MC Manden 10 Anmeld indhold Skrevet July 26, 2006 Den er sgu nice, den eneste volvo jeg kunne overveje ! Kommer i en 109hk 4 cyl. diesel samt en 180hk diesel. ... Sikkert også i nogle benzinudgaver, det har jeg ikke lige tjekket... Men, topnice lille pendlerbil ! http://www.autoblog.com/2006/07/19/volvo-c30-official-production-shots-leaked/ Iøvrigt sjovt at se at denne produktionsmodel allerede blev registreret i februar https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaPaAnnatFordon.aspx Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2006 Jeg er altså ikke imponeret, fronten ligner de sædvanlige Volvo'er hvilket er okay. Fra siden er den vel også okay, minde første tanker røg til Fiat Stilo. Men bagfra, fy for Puttgarden den ligner noget bip *¤#¤#%¤ - den er de ikke sluppet heldigt fra. Spoileren ligner lidt en meget lille fast and furious spoiler. Samtidigt gætter jeg på, at den eneste åbning til baggagerummet er via glasbagruden, sådan virker det på billederne. Bestemt ikke én jeg vil overveje, men okay, nu vil jeg alligevel aldrig nogensinde overveje en Volvo alligevel. Men mon ikke den vinder alle tests i Sverige alligevel, som det plejer at være. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2006 Hvis man er interesseret i dyret kan man også kigge på: http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=35167 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2006 Men mon ikke den vinder alle tests i Sverige alligevel' date= som det plejer at være. Jo selvfølgelig gør den det, fair play inden for landets grænser :th2: Absolut heller ikke en bil jeg gad bruge penge på :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2006 Jeg er altså ikke imponeret, fronten ligner de sædvanlige Volvo'er hvilket er okay. Fra siden er den vel også okay, minde første tanker røg til Fiat Stilo. Men bagfra, fy for Puttgarden den ligner noget bip *¤#¤#%¤ - den er de ikke sluppet heldigt fra. Spoileren ligner lidt en meget lille fast and furious spoiler. Samtidigt gætter jeg på, at den eneste åbning til baggagerummet er via glasbagruden, sådan virker det på billederne. Bestemt ikke én jeg vil overveje, men okay, nu vil jeg alligevel aldrig nogensinde overveje en Volvo alligevel. Men mon ikke den vinder alle tests i Sverige alligevel, som det plejer at være. Lad os nu se den live, så kan det jo väre den er en lille fin bil :):) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2006 Lad os nu se den live' date=' så kan det jo väre den er en lille fin bil :):)[/quote'] Det er sandt, indrømmer gerne, at man ikke kan bedømme den korrekt, før man har set bilen live. Men førstehåndsindtrykket er ikke kønt i mine øjne :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2006 Det er sandt' date=' indrømmer gerne, at man ikke kan bedømme den korrekt, før man har set bilen live. Men førstehåndsindtrykket er ikke kønt i mine øjne :thumbdown[/quote'] Design er jo smag og behag. Det er vist alment kendt at jeg ser audi som det mest onkel-morfar agtige der overhovedet fremstilles. Dermed ikke sagt at det ikke er en god og driftsikker bil *hosthost* :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2006 Kan faktisk meget godt lide designet. Dog er det lidt bop bop med bagenden! Som bil nr 2. Hvorfor ik? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2006 Design er jo smag og behag. Det er vist alment kendt at jeg ser audi som det mest onkel-morfar agtige der overhovedet fremstilles. Dermed ikke sagt at det ikke er en god og driftsikker bil *hosthost* :D Den kategori synes jeg ellers SAAB, Opel og Volvo vinder stort Men enig, smag og behag er forskellig. Synes fx selv, at siden BMW E46 coupé (gerne den som Toft har :th2: ) så har BMW ikke lavet en pæn bil, men det er min smag. Men det kan vi diskutere i et andet forum Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2006 For at vende tilbage til C30-eren, så vil jeg gerne give Volvo kredit for, at bilen minder så meget om konceptbilen, som den gør Hvis bilen skal have succes, så bliver prisen afgørende. Hvis den, som jeg tror, kommer til at ligge tæt op af BMW 1-serie, så bliver den ikke den store succes, men kommer den til at ligge på niveau med Golf, Focus, Astra osv. så tror jeg, at den kan sælge godt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2006 Synes fx selv, at siden BMW E46 coupé (gerne den som Toft har :th2: ) så har BMW ikke lavet en pæn bil, men det er min smag. 100% enig. Siden E46 coupe har bmw ikke været for heldige. Dog er den nye E90 coupe vist ok, dog har jeg ikke set den live. Men, deres nye 3, 5, 6 & 7 serie er desværre de værste misfostre der kører på vejene... 1-serien nævner jeg slet ikke... der gik det helt galt for bayerish motorwerk (staveplade) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2006 100% enig. Siden E46 coupe har bmw ikke været for heldige. Dog er den nye E90 coupe vist ok, dog har jeg ikke set den live. Men, deres nye 3, 5, 6 & 7 serie er desværre de værste misfostre der kører på vejene... 1-serien nævner jeg slet ikke... der gik det helt galt for bayerish motorwerk (staveplade) Nåh, så var den da ikke så gal som jeg troede :th2: Ja den nye E90 coupé ser okay ud på billeder, ser da frem til at se den live. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2006 Siden E46 coupe har bmw ikke været for heldige. Dog er den nye E90 coupe vist ok' date=' dog har jeg ikke set den live.[/quote'] BMW må også selv have indset, at deres nye 3'er serie ligner noget der er en løgn fra Asien I hvert fald har den længe ventede E90 Coupe, ikke meget til fælles med E90 Sedan og Touring modellerne (heldigvis for det). Den nye (E90) 335 Coupe ser performance mæssigt meget lovende ud, med 306 hk og 400 NM, det er lige før den kan følge med en M3 (E46) :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2006 BMW må også selv have indset, at deres nye 3'er serie ligner noget der er en løgn fra Asien I hvert fald har den længe ventede E90 Coupe, ikke meget til fælles med E90 Sedan og Touring modellerne (heldigvis for det). Den nye (E90) 335 Coupe ser performance mæssigt meget lovende ud, med 306 hk og 400 NM, det er lige før den kan følge med en M3 (E46) :th2: Yep, men hvorfor kalder de det ikke bare for en 330 turbo, som det jo i realiteten er. Men BMW har vist indset, at turbo er vejen frem for at få hevet flere hk ud af motoren. Men det med at navnene passede til motorstørrelsen det røg vist for nogle år siden. Det skete vist, da 323-eren kom i sin tid som E36 og erstattede 325-eren, som i stedet blev til en 328. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2006 Yep' date=' men hvorfor kalder de det ikke bare for en 330 turbo, som det jo i realiteten er. Men BMW har vist indset, at turbo er vejen frem for at få hevet flere hk ud af motoren. Men det med at navnene passede til motorstørrelsen det røg vist for nogle år siden. Det skete vist, da 323-eren kom i sin tid som E36 og erstattede 325-eren, som i stedet blev til en 328.[/quote'] Ja, den nye 335 Coupe er en 3 liters med turbo. Synes at have læst noget om at den hedder 335, fordi den performer som en V8 på 3,5 liter.. Det kan vel også være ligemeget, man ved jo godt hvilken motor der ligger i hvilken model, og så kan betegnelsen jo egentlig være det samme. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2006 BMW har jo altid haft et lidt underligt forhold til deres modelnavne vs. motorstørrelse. De har aldrig rigtigt hængt sammen. 3 Series Compact: 316 : 1.8L 318 : 2.0L 320 : 2.0L 325 : 2.5L 3 Series (standard specification): 316 : 1.8L 318 : 2.0L 320 : 2.0L 325 : 2.5L 330 : 3.0L 3 Series (non standard specification) 320i SE : 2.2L 320i Sport : 2.2L 320i Sport Touring : 2.2L 320d SE Touring : 2.2L 320Ci : 2.2L 320Ci sport : 2.2L M3 : 3.2L 5 Series (standard specification) 520 : 2.1L 525 : 2.5L 530 : 3.0L 535 : 3.5L 540 : 4.4L 5 Series (non standard specification) The M5 is awaiting release (May 2005), with a 5.0L V10 545 (V8) : 4.4L 6 Series (standard specification) 630 : 3.0L 645 : 4.4L 7 Series (standard specification) 730 : 3.0L 735 : 3.6L 745 : 4.4L 760 : 6.0L Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2006 Den kategori synes jeg ellers SAAB, Opel og Volvo vinder stort Men enig, smag og behag er forskellig. Synes fx selv, at siden BMW E46 coupé (gerne den som Toft har så har BMW ikke lavet en pæn bil, men det er min smag. Men det kan vi diskutere i et andet forum Du må komme forbi og pröve en af vores 9-5 og så kan vi snakke om det er en morfar bil eller ej :):) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2006 Oprindeligt indsendt af credde[ BMW har vist indset, at turbo er vejen frem for at få hevet flere hk ud af motoren. Hmm Den nye M3 er jo v8 uden tryk,,, Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret July 26, 2006 Sad og så billederne af den..... woooow.... den var flot.... mindede om den FIAT Peter har og står, bare med en Volvofront. Da jeg så bagenden ... gad vide om de Volvodesignere ryger hash i arbejdstiden. Sav den bagende af, og sæt en mini S80 bagende på, så begynder det at ligne noget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ClausN 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2006 For lige at vende tilbage til den fine Volvo C30, syntes jeg personligt at PT er det den cooleste bil i golf klassen. Og måske også den sjoveste, når den kommer med T5 motoren!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2006 Volvo V70 Kenitec 163 Hk Hej Jeg vil bare lige sige at volvo ikke er nogen dårlig bil, jeg kører hverdag til Køge ca 250 km og sig hvad i vil men V70 kenitec 2.4 d 163 hk med alt i udstyr fed øse, og så kører den næsten 18.5 l så man behøver ikke have en stor Bimmer eller mercer for at flytte til Sverige det gælder jo ligsom at have råd til at køre i den også. Bare en venlig kommentar. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2006 http://www.berlingske.dk/bilen/artikel:aid=771096/ Lidt om C30'ern.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Cliff 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2006 Kan faktisk meget godt lide designet. Dog er det lidt bop bop med bagenden! Som bil nr 2. Hvorfor ik? Den minder godt nok meget om Volvo 480, og den gang blev der heller ikke solgt mange med det design, mon så der gør det nu?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2006 Den minder godt nok meget om Volvo 480' date=' og den gang blev der heller ikke solgt mange med det design, mon så der gør det nu??[/quote']De prøvede ellers at promovere den ihærdigt dengang. Kronprins Frederik fik jo én da han blev 18...en 480 ES, mener jeg. Idag er de fleste rustet op...*g* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites