være på trapperne at bestyrelsen skriver et advarende brev til hende om konsekvenserne af at ikke opføre sig ordentlig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det var vel nok pudsigt, så sent som i går tænkte jeg på hvordan det gik for hende Madsen og den nævenyttige underbo. Jeg havde håbet hun måske var flyttet. Det er sæbeopera i den højere skole, det hun har gang i. Når hun nu ved at du skal læse til eksamen. Det er godt I hiver fat i bestyrelsen. Lad os høre hvad de mener om det! Det må næsten være på trapperne at bestyrelsen skriver et advarende brev til hende om konsekvenserne af at ikke opføre sig ordentlig.
Jamen tak for tanken... Overvejede om det kunne være fordi du evt. kunne høre hende :laugh: Ja, nu skal der godt nok til at ske noget, og gerne meget meget snart... Det undrer mig dog, at hun tør blive ved med det her latterlige spil, da det jo er hende der hele tiden antyder hvor lydt her er... Til trods for det virker det jo fuldstændig hul i hovedet selv at spille, for så er hun jo udemærket klar over hvad hun udsætter os for... En del af hendes mission er da lykkedes... Glæden ved at bo her smuldrer langsomt, og den blomstrer kun op når vi ved hun ikke er hjemme...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har jo lovet at holde tråden opdateret hvis der skete noget nyt, hvilket der virkelig er i dag...! Jeg ved, at hun har arbejdet de sidste par nætter og derfor har sovet om dagen... Ikke at jeg er gået ud af min vej af den grund, men jeg har bare lagt mærke til det... Siden sidst hvor hun sad i haven og "hørte" radio har hun hørt høj radio hver evig eneste dag... De sidste 2 dage har jeg siddet og skrevet en dræberopgave, hvilket har betydet, at jeg ikke har haft noget liv ved siden af. I dag har jeg ikke lavet det mindste larm... Har ikke engang hørt en eneste sang på anlægget eller hørt radio på computeren. Støvsugeren har stået stille og kattene har sovet... Jeg har bare siddet på min flade røv på min kontorstol inde i stuen og har gået frem og tilbage fra køkkenet for at lave mig en kop kaffe i ny og næ... ERGO: Nada larm eller støj fra min side... For et par timer siden går jeg op og snakker lidt med underboen, blandt andet fordi hendes søster gerne vil ind i styrelsen og der er foreningsmøde i morgen. Da jeg kommer tilbage fra hende er underboen ellers i gang nedenunder med høj radio... Da overboen og jeg har snakket kort om situationen med underboen, går jeg op og henter hende, og hun kommer ned og hører det... Hun er lidt chokeret, for hun har lige set at underboen sidder nede i haven!!! Fan-fucking-tastic! :sick: Jeg ringer til hende det danske bestyrelsesmedlem jeg har privatnummeret på og snakker med hende. Hun synes, at jeg skal gå ned og bede hende skrue ned. Udover det fortæller hun, at hun stopper i bestyrelsen, men at hun giver sagen her videre som en hastesag, jeg skal bare kopiere de sedler med tidspunkter hvor underboen har larmet og aflevere dem på kontoret. ... jeg vandrer ned af trapperne, ud udenfor og siger ligeså pænt til underboen, der sidder sammen med sin veninde og en anden beboer: "Undskyld Eva, men jeg sidder og læser til eksamen og tænkte på om du ville være sød at skrue ned for din radio når du sidder i haven?" Straks himler hun med øjenen og laver en scene. " om jeg kunne høre det - og det var da utroligt" og siger en masse andet til de 2 andre udenfor... Hun rejser sig, peger på sin veninde og siger, at hun skal komme med og høre hvor lavt det er... Vi går ind i opgangen, jeg bliver pænt på trinnet ind til hendes lejlighed, da jeg ved hvordan hun kan være og sikkert vil forsøge at sige, at jeg har stjålet noget eller andet grimt. Da døren går op, brager det ud med radio... højere end jeg nogensinde kunne få lyst til at høre svensk P1, og hun fortsætter med sin himlen med øjnene og " hør hvor lavt det er - kan du virkelig høre det?" Hun siger til sin veninde, at nu har hun hørt det, og hvad hun synes om det... Veninden kløjes lidt i det, alt imens jeg vender mig om og begynder at gå ud og op af trappen... hvad i alverden kunne veninden også sige til det... Hun aner jo ikke hvordan det lyder hos mig, og problemer er jo også at hun blandt andet sidder i haven... Da jeg er kommet to trin op af trappen siger hun, at hun ikke kunne sove tidligere i dag, og jeg spørger hvorfor... Hun svarer, at det er fordi jeg har larmet og jeg spørger "Fört uväsen?" Og det siger hun ja til.. :lol: Jeg har siddet foran skærmen hele dagen - har intet lavet! Jeg snakkede efterfølgende med hende fra bestyrelsen, hvor jeg lige fik hende opdateret... imens jeg snakker med hende skruer underboen op for musikken igen... Hvordan kan den dame forvente at vi skal vise hensyn til hende når jeg lige har fortalt hende at jeg læser til eksamen?? Nå, men jeg kopierede de papirer vi har, og hun hang ud af vinduet og gloede efter mig da jeg gik hen med dem... Siden da har jeg hørt P1 :rolleyes: Men nu ligger alle papirer, referater, emails mv. som der har været i sagen klar til at den nye bestyrelse kan komme i gang med den... de kontakter mig hurtigst muligt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har virkelig lyst til at finde et par af de gamle, rå gutter fra dengang jeg boede i Nordvest, og så tage på en lille udflugt ud til den møgsæk!!! Hold da helt kæft, hvor jeg bliver arrig over sådan en madamme! :mad: ...Forresten... Hvis du nogensinde får lyst til at at give alvorligt igen, så må du sige til. Trolden har en baskasse på størrelse med 4 flyttekasser (sådan en mindre campingvogn-agtigt), og den siger han, at du godt må låne! :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har virkelig lyst til at finde et par af de gamle, rå gutter fra dengang jeg boede i Nordvest, og så tage på en lille udflugt ud til den møgsæk!!! Hold da helt kæft, hvor jeg bliver arrig over sådan en madamme! :mad: ...Forresten... Hvis du nogensinde får lyst til at at give alvorligt igen, så må du sige til. Trolden har en baskasse på størrelse med 4 flyttekasser (sådan en mindre campingvogn-agtigt), og den siger han, at du godt må låne!
WOW - sikke da et tilbud! MANGE tak for det :love2: Jeg tror faktisk her er lydt nok i forvejen til at det er nok at give hævn med mit lille bilka anlæg... For første gang har jeg besluttet at damen skal have hævn, ikke noget jeg er synderligt stolt over, men nu synes jeg altså jeg har nået bunden...:o Hvis hun skal arbejde i nat, så kommer hun hjem omkring klokken 8.30-9.00. Det er derefter min plan at sige "Tak-fordi-du-tog-hensyn-til-mig-da-jeg-skulle-skrive-eksamen" omkring klokken 10.30 med en gammel dansk popklassiker " Hvorlænge vil du ydmyge dig" af Danser med Drenge. Jeg regner med at jeg skal høre lidt musik en en halv times tid - ikke for højt og heller ikke for lavt, men bare så jeg lige får en pause fra opgaven... :D Derefter regner jeg med at skulle arbejde lidt videre med min opgave, evt inde i soveværelset da jeg har på fornemmelsen at hun går lidt bananas... Omkring klokken 13.00 vil jeg gentage min yndlingssang i endnu en halv times tid, og derefter holde endnu en pause... Jeg kan nemlig forestille mig, at det ikke er til at sove for, hvis hun mener at jeg har holdt hende vågen i dag ved bare at sidde her og lave ingenting... MEN MEN MEN - jeg er bestemt ikke stolt over min hævn, så kom endelig med moralprædikenerne... Jeg ved godt det ikke er sødt gjort, men jeg tror bare jeg skal af med det!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har hun en veninde :surprise: Du er sikker at på det ikke var en besøgsven fra Røde Kors ?? Eller Jehovas ?? Jeg troede ellers du havde tænkt dig at lytte til svensk P1 mens du lavede din opgave i morgen formiddag :p Ærligt, nu hvor du er så tæt på målstregen synes jeg bare at du ikke skal gå over grænsen. Ellers havde jeg personlig sat tredje verdenskrig i gang for længe siden. Men sov på det :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har hun en veninde :surprise: Du er sikker at på det ikke var en besøgsven fra Røde Kors ?? Eller Jehovas ?? Jeg troede ellers du havde tænkt dig at lytte til svensk P1 mens du lavede din opgave i morgen formiddag :p Ærligt, nu hvor du er så tæt på målstregen synes jeg bare at du ikke skal gå over grænsen. Ellers havde jeg personlig sat tredje verdenskrig i gang for længe siden. Men sov på det :th2:
Du har ret... Vi er kommet langt, det ville være surt at smide det hele væk på den måde... *tænke tænke* Jeg sover med sikkerhed på det, og hvem ved om jeg lige får lyst til at høre min yndlingssang engang i morgen... Hvorlænge vil du ydmyge dig? Hvorlænge vil du trædes på endnu? Hvorlænge vil du finde dig i det? Hvorlænge vil du lade dem trampe på dig - åh, det piner mig at se på dig...:D Jeg er dog sikker på at det var hendes veninde fra en anden opgang, og ikke en besøgsven fra Røde Kors... hun har altid kigget ondt på mig, så hun er nok ikke den mest objektive person at hive med derind som "vidne"...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites