Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2006 Har du været til møde med bolig-foreningen og fundet en løsning? Nej, jeg har desværre ikke hørt noget fra dem, men underboen har vi næsten ikke hørt siden jeg kontaktede foreningen, så måske de har snakket med hende... men det kan de da godt lige fortælle os, hvis de har gjort det.. Jeg regner med at få fat i en af dem i løbet af den her uge og høre hvad der er sket, om der er sket noget og hvad der følgende skal ske... Underboen har endnu undgået os, hendes persienner er sirligt rullet ned hver aften... Ved hun er hjemme, for har kunnet høre hende hoste og har svagt kunne høre noget radio i weekenden... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2006 Ved hun er hjemme' date=' for har kunnet høre hende hoste og har svagt kunne høre noget radio i weekenden...[/quote'] Må jeg spørge... hvad pokker bor I i ?? Jeg har aldrig hørt noget til mine naboer (den ene er en familie med 2 små børn) og jeg har kun hørt min overbo en enkelt eller 3 gange. Aldrig fest eller musik, men når han har flyttet rundt på noget tungt (bord, kommode eller lign.). Mine naboer siger iøvrigt det samme. De har aldrig hørt noget til mig, selvom jeg har "biograf" (med tilhørende høj lyd) og til tider spiller lidt for højt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 28, 2006 Må jeg spørge... hvad pokker bor I i ?? Jeg har aldrig hørt noget til mine naboer (den ene er en familie med 2 små børn) og jeg har kun hørt min overbo en enkelt eller 3 gange. Aldrig fest eller musik, men når han har flyttet rundt på noget tungt (bord, kommode eller lign.). Mine naboer siger iøvrigt det samme. De har aldrig hørt noget til mig, selvom jeg har "biograf" (med tilhørende høj lyd) og til tider spiller lidt for højt. Jeg bor i de gamle SJ-huse tæt ved Centralen. De er bygget omkring år 1900, og det er kendt at her er temmelig lydt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2006 Så er der nyt fra foreningen! Pusssår a.k.a. kæresten Kim rendte ind i formanden som havde snakket med de andre medlemmer om at der skal holdes et møde med hende ( formanden ) det danske bestyrelsesmedlem, undersoen og os indenfor nærmeste fremtid... Jubii! Så sker der endelig noget.. Damen har siden sidst undgået os. I går stod hun i opgangen da jeg gik ind i gården, og da hun så mig løb hun ind i sin lejlighed Tror sgu godt hun ved hvor det bærer hen... og det kan jo være at der er nogen der har sladret til hende... Mødte hende desuden oppe i byen i dag hvor jeg kørte forbi hende på cykel... Jeg smilte bare, men der var ikke den store reaktion fra hende bortset fra øjenkontakten... Underligt nok så er der skruet gevaldigt ned for hendes radio på det seneste Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret August 30, 2006 Så er der nyt fra foreningen! Rart at se systemet virker. Jeg og sikkert også andre, glæder mig til at høre mere =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2006 Jubii! Så sker der endelig noget.. Tillykke! Så er det bare med at forberede skytset, så det kan fremlægges på en ordentlig måde. Held og lykke! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2006 Tillykke! Så er det bare med at forberede skytset, så det kan fremlægges på en ordentlig måde. Held og lykke! Mange tak! Vi har allerede været i gang med at nedskrive nogle punkter vi gerne vil snakke igennem... der er meget!! Kim nævnte at vi var hjemme i weekenden, så måske det bliver der... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2006 Uha, jeg er sikker på at nu går hun og pønser på hvad hun kan komme med for anklagelser mod jer. ''Angreb er det bedste forsvar.'' Bare sørg for at være saglige og helst veldokumenterede når der skal holdes møde. Jeg krydser fingre for jer !!! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret August 31, 2006 Uha, jeg er sikker på at nu går hun og pønser på hvad hun kan komme med for anklagelser mod jer. ''Angreb er det bedste forsvar.'' Bare sørg for at være saglige og helst veldokumenterede når der skal holdes møde. Jeg krydser fingre for jer !!! :th2: Mange tak! Tror vi står meget stærkt siden at vi ikke har leget med på hendes leg eller givet igen. I dag har jeg sendt en mail til ham der boede her før, for at høre om hans erfaringer med hende, og fremlægges de for foreningen vil det være meget tydeligt at det er hende der er helt gal på den... HELDIGVIS er den ene der skal med til mødet dansk, så eventuelle sprog-misforståelser kan udredes af hende og derudover er formanden, der også skal med, helt nyvalgt og ikke en af underboens venner... Så vi står meget godt! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jerikras 10 Anmeld indhold Besvaret September 8, 2006 Mange tak! Tror vi står meget stærkt siden at vi ikke har leget med på hendes leg eller givet igen. I dag har jeg sendt en mail til ham der boede her før, for at høre om hans erfaringer med hende, og fremlægges de for foreningen vil det være meget tydeligt at det er hende der er helt gal på den... HELDIGVIS er den ene der skal med til mødet dansk, så eventuelle sprog-misforståelser kan udredes af hende og derudover er formanden, der også skal med, helt nyvalgt og ikke en af underboens venner... Så vi står meget godt! :th2: Hej Madsen Er der noget nyt i sagen? Det er jo lidt spændende at følge med i sagsforløbet, og jeg ligesom mange andre krydser tommelfingrene for dig og kæresten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret September 8, 2006 Hej Madsen Er der noget nyt i sagen? Det er jo lidt spændende at følge med i sagsforløbet, og jeg ligesom mange andre krydser tommelfingrene for dig og kæresten. Hejsa! Nej, der er desværre ikke noget nyt i sagen... Underboen er på ferie for tiden, så vi slapper rigtig af og nyder at kunne leve almindeligt... Håber også snart der sker noget, det er næsten uudholdeligt at vente! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2006 Så er der nyt! Der er lige dumpet et brev ind fra foreningen. Der skal holdes et møde tirsdag den 19, hvor vi skal diskutere og forsøge at finde en løsning på vores uoverensstemmelser... Perfekt! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2006 Så er der nyt! Der er lige dumpet et brev ind fra foreningen. Der skal holdes et møde tirsdag den 19, hvor vi skal diskutere og forsøge at finde en løsning på vores uoverensstemmelser... Perfekt!Perfekt! Må vi komme med?? Alternativt et live-stream fra mødet. Jeg fixer gerne hardware´n Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret September 10, 2006 Perfekt! Må vi komme med?? Alternativt et live-stream fra mødet. Jeg fixer gerne hardware´n Haha, det kunne være meget sjovt... Tvivler dog på at underboen er med på den slags... tror godt hun er klar over, at der ikke er meget der taler til hendes fordel... Hun er HELDIGVIS stadig på ferie, så vi har intet hørt eller set til hende i en uge, så det har været en sand fryd at bo her... Kan bare fint forestille mig de sure miner når hun kommer hjem fra ferie til sådan et brev for foreningen... Dét havde hun nok ikke regnet med! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Jøsses! Så har underboen lige været heropppe, temmelig sur over at have fået den seddel fra foreningen. Hun mener at hun og foreningen har vigtigere ting at tage sig til, at vi ikke larmer og at der slet slet ikke er noget problem... Hun har ikke siddet i gården og hørt radio og hun har ikke været hjemme de dage vi har forsøgt at få fat på hende... Hun mener at Kim har sagt til hende ( vredt ) at vi har ret til at larme, og så synes hun at hun har ret til det samme... Er total rystet, hun råbte en smule og var lidt grov, men jeg tog det køligt... Hun mente blandt andet ikke at vi larmer, men sagde samtidigt at kattene larmer om natten... Så nu tager vi mødet med foreningen og ser hvad der kan ske, hun har bestemt ingen intentioner om at møde op selvom jeg forklarede hende at det ville være en god idé og jeg var sikker på at vi ville kunne få løst diverse kontroverser og problemer... Faktisk forsøgte hun at få mig til at have ondt af hende, da hun har fået en vandskade og foreningen ikke vil hjælpe hende med den. Jeg skulle lige høre om alt hvad der var sket af problemer i hendes liv og hun fældede endda en lille tåre... Det lader til at det er lidt sværere at få hende i tale sammen med foreningen end vi havde regnet med... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Så har underboen lige været heropppe...Hun er jo syg...stakkels dame. Hun har brug for en hjernevrider til at hjælpe hende på plads. Ikke desto mindre, så bør hun tage jeres klage alvorligt. Hvis hun ikke gør dét, så skyder hun sig selv gevaldigt i foden....det kan vi alle være enige om. *suk* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Hun er jo syg...stakkels dame. Hun har brug for en hjernevrider til at hjælpe hende på plads. Ikke desto mindre, så bør hun tage jeres klage alvorligt. Hvis hun ikke gør dét, så skyder hun sig selv gevaldigt i foden....det kan vi alle være enige om. *suk* Samme tanke her, hun har da brug for en psyk.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Hun er jo syg...stakkels dame. Hun har brug for en hjernevrider til at hjælpe hende på plads. Ikke desto mindre, så bør hun tage jeres klage alvorligt. Hvis hun ikke gør dét, så skyder hun sig selv gevaldigt i foden....det kan vi alle være enige om. *suk* Ja, det er nok ikke hendes smarteste udspil at blive væk fra det møde.... Håber foreningen holder et alligevel, regner med at kontakte dem og holde fast i tidspunktet... Sidder og klukker over at hun mener vi ikke har forsøgt at få fat i hende... og at hun nævnte at hende og ham der boede her før virkelig kunne snakke om tingene :lol: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Samme tanke her' date=' hun har da brug for en psyk....[/quote'] Ja, jeg har også temmelig ondt af hende... Måske jeg skulle forslå foreningen psykologhjælp til hende som en løsning på det hele... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Ja' date=' jeg har også temmelig ondt af hende... Måske jeg skulle forslå foreningen psykologhjælp til hende som en løsning på det hele... :)[/quote']er du da tosset. så skal I alle sammen til at ofre penge af jeres boligafgift til hendes psykiater. meget uventet at hun selv dukkede op hos jer. det kan ses som et minus (for hende) at hun ikke kan holde sig til den agenda foreningen har sat, med møde osv. Det er bestyrelsens opgave at sørge for at alle i huset har det godt med hinanden så det er bestemt ikke spild af tid at indkalde jer til et møde. måske kunne det ikke skade at (før mødet) lige tjekke med en jurist hvad loven siger om at ''vräka'' / opsige bostadsrättshavare. Bare så I (og bestyrelsen) ved hvordan man eventuelt gør. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 er du da tosset. så skal I alle sammen til at ofre penge af jeres boligafgift til hendes psykiater. meget uventet at hun selv dukkede op hos jer. det kan ses som et minus (for hende) at hun ikke kan holde sig til den agenda foreningen har sat, med møde osv. Det er bestyrelsens opgave at sørge for at alle i huset har det godt med hinanden så det er bestemt ikke spild af tid at indkalde jer til et møde. måske kunne det ikke skade at (før mødet) lige tjekke med en jurist hvad loven siger om at ''vräka'' / opsige bostadsrättshavare. Bare så I (og bestyrelsen) ved hvordan man eventuelt gør. Åh ja, men jeg vil vove og påstå at de her penge til hjælp til staklen er givet godt ud! Jeg har tjekket i vores regelsamling fra foreningen og der skal desværre mere til for at få en person smidt ud. Mener der skal 3 klager til før det overhovedet er muligt at komme i "betragtning" til en udsmidelse... På deres hjemmeside er der intet nævnt om den slags... http://www.bfhakan.se/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Åh ja, men jeg vil vove og påstå at de her penge til hjælp til staklen er givet godt ud! Jeg har tjekket i vores regelsamling fra foreningen og der skal desværre mere til for at få en person smidt ud. Mener der skal 3 klager til før det overhovedet er muligt at komme i "betragtning" til en udsmidelse... På deres hjemmeside er der intet nævnt om den slags... http://www.bfhakan.se/ ja uden tvivl udgør I ihvertfald klage nr. 1, så kan man måske sige at andre beboere i opgangen der ser problemet er en halv klage og at ham der flyttede fra jeres lejlighed er en halv klage, så mangler der bare een klage til så ryger hun. Det kan jo være nok så afskrækkende hvis bestyrelsen kan fremlægge det for hende på den måde. Istedet for psykologhjælp synes jeg at foreningen skulle have et stående tilbud at betale hendes flyt og flytterengøring (så længe der stadig kun er '2' klager, iflg. min måde at regne på) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Jeg har stadig den holdning, at hvis man kan undgå at få folk smidt ud, så bør man gøre det. Man burde jo kunne leve side om side i fuld fordragelighed, ikk'? Men hende konen her - hun er jo komplet blød i bolden. Jeg håber, I har noteret jeres 'lille private møde' i den sorte bog - det er jo udmærket bevisførelse. Med hensyn til jeres forgænger: Kan I få ham til at komme med en udtalelse til jeres fordel? Ikke at den nødvendigvis skal bruges - men måske kunne den være joker i spillet, hvis det kommer til at hun igen påstår hendes 'yderst gode forhold' til ham? Lige til sidst (og ikke fordi jeg ikke tror I kan): Husk endelig at være så korrekte, lavmælte og høflige som overhovedet muligt ved det møde. Hun vil automatisk grave sin egen grav, hvis hun begynder at hidse sig op og skabe sig... Endnu engang held og lykke! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 ja uden tvivl udgør I ihvertfald klage nr. 1, så kan man måske sige at andre beboere i opgangen der ser problemet er en halv klage og at ham der flyttede fra jeres lejlighed er en halv klage, så mangler der bare een klage til så ryger hun. Det kan jo være nok så afskrækkende hvis bestyrelsen kan fremlægge det for hende på den måde. Istedet for psykologhjælp synes jeg at foreningen skulle have et stående tilbud at betale hendes flyt og flytterengøring (så længe der stadig kun er '2' klager, iflg. min måde at regne på) Faktisk ved jeg ikke om jeg er så meget for at klage over hende, for i bund og grund har jeg utrolig ondt af hende... Hver gang man snakker med hende nævner hun hvor glad hun er for at bo her efter 11 år, og i dag fik hun også tårer i øjnene da hun snakkede om det... sikkert et trick, men jeg har ret ondt af hende... Jeg er nok mere til at løse problemerne i stedet for at være vild efter at få hende til at forsvinde... Det kunne være dejligt med en anden dernede, men det er nok at give den nutcase det spark hun måske ikke har brug for... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2006 Jeg har stadig den holdning, at hvis man kan undgå at få folk smidt ud, så bør man gøre det. Man burde jo kunne leve side om side i fuld fordragelighed, ikk'? Men hende konen her - hun er jo komplet blød i bolden. Jeg håber, I har noteret jeres 'lille private møde' i den sorte bog - det er jo udmærket bevisførelse. Med hensyn til jeres forgænger: Kan I få ham til at komme med en udtalelse til jeres fordel? Ikke at den nødvendigvis skal bruges - men måske kunne den være joker i spillet, hvis det kommer til at hun igen påstår hendes 'yderst gode forhold' til ham? Lige til sidst (og ikke fordi jeg ikke tror I kan): Husk endelig at være så korrekte, lavmælte og høflige som overhovedet muligt ved det møde. Hun vil automatisk grave sin egen grav, hvis hun begynder at hidse sig op og skabe sig... Endnu engang held og lykke! :th2: Mange tak for støtten :) Faktisk nævnte hun selv at hun skriver ned hver gang vi larmer... hvilket hun jo mener at vi ikke gør og selvfølgelig gør vi det samme... og i snakken fra i dag er der meget der ikke passer sammen med virkeligheden... Hun klager til alle her over at vi larmer og renoverer hele tiden, og vi hører desuden for at kattene larmer hele natten... Hmm... jeg sover nu ellers udemærket... Dog mener hun ikke at vi larmer og at hun da nok skal komme til os hvis der er noget... Hun sad i haven med lukkede vinduer og hørte HØJ radio. Det har hun indrømmet overfor Kim, men nægtet overfor mig i dag. Ham der boede her før og hende var bare de bedste venner og kunne snakke sammen om alt. Han lærte virkelig at forstå hvor lydt her er efter at han fik en larmende overbo. Virkeligheden er at vi meget sjældent hører hende oppe ovenpå og manden der boede her før hadede hende som pesten. Han har tidligere fortalt at hun var en af grundene til at han flyttede... Jeg har haft kontakt med ham og fået en mail fra ham som jeg kan give videre til foreningen: Hi Camilla/Kim, I always felt that I had to be extra careful aroud Eva and it is quite a relief to live somewhere else where there isn't a busybody neighbour complaining all the time. She never used her hammer or radio with me but she did complain on many ocassions and even told me to get some carpets and rugs for the flat. She complained that my shy cat was running and chasing balls and that she could hear everything. In my opinion she likes to complain and act as if she is running the place. I felt like I could not be myself at home and that I had to always have my tv or music very low. I hope that the meeting goes well take care and keep in touch ... ikke ligefrem de billede hun fremstillede for mig på trappen i dag... Hun mente at jeg skulle prøve at kontakte hende inden at vi gik til foreningen. Virkeligheden er at jeg forsøgte UTALLIGE gange og opgav, da jeg fandt ud af at hun undgik os... Vi så hende ikke i 2-3 uger efter radio-midt-om-natten-episoden og der var jo også tilfældet hvor hun åbnede for naboen lige efter at jeg havde ventet et par minutter udenfor hendes dør efter at have hørt hende foran dørspionen... men NEJ NEJ NEJ - jeg lyver! Jeg har slet slet ikke forsøgt at få fat i hende... MEN MEN MEN - det skal dog lige nævnes at hun undskyldte mange gange for at hun havde spillet radio den nat, klokken 23.45, hvor katten hoppede ned og dermed forårsagede et lille bitte bump. Jeg forklarede hende nemlig at Kim lå og sov. I den anledning forklarede hun at hun jo også tit blev vækket af os om natten.... men vi larmer da ikke? Kim skulle jo desuden have sagt til hende, da vi forsøgte at komme ud af den urimelige aftale med ikke at larme før 18, at vi havde ret til at larme, og i dag fortalte hun at det betød jo også, at det også var hendes ret til at larme... Hævn? For hvad? Vi larmer jo ikke... Ork, jeg kunne fortsætte, men jeg gider næsten ikke mere... Har virkelig ondt af damen og fryder mig en del over at hun ikke vil med til det møde... Hun graver virkelig sin egen grav... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites