Jump to content
boysen

A6 3.2 vs. 530i

Recommended Posts

jeg er i gang med et af de helt stor valg i livet:rolleyes: - min nuværende audi a6 skal skiftes med en nyere bil igen, og de modeller jeg har kig på er Audi A6 3.2 Bmw 530i - for begge er det modeller fra minimum 2005, og sedan udgaver. jeg har selvfølgelig været ude og prøve køre begge, og har fundet diverse tests osv, og er nået frem til at der er fordele og ulemper på begge ifht. hinanden..... Derfor vil jeg gerne have bud fra nogle af jer der evt. har stået med samme valg, hvorfor i valgte som i gjorde? Bilen kommer til at køre en del km... forventningerne til bilen er at den skal være komfortabel på længere ture på 5-600 km i et stræk, men samtidig også kunne gøre sin fører glad!:thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet begge modeller med automatgear (dog kun BMW'en i 525 udgaven) og i mine øjne, er Audi'en den lækreste. Udover ikke at være så vild med designet i BMW'en, så bryder jeg mig ikke om indretningen af kabinen, selvom det er en stor bil, så føler man sig lidt klemt (og jeg er af normal størrelse). Samtidigt vil jeg blive fuldstændig vanvittig over I-Drivet, det fungerede helt ad h...... til, der var Audi's system meget bedre - jeg vil simpelthen ikke kunne leve med I-Drive systemet til dagligt. Audi'en havde desuden den fordel i mine øjne, at den var med quattro, altså 4-hjulstræk, men det kan man også få BMW'en med, hvis man vil. Præstationer er ens, hvis man sammenligner en 530xi (4x4) med A6 3.2 Quattro. Begge acc. fra 0-100 på 7,1 sekunder med automatgear, BMW'en har 3 hk mere (258 HK) men ved 6600 o/min, hvor Audi'en har 255 ved 6500 o/min. Jeg ved ikke om, 5-serien stadig kører med run-flat dæk, eller om det er er fjernet, der har været stor debat om i pressen - og det ikke til BMW's fordel. Uanset, hvad du vælger, så tror og håber jeg, at du bliver glad for bilen - personligt vil jeg vælge Audi'en, da den efter min mening har bedre kvalitet i kabinen, bedre indretning af kabinen, quattro, bedre automatgearkasse og ikke havde I-Drive. Andre vil sikkert have stik modsatte holdninger og vælge BMW'en.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Bmw 530 Jeg har ejet en BMW 530 (dog en 2004 model med 231 hk) og var ovenud glad for bilen. Kritikken af I-drive har jeg aldrig helt forstået. Selv for en teknik tumpe som jeg var det legende enkelt at benytte. Min 530 havde manuelt gear. Jeg ville dog uden tøven vælge aut. gear såfremt jeg igen skulle have en 530. Det fungerer altså super godt. Bilen er meget komfortabel, særdeles rummelig og indretningen er af høj kvalitet og måske lidt mere "gammeldags" (på den gode måde) end Audi A6. Herudover er det en forholdsvis hurtig bil med gode præcise og sportslige køreegenskaber. Her kan Audi efter min mening ikke være med. Efter at have ejet 5 biler på lige så mange år i Sverige er jeg ikke i tvivl om at BMW 530 pris/kvalitetsmæssigt har været det bedste bekendtskab. mvh Michael

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Efter at have ejet 5 biler på lige så mange år i Sverige er jeg ikke i tvivl om at BMW 530 pris/kvalitetsmæssigt har været det bedste bekendtskab.
Hvilke 5 modeller?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

de fantatiske 5 Hej Mogens, Jeg har ejet følgende: Subaru Impreza GT Turbo BMW Z3 2,8 coupe Audi A4 Cabriolet 3,0 BMW 530 BMW 645 Og for nuværende billøs og udstyret med buskort, idet jeg i 2005 er flyttet til Kbh K. Drømmer dog om at flytte tilbage når det hjmelige overherredømme er overbevist om Sveriges mange kvaliteter.... mvh Michael

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Hej Mogens,
Hej ;)
Jeg har ejet følgende: Subaru Impreza GT Turbo BMW Z3 2,8 coupe Audi A4 Cabriolet 3,0 BMW 530 BMW 645
Lækker perlerække ! Jeg mangler dog at se en amerikansk V8 i rækken, ligesom Porsche næsten må være "et must", når man har kærlighed til biler og er flyttet til det forjættede land :)
Og for nuværende billøs og udstyret med buskort...
Uhadada dét lyder ikke rart !
Drømmer dog om at flytte tilbage når det hjmelige overherredømme er overbevist om Sveriges mange kvaliteter....
Jamen man overbevises da hamrende nemt, når man bor her ovre. Tag hende med på Vestre Hamn og dyrk fritidslivet dér - så skal du bare se. Iøvrigt ville din 645 ha' passet fint ind i garagen dér... :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opfølgning..... og valget blev... Så fik jeg handlet.... en Audi a6 3.2 quattro fra ´05 med ALT i udstyr.(mangler bare at få 17" fælgene byttet ud med nogle 19" til foråret, samt få den lidt tættere på jorden!):) Valget faldt på Audi´en da den i min verden tilbyder det bedste kompromis mellem køreglæde og komfort. Da jeg samtidig har meget svært ved at leve med "omvejen" iDrive i BMW så var valget klart for mig..:th2: Bilen kører fantastisk og har den nødvendige power.... og ikke mindst en herlig lyd når den kommer op i omdrejninger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med den. Skøn bil og motor. Ærgeligt jeg har så langt på arbejde at jeg er tvunget til diesel. For sådan en maskine kunne jeg godt vænne mig til at lytte til hver dag :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites