Jump to content
Madsen

Nogen der har erfaringer med boligforeninger og klagende naboer?

Recommended Posts

Hæng i' date=' det skal nok lykkes.[/quote'] Jo tak. Var ude at stemme dørklokker i går, men ingen fra foreningen var hjemme, desværre. Inden det var underboen kommet hjem imens jeg sad ude i haven, og lige der ville jeg ikke snakke med hende om det, da min mor og veninde sad der. Kort efter ringede jeg på hos hende, men ingen åbnede. Jeg vidste hun var hjemme, så der gik 10 minutter så ringede jeg på igen. Stadig intet svar. Imens jeg var på vej op ad trapperne kom en anden nabo forbi og ringede på, og da jeg kom ind oppe ved os hørte jeg at døren blev åbnet og de snakkede... Tænkte at det var da lidt underligt, men jeg gik derned lige efter døren var blevet lukket, og der åbnede hun heller ikke... :rolleyes: Damn jeg var tosset!! Så jeg fik skrevet en lang mail til foreningen og håber snart at høre noget fra dem...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Hmmmmmm, jamen jeg kan da godt tage mit rocker udstyr på og tage ind og snerre lidt af hende??? :D Den opførsel havde jeg satme ikke fundet mig i.... Jeg kan garantere din mås, at du har været ALT for forstående og sød..... Sådan nogle psykoser skal man bare køre hårdt på. HELE tiden...... Du kan prøve med lidt lydtortur..... En lav bas med konstant tone, således hele hendes lejl går i selvsving, plejer at virke fint. Husk bare at lægge højttaleren ned og tage på en forlænget weekend i Jylland..... Når nu lyden er konstant og der måske bliver brok over det, så referér til en fejl i jeres anlæg, hvis i bliver konfronteret med det....:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hmmmmmm, jamen jeg kan da godt tage mit rocker udstyr på og tage ind og snerre lidt af hende??? :D Den opførsel havde jeg satme ikke fundet mig i.... Jeg kan garantere din mås, at du har været ALT for forstående og sød..... Sådan nogle psykoser skal man bare køre hårdt på. HELE tiden...... Du kan prøve med lidt lydtortur..... En lav bas med konstant tone, således hele hendes lejl går i selvsving, plejer at virke fint. Husk bare at lægge højttaleren ned og tage på en forlænget weekend i Jylland..... Når nu lyden er konstant og der måske bliver brok over det, så referér til en fejl i jeres anlæg, hvis i bliver konfronteret med det....:D
Det lyder meget fint, men jeg nægter dog at kravle ned på hendes niveau. Vi er voksne mennesker og jeg vil under ingen omstændigheder udsætte hende for hendes egen tåbeligheder... Det må være muligt at kommunikere og løse problemerne på den måde i stedet for at spille med musikken eller musklerne... Vi opfører os pænt og fortsætter med det, på den måde fremstår hun bare mere og mere tosset...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Husk bare på at svenskere er ekstremt konfliktsky og det kan trække LANGT ud inden der bliver gjort noget.......

Det lyder meget fint, men jeg nægter dog at kravle ned på hendes niveau. Vi er voksne mennesker og jeg vil under ingen omstændigheder udsætte hende for hendes egen tåbeligheder... Det må være muligt at kommunikere og løse problemerne på den måde i stedet for at spille med musikken eller musklerne... Vi opfører os pænt og fortsætter med det, på den måde fremstår hun bare mere og mere tosset...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Husk bare på at svenskere er ekstremt konfliktsky og det kan trække LANGT ud inden der bliver gjort noget.......
Det kan vel ikke være alle svenskere? Som forening er de der jo for at tage stilling til diverse relevante emner, så jeg regner ikke med at der går længe... ellers må jeg igang med at opsøge dem igen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Problemet er bare at hun har et netværk i foreningen og har boet der betydeligt længere end jer....Hvis hun så ikke har gjort noget før, så er det noget skidt. Så vil i altid blive behandlet som de "underlige" danskere..... Ked af at sige det, men hun skal "køres" hårdt!!! Hun er typen der ikke fatter en skid før hendes liv bliver et helvede..... En dyb baslyd er MEGET svær at retningsbestemme og derfor vil det være svært at beskylde jer for noget. Hun kan bare registrere at hun bliver sindssyg af at være i hendes lejlighed.... :D Hvilket hun allerede er.....hahahahaha

Det kan vel ikke være alle svenskere? Som forening er de der jo for at tage stilling til diverse relevante emner, så jeg regner ikke med at der går længe... ellers må jeg igang med at opsøge dem igen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Problemet er bare at hun har et netværk i foreningen og har boet der betydeligt længere end jer....Hvis hun så ikke har gjort noget før, så er det noget skidt. Så vil i altid blive behandlet som de "underlige" danskere..... Ked af at sige det, men hun skal "køres" hårdt!!! Hun er typen der ikke fatter en skid før hendes liv bliver et helvede..... En dyb baslyd er MEGET svær at retningsbestemme og derfor vil det være svært at beskylde jer for noget. Hun kan bare registrere at hun bliver sindssyg af at være i hendes lejlighed.... :D Hvilket hun allerede er.....hahahahaha
Det er nu ikke særlig svært at retningsbestemme noget i denne lejlighed eller de andre lejligheder. Netop fordi vi er de "anderledes" danskere er der ingen grund til at drive det her ud på det tyranniserende niveau, da vi jo, grundet sprogvanskeligheder, muligvis står i et dårligere lys hos de mennesker og eventuelle foreningsmedlemmer hun er gode venner med... Vi holder os til kommunination, intet andet vil virke i denne her sammenhæng.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi holder os til kommunination, intet andet vil virke i denne her sammenhæng.
Det er nu svært at kommunikere når den ene part konsekvent lukker sig inde i sin lejlighed. Nu har I prøvet en del gange uden held at starte en "dialog". Start med at smide en seddel ind til hende, hvor I skriver at I gerne vil tale med hende om "situationen". Giver dette intet svar, så send hende et anbefaldet brev. Et af dem man skal kvittere modtagelsen af, hvor i inviterer til at tale om problemerne. Hvis hun ikke svarer på jeres invitation efter et passende stykke tid, så gå til formanden og præsenter ham for sagerne samt postkviteringen og bed formanden om at arrangere et fælles møde så i kan få løst situationen. Udnyt at fruen er konfliktsky, jeg er sikker på at i under dette møde vil kunne finde en fælles forståelse om intet mindre så præsentere hende for jeres minimumskrav. Husk den "svenske mentalitet" under hele processen. Der er selvfølgelig kun små irretationsmomenter såsom "støjhelvede" men intet som en fælles snak ikke kan løse. For selvfølgelig skal der være plads til os alle inden for rimelighedens grænser. Husk de artige spydigheder :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil til dels give supermule og markowitch ret. Måske ikke lige den med at tænde for bassen og tage afsted i en hel weekend eller anden form for krig. Men jeg tror de har ret, når de siger I har været alt for tålmodige. I kan sagtens vise at I er vrede uden at gå ned på hendes niveau. I skal kunne leve helt almindeligt som man gør i en etageejendom, det er jo helt urimelige krav hun stiller jer. Hvis hun har et problem med det, må HUN enten lydisolere eller flytte! Jeg tror I skal være konsekvente, lev som I ville have gjort et hvert andet sted med normale naboer. Når hun begynder på sit pis, skal I reagere HVER gang. Sæt en seddel på hendes dør (mere virksomt end at smide den ind), hvor I forklarer at I ikke tolererer den opførsel, vis at I er vrede - uden at være urimelige. Når hun ikke åbner døren og I ved at hun er der, så bank hårdt på døren! Klag til foreningen HVER gang og fortæl hende at ophører det ikke, VIL politiet blive indblandet. I bliver nødt til at stresse hende og få hende til at føle at den opførsel på ingen måde bringer godt tilbage! Jeg ved godt at I helst ikke vil drive det så vidt, men hun har selv bevist at hun er langt uden for pædagogisk rækkevidde. Hun er jo selv dødkonfliktsky, når hun det ene øjeblik siger at alt er i skønneste orden og hun ikke har noget problem med jer og i det næste øjeblik så begynder at tyrranisere jer. Der er ikke andet for end at I må vise hende både i handling og ord at det på ingen måde er acceptabelt at opføre sig sådan, for som det er i øjeblikket lader I hende slippe godt fra det og hun kører rundt med jer!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er nu svært at kommunikere når den ene part konsekvent lukker sig inde i sin lejlighed. Nu har I prøvet en del gange uden held at starte en "dialog". Start med at smide en seddel ind til hende, hvor I skriver at I gerne vil tale med hende om "situationen". Giver dette intet svar, så send hende et anbefaldet brev. Et af dem man skal kvittere modtagelsen af, hvor i inviterer til at tale om problemerne. Hvis hun ikke svarer på jeres invitation efter et passende stykke tid, så gå til formanden og præsenter ham for sagerne samt postkviteringen og bed formanden om at arrangere et fælles møde så i kan få løst situationen. Udnyt at fruen er konfliktsky, jeg er sikker på at i under dette møde vil kunne finde en fælles forståelse om intet mindre så præsentere hende for jeres minimumskrav. Husk den "svenske mentalitet" under hele processen. Der er selvfølgelig kun små irretationsmomenter såsom "støjhelvede" men intet som en fælles snak ikke kan løse. For selvfølgelig skal der være plads til os alle inden for rimelighedens grænser. Husk de artige spydigheder :th2:
Vi forsøgte os med kommunikationen, men den er vel mislykket temmelig meget, og siden damen undgår os hver gang og ikke følger den aftale vi lavede med at komme forbi og lige fortælle at man larmer i stedet for at spille høj radio eller banke i væggen, ja, det har så resulteret i at jeg simpelthen ikke gider spilde mere af mit krudt på hende... NU har vi forsøgt og jeg sendte foreningen en mail i går om problemet. Så håber jeg at de kan være med til at mægle og sørge for at vi kan komme til at leve under menneskelige forhold igen... Jeg er bare helt færdig med hende! Mødte en af de andre beboere her i eftermiddags, og han sagde at hun jo heller aldrig har været tilfreds med dem ovenover hende... Tror vi er de første som gør noget ved det og vi er mere end klar til kamp!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg vil til dels give supermule og markowitch ret. Måske ikke lige den med at tænde for bassen og tage afsted i en hel weekend eller anden form for krig. Men jeg tror de har ret, når de siger I har været alt for tålmodige. I kan sagtens vise at I er vrede uden at gå ned på hendes niveau. I skal kunne leve helt almindeligt som man gør i en etageejendom, det er jo helt urimelige krav hun stiller jer. Hvis hun har et problem med det, må HUN enten lydisolere eller flytte! Jeg tror I skal være konsekvente, lev som I ville have gjort et hvert andet sted med normale naboer. Når hun begynder på sit pis, skal I reagere HVER gang. Sæt en seddel på hendes dør (mere virksomt end at smide den ind), hvor I forklarer at I ikke tolererer den opførsel, vis at I er vrede - uden at være urimelige. Når hun ikke åbner døren og I ved at hun er der, så bank hårdt på døren! Klag til foreningen HVER gang og fortæl hende at ophører det ikke, VIL politiet blive indblandet. I bliver nødt til at stresse hende og få hende til at føle at den opførsel på ingen måde bringer godt tilbage! Jeg ved godt at I helst ikke vil drive det så vidt, men hun har selv bevist at hun er langt uden for pædagogisk rækkevidde. Hun er jo selv dødkonfliktsky, når hun det ene øjeblik siger at alt er i skønneste orden og hun ikke har noget problem med jer og i det næste øjeblik så begynder at tyrranisere jer. Der er ikke andet for end at I må vise hende både i handling og ord at det på ingen måde er acceptabelt at opføre sig sådan, for som det er i øjeblikket lader I hende slippe godt fra det og hun kører rundt med jer!
Det klamme er næsten at damen arbejder med skadede børn!!! Hun burde derfor lige kende lidt pædogogik eller til almindelig dialog... Vi har heller ikke tænkt os at lade det her gå stille for sig... Jeg er meget imod at give hende igen af samme skuffe, men du har helt sikkert ret i at hun ikke skal have lov til at gøre det hun gør, og hun skal have det at vide hver gang... Hensynet er ihvertfald forsvundet nu og de søde, venlige og forstående overboer er flyttet ud, og ind de gæve jyder! :mad: Jeg regner dog også med at foreningen har prøvet den her slags før og ved hvordan det skal håndteres... Er syg og træt af hendes opførsel, og det skal bare stoppe nu!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har heller ikke tænkt os at lade det her gå stille for sig... Jeg er meget imod at give hende igen af samme skuffe, men du har helt sikkert ret i at hun ikke skal have lov til at gøre det hun gør, og hun skal have det at vide hver gang... Hensynet er ihvertfald forsvundet nu og de søde, venlige og forstående overboer er flyttet ud, og ind de gæve jyder! :mad: Er syg og træt af hendes opførsel, og det skal bare stoppe nu!
Go for it! :th2: :fight: underbo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

På trods af SM´s forkærlighed for selvtægt, så er det IKKE vejen at gå. På trods af SM´s mening om svenskens konfliksky mentalitet, så er det, i denne her sammenhæng, HELT misforstået. Svenske boligforeninger tager støjgener MEGET alvorligt, og sætter en ære i at bringe disse problemer ud af verden. Måske nok fordi det er en velkendt bureaukratisk arbejdsgang, hvortil der er en letforståelig "manual" kreeret af mennesker højere oppe i hierakiet - og derfor sætter "mellemleder-forenings-Jönsson" en ære i at udføre den til UG+. I skal netop sætte foreningen igang med at komme dette problem til livs, da det er den eneste måde Heksen kan bringes til fornuft. Glam alt om terror og under-bordet-aftaler, Vellinge-folk i rocker-outfit og lav-frekvente nattelyde. Dén vej ville back-fire i femte potens, og gå ud over jer selv. Sagt med andre ord: Glem alt om SM´s kreative forslag, og sæt foreningen på sagen - som i jo også er igang med. I mellemtiden lader i hende bare "høre" P1 som hun lyster. Ha´ i baghovedet, at hver gang hun giver sin utilfredshed til kende, så steger hun sagte i sit eget fedt. Dét kan i så fryde jer lidt over, imens i véd hun snart skruer ned igen, da hun jo ikke selv gider høre på hendes egen larm ret lang tid ad gangen. Kør´ sagen via kommandovejen. Dét kan svensken li´.:thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
På trods af SM´s forkærlighed for selvtægt, så er det IKKE vejen at gå. På trods af SM´s mening om svenskens konfliksky mentalitet, så er det, i denne her sammenhæng, HELT misforstået. Svenske boligforeninger tager støjgener MEGET alvorligt, og sætter en ære i at bringe disse problemer ud af verden. Måske nok fordi det er en velkendt bureaukratisk arbejdsgang, hvortil der er en letforståelig "manual" kreeret af mennesker højere oppe i hierakiet - og derfor sætter "mellemleder-forenings-Jönsson" en ære i at udføre den til UG+.
Godt svar :th2: . Jeg kan egentlig bedre lide dit forslag end mit eget, da det med at sende breve tager lidt for lang tid. Håber "Jönsson" vil kigge på sagen med største alvor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige fået en mail tilbage fra foreningen, endda fra det danske medlem, og hun skriver at de vender tilbage hurtigst muligt med en løsning og et svar på hvad vi skal gøre... Kan næsten ikke vente... Imens lever vi helt almindeligt, går rundt som det passer os, vasker op som det passer os og lader kattene lege som det passer dem... Pyha, lækkert de svarer en søndag, det tog dem kun 2 dage at svare på mailen og tyder på alt andet end konfliktskyhed!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi tager også bestemt kommandovejen, kunne ikke drømme om at give hende igen af hendes egen medicin. Jeg tror på at en dialog kan løse problemerne ellers er jeg da virkelig også ved at uddanne mig indenfor den forkerte branche!! og selvom jeg har lyst til at lammetæve den kælling og holde det vildeste techno-rave, så ved jeg at det vi gør er det rigtige, da der aldrig kommer noget godt ud af hævn... Nu ruller sagen efterhånden efter at foreningen har meldt tilbage. I mine øjne står vi stærkt eftersom at vi på intet tidspunkt har givet tilbage af samme mønt og at det samtidigt er os der henvender os... Hvis vi havde noget at frygte i forbindelse med larm, så var det nok ikke os selv der henvendte os, men nok mere klageren...

På trods af SM´s forkærlighed for selvtægt, så er det IKKE vejen at gå. På trods af SM´s mening om svenskens konfliksky mentalitet, så er det, i denne her sammenhæng, HELT misforstået. Svenske boligforeninger tager støjgener MEGET alvorligt, og sætter en ære i at bringe disse problemer ud af verden. Måske nok fordi det er en velkendt bureaukratisk arbejdsgang, hvortil der er en letforståelig "manual" kreeret af mennesker højere oppe i hierakiet - og derfor sætter "mellemleder-forenings-Jönsson" en ære i at udføre den til UG+. I skal netop sætte foreningen igang med at komme dette problem til livs, da det er den eneste måde Heksen kan bringes til fornuft. Glam alt om terror og under-bordet-aftaler, Vellinge-folk i rocker-outfit og lav-frekvente nattelyde. Dén vej ville back-fire i femte potens, og gå ud over jer selv. Sagt med andre ord: Glem alt om SM´s kreative forslag, og sæt foreningen på sagen - som i jo også er igang med. I mellemtiden lader i hende bare "høre" P1 som hun lyster. Ha´ i baghovedet, at hver gang hun giver sin utilfredshed til kende, så steger hun sagte i sit eget fedt. Dét kan i så fryde jer lidt over, imens i véd hun snart skruer ned igen, da hun jo ikke selv gider høre på hendes egen larm ret lang tid ad gangen. Kør´ sagen via kommandovejen. Dét kan svensken li´.:thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pyha, lækkert de svarer en søndag, det tog dem kun 2 dage at svare på mailen og tyder på alt andet end konfliktskyhed!
Ja, du har ret fru Madsen - da jeg skrev om konfliktskyhed, mente jeg at din underbo var konfliktsky. Men nu begynder der vist at ske noget i denne sag :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh altså!! Jeg er da kommet alt for sent ind i denne tråd! Men meget underholdende en mandag morgen - der er mange sjove indslag, trods emnet alvorlige karakter. Jeg har ingen gode forslag, der ikke har været oppe, men jeg må rose Camilla og Puuusssååårrr for jeres tilgang til sagen - selv var jeg gået amok for længst. God gået og god vind i kampen fremover! :) Sanni

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Til trods for at det begrænset hvor mange guldkorn jeg kan komme med, som ikke allerede er skrevet, vil jeg da alligevel lige fortælle min egen erfaring: Jeg bor pt. i andel på Frederiksberg i en 2V. Hele opgangen er 2V, hvilket gør at der er stor udskiftning af beboere. Således også i efteråret, hvor jeg var så heldig at få et sæt tvillinger på 18 år ind nedenunder. De var lige flyttet hjemmefra og havde åbenbart ikke haft lov til at spille højt derhjemme, så de skulle liiiige tage revanche! :eek: Ikke nok med at de spillede højt og startede deres computere på volumen 200 (forestil jer at blive vækket klokken 2 om natten til Windows-start-melodi!!), men de skændtes, så det bragede og smækkede døre og vinduer konstant og trampede rundt, så mine glas og tallerkner klirrede og knaldede hoveddøren, så opgangen var ved at falde sammen! Jeg var to gange nede og bede dem tænke over det - ingen resultat. Begge gange kiggede han (eller en af tvllingerne) på mig som om jeg var fuldkommen idiot, samtidig med at han stod og sms'ede!!! Jeg ku' ha' kvalt ham! Så begyndte jeg at skrive tidspunkterne ned for hvornår der var 'gang i den', og skrev også hvad der skete. Meget morsomt at fumle efter blokken og kuglepennen klokken 4 om morgenen, når man kan høre en gut stå nedenunder og SKRIGE 'hold kæft, hold kæft' sådan gennem 10 minutters tid... Anyway. Jeg skrev et laaangt brev til vores administrator, hvor jeg udpenslede alle detajler. Fik svar om, at de kunne da godt skrive til min underbo, men at jeg nok ikke skulle regne med at der ville ske andet. Jeg skulle ikke regne med at jeg kunne få dem ud. Det var egentlig heller ikke min intention, for jeg kan godt leve med lidt støj, når jeg nu har valgt at lave i etagebyggeri. Men jeg vil ikke finde mig i at de var fuldstændig skideligeglade med at der var andre mennesker omkring dem SAMT at de ikke gider lytte, når man beder dem pænt om at tænke sig om. Jeg fortsatte med at skrive ned og en måned efter det første brev til administrator, fik de sørme et igen. Administrator skrev til tvillingerne, og det har altså hjulpet. De er stadig ikke i stand til at lukke deres hoveddør uden at pudset falder af opgangens vægge, men den konstante støj er aftaget kraftigt! Nåmen, jeg ville bare sige med den historie: 1. Skriv ALT ned. Det kan godt betale sig, at man kan sætte tidpunkt samt omfanget af støjen på papir, når man bliver bedt om det. 2. Prøv først at tale med vedkommende. 3. Virker det ikke, så skriv til administrator eller lignende. De er der af samme grund. Madsen, jeg ved godt, at I er langt i forløbet nu - jeg burde også ha' skrevet tidligere. Vil også sige ,at det er godt, at du ikke er sunket til hendes niveau, for det kan ikke betale sig! Jeg krydser fingre for, at møgsækken i lejligheden under dig får en slem forskrækkelse, når hun bliver truet med eksklusion af foreningen. Jeg glæder mig til at høre forsættelsen - giver Sanni ret i, at det godt nok er en spændende soap, vi kan læse her...! :rolleyes: Held og lykke...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites