Jump to content
Madsen

Nogen der har erfaringer med boligforeninger og klagende naboer?

Recommended Posts

I mellemtiden skal vi skrive ned hver gang hun hører radio eller brokker sig' date=' da vi håber at indkaldelsen til mødet, og det at vi gennemførte det, kan gøre at hun har ændret sin opførsel.[/quote'] Jeg håber også hun skikker sig i fremtiden så I bliver fri for at høre mere fra hende. Men jeg har på fornemmelsen at der kan blive flere runder .... Det tager tid at lære en gammel hund at sidde pænt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fy For Pokker!!! Vi har lige gjort en grim grim opdagelse nede i vores kælder... Vi har et kælderrum, og nede i det kælderrum kommer vi dagligt, da Kim har gjort det til et lille træningsrum. For at komme til vores kælderrum skal man gå ned af en gang, og denne gang fører kun til vores kælderrum og vores nabo's kælderrum - en mand der næsten aldrig er hjemme, da han arbejder i USA.. Med andre ord; I den del af kælderrummet kommer der ikke andre end os og ham, da andre ikke har noget at lave der... For en månedstid siden - da problemerne med underboen var på sit værste - bemærkede Kim, at der blev stillet en pose med skrald samt en gammel svensk flyttekasse foran vores nabo's og vores kælderrumsdør som er lige op ad hinanden... Kim bed ikke så meget mærke i det, da han troede det var naboen der havde ryddet op eller noget... I går aftes bemærkede Kim dog at denne her skraldepose var begyndt at lugte lidt samt at der var kommet en pokkers masse fluer fra den. Han har så lige været inde og snakke med naboen. Det er ikke ham der har stillet den der, han har været i udlandet det sidste lange stykke tid! I posen var der en masse grøntsagsrester og andet organisk guf, som naboen bestemt ikke kendte noget til... ( Skal lige tilføjes at begge mænd stod med snuderne nede i posen for at tjekke... kært syn :sick: ) En eller anden person har derfor besluttet at stille en skraldepose ved vores kælderrumsdør- uden at have det mindste at gøre der?! Godt nok er der vaskekælder under os, men jeg tror de færreste vandrer fra vaskerummet for at stille en pose med skrald foran en dør... Jeg kan ikke lade være med at tænke på om det er en del af terroren? Tror lige det her er en del som skal noteres i vores lille sorte bog... Og som en sidebemærkning nævnte nabomanden at han aldrig havde været generet af os - heller ikke da vi renoverede sidste år!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har lige gjort en grim grim opdagelse nede i vores kælder...
Føj da :sick: Men altså uanset hvad så kan I jo aldrig nogensinde bevise om det er hende der har stillet den der - eller om det er en anden. Så vær varsomme med at hive den "op af hatten" næste gang i er til møde. Kælderrum er noget underligt noget - vi boede engang i Lyngby. Vi flyttede før lejligheden var solgt, så kælderrummet stod tomt + ulåst. Da de nye ejere skulle overtage var der nogen der havde stablet en masse gammelt skrammel ind i vores kælderrum og tilmed sat en lås på døren!! Fandt aldrig ud af hvem, men lånte en boltsaks af viceværten - så kunne vi bare stille det ud på gangen, og så skulle han nok fjerne det hvis det ikke forsvandt i løbet af en uges tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Føj da :sick: Men altså uanset hvad så kan I jo aldrig nogensinde bevise om det er hende der har stillet den der - eller om det er en anden. Så vær varsomme med at hive den "op af hatten" næste gang i er til møde. Kælderrum er noget underligt noget - vi boede engang i Lyngby. Vi flyttede før lejligheden var solgt, så kælderrummet stod tomt + ulåst. Da de nye ejere skulle overtage var der nogen der havde stablet en masse gammelt skrammel ind i vores kælderrum og tilmed sat en lås på døren!! Fandt aldrig ud af hvem, men lånte en boltsaks af viceværten - så kunne vi bare stille det ud på gangen, og så skulle han nok fjerne det hvis det ikke forsvandt i løbet af en uges tid.
Det er bestemt heller ikke noget vi vil klantre hende for, måske bare nævne det henslængt til det næste møde med foreningen... Tror bestemt ikke de vil synes at det er en behagelig ting i deres perfekte lille forening at sådan noget kan ske... Faktisk skete der det samme med vores loftrum da vi var ovre at se lejligheden efter vi havde købt den. På loftrummet stod der også en masse ragelse låst inde og ejeren af lejligheden anede på ingen måde hvor i alverden det kom fra.. Foreningen brød låsen op og da vi kom tilbage en månedstid senere var tingene væk og foreningen anede intet... Spændende... Specielt når lofts- og kælderrum er så store at plads er det sidste man mangler her!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er bestemt heller ikke noget vi vil klantre hende for' date=' måske bare nævne det henslængt til det næste møde med foreningen... Tror bestemt ikke de vil synes at det er en behagelig ting i deres perfekte lille forening at sådan noget kan ske...[/quote'] Ja det er sgu mærkeligt... Tænk engang at nogen gider slæbe deres affald ned og stille det dér! Affalds-skakten længe leve.. ;) Nøj hvor er jeg glad for at bo herude på landet med flere hundrede meter til nærmeste nabo. Der er klart også ulemper*, men den slags fnidder-fnadder undgår man da... * Fx er Heidi lige kørt 20 km til Eslöv fordi hun har glemt at købe cigaretter og de lukker nede hos købmanden kl 8... :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der også dem der ikke gider tømme deres lofts / kælderværelser og helt enkelt SIGER at det må være nogen andre, der har stillet alt det ind og sat lås på. Det skete for hende der købte min tidligere nabolejlighed. Men så var der også en del ''gruff'' mellem de tidligere ejere og visse bestyrelsesmedlemmer, og det skulle så gå ud over den nye køber, det var svagt. Dem i bestyrelsen forstod hinten og hjalp hende med at tømme loftet. Det med skraldeposen ville jeg ikke gå så højt op i. I ved jo allerede hvad hun er kapabel til, men hvis det ikke kan bevises så kan det slå tilbage hvis det bliver bragt frem for bestyrelsen. Er der ellers ro i huset siden mødet ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så er der også dem der ikke gider tømme deres lofts / kælderværelser og helt enkelt SIGER at det må være nogen andre, der har stillet alt det ind og sat lås på. Det skete for hende der købte min tidligere nabolejlighed. Men så var der også en del ''gruff'' mellem de tidligere ejere og visse bestyrelsesmedlemmer, og det skulle så gå ud over den nye køber, det var svagt. Dem i bestyrelsen forstod hinten og hjalp hende med at tømme loftet. Det med skraldeposen ville jeg ikke gå så højt op i. I ved jo allerede hvad hun er kapabel til, men hvis det ikke kan bevises så kan det slå tilbage hvis det bliver bragt frem for bestyrelsen. Er der ellers ro i huset siden mødet ??
Vi har gudskelov ikke haft muligheden for at skrive mange ting ned i den lille sorte bog, da hun har holdt sig i skindet siden mødet. Der har kun været 2-3 gange hvor hun har hørt radio, men der skulle vi anstrenge os for at høre det... Så det går faktisk fint... Vi hører lidt sladder fra naboerne i bygningen, som har fået historien om vores nye køkken, og de kommende uger der skal bruges på at få det gamle køkken ud og det nye op, men ellers sker der ikke så meget... Jeg har mødt underboen et par gange i dag, da hun har ventet på en vvs'er der ikke kom... Det er nu efterhånden ved at være 3 måneder siden hendes vandskade, og jeg har på fornemmelsen at hun snakker meget om den for at undgå at komme til at snakke med os om noget af det der virkelig trykker. De få gange jeg har mødt hende har hun været noget så glad for at se mig - men er der ikke andre ignorerer hun mig - hvilket passer mig fint! Jeg kan godt holde den fine nabo-facade ud af til, så de andre naboer ikke bliver trykkede af stemningen.. Faktisk virkede hun så glad for at se mig, at min lillesøster, der var på besøg i fredags, troede at hun var en af vores rigtig gode venner her! Gys - sikke en tanke! Men alt i alt er det blevet et helt andet sted at bo efter snakken og jeg håber at foreningen har fået snakket med hende så i ikke bor ovenpå en tikkende bombe...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der nyheder der virkelig vil noget!! Jeg mødte underboen for nogle dage siden... Hun har i de seneste måneder kæmpet en ulige kamp med foreningen, da hun mener at de skal betale for hendes vandskade :rolleye: Jeg traf hende på trappen hvor hun udspurgte mig om en masse, og hvor jeg bare snakkede udenom :p I den anledning sagde hun at hun overvejer at flytte!!!! Mit hjerte hoppede lige et ekstra par gange! Det er bare den bedste nyhed længe og den overgår fuldstændigt at hun lige nu hører høj høj radio... Det er ikke mindre end et par dage siden at jeg mødte en af foreningesmedlemmerne fra mødet i vaskekælderen, og vi blev enige om, at siden det var en måned siden vi har hørt til hende sidst, så ville vi droppe sagen, da underboen sikkert var blevet bange... Men jeg tror vi skal i gang igen... De har forsøgt at få kontakt med hende mange gange, men hun nægter et møde angående os... Underboen mener at foreningen er blevet dårlig og at det er en skandale at hun skal betale pedellen for at lukke af for vandet, nu det ikke er hendes skyld... Vi andre betaler jo også :rolleye: I hendes 11 år her har hun aldrig oplevet noget lignende!! For pokker hvor kunne det være fedt hvis hun flyttede!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja så er det da bare med at klemme på med jeres sag så den kan tilskynde hun flytter. Men så må i jo bare leve med en tom lejlighed under jer for der er sikkert ingen der vil flytte ind i så forfærdelig en forening som i har jer der :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja så er det da bare med at klemme på med jeres sag så den kan tilskynde hun flytter. Men så må i jo bare leve med en tom lejlighed under jer for der er sikkert ingen der vil flytte ind i så forfærdelig en forening som i har jer der :rolleye:
Ja, vi klør på! Det kan ikke være rigtigt at jeg ikke kan høre radio for hendes radio! Og jo, vi må jo nok indstille os på at vi bliver meget ensomme her... Vi har pjattet med at købe hendes lejlighed og lave vores til en dobbel... men i den her slemme slemme forening er det nok ikke muligt... :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Må man lige tillade sig at fedte for en update? Er I stadig glade? Er undersoen flyttet? ... håber, I gik rigtig mange gange rundt om træet - og trådte rigtig hårdt...
Tak for interessen! :D Vi fejrede desværre ikke jul herhjemme, så den med træskoene har jeg ikke fået afprøvet... endnu! Det går ok med underboen, har ikke truffet hende siden sidst, men har hørt hende en del gange... Lige efter mødet med en af foreningsmedlemmerne i vaskekælderen ( hvor vi besluttede at lade sagen ligge ) blev jeg dagen efter vækket ved, at jeg troede, at der stod en mand ved siden af mig og snakkede til mig... MEN, det var underboen der klokken 07.20 lige ville høre meget høj radio... denne gang havde hun flyttet radioen til hendes stue, og dermed ned under vores soveværelse... Efter den episode kontaktede jeg forenigsmedlemmet igen, og fik hendes private nummer, så jeg bare kunne ringe når hun gik i gang. Det sker at vi møder foreningsmedlemmerne i vaskekælderen, hvor de fortæller os lidt mere om sagen, og hvad underboen evt. har gjort... Senest var midt i november, hvor vi kom hjem omkring klokken 01.30 fra en 50-års fødselsdag i Roskilde med min mor og hendes kæreste... De skulle puste en luftmadras op, og det ringede underboen, midt om natten, ind og klagede over!! :lol: Vi har intet hørt om sagen fra foreningen eller underboen, så jeg tror godt de ved, at hun er lidt småtosset, og derfor ikke tager hende seriøst... og så kunne hun jo have været med på mødet og evt fortalt nærmere om hendes side af sagen... Derefter gik der laaaaang tid inden jeg hørte noget til hende igen. Hele december har hun opført sig pænt, men det var først da jeg sad og forberedte mig til eksamen i sidste uge at hun foldede sig ud... Så jeg fik ringet til foreningsmedlemmet, men hun var desværre ikke hjemme... Hver gang det sker, noterer vi det og kontakter foreningen... Kan godt mærke at jeg efterhånden er blevet glad for at bo her, men det er ligesom at bo ovenpå helvede, og havde vi vidst, at det ville blive sådan, aå havde vi aldrig købt lejligheden :sad: Noget helt nyt er, at vi skal have ny el i lejligheden... Det køkken vi skulle sætte op, kunne ikke trækkes af det el der er i hytten nu, så det er desværre lige en større omgang vi skal igennem... Specielt med et køkken der har været halvfærdigt i nogle måneder! Nå, men i forbindelse med al den el-halløj, så har vi haft foreningen med i sagen, og de har besluttet, at der skal trækkes nye ledninger fra kælderen og op til os - igennem underboen!! Da det ikke er os selv der står for det, men foreningen, så kan hun ikke nægte det...:D Der har tidligere været påpeget, hvordan jeg kan glæde mig over, at hun skal udsættes for sådan noget, og normalt er jeg en sød og betænksom pige, men i det her tilfælde, ja, så ser jeg stort på hensynet til hende, da det heller ikke rigtigt er noget vi fornemmer fra hendes side... Vi overholder hus-reglerne, spiller ikke høj musik, har aldrig holdt fest og tager generelt hensyn når klokken er efter 22... What goes around comes around... ihvertfald i det her tilfælde! Jøsses, det blev vist noget af en smøre!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har engang set en dansk film hvor de har en pony i sin lejlighed. Det kan i vel også :D Det larmer mindst lige så meget som træsko :D Det bliver godt at kunne give lidt igen med at forstyre hende med det EL. Må håbe der bliver banket fornuft i hende på et tidspunkt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har engang set en dansk film hvor de har en pony i sin lejlighed. Det kan i vel også :D Det larmer mindst lige så meget som træsko :D Det bliver godt at kunne give lidt igen med at forstyre hende med det EL. Må håbe der bliver banket fornuft i hende på et tidspunkt.
Jaaa, Tarzan Mamma Mia! Synes bare de hestebasser lugter lidt, og de fortjener også en god stald og en masse hø og halm... Vores killing på 9 måneder vejer efterhånden 6,3 kilo, så mon ikke han kan udfylde hestens opgave og trave lidt rundt :D Jeg regner lidt med, at hun flytter indefor det kommende år... Hun er jo ikke tilfreds med foreningen og skrækslagen for flere vandskader, så med de tanker og overvejelser hun må gøre sig, så tror jeg ikke der går længe... Har man først overvejet og fortalt til naboer, at man tænker på at flytte, så tror/HÅBER jeg ikke der går alt for længe... Men hvor jeg bare GLÆDER MIG til om 4-5 år, hvor vi kan komme tilbage til Jylland, og få et lille hus ude på landet og hvor vi kan råbe og skrige og opføre os lige præcis som vi vil - hele natten og dagen igennem! :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt at høre, at det gode humør - trods alt - stadig er der. Den største opgave i sådan en sag er at lære at se gennem fingre med meget - blive mere tolerant...

Men hvor jeg bare GLÆDER MIG til om 4-5 år' date=' hvor vi kan komme tilbage til Jylland, og få et lille hus ude på landet og hvor vi kan råbe og skrige og opføre os lige præcis som vi vil - hele natten og dagen igennem! :th2:[/quote'] Er der indrejse-forbud i Jylland i de næste 4-5 år??? :laugh: Hvorfor vil I tilbage...? Man kan også herovre få små huse på landet, hvor man kan råbe og skrige døgnet rundt - jeg har nemlig sådan et! [ATTACH]885[/ATTACH]

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Godt at høre, at det gode humør - trods alt - stadig er der. Den største opgave i sådan en sag er at lære at se gennem fingre med meget - blive mere tolerant... Er der indrejse-forbud i Jylland i de næste 4-5 år??? :laugh: Hvorfor vil I tilbage...? Man kan også herovre få små huse på landet, hvor man kan råbe og skrige døgnet rundt - jeg har nemlig sådan et! [ATTACH]885[/ATTACH]
Vi skal have vores uddannelser - og så skal vi hjem til familien igen, dem savner vi begge alt for meget... Det er uden tvivl dejligt herovre, men familien trækker meget...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi skal have vores uddannelser - og så skal vi hjem til familien igen, dem savner vi begge alt for meget... Det er uden tvivl dejligt herovre, men familien trækker meget...
Det er sært som det Jylland det trækker. Der må være noget helt specielt, ikke ;) Har jeg fortalt dig om mine misser? De er 10 år gamle. Fra begyndelsen fik de lov til at spise af sit tørfoder døgnet rundt. De fik andet godt også, blandt andet kogt fisk hver dag. Og blev selvfølgelig tykkere og tykkere. En gang da de var 6 år og skulle igennem noget vaccination blev dyrlægen meget urolig over den tykkeste, han vejede 9 kilo, og jeg har jo altid tænkt at han har det godt og får lov til at spise det han kan lide. Jeg prøvede deres dyyyyre slankemad. Han tabte 100 gram på tre måneder :thumbdown . Så gav jeg op. Men så for et par år siden opdagede jeg noget engelsk tørfoder, James Wellbelowed, samtidig som jeg købte meget små madskåle, så de fik hver sin skål og en ske med mad cirka 4 gange om dagen. Det er ikke gået hurtigt, men i løbet af to år, hvor de også stadig får deres daglige kogte fisk, dog en mindre portion, er den tykke gået ned fra 9 til 7 kilo. Nu er han blevet en meget gladere og livligere kat. Hans hjerte og blodomløb har det meget bedre og det kan ses i hans øjne. Jeg ville ønske jeg havde været mere opmærksom på det med maden fra de var små af. Undskyld hvis jeg trætter jeres øjne, der er ikke noget mere kedeligt end andre der giver råd, jeg ved det godt, men jeg skriver altså det her alligevel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Killing og 6' date='3kg?!? :)[/quote'] Ja, det er nu kampvægten for en skovkatte kastrat. Hans kuldbrødre vejer nogelunde det samme... men han er kommet på noget slankefoder, da overvægt skal forebygges... og han har en lille delle på maven :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er sært som det Jylland det trækker. Der må være noget helt specielt, ikke Har jeg fortalt dig om mine misser? De er 10 år gamle. Fra begyndelsen fik de lov til at spise af sit tørfoder døgnet rundt. De fik andet godt også, blandt andet kogt fisk hver dag. Og blev selvfølgelig tykkere og tykkere. En gang da de var 6 år og skulle igennem noget vaccination blev dyrlægen meget urolig over den tykkeste, han vejede 9 kilo, og jeg har jo altid tænkt at han har det godt og får lov til at spise det han kan lide. Jeg prøvede deres dyyyyre slankemad. Han tabte 100 gram på tre måneder . Så gav jeg op. Men så for et par år siden opdagede jeg noget engelsk tørfoder, James Wellbelowed, samtidig som jeg købte meget små madskåle, så de fik hver sin skål og en ske med mad cirka 4 gange om dagen. Det er ikke gået hurtigt, men i løbet af to år, hvor de også stadig får deres daglige kogte fisk, dog en mindre portion, er den tykke gået ned fra 9 til 7 kilo. Nu er han blevet en meget gladere og livligere kat. Hans hjerte og blodomløb har det meget bedre og det kan ses i hans øjne. Jeg ville ønske jeg havde været mere opmærksom på det med maden fra de var små af. Undskyld hvis jeg trætter jeres øjne, der er ikke noget mere kedeligt end andre der giver råd, jeg ved det godt, men jeg skriver altså det her alligevel.
Åh Jylland... savner hjemlandet hver dag :cry: Men vi er glade for Malmø, da stemningen og mentaliteten minder meget om jyders... Vi har bevidst valgt udenom KBH, da den by siger os intet og vi gerne ville prøve noget nyt og anderledes... Så det blev udlandet... Det er godt nok effektivt det foder, siden den "tykke" er gået fra 9 til 7 kilo! :eek: Tror lige jeg skal se om jeg ikke kan finde det herovre... Vores killing er ikke kritisk, men han har en dunk på maven, som dels er en delle forårsaget af killingefoder, og som dels også er en vanddunk, som nogle hanskovkatte desuden får... Men det er bedre at forebygge overvægt, så derfor er han røget på noget fedtreduceret mad, som serveres 2 gange dagligt... Lige nok til at han ligger og tuder ude foran madskålen ;) Jeg kan fint forestille mig, at det med hans vægt er noget vi skal være obs på for fremtiden, og siden han stadig er en killing, er et foderskift noget jeg har overvejet længe... Tror lige jeg skal se om jeg ikke kan finde det foder du nævner her i Sverige eller via zooplus... Det lyder som om det er en ret god idé, tak for tippet :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har bevidst valgt udenom KBH, da den by siger os intet og vi gerne ville prøve noget nyt og anderledes... Så det blev udlandet...
Man kan da dårligt kalde Malmö for udlandet ?? Jeg hører efterhånden kun dansk når jeg går ud... Næ du... gi' mig lidt af asien eller caribien igen... DET savner jeg, altså...udlandet... Gad godt at skifte min 2'er ud med en hytte på stranden igen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man kan da dårligt kalde Malmö for udlandet ?? Jeg hører efterhånden kun dansk når jeg går ud... Næ du... gi' mig lidt af asien eller caribien igen... DET savner jeg, altså...udlandet... Gad godt at skifte min 2'er ud med en hytte på stranden igen...
Det er meget udland (hvis udland da kan gradbøjes... :confused: ) når man kommer fra den mørkeste del af jylland...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites